Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 21 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.04 segundos. 
1.
1 p, 173.8 KB Quin és el discurs sobre les relacions sexo-afectives i l'amor? : recerca qualitativa en l'etapa adolescent / Torrents Teixidor, Judit ; Tarrés i Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau tracta de la sexualitat, de l'afectivitat i de l'imaginari social de l'amor com a aspectes no aïllats de l'estructura social i on l'objectiu central de la recerca és veure el discurs que tenen els i les adolescents sobre la sexualitat, l'afectivitat i l'amor, i des d'on han rebut el coneixement que tenen i quins efectes té. [...]
2019
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
3 documentos
2.
85 p, 1.6 MB Apolítics o ignorants? Estudi sobre el coneixement polític dels i les joves de Badalona / Pérez Díaz, Blanca ; Cara Ibar, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objecte d'aquesta investigació és el coneixement polític dels i les joves d'entre 20 i 24 anys de Badalona, a través de l'estudi de tres sistemes: polític, educatiu i mitjans de comunicació. Es realitza una aproximació a la teoria funcionalista de manera teòrica, a partir de l'estudi de diversos/es autors/es, i de manera pràctica mitjançant la hibridació d'entrevistes a caps de comunicació política i enquestes a professors/es i a joves.
El objeto de esta investigación es el conocimiento político de los y las jóvenes de entre 20 y 24 años de Badalona, a través del estudio de tres sistemas: político, educativo y medios de comunicación. [...]
The object of this research is the political knowledge of young people from Badalona aged between 20 and 24, through the study of three systems: the political system, the educational and the media. An approximation to the functionalist theory is carried out theoretically through the study of several authors, and in a practical way through the hybridization of interviews with heads of political communication and surveys to teachers and young people.

2019
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
2 documentos
3.
81 p, 1.7 MB El sexismo en el léxico español / Barrachina Buxonat, Maria ; Falconí Trávez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. [...]
El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. [...]
The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. [...]

2019-06-13
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]  
4.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
5.
401 p, 2.6 MB L'Estat de l'educació a Catalunya : anuari 2005 / Bonal, Xavier ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
6.
38 p, 255.8 KB Avances y retos en la promoción de la innovación en los centros educativos / Escudero Muñoz, Juan M. (Universidad de Murcia)
En las tres últimas décadas, el sistema educativo español ha experimentado múltiples cambios e innovaciones y ha logrado avances, aunque todavía quedan retos por conseguir en la provisión justa y democrática del derecho a la educación. [...]
Al llarg de les tres últimes dècades, el sistema educatiu espanyol ha experimentat múltiples canvis i innovacions i ha assolit avenços, tot i que encara queden reptes per aconseguir respecte a l'assoliment just i democràtic del dret a l'educació. [...]
In the last three decades, the Spanish educational system has seen numerous changes and innovations and made import advances, although many challenges have yet to be addressed to ensure the democratic right of all citizens to education. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.693
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 101-138  
7.
21 p, 152.4 KB Les lleis d'educació després del franquisme : implicacions per a Catalunya / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Aquest article revisa les lleis orgàniques d'educació de l'Estat espanyol fins al dia d'avui, a més de la llei catalana. Ho fa analitzant aquells aspectes que incideixen especialment sobre la qualitat i l'estructura del sistema educatiu. [...]
Este artículo revisa las leyes orgánicas de educación del Estado hasta el día de hoy, además de la ley catalana. Lo hace analizando aquellos aspectos que inciden especialmente sobre la calidad y la estructura del sistema educativo. [...]
This article reviews national organic laws on education after the Franco regime until today, as well as the Catalonian laws, and analyzes particular aspects that affect the quality and structure of the educational system. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.689
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 33-53  
8.
18 p, 11.0 MB El movimiento estudiantil chileno : análisis de las demandas de los estudiantes y del impacto político de las movilizaciones / Pedreira Elizalde, María Paloma ; Martínez Rosón, María del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Durante la última década la sociedad chilena ha visto el resurgir de una juventud que, a priori considerada apática a la política, y contra todo pronóstico, tomó las calles en diferentes olas de protestas. [...]
Durant la passada dècada la societat xilena ha vist el ressorgir d'una joventut que, considerada apàtica a la política, i contra tot pronòstic, va prendre els carrers en diverses onades de protestes. [...]

2014
Graduat o Graduada en Sociologia [819]  
9.
18 p, 94.1 KB Com analitzar la justícia dels sistemes educatius? Una aproximació teòrica al concepte de justícia dins l'educació / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Partiendo de la importancia de la escuela en la construcción de desigualdades sociales y entendiendo, al mismo tiempo, su rol como mecanismo e instrumento para la igualdad social, este artículo pretende reflexionar sobre el significado de justicia social en el ámbito educativo, aplicando los conceptos y propuestas de la teoría social normativa. [...]
En partant de l'importance de l'école dans la construction des inégalités sociales et en considérant, en même temps, son rôle comme mécanisme et instrument pour l'égalité sociale, cet article a pour but de réfléchir sur le sens de la justice sociale dans le domaine éducatif, en appliquant les concepts et les propositions de la théorie sociale normative. [...]
Taking as its starting point the importance of schools in the construction of social inequality and, at the same time, accepting their role as a mechanism and instrument of social equality, this paper uses the concepts and proposals of normative social theory to consider the meaning of social justice within the educational context. [...]

2006
Temps d'educació, Núm. 31 (2006) , p. 241-258  
10.
32 p, 174.9 KB La llibertat religiosa en l'àmbit de l'ensenyament / Tolosana i Cidón, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aparició dels sistemes d'instrucció pública va lligada al naixement de l'Estat modern. Cal confiar en l'educació com a l'instrument fonamental per a la formació de la nova ciutadania L'educació és defensada pels il·lustrats i pels liberals, i també pel proletariat revolucionari com a mitjà de desenvolupament de la consciència de classe dels sectors socials més oprimits. [...]
La aparición de los sistemas de instrucción pública está ligada al nacimiento del Estado moderno. Se tiene confianza en la educación como instrumento fundamental para la formación de la nueva ciudadanía. [...]
The appearance of systems of public education is linked to the birth of the modern state. It was necessary to trust in education as the fundamental instrument for training a new class of citizenry. Education was defended by progressives and liberals, or by the revolutionary proletariat. [...]

2006
Revista catalana de dret públic, Núm. 33 (2006) , p. 209-239
2 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 21 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.