Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 41 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
27 p, 11.5 MB A problem on the approximation of n-roots based on the Viète's work / Herrero Piñeyro, Pedro J. (I.E.S. Beniaján, Beniaján (Múrcia)) ; Linero Bas, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Matemáticas) ; Massa Esteve, Ma. Rosa (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtiques) ; Mellado Romero, Antonio (I.E.S. Licenciado Francisco Cascales (Múrcia))
2023
Materials matemàtics, 2023  
2.
7 p, 2.4 MB Experimental transmission to a calf of an isolate of Spanish classical scrapie / Bolea, Rosa (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Hedman, Carlos (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; López-Pérez, Óscar (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Marín, Belén (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Vidal Barba, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Corbière, Fabien (Ecole Nationale Vétérinaire de Toulouse) ; Romero, Antonio (Universidad de Zaragoza) ; Moreno, Bernardino (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Martín-Burriel, Inmaculada (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Andreoletti, Olivier (Ecole Nationale Vétérinaire de Toulouse) ; Badiola, Juan José (Universidad de Zaragoza. Centro de Investigación en Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes)
Multiple theories exist regarding the origin of bovine spongiform encephalopathy (BSE). An early and prominent theory proposed that BSE was the result of the adaptation of sheep scrapie to cattle. The reports to date indicate that the distribution of the pathological prion protein (PrPSc) in experimental bovine scrapie is largely restricted to the central nervous system (CNS). [...]
2017
The Journal of general virology, Vol. 98 Núm. 10 (2017) , p. 2628-2634  
3.
6 p, 109.4 KB Necessitats educatives específiques afectives, emocionals i de conducta [102028] / Sanahuja Gavaldà, José María ; Pont Nesta, Olga ; Pérez Romero, Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'escola inclusiva actual, es fa necessari un context en el que el docent com agent d'innovació i gestió de la diversitat faciliti la transformació de l'escola ordinària a fi i efecte d'augmentar la seva capacitat per atendre a tot l'alumnat posant l'èmfasi en l'alumnat amb necessitats educatives relacionades amb l'afectivitat, les emocions i la conducta. [...]
This subject is part of the Inclusive Education subject. In the context of the current inclusive school, it is necessary to have a context in which the teacher is an innovator agent and manager of the diversity that eases the transformation of the ordinary school with the aim to increase its capability to attend all the students giving emphasis to students with specific cognitive learning needs. [...]
En el marco de la escuela inclusiva actual, se hace necesario un contexto en el que el docente como agente de innovación y gestión de la diversidad facilite la transformación de la escuela ordinaria a fin y efecto de aumentar su capacidad para atender a todo el alumnado poniendo el énfasis en el alumnado con necesidades educativas relacionadas con la afectividad, las emociones y la conducta. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
4.
5 p, 111.4 KB Psicopedagogia a les Organitzacions [42979] / Pérez Romero, Antonio ; Pineda Herrero, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul Psicopedagogia a les Organitzacions té tres característiques bàsiques que defineixen el seu disseny: 1. El primer que cal destacar és que es tracta d'un mòdul de caire optatiu. 2. Es focalitza en la perspectiva interna o institucional de les organitzacions educatives i laborals, per això és imprescindible tenir un coneixement mínim sobre l'estructura, finalitats, dinàmiques i relacions que s'estableixen en les institucions educatives i en les organitzacions, ja que sobre aquests elements organitzatius es desenvoluparà el contingut i estratègies de l'assignatura. [...]
The Psychopedagogy in Organizations Course has three basic characteristics that define its design: 1. The first thing to note is that this is an optional course. 2. It focuses on the internal or institutional perspective of educational and labour organizations, thus it is essential to have an elementary knowledge of the structure, objectives, dynamics and relationships established in educational institutions and organizations; since these subjects will be developed around organizational elements of the content and strategies. [...]
El módulo Psicopedagogía en las Organizaciones tiene tres características básicas que definen su diseño: 1. Lo primero que hay que destacar es que se trata de un módulo de carácter optativo. 2. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicopedagogia [1446]
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documentos
5.
12 p, 611.3 KB Necesidades formativas de los profesionales de instituciones artísticas y socioeducativas en contextos inclusivos / Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lázaro Visa, Susana (Universidad de Cantabria. Área de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Fernández Fuertes, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La inclusión y la participación efectivas de las personas con diversidad funcional en el ámbito cultural y artístico es una asignatura pendiente. La formación de los profesionales que desarrollan e implementan proyectos artísticos y culturales podría ser un aspecto a mejorar, aunque no hay muchos estudios al respeto. [...]
The effective inclusion and participation of people with functional diversity in the cultural and artistic sphere is a pending issue. The training of professionals who develop and implement artistic and cultural projects could be an aspect to be improved; however, there are not many studies on the subject. [...]

2023 - 10.5209/arte.83207
Arteterapia, Vol. 18 Núm. 1 (2023) , article number e83207  
6.
20 p, 933.7 KB Educación y equidad en la primera infancia : el caso de las aulas de 2 años en los centros públicos de la Comunidad Valenciana / Ancheta-Arrabal, Ana (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació) ; Romero-Crespo, Juan Antonio (Universitat de València. Departament de Sociologia i Antropologia Social) ; Gabaldón-Estevan, Daniel (Universitat de València. Departament de Sociologia i Antropologia Social)
En este trabajo analizamos la evolución de la provisión de educación y atención de la primera infancia (EAPI) en el primer ciclo de la Educación Infantil en el contexto de la Comunidad Valenciana, con particular atención al caso de la implantación de las aulas de 2 años en centros públicos. [...]
En aquest treball analitzem l'evolució de la provisió d'educació i atenció de la primera infància (EAPI) en el primer cicle de l'Educació Infantil en el context de la Comunitat Valenciana, amb particular atenció al cas de la implantació de les aules de 2 anys en centres públics. [...]
In this paper we analyse the development of early childhood education and care provision (ECEC) in the first cycle of childhood education in the Valencian Community region, with particular attention to the implementation of "classrooms for two-year-olds" in public nurseries. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3066
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3066 (Artículos de monográfico)  
7.
8 p, 941.3 KB Classical BSE prions emerge from asymptomatic pigs challenged with atypical/Nor98 scrapie / Marín, Belén (Centro de Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Otero, Alicia (Universidad de Zaragoza. Centro de Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Lugan, Séverine (École Nationale Vétérinaire de Toulouse) ; Espinosa, Juan Carlos (Centro de Investigación en Sanidad Animal. CISA (Madrid, Espanya)) ; Marín-Moreno, Alba (Centro de Investigación en Sanidad Animal. CISA (Madrid, Espanya)) ; Vidal Barba, Enric (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Hedman, Carlos (Centro de Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Romero, Antonio (Universidad de Zaragoza. Servicio de Cirugía y Medicina Equina) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Badiola, Juan José (Universidad de Zaragoza. Centro de Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes) ; Torres, Juan María (Centro de Investigación en Sanidad Animal. CISA (Madrid, Espanya)) ; Andreoletti, Olivier (École Nationale Vétérinaire de Toulouse) ; Bolea, Rosa (Universidad de Zaragoza. Centro de Encefalopatías y Enfermedades Transmisibles Emergentes)
Pigs are susceptible to infection with the classical bovine spongiform encephalopathy (C-BSE) agent following experimental inoculation, and PrPSc accumulation was detected in porcine tissues after the inoculation of certain scrapie and chronic wasting disease isolates. [...]
2021 - 10.1038/s41598-021-96818-2
Scientific reports, Vol. 11 Núm. 1 (2021)  
8.
6 p, 109.4 KB Necessitats educatives específiques afectives, emocionals i de conducta [102028] / Sanahuja Gavaldà, José María ; Cuxart, Francesc ; Pérez Romero, Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'escola inclusiva actual, es fa necessari un context en el que el docent com agent d'innovació i gestió de la diversitat faciliti la transformació de l'escola ordinària a fi i efecte d'augmentar la seva capacitat per atendre a tot l'alumnat posant l'èmfasi en l'alumnat amb necessitats educatives relacionades amb l'afectivitat, les emocions i la conducta. [...]
This subject is part of the Inclusive Education subject. In the context of the current inclusive school, it is necessary to have a context in which the teacher is an innovator agent and manager of the diversity that eases the transformation of the ordinary school with the aim to increase its capability to attend all the students giving emphasis to students with specific cognitive learning needs. [...]
En el marco de la escuela inclusiva actual, se hace necesario un contexto en el que el docente como agente de innovación y gestión de la diversidad facilite la transformación de la escuela ordinaria a fin y efecto de aumentar su capacidad para atender a todo el alumnado poniendo el énfasis en el alumnado con necesidades educativas relacionadas con la afectividad, las emociones y la conducta. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
9.
6 p, 113.8 KB Psicopedagogia a les Organitzacions [42979] / Pérez Romero, Antonio ; Pineda Herrero, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul Psicopedagogia a les Organitzacions té tres característiques bàsiques que defineixen el seu disseny: 1. El primer que cal destacar és que es tracta d'un mòdul de caire optatiu. 2. Es focalitza en la perspectiva interna o institucional de les organitzacions educatives i laborals, per això és imprescindible tenir un coneixement mínim sobre l'estructura, finalitats, dinàmiques i relacions que s'estableixen en les institucions educatives i en les organitzacions, ja que sobre aquests elements organitzatius es desenvoluparà el contingut i estratègies de l'assignatura. [...]
The Psychopedagogy in Organizations Course has three basic characteristics that define its design: 1. The first thing to note is that this is an optional course. 2. It focuses on the internal or institutional perspective of educational and labour organizations, thus it is essential to have an elementary knowledge of the structure, objectives, dynamics and relationships established in educational institutions and organizations; since these subjects will be developed around organizational elements of the content and strategies. [...]
El módulo Psicopedagogía en las Organizaciones tiene tres características básicas que definen su diseño: 1. Lo primero que hay que destacar es que se trata de un módulo de carácter optativo. 2. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicopedagogia [1446]
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documentos
10.
4 p, 102.5 KB Pràctiques Externes [42973] / Sanchez Marti, Angelina ; Llansana González, Joan Josep ; Pérez Romero, Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna als dos itineraris, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb els mòduls comuns com amb els mòduls específics corresponent al seu itinerari. [...]
The structure of the module is common to both itineraries so its content and development are related to both the common and specific modules corresponding to each itinerary. The practical module has two distinct but complementary parts. [...]
La estructura del módulo es común a los dos itinerarios, aunque su contenido y desarrollo está relacionado tanto con los módulos comunes como con los módulos específicos correspondiendo a su itinerario. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicopedagogia [1446]
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 41 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
10 Romero, A.
1 Romero, A. E.
1 Romero, Adam
1 Romero, Adriana
2 Romero, Adriano Lopes
1 Romero, Agua Santas
2 Romero, Alba
1 Romero, Alberto
4 Romero, Aldo
6 Romero, Alejandro
1 Romero, Alfons
2 Romero, Alfonso
1 Romero, Amaya
1 Romero, Amelia
2 Romero, Ana
1 Romero, Ana Dolores
3 Romero, Anabel
1 Romero, Arancha
1 Romero, Arantxa
1 Romero, Asunción
6 Romero, Atocha
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.