Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 3 registros  La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
31 p, 809.5 KB Análisis de las actividades propuestas por un libro de texto : el caso de la medida / Mengual, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo estudiamos la propuesta de enseñanza de la medida presente en los libros de texto de matemáticas de la etapa de Educación Primaria (6-12 años) de una de las editoriales más utilizadas en España. [...]
In this paper we study activities proposed by a Elementary Education (6 to 12 years old) math textbook, this textbook belongs to one of the most used publishers in Spain. We conducted a qualitative analysis of measurement activities proposed by the textbook. [...]

2017 - 10.17583/redimat.2017.2415
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 2 Núm. 6 (Junio 2017) , p. 136-163  
2.
33 p, 908.0 KB Agency as Inference : Toward a Critical Theory of Knowledge Objectification / Gutiérrez, José Francisco (University of California at Berkeley)
This article evaluates the plausibility of synthesizing theory of knowledge objectification (Radford, 2003) with equity research on mathematics education. I suggest the cognitive phenomenon of mathematical inference as a promising locus for investigating the types of agency that equity-driven scholars often care for. [...]
2013
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 2 Núm. 1 (Febrero 2013) , p. 45-76  
3.
4 p, 612.5 KB Reseña / Vanegas, Yuly Marsela (Universitat de Barcelona)
Obra ressenyada: (eds. ) Ole SKOVSMOSE; Brian GREER: Opening the Cage. Critique and Politics of Mathematics education. Rotterdam - Boston - Taipei. Sense Publishers; 2012.
2012
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 1 Núm. 3 (Octubre 2012) , p. 337-339  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.