Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 5 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
7 p, 18.9 KB Development of a virtual campus based on bimodal education / Yábar, J. M. (José Manuel) (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Barbarà Butifull, Pere-Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent)
A bimodal education model is a flexible model which harmoniously combines the possibilities for teaching offered by Information Society Technologies (IST), such as interactive classrooms, videoconference, and the virtual campus, with traditional educational activities such as lectures and certain types of practical training. [...]
2002
Interactive educational multimedia, N. 2 (March 2001) , p. 69-75  
2.
11 p, 23.7 KB Internet search and navigation strategies used by experts and beginners / Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
This paper presents three pilot studies whose purpose was to analyse the way different users (experts and beginners) go about searching for specific information, both on the Internet in general and in a thematic web site in particular. [...]
2000
Interactive educational multimedia, N. 1 (2000) , p. 24-34  
3.
16 p, 81.6 KB The virtual construction of the mind : the role of educational psychology / Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
New virtual minds are populating our classrooms. The new occupants of our schools are technological natives: children and adolescents for whom the computer is a fundamental part of everyday life. For them, the interfaces used by ICTs - the language of communication, interaction and learning - are internalised to the point of becoming as embodied and natural as speech itself. [...]
2004
Interactive educational multimedia, N. 9 (November 2004) , p. 32-47  
4.
16 p, 77.4 KB Education as the creation of microcultures. From the local community to the virtual network / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Luque, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
This article presents the work undertaken by a multidisciplinary group, comprising researchers from the fields of psychology, education and technology, as we set about developing new virtual tools for collaborative learning. [...]
2004
Interactive educational multimedia, N. 9 (November 2004) , p. 16-31  
5.
24 p, 382.5 KB Strategic teaching in a virtual context : a study on tutor training in continuing education / Del Mastro Vecchione, Cristina (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Adult students who start a distance-studying program need to develop a strategic learning that allows them to adapt themselves to the demands of distance education and achieve their learning goals successfully. [...]
2008
Interactive educational multimedia, N. 16 (April 2008) , p. 9-32  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.