Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 287 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
17 p, 348.3 KB Coach-athlete relationships and life skills development among Brazilian handball players : A prospective study / Freire, Gabriel Lucas Morais (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; Cronin, Lorcan Donal (Mary Immaculate College (Irlanda)) ; Jowett, Sophia (Loughborough University (Regne Unit)) ; Costa, Nathan Leonardo Gomes (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil)) ; Fiorese, Lenamar (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; do Nascimento Junior, José Roberto Andrade (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil))
This study was to examine the prospective associations between coach-athlete relationship (CAR) and life skills development in youth handball players. This study employed a longitudinal research design. [...]
Este estudio tuvo como objetivo examinar las posibles asociaciones entre la relación entrenador-atleta (CAR) y el desarrollo de habilidades para la vida en jugadores juveniles de balonmano. Este estudio empleó un diseño de investigación longitudinal. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.2051
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e2051 (Artículos)  
2.
9 p, 484.1 KB Classification of suicidal thoughts and behaviour in children : results from penalised logistic regression analyses in the Adolescent Brain Cognitive Development study / Van Velzen, L.S. (University of Melbourne) ; Toenders, Y.J. (Orygen) ; Avila-Parcet, Aina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Dinga, R. (Radboud University) ; Rabinowitz, J.A. (Johns Hopkins University) ; Campos, A.I. (The University of Queensland) ; Jahanshad, N. (University of Southern California) ; Rentería, M.E. (The University of Queensland) ; Schmaal, L. (Orygen) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Despite efforts to predict suicide risk in children, the ability to reliably identify who will engage in suicide thoughts or behaviours has remained unsuccessful. Aims We apply a novel machine-learning approach and examine whether children with suicide thoughts or behaviours could be differentiated from children without suicide thoughts or behaviours based on a combination of traditional (sociodemographic, physical health, social-environmental, clinical psychiatric) risk factors, but also more novel risk factors (cognitive, neuroimaging and genetic characteristics). [...]
2022 - 10.1192/bjp.2022.7
The British journal of psychiatry, Vol. 220 Núm. 4 (february 2022) , p. 210-218  
3.
14 p, 428.0 KB La preparación para la autonomía de las personas jóvenes tuteladas : resultados preliminares del proyecto CALEAMI / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 27-40  
4.
26 p, 2.2 MB School to work outcomes during the Great Recession, is the regional scale relevant for young people's life chances? / Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Cefalo, Ruggero (University of Vienna. Department of Sociology) ; Kazepov, Yuri (University of Vienna. Department of Sociology)
The debate on territorial cohesion and spatial inequality recognises the role and influence different scales have on individuals' opportunities with extended effects especially for young people's life chances. [...]
2021 - 10.1080/13676261.2020.1742299
Journal of youth studies, Vol. 24, issue 4 (2021) , p. 441-465  
5.
96 p, 2.4 MB ¿Cómo les adolescentes LGTBIQ+ construyen sus espacios seguros? Un estudio de caso fundamentado en el Capital Social / Piqueras Leza, Roberte (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente estudio de investigación, corresponde al trabajo final de máster sobre la investigación en el ámbito educativo dentro de la especialidad de desigualdades, investigación y acción educativa. [...]
Lleida : Universitat de Lleida. Cátedra Educació i Adolescència, 2023  
6.
25 p, 426.6 KB Neither studying nor working : free time as a solution? / Moreno Colom, Sara 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Trinidad Jiménez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Alcaraz Coca, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Borràs Català, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
This article analyses the importance of free-time activities in building the identity of Spanish young people who neither study nor work. The initial point is that the situation of unemployment, inactivity and precarious work that affects many young people leads to changes in the construction of their identity. [...]
2020 - 10.1080/13676261.2020.1784857
Journal of youth studies, Vol. 24 Núm. 7 (2020) , p. 977-993  
7.
16 p, 845.9 KB Factors that enhance and limit youth empowerment, according to social educators / Llena Berñe, Asun (Universitat de Barcelona) ; Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona) ; Vila-Mumbrú, Carles (Universitat de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Purpose: This study aims to identify the contextual and relational factors that enhance and limit the empowerment of young people from the perspective of social education professionals. Design/methodology/approach: Bronfenbrenner's bioecological model made it possible to locate the narratives of the educators in the territory. [...]
2023 - 10.1108/QRJ-04-2023-0063
Qualitative Research Journal, Vol. 23 Núm. 5 (2023) , p. 588-603  
8.
16 p, 146.9 KB EI impacto de las TIC sobre la juventud : metáfora y representación en ciencias sociales / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Gil-Juárez, Adriana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Psicologia) ; Vitores González, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
En primer lugar, en este artículo describimos con cierto detalle una metáfora usada de forma común tanto en medios académicos como en medios de difusión masiva: la del impacto de las nuevas tecnologías sobre la sociedad y, específicamente, sobre la juventud. [...]
First of all, in this article we describe with some detail a common metaphor used both by academia and media: the metaphor of the impact of new technology upon society an specifically upon youth. Later, we discuss the pertinence of this impact metaphor in light of another possible metaphor: that of youngsters reading of ICT. [...]

2010
Revista argentina de estudios de juventud, Núm. 3 (2010)  
9.
6 p, 245.9 KB Comparación Social negativa : La influencia de la Ansiedad, la Regulación Emocional y el Uso Problemático de Redes Sociales / Diaz Moreno, Adrian (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut
Los adolescentes y adultos jóvenes son el grupo demográfico que más utiliza las redes sociales para poder comunicarse con sus iguales. Pese a ser un lugar que conecta a las personas, las redes sociales se han visto invadidas por publicaciones modificadas por filtros que provocan que los propios jóvenes, y en especial, las mujeres, se vean expuestas a ideales de belleza irreales, y que, a su vez, acaben comparándose de forma negativa y ascendente ante estos. [...]
Most social media users are adolescents and young adults, and they use them to communicate with their peers. Despite being a place that can bring people together, social media have been invaded by publications modified by filters that can cause young people, and especially women, to be exposed to unreal beauty ideals. [...]

2023 - 10.5093/anyes2023a22
Ansiedad y estrés, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 181-186  
10.
371 p, 8.1 MB La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación / Sanz Escutia, Clara ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. ; Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...]
Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...]
Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]

2023  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 287 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.