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1.
17 p, 424.9 KB Ética e comunicação das escolhas alimentares : uma análise da tribo pós-moderna do Slow Food / Peres-Neto, Luiz (University of Pennsylvania) ; Hadler, Raquel D. (Universidade Presbiteriana Mackenzie)
Este artigo propõe discutir a comunicação das escolhas alimentares como meio de comunicar uma ética em busca da vida boa ("buen vivir"). Especificamente, analisase o movimento Slow Food como parte de um fenômeno pós-moderno de resistência à sociedade de consumo tradicional, que busca pelo consumo alimentar a ressignificação do sujeito por meio das suas ações cotidianas. [...]
This article aims to This article aims to discuss the communication of alimentary choices as a way to externalize an ethics of good life. It is specifically analyzed the Slow Food movement as part of a postmodern phenomenon of resistance to the traditional consumption society, looking for a self re-signification by alimentary adoptions in the daily activities. [...]

Proyecto Internet del ITESM, 2016
Razón y palabra, Vol. 20 Núm. 94 (2016), p. 257-272  
2.
17 p, 333.6 KB La Comunicación estratégica de la responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas de publicidad y de comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa han impactado de manera sustancial a los stakeholders de las empresas que implementan estas acciones estratégicas. [...]
2013
Razón y palabra, Vol. 17 Núm. 83 (2013) , p. 242-258  
3.
39 p, 954.0 KB Impacto de metodologías y herramientas en línea para la evaluación y mejora de la transparencia y la calidad de la información de las entidades no lucrativas / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Breijo, Vanessa (Universidad de La Laguna) ; Lavado i Campàs, Alexandre (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las organizaciones sin ánimo de lucro deben mejorar su comunicación para ser más confiables y conseguir así mayores recursos económicos y humanos. Es fundamental que la transparencia se sitúe en el centro de este cambio, aprovechando las posibilidades de las TIC, cumpliendo con las imposiciones legales a las que obliga la percepción de fondos públicos e incorporándola como un valor que fortalece al sector. [...]
As organizações sem fins lucrativos devem melhorar a sua comunicação para serem mais confiáveis e assim obter mais recursos económicos e humanos. A transparência deve ser colocada no centro desta mudança, aproveitando as possibilidades das TIC, cumprindo as imposições legais obrigatórias na atribuição de fundos públicos e incorporando-a como um valor que deve fortalecer o sector. [...]
Non-profit organizations must improve their communication to be more reliable and thus obtain more economic and human resources. Transparency must be placed at the heart of this change, taking advantage of the possibilities of ICT, complying with mandatory legal requirements in the allocation of public funds and incorporating it as a value that should strengthen the sector. [...]

2018
Razón y palabra, Vol. 22, Núm. 3-102 (2018) , p. 237-272  
4.
21 p, 1003.1 KB The construction of an emotion (love) and its relationship with language : a review and discussion of an important area of social sciences / Belli, Simone (Universitat Autònoma de Barcelona)
The study of emotion has been one of the most important areas of research in the Social Sciences. Social psychology has also contributed to the development of this area. In this article we analyze the contribution of social psychology to the study of emotion, understood as a social construct, and its strong relationship with language. [...]
2010
Razón y palabra, Núm. 71 (2010) , p. 1-21  
5.
15 p, 633.0 KB The educational radiophony of university radios : transforming the entertainment in alternatives of teaching-learning / Teixeira, Marcelo Mendonça (Universidade do Minho) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
The first university radio in the world appeared on 19th November 1923 in Argentina - it was called the Radio Universidad. Since then, university radios followed up the evolutionary course of the common radio over the decades, representing the interests of the academic community. [...]
2011
Razón y palabra, Num. 75 (Febrero-abril 2011)  
6.
7 p, 271.8 KB La fusión audiovisual y su relación con la captación de la atención de los mensajes / Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La estructura del mensaje audiovisual se define a partir de la sucesión organizada de imágenes y sonidos que reproducen perceptivamente unos contenidos dirigidos a la transmisión de información dotada de carga significativa. [...]
The structure of the audiovisual message is defined as an arranged series of images and sounds that perceptively unleash some contents towards the transmission of significant information pieces. Nevertheless, the basic concepts and tools that define and model this information not always have this purpose and neither are, therefore, capable of catching the attention and improving the comprehension of the message for receivers. [...]

2009
Razón y palabra, Núm. 67 (3-4 2009) , p. 1-7  

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