Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 29 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.03 segundos. 
1.
33 p, 594.5 KB La tonadilla a Barcelona al voltant dels anys 1780 : el segon període de Jacinto Valledor / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Al llarg del segle XVIII es va anar consolidant, entre el públic de la Casa de Comèdies de Barcelona, el gust pels espectacles liricoescènics. Tot i que coneixem bé el cas de l'òpera, falten estudis sobre altres gèneres. [...]
The taste for lyric drama among audiences at the Casa de Comèdies (Comedy Play House) in Barcelona gradually became established during the 18th century. While much is known about opera, very few studies have been conducted on other genres. [...]

2015 - 10.2436/20.1003.01.37
Revista catalana de musicologia, Vol. 8 (2015) , p. 103-135  
2.
36 p, 4.0 MB Cimarosa a la Garrotxa : recepció i pràctica domèstica de l'òpera italiana del segle XVIII i inicis del XIX a Olot / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Aquest treball estudia la presència d'una trentena de manuscrits amb números d'òpera italiana del segle xviii i inicis del segle xix al fons musical de Sant Esteve d'Olot (Arxiu Comarcal de la Garrotxa), localitzats dins del projecte IFMuC. [...]
This paper deals with the presence of about thirty manuscripts of 18th­ and early 19th­century Italian operas in the musical archive of Sant Esteve d'Olot (Regional Archive of La Garrotxa), found in the course of the IFMuC project. [...]

2019
Revista catalana de musicologia, Vol. 12 (2019) , p. 223-258  
3.
8 p, 61.3 KB L'arxiu de manuscrits musicals de la Basílica del Sant Esperit de Terrassa / Coronel, Sandra ; Gregori Cifré, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Institut d'Estudis Catalans, 2001
Revista catalana de musicologia, Vol. I (2001) , p. 157-164  
4.
42 p, 1.9 MB Els Magnificats de Joan Cererols i el context musical europeu del moment : una comparació amb el Magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'objectiu és estudiar els dos magnificats -a nou i a deu veus- de Cererols, analitzar-los, extreure'n les característiques i incardinar-los en el context musical europeu del moment; i, alhora, comparar-los amb l'únic magnificat conservat en llatí de l'alemany Schütz. [...]
This paper is a study of Cererols' two magnificats for 9 and 10 voices, respectively, analyzing them, extracting their characteristics and setting them within the European musical context of the times, while at same time comparing them with the only magnificat conserved in Latin of the German composer Schütz. [...]

2019 - 10.2436/20.1003.01.80
Revista catalana de musicologia, Núm. XII (2019) , p. 73-114  
5.
23 p, 1.1 MB Relació entre la música i el text en la música religiosa del Barroc hispànic : de la retòrica a la música / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
S'aporta una visió general del nexe entre la música i el text en obres religioses -litúrgiques i en romanç- de compositors del Barroc musical hispànic (Victoria, Cererols, Ruiz Samaniego, Valls, Comes, Gómez Camargo, Vallès i Literes). [...]
This article aims to give an overview of the link between music and text in specific religious works, both liturgical and in Romance, by Baroque music composers in Spain - Victoria, Cererols, Ruiz Samaniego, Valls, Comes, Gómez Camargo, Vallès and Literes. [...]

2018 - 10.2436/20.1003.01.64
Revista catalana de musicologia, Vol. XI (2018) , p. 83-105  
6.
13 p, 240.1 KB La música al Palau de la Comtessa de Barcelona durant el govern de l'Arxiduc Carles d'Àustria (1705-1714) / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2004
Revista catalana de musicologia, Vol. II (2004) , p. 131-143  
7.
24 p, 1.5 MB El Magnificat BWV 243 de Johann Sebastian Bach i el Magnificat HRWV 43 de Gottlob Harrer : dues propostes compositives / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La segona versió del Magnificat de Bach s'interpretà, presumiblement, a Dresden el juliol de 1733 i conjecturo que el Magnificat de Harrer s'interpretà a Varsòvia el 1734, ambdós en l'àmbit dels actes litúrgics de la cort. [...]
The second version of Bach's Magnificat was presumably performed in Dresden in July 1733 and in this paper it is conjectured that Harrer's Magnificat was interpreted in Warsaw in 1734, both in court liturgical ceremonies. [...]

Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2020 - 10.2436/20.1003.01.97
Revista catalana de musicologia, Vol. XIII (2020) , p. 77-100  
8.
42 p, 3.0 MB Comparació del Kyrie de la Missa BWV 232 de Johann Sebastian Bach i el de la Missa HarWV 32de Gottlob Harrer en el context en què es van generar : dos models de música d'església en el canvi d'època / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
El present estudi aporta les analogies i diferències dels kyrie de Bach i de Harrer dins del context de les misses respectives BWV 232 i HarWV 32. S'assenyala el canvi estilístic que s'evidencia entre ambdós kyrie i ambdues misses, el pas del darrer Barroc a l'estil galant. [...]
This study discusses the analogies and differences of Bach's and Harrer's Kyries, respectively, within the context of their BWV 232 and HarWV 32 Masses: the transition from the Late Baroque to the Galant Style. [...]

Institut d'Estudis Catalans, 2022 - 10.2436/20.1003.01.123
Revista catalana de musicologia, Vol. XV Núm. XV (2022) , p. 133-174  
9.
166.7 KB Les obligacions de l'organista al monestir de sant Pere de les Puelles el 1645 / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
El present estudi aporta i comenta les obligacions dels organistes del monestir de Sant Pere de les Puelles el 1645. S'ha evidenciat que les funcions principals eren, a més de tocar l'orgue, cantar i ensenyar a cantar. [...]
This study presents and comments on the duties of the organist of the Monastery of Sant Pere de les Puelles in 1645. It has been found that his main functions, in addition to playing the organ, were singing and the teaching of singing. [...]

2021 - 10.2436/20.1003.01.113
Revista catalana de musicologia, Vol. XIV Núm. XIV (2021) , p. 109-117  
10.
31 p, 779.3 KB Pere Vila (ca. 1465­1538), organista de les catedrals de Vic i València, probable autor del Magnificat a 4 (BC: M 1167, OLIM E: TarazC 2/3) / Gregori Cifré, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Pere Vila (ca. 1465­1538) fou el primer membre d'una nissaga de cinc organistes i compositors, que van regir les organisties de les catedrals de Vic, València, Lleida i Barce­lona, entre el darrer quart del segle xv i el primer terç del xvii. [...]
Pere Vila (circa 1465­1538) was the first member of a line of five organists and com­posers who led the organistships of the cathedrals of Vic, Valencia, Lleida and Barcelona between the last quarter of the 15th century and the first third of the 17th. [...]

2018 - 10.2436/20.1003.01.62
Revista catalana de musicologia, Núm. 11 (2018) , p. 31-61  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 29 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.