Resultados globales: 1,770 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 803 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 44 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 2 registros
Libros y colecciones, Encontrados 55 registros
Documentos de investigación, Encontrados 458 registros
Materiales didácticos, Encontrados 46 registros
Materiales académicos, Encontrados 136 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 63 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 180 registros
Artículos Encontrados 803 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
1 p, 950.7 KB ¿Com adaptar-se al clima (sense enredar-ho més)? / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
El clima canviarà i ens hem de preparar. Això és més fàcil de dir que de fer. L'últim informe de l'IPCC alerta que molts experiments d'adaptació comporten més danys que beneficis. Aquest aparador de fracassos apunta als errors a evitar per adaptar-se bé.
El clima va a cambiar y hay que prepararse. Eso es más fácil de decir que de hacer. El último informe del IPCC alerta de que muchos experimentos de adaptación conllevan más daños que beneficio. [...]

2022
El Periódico, 29 Abril 2022, p. 27
2 documentos
2.
1 p, 1.1 MB ¿Com evitar que la llum artificial entri al mar? / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
La contaminació lumínica penetra un metre sota l'aigua en 1,9 milions de quilòmetres quadrats de mar, i arriba als 40 metres de profunditat a les Balears, les Canàries, Barcelona i València. L'excés de llum pertorba la vida i potencialment la pesca. [...]
La contaminación lumínica penetra un metro bajo el agua en 1,9 millones de kilómetros cuadrados de mar, y alcanza los 40 metros de profundidad en Baleares, Canarias, Barcelona y València. El exceso de luz perturba la vida y potencialmente la pesca. [...]

2022
El Periódico, 21 Abril 2022, p. 29
2 documentos
3.
1 p, 773.3 KB «Les inundacions depenen de com es gestionen els boscos» / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
Entrevista a Giulio Boccaletti. Aquest físic italià establert a Londres va començar investigant sobre el clima a la Universitat de Princeton i la NASA i ha acabat ocupant-se de política i empresa en organitzacions com la consultora McKinsey i la fundació The Nature Conservancy. [...]
Entrevista a Giulio Boccaletti. Este físico italiano afincado en Londres empezó investigando sobre el clima en la Universidad de Princeton y la NASA y ha acabado ocupándose de política y empresa en organizaciones como la consultora McKinsey y la fundación The Nature Conservancy. [...]

2022
El Periódico, 30 Març 2022, p. 31
2 documentos
4.
1 p, 963.1 KB ¿Com evitar ofegar la Terra amb nutrients? / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
En gairebé tots els problemes ambientals està present el nitrogen. Intoxica l'aigua, escalfa el clima i contamina l'aire. Prové de fertilitzants, combustibles fòssils, cultius i purins. Els experts exigeixen un pla per aturar-ne el malbaratament, que costa 200. [...]
En casi todos los problemas ambientales está presente el nitrógeno. Intoxica el agua, calienta el clima y contamina el aire. Proviene de fertilizantes, combustibles fósiles, cultivos y purines. Los expertos exigen un plan para atajar su derroche, que cuesta 200. [...]

2022
El Periódico, 2 Març 2022, p. 31
2 documentos
5.
1 p, 965.5 KB ¿Com canvien els gestos en la infància? / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una anàlisi dels relats de 83 nens i nenes de Girona documenta per primera vegada un moment clau en el desenvolupament infantil: el pas d'una gestualitat visual a una altra d'abstracta. ¿Són els gestos un indicador del desenvolupament lingüístic o una manera de fomentar-lo?.
Un análisis de los relatos de 83 niños y niñas de Girona documenta por primera vez un momento clave en el desarrollo infantil: el paso de una gestualidad visual a otra abstracta. ¿Son los gestos un indicador del desarrollo lingüístico o una manera de fomentarlo?.

2022
El Periódico, 9 Febrer 2022, p. 25
2 documentos
6.
1 p, 1.0 MB ¿Com ajuden els gens la justícia al Salvador? / Catanzaro, Michele (Universitat Autònoma de Barcelona)
Investigadors de Barcelona actualitzen el perfil genètic de la població salvadorenca per augmentar la precisió en la identificació de nens robats i víctimes de la guerra civil i la migració. Amb pocs recursos, la ciència dels països rics pot prestar una ajuda directa als reptes del sud global.
Investigadores de Barcelona actualizan el perfil genético de la población salvadoreña para aumentar la precisión en la identificación de niños robados y víctimas de la guerra civil y la migración. [...]

2022
El Periódico, 25 Febrer 2022, p. 31
2 documentos
7.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
8.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
9.
8 p, 646.7 KB La obra de McLuhan o el trabajo intelectual como provocación / Berrio, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
En este texto me propongo realizar un esbozo de las ideas esenciales que nos ha transmitido este autor canadiense de la forma más ordenada posible. Se trata de una pretensión que no es fácil de llevar a cabo, dado que su obra constituye un conjunto intencionadamente desordenado, con la manifiesta pretensión de ofrecernos una muestra de pensamiento que vaya más allá de la racionalidad textual. [...]
En aquest text em proposo fer un esbós de les idees essencials que ens ha transmès aquest autor canadenc de la manera més ordenada possible. Es tracta d'una pretensió que no és fàcil de fer, atès que la seva obra constitueix un conjunt volgudament desordenat, amb la pretensió manifesta d'oferir-nos una mostra de pensament que vagi més enllà de la racionalitat textual. [...]

2005
Lecciones del Portal de la Comunicación, (1 Juny 2005)
2 documentos
10.
8 p, 654.4 KB El conocimiento open source. La apertura estratégica como arquitectura para la gestión del conocimiento / Cobo, Cristobal
Este trabajo postula que los procesos de generación de ideas, conocimiento e innovación se enfrentan a un paradigma de apertura, intercambio y colaboración que se ha visto profundamente influenciado por las nuevas apropiaciones sociales de las tecnologías de información. [...]
Aquest treball postula que els processos de generació d'idees, coneixement i innovació s'enfronten a un paradigma d'obertura, intercanvi i col·laboració que s'ha vist profundament influenciat per les noves apropiacions socials de les tecnologies d'informació. [...]

2008
Lecciones del Portal de la Comunicación, (1 Gener 2008)
2 documentos

Artículos : Encontrados 803 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 44 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
23 p, 2.8 MB Un nou mètode etimològic amb els topònims del Pallars Sobirà com a mostres d'estudi / Garcia-Quera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Núria Garcia-Quera, màster en Lingüística (UB-UAB) i doctora en Geografia (UAB), presenta la seva tesi doctoral defensada el 6 d'octubre passat i titulada Els topònims del Pallars Sobirà i la seva etimologia. [...]
2023
Conferencia a la Societat Catalana de Geografia. Barcelona. Institut d'Estudis Catalans, : 2023  
2.
15 p, 768.1 KB El Pla de Gestió de Dades : com complimentar l'apartat FAIR / Gil Cano, Damià (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Aquesta presentació explica cadascun dels elements FAIR requerits en el pla de gestió de dades, i quin tipus d'informació s'hi ha d'incloure.
2023
Setmana Internacional de l'Accés Obert a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2023  
3.
23 p, 309.0 KB La negociació col·lectiva com a eina per a escurçar la bretxa salarial entre dones i homes / Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Amb motiu del Dia Europeu de la Igualtat Salarial, UGT de Catalunya ha celebrat el 22 de febrer de 2023 una jornada sobre la Bretxa Salarial: "Del principi jurídic de la bretxa salarial de gènere a la realitat del mercat de treball a Catalunya". [...]
2023
Jornada sobre Bretxa salarial "Del principi jurídic de la bretxa salarial de gènere a la realitat del mercat de treball a Catalunya". Barcelona, Cataluya, : 2023  
4.
28 p, 1.7 MB 10 anys de recerca en ISP : com ens poden ajudar en la pràctica? / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020
La Interpretació als Serveis Públics a Catalunya: passat, present i reptes, APTIC, 28 de gener de 2020. Barcelona, : 2020  
5.
38 p, 2.2 MB Xarxes socials : quines, com, quan, per què / Vargas-Urpi, Mireia
2020
Com optimitzar la visibilitat i l'impacte com a PDI i no morir en l'intent. Bellaterra, : 2020  
6.
2 p, 4.3 MB Com ens pensem? Protagonistes de l'ensenyament de les ciències socials i la formació del pensament històric, geogràfic i social
2015
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XII : 2015  
7.
14 p, 150.4 KB Laudatio a la Dra. Pilar Benejam Argimbau amb motiu del seu nomenament com a filla il·lustre de Ciutadella / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Declaració de la Pilar Benejam com a filla il·lustre de Ciutadella (Menorca. Illes Balears). Ciutadella (Menorca. Illes Balears), : 2019  
8.
91 p, 1.1 MB Com ens pensem? Protagonistes de l'ensenyament de les ciències socials i la formació del pensament històric, geogràfic i social / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2015
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XII : 2015  
9.
1 p, 1001.4 KB Nous espais d'aprenentatge per a noves necessitats de formació. Els projectes europeus ACT i ADLAB PRO com a exemples d'innovació docent / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El pòster resumeix els objectius i resultats principals dels projectes europeus de didàctica ACT i ADLAB PRO, centrats a definir perfils professionals relacionats amb l'accessibilitat i a generar materials didàctics per formar aquests nous perfils professionals.
2018
X Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI). Girona, Catalunya, 10è : 2018  
10.
17 p, 302.1 KB Viquipèdia com a recurs docent i el paper de les biblioteques / Hinojo, Àlex (AmicalWikimedia)
2017
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 11es : 2017  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 44 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Publicaciones periódicas Encontrados 2 registros  
1.
4 p, 756.6 KB L'Ou com balla : portaveu del bon humor i del sidral
[S.l.] : [s.n.], 1945-
2 documentos
2.
36 p, 3.6 MB Els Infants : la publicació que plau tant a grans com a menuts
Barcelona : [s.n.], 195?-  

Libros y colecciones Encontrados 55 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
25 p, 361.6 KB Com cau una ciutat. El Franquisme català i la 'Liberación' de Barcelona (Abril 1938-Gener 1939) / Vilanova, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies) ; Memorial Democràtic (Catalunya). Col·loqui Internacional
Lleida va caure el 5 d'abril del 1938. Les tropes del general Juan Yagüe, del C. E. Marroquí, van ocupar bona part de la ciutat; més al nord, el general Antonio Sagardía i els seus homes començaven a avançar seguint la Noguera Pallaresa. [...]
Barcelona : Memorial Democràtic (Catalunya), 2024 (Documents del Memorial Democràtic ; 13)
IV Col·loqui Internacional sobre Violència Política al Segle XX, 2024, p. 120-140  
2.
33 p, 1.0 MB Confiscacions, reclamacions i recuperacions : Els registres de l'SDPAN com a font per a l'estudi del col·leccionisme burgès de la primera meitat del segle xx a Catalunya / Miralpeix Vilamala, Francesc
Bellaterra ; Sitges : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions ; Consorci del Patrimoni de Sitges, 2023
Mercat de l'art, col·leccionisme i museus 2022, 2023, p. 171-203  
3.
14 p, 407.0 KB How to write a research paper / Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 469-496
2 documentos
4.
10 p, 124.5 KB Fes com els narradors / Ferrarons i Llagostera, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest postfaci a la versió catalana de la «Kruso», el traductor descriu els paral·lelismes entre el protagonista de la novel·la i la biografia de l'autor, Lutz Seiler, així com les reminiscències d'altres obres seves i de la literatura alemanya, sobretot de Georg Trakl. [...]
Barcelona: Club Editor, 2017
Kruso, 2017, p. 485-494  
5.
349 p, 15.4 MB Com són els catalans? : Materials didàctics per comprendre la societat catalana actual / Monterde Mulet, Laia ; Tarrés Vallespí, Anna ; Vallvé Cid, Clàudia
Els objectius d'aquests materials són: 1) Facilitar la introducció del debat sobre els 10 temes que tracten els vídeos a les aules d'Educació Secundària Obligatòria (12 a 16 anys), per motivar el seu interès sobre diferents aspectes de la societat catalana actual. [...]
Publicacions de la Fundació Jaume Bofill, 2013  
6.
13 p, 131.7 KB La vida com a excepció: Ubi sera mea cuadriga? / Piqué Huerta, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2022
Vagueries al passadís de l'FTI, 2022, p. 53-65  
7.
15 p, 145.8 KB Desconcerto do mundo: Que farei com este livro? de José Saramago - contrariedades, dissonâncias e utopia / Martins Coelho, Leonor (Universidade da Madeira e Universidade de Lisboa)
Publicada pela primeira vez em 1980 pela Editorial Caminho, a peça de teatro Que farei com este livro? de José Saramago é republicada, em 2015, pela Porto Editora e reimpressa em 2019. Ainda que seja menos abordado no cômputo da produção saramaguiana, este texto é fundamental para a dramaturgia portuguesa. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2022
O nobel português : reflexões sobre a obra de José Saramago, 2022, p. 79-93  
8.
31 p, 40.7 MB L'Institut d'Estudis Catalans i els estudis arnaldians. Discurs de recepció com a membre numerari de l'IEC / Mensa i Valls, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Discurs de recepció de Jaume Mensa i Valls com a membre numerari de la Secció de Filosofia i Ciències Socials, llegit el dia 20 de febrer de 2018. Resposta de Jaume de Puig i Oliver, membre emèrit de la Secció de Filosofia i Ciències Socials.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2018  
9.
8 p, 489.5 KB Com treballar els contrarelats de l'odi a les aules d'Educació Secundària / Izquierdo Grau, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 233-240  
10.
15 p, 150.1 KB Apunts conclusius : com ens situem davant la violència de gènere en adolescents i joves / Freixanet Mateo, Maria
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques, 2014
Relacions de gènere entre joves i adolescents. Com intervenir quan hi ha violència?, 2014, p. 210-223  

Libros y colecciones : Encontrados 55 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 458 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
75 p, 833.1 KB L'amor com a arrel de la violència : Un apropament a la cultura sexoafectiva que amaga inconsciència i perillositat / Mengual Rodríguez, Elena ; Higuita Bedoya, Nora Maria, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el nostre context occidental, capitalista i heteropatriarcal es conserva l'amor romàntic com a forma normativa i legítima de relacionar-nos, facilitant que l'amor sigui un dels àmbits on és vigent la bretxa de gènere. [...]
2024
Grau en Educació Social [827]  
2.
30 p, 3.9 MB Com podem fer les pimes més competitives a través de la intel·ligència artificial? / Navarro Peribañez, Alex (Hub b30) ; Buffa, Martín Nicolás (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents UAB)
La intel·ligència artificial (IA) serà un game-changer en els pròxims anys, tal com ho va ser Internet en els anys '90. Moltes empreses d'arreu estan explorant com introduir la IA en els seus processos productius per ser més competitives. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2023 (Informe de Vigilància Tecnològica)  
3.
4.6 MB La participació com a pràctica de democratització de la producció tecnocientífica i la presa de decisions / Faucha Hernández, Mireia ; Aceros, Juan Carlos, dir. ; Domènech i Argemí, Miquel, dir.
En les societats del coneixement, la concepció del coneixement en ciència i tecnologia comporta l'omissió de la ciutadania del desenvolupament tecnocientífic. S'argumenta que la complexitat d'aquests processos impedeix que el públic pugui dir la seva a l'hora de generar coneixements. [...]
En las sociedades del conocimiento, la concepción del conocimiento en ciencia y tecnología comporta la omisión de la ciudadanía del desarrollo tecnocientífico. Se argumenta que su complejidad impide que el público pueda decir la suya a la hora de generar conocimientos. [...]
In knowledge societies, the conception of knowledge in science and technology entails the omission of citizenship from techno-scientific development. It is argued that its complexity prevents the public from saying theirs when it comes to generating knowledge. [...]

2023  
4.
29 p, 494.8 KB Masoveria urbana com a alternativa a la crisi d'habitatge. Una proposta de valor des de l'Economia Social i Solidària / Gavarró Rodríguez, Blanca ; Ibars Garcia, Xavier, dir. ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El present treball pretén fer una proposta per pal·liar la crisi d'habitatge actual, que afecta, en gran mesura, a persones joves. En concret l'estudi es centra en el cas de la masoveria urbana, un model d'habitatge poc estès i conegut, malgrat els avantatges que aquest ofereix.
El presente trabajo pretende hacer una propuesta para lidiar con la crisis de vivienda actual, que afecta, en gran parte, a personas jóvenes. En concreto, el estudio se centra en el caso de la masovería urbana, un modelo de vivienda poco extendido y conocido, a pesar de las ventajas que este ofrece.
This paper aims to make a proposal to deal with the current housing crisis, which affects, to a large extent, young people. Specifically, the study focuses on the case of "masoveria urbana", a housing model that is not very widespread and well known, despite the advantages it offers.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
5.
84 p, 1.0 MB Una aproximación al matrimonio forzado y concertado : la mujer migrada de origen pakistaní como caso de estudio / Ali Kousar, Rubia Naz ; Igareda, Noelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball busca aproximar-se als conceptes de matrimoni forçat i concertat des de la mirada legal, la literatura acadèmica sobre el fenomen i els possibles vots divergents sobre la seva redacció, abordatge i adequació en els textos normatius.
El presente trabajo se aproxima a los conceptos de matrimonio forzado y concertado desde la mirada legal, la literatura académica sobre el fenómeno y los posibles votos divergentes sobre su redacción, abordaje y adecuación en los textos normativos.
This paper approaches the concepts of forced and arranged marriage from the legal perspective, the academic literature on the phenomena and the possible divergent votes on its legal formulation, approach and alignment in the legal bodies.

2023
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1513]  
6.
56 p, 1.0 MB El ciberderecho como disciplina jurídica / Estrada De la Parte, Ana Lin ; Martinez Quirante, Roser, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Avui dia, és indubtable la globalització que existeix i porta existint des de fa unes dècades a la nostra societat. Per això, era imperatiu trobar una manera de poder mantenir aquesta connectivitat dins dels paràmetres de l'Estat de dret. [...]
Hoy en día, es indudable la globalización que existe y lleva existiendo desde hace unas décadas en nuestra sociedad. Por ello, era imperativo encontrar una manera para poder mantener dicha conectividad dentro de los parámetros del Estado de derecho. [...]
Nowadays, there is no doubt that globalization exists and has existed since some decades ago in our society. That is why it was imperative to find a way to be able to keep this connectivity inside the parameters of the State of Law. [...]

2023
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]  
7.
7.0 MB Fragments d'anticòs com a model d'estudi de l'amiloïdosi de cadena lleugera i com agents terapèutics per a la malaltia d'Alzheimer / Serra Mir, Gabriel ; Villegas Hernández, Sandra, dir.
Els mecanismes de l'amiloidogènesi segueixen sent desconeguts. Les amiloïdosis són malalties incurables que solen acabar amb la vida dels pacients, i engloben un grup heterogeni de proteïnes. Les proteïnes amiloidogèniques agreguen formant dipòsits tant en els compartiments intracel·lulars com en els extracel·lulars, cosa que provoca la mort cel·lular i, posteriorment, el deteriorament dels teixits. [...]
Los mecanismos de la amiloidogénesis siguen siendo desconocidos. Las amiloidosis son enfermedades incurables que suelen acabar con la vida de los pacientes, y engloban a un grupo heterogéneo de proteínas. [...]
Mechanisms of amyloidogenesis remain poorly understood. Amyloidoses are incurable life-threatening diseases, which encompass a heterogeneous group of proteins. Amyloid proteins aggregate as deposits either intracellularly or extracellularly, leading to cell death and subsequently to tissue impairment. [...]

2022  
8.
58 p, 1.8 MB Els Motors de traducció automàtica propis com a eina de la comunicació corporativa / Miranda Neiva, Marc ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El treball present se centra en la introducció de la traducció automàtica a la comunicació corporativa a través d'un cas concret: la traducció de les notícies del lloc web de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB. [...]
El presente trabajo se centra en la introducción de la traducción automática a la comunicación corporativa a través de un caso concreto: la traducción de las noticias del sitio web de la Facultad de Traducción e Interpretación de la UAB. [...]
The present work focuses on the introduction of machine translation into corporate communication through a specific case: the translation of news from the UAB Faculty of Translation and Interpretation website. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
9.
77 p, 3.0 MB Jugar a ser periodistes : la professió periodística com a eina educativa / Juste Paredes, Ana ; Voces Merayo, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball és una proposta de projecte interdisciplinari que es basa en l'aplicació de diferents aspectes del periodisme per tal de millorar les habilitats d'expressió oral i escrita dels alumnes de tercer d'ESO. [...]
Este trabajo es una propuesta de proyecto interdisciplinario que se basa en la aplicación de diferentes aspectos del periodismo con el objetivo de mejorar las habilidades de expresión oral y escrita de los alumnos de tercero de la ESO. [...]
This project is an interdisciplinary project proposal that is based on the application of different aspects of journalism with the aim of improving the oral and written expression skills of third-year secondary education students. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
10.
70 p, 4.3 MB Les transformacions del sector editorial en l'era de la plataforma : L'autopublicació com a principal alternativa / Ribera Morera, Ruth ; Monclús Blanco, Belén, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi de com ha canviat el circuit de producció i distribució de continguts literaris després de l'aparició de vies alternatives de publicació per als escriptors com espais web, plataformes, aplicacions, etc. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis de cómo ha cambiado el circuito de producción y distribución de contenidos literarios después de la aparición de vías alternativas de publicación para los escritores como espacios web, plataformas, aplicaciones, etc. [...]
The target of this project is to accomplish an analysis of how the circuit of production and distribution of literary content has changed after the appearance of alternative patterns of publication for writers such as web spaces, platforms, applications, etc. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  

Documentos de investigación : Encontrados 458 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 46 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
2 p, 2.2 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Web of Science / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Web of Science: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
3 documentos
2.
44 p, 1.0 MB El protocol OAI-PMH : Què és i com l'utilitzem al DDD / Jorba, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentació interna a la UAB on s'explica els orígens històrics del protocol OAI-PMH, per a què serveix i com l'utilitzem a la UAB per a importar i exportar registres bibliogràfics del repositori institucional.
2023  
3.
28 p, 5.2 MB Com fer un pla de gestió de dades amb CORA.eiNa DMP / Alcalá Ponce de León, Mireia (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya)
L'Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau (IIB Sant Pau) va organitzar el 22 de març una sessió sobre "Com fer un pla de gestió de dades amb CORA. eiNa DMP", impartida en remot per la Mireia Alcalá, tècnica líder de Curació de Dades al CSUC. [...]
2023  
4.
2 p, 1.4 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Scopus / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Scopus: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
6 documentos
5.
2 p, 2.3 MB Com actualitzar un perfil d'investigador amb Publons / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per actualitzar un perfil investigador amb Publons: com editar algunes informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics i anàlisi mètrica de les publicacions que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
3 documentos
6.
2 p, 1.6 MB Com crear i actualitzar un perfil d'investigador amb ORCID / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per crear i actualitzar un perfil investigador amb ORCID: com introduir les publicacions i altres informacions, elements a vincular, recomanacions, etc. També mostra com es visualitza finalment el perfil complet un cop s'ha creat.
2023 (Eines per a la recerca)
6 documentos
7.
2 p, 951.2 KB Com crear i actualitzar un perfil d'investigador amb Google Acadèmic / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per crear i actualitzar un perfil investigador amb Google Scholar: com afegir les informacions, funcionalitat de l'eina, creació d'alertes, indicadors bibliomètrics que ofereix, recomanacions, etc. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
6 documentos
8.
2 p, 27.5 KB Curso complementario del Máster oficial en lengua española, literatura hispánica y ELE / Muñoz Armijo, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz Afonso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa de la asignatura Curso complementario del Máster oficial en lengua española, literatura hispánica y ELE (curso 2015-2016) desarrollado como un curso de formación continuada organizado en el marco de la Escola de Postgrau de la UAB.
2015  
9.
26 p, 1.1 MB Com podem saber si l'aire de l'institut està contaminat? / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Material didàctic per treballar la contaminació de l'aire a 1r o 2n d'ESO basat. El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).
2022 (Col·lecció de recursos docents del CRECIM)
2 documentos
10.
50 p, 2.3 MB Com podem saber si l'aire de l'escola està contaminat? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Quarta versió del material per treballar la contaminació de l'aire al cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).

2022
2 documentos

Materiales didácticos : Encontrados 46 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales académicos Encontrados 136 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
5 p, 103.3 KB Treball de Fi de Màster [43022] / Poch Olive, Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest mòdul és la realització d'un treball sobre un tema d'un dels àmbits de coneixement sobre la llengua o la literatura espanyoles compresos en el màster. El treball es presentarà per escrit i es defensarà oralment davant d'un tribunal i haurà de mostrar que l'estudiant ha adquirit el conjunt de competències generals, transversals i específiques del màster que el faculten per obtenir el diploma.
The objective of this module is the realization of a work on a subject of one of the knowledge areas about the Spanish language or literature covered by the master. The work will be submitted in writing and will be defended orally before a court and must show that students have acquired the set of general, transverse and specific skills of the master's degree that empower them to obtain the diploma.
El objetivo de este módulo es la realización de un trabajo sobre un tema de uno de los ámbitos de conocimiento sobre la lengua o la literatura españolas que abarca el máster. El trabajo se presentará por escrito y se defenderá oralmente ante un tribunal y deberá mostrar que el estudiante ha adquirido el conjunto de competencias generales, transversales y específicas del máster que le facultan para obtener el diploma.

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
2.
7 p, 113.9 KB Literatura, Cultura i Societat [43020] / Lopez Garcia, Jose Ramon ; Cotarelo Esteban, Lucía ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El mòdul oferirà l'estudi i l'anàlisi de dos aspectes de les cultures de l'exili republicà. D'una banda, les imatges nacionals, les relacions, els debats artístics i intel·lectuals i les obres inspirades per la figura de Pablo Picasso. [...]
The module will offer the study and analysis of two aspects of the cultures of republican exile. On the one hand, national images, relationships, artistic and intellectual debates and works inspired by the figure of Pablo Picasso. [...]
El módulo ofrecerá el estudio y análisis de dos aspectos de las culturas del exilio republicano. Por un lado, las imágenes nacionales, las relaciones, debates artísticos e intelectuales y las obras inspiradas por la figura de Pablo Picasso. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
3.
5 p, 107.4 KB Introducció a la Recerca en Llengua i Literatura [43018] / Raab, Matthias Ulrich ; Boadas, Sònia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Els objectius d'aquesta assignatura són els següents: 1. Mostrar, amb exemples pràctics, les condicions que defineixen la recerca en llengua i en literatura, els eixos en què s'organitzen les disciplines i la relació entre la teoria i les dades. [...]
The course has the following objectives: 1. To show, with practical examples, the conditions that define research in language and literature, the axes on which the disciplines are organised and the relationship between theory and data. [...]
Los objetivos de la asignatura son los siguientes: 1. Mostrar, con ejemplos prácticos, las condiciones que definen la investigación en lengua y literatura, los ejes en que se organizan las disciplinas y la relación entre la teoría y los datos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
4.
8 p, 118.2 KB Amèrica Llatina: Llengua i Literatura [43017] / Saura Clares, Alba ; Ohannesian, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
OBJECTIUS SECCIÓ LLENGUA: Conèixer els trets més rellevants de l'espanyol d'Amèrica en tots els aspectes de la llengua. Desenvolupar competències que permetin reconèixer, analitzar i interpretar textos orals i escrits de diferents varietats geogràfiques de l'espanyol. [...]
LANGUAGE SECTION OBJECTIVES: Knowing the most relevant features of American Spanish in all aspects of the language. Developing skills that allow to recognize, analyze and interpret oral and written texts of different geographical varieties of Spanish. [...]
OBJETIVOS SECCIÓN LENGUA: Conocer los rasgos más relevantes del español de América en todos los aspectos de la lengua. Desarrollar competencias que permitan reconocer, analizar e interpretar textos orales y escritos de diferentes variedades geográficas del español. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
5.
5 p, 110.1 KB ELE: Llengua i Literatura [43016] / Machuca Ayuso, María Jesús ; Poch Olive, Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura està dividida en dues parts. A la primera part, es pretén que l'alumnat pugui explicar gramàtica a persones estrangeres que necessiten conèixer la llengua d'una manera instrumental i operativa. [...]
The subject is divided into two parts. In the first part, the aim is that students can explain grammar to foreign individuals who need to learn the language in an instrumental and operational manner. [...]
La asignatura está dividida en dos partes. En la primera parte, se pretende que el alumnado pueda explicar gramática a personas extranjeras que necesitan conocer la lengua de una manera instrumental y operativa. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
6.
6 p, 111.3 KB Aspectes Sistemàtics de l'Espanyol [43013] / Buenafuentes de la Mata, Cristina ; Clavería Nadal, Gloria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El mòdul té com a objectiu estudiar les característiques de la llengua espanyola des del punt de vista sistèmic, en especial, la història de la lexicografia, la morfologia i les classes de paraules.
The module aims to study the characteristics of the Spanish language from a systemic point of view, especially, the history of lexicography, morphology and word classes.
El módulo tiene como objetivo estudiar las características de la lengua española desde el punto de vista sistémico, en especial, la historia de la lexicografía, la morfología y las clases de palabras.

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
7.
5 p, 103.9 KB Principis i Mètodes [43012] / Poch Olive, Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu del mòdul és analitzar els conceoptes bàsics de la llengua espanyola, l'ELE i la literatura hispànica de manera que l'estudiant pugui aprofundir en l'estudi de les diverses àrees abarcades per el programa de màster. [...]
The objective of this module is to analyze the basic concepts of the Spanish language, ELE and Hispanic literature so that students can deepen, starting from them, in the study of the various areas covered by the master's program. [...]
El objetivo de este módulo es analizar los conceptos básicos propios de la lengua española, el ELE y la literatura hispánica de tal forma que el estudiante pueda profundizar, a partir de ellos, en el estudio de las diversas áreas abarcadas por el programa de máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
8.
11 p, 125.9 KB Tradicions Literàries [43021] / Valdes Gazquez, Ramon ; Fernández García, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Amb el propòsit de mostrar a l'estudiant dos processos diferents de transmissió literària, el mòdul ofereix dos blocs que abordaran textos d'un mateix gènere, la literatura dramàtica, però en dues èpoques diferents. [...]
In order to show the student two different processes of literary transmission, the module offers two blocks that will address texts of the same genre, dramatic literature, but in two different periods. [...]
Con el propósito de mostrar al estudiante dos procesos diferentes de transmisión literaria, el módulo ofrece dos bloques, ejemplos tomados de dos géneros distintos y en dos épocas diferentes. En el primer caso, el dedicado al teatro del Siglo de Oro español se analizará el género como un bien histórico y documental con una continuidad temporal que llega a nuestros días. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
9.
7 p, 114.4 KB Discurs i Variació en Espanyol [43015] / Pedraza Pedraza, María Betulia ; Garriga Escribano, Cecilio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En acabar el curs els estudiants han de ser capaços de: Dominar els conceptes lingüístics relacionats amb la variació. Descriure i analitzar els elements lingüístics i extralingüístics que caracteritzen la variació en espanyol. [...]
At the end of the course students have to be able to: Master the linguistic concepts related to variation. Describe and analyze the linguistic and extralinguistic elements that characterize the variation in Spanish. [...]
Al acabar el curso los estudiantes tienen que ser capaces de: Dominar los conceptos lingüísticos relacionados con la variación. Describir y analizar los elementos lingüísticos y extralingüísticos que caracterizan la variación en español. [...]

2023-24
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documentos
10.
6 p, 109.3 KB Adquisició de la Fonologia i Accés Lèxic en l'Anglès com a Segona Llengua [42300] / Cebrian Puyuelo, Julio Miguel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu és introduir els estudiants a la recerca i a les teories principals sobre l'adquisició d'una segona llengua o llengua estrangera, especialment pel que fa a l'adquisició de la fonologia d'una segona llengua i a l'accés lèxic. [...]
Students will be introduced to the main topics and theories in second language acquisition research with an emphasis on the acquisition of phonology and lexical access. Students will become familiar with current research methods and data analysis techniques through an analysis of representative literature and class discussion and assignments. [...]
El objetivo es introducir a los estudiantes a la investigación y a las teorías principales sobre adquisición de una segunda lengua o lengua extranjera, especialmente en cuanto a la adquisición de la fonología de una segunda lengua y el acceso léxico. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 136 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos gráficos y multimedia Encontrados 63 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
Com evitar el plagi? / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona Grup de Recerca en Antropologia Fonamental i Orientada (GRAFO)
En aquest breu vídeo formatiu s'explica què és el plagi, com cal citar per a evitar-ho i quins recursos ens poden ajudar amb aquesta tasca.
2024 (GRAFO Formació)  
2.
La física com a eina per entendre el medi ambient : l'ús de la radioactivitat / Rodellas, Valentí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
La física és una disciplina transversal, imprescindible per entendre altres ciències i els processos naturals que tenen lloc al nostre planeta. En aquesta xerrada parlarem de com es pot utilitzar la radioactivitat en l'estudi del medi ambient. [...]
2023 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
3.
Testimoni de com van aprendre el francès a l'escola / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2021 (Fons Macip - Zabala)  
4.
Es projecta el documental 'L'Alguer: un pentagrama com un carrer' realitzat per Roger Cassany i produït per la Plataforma per la Llengua / Macip, FerrioC ; Zabala, Manèl ; Coghene, Irene ; Cassany, Roger ; Plataforma per la Llengua ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
5.
Els entrevistats de 'Memòrias al Canton' expliquen com eren les festes d'abans a Roergue / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2017 (Fons Macip - Zabala)  
6.
Q10: After the paradigm shift that remote interpreting has brought to conference interpreting, how do you envisage the immediate future of the profession: on-site, remote or hybrid? Why? / Jiménez Serrano, Óscar (Universidad de Granada. Departamento de Traducción e Interpretación) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Tradumàtica)
2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022), p. 313 (Tradumàtica dossier)
3 documentos
7.
Q6: What working ways have totally changed compared to the ones you used to adopt when you started that you would not give up under any circumstance? / Muñoz Martín, Ricardo (Universidad de Granada) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Tradumàtica)
2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022), p. 276 (Tradumàtica dossier)
3 documentos
8.
Q2: That paper that you published to Revista Tradumàtica, what topic did it deal with? How has the field changed since then? / Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Tradumàtica)
2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022), p. 249 (Tradumàtica dossier)
3 documentos
9.
Com fer un ordinador quàntic? / López-Núñez, David ; Institut de Física d'Altes Energies
En aquesta xerrada t'explicarem perquè hauries de voler tenir (o no) un ordinador quàntic. Introduirem la física quàntica i com, a partir d'aquesta, podem realitzar operacions lògiques i resoldre problemes. [...]
2022 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
10.
Què és la nanoescala i com ens afecta / Argemí, Àlex (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Pi-Sunyer, Joana (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
Breu introducció a la nanociència i la nanotecnologia. Activitat interactiva mitjançant Menti o similar. Visita virtual a un laboratori. Conversa entre els assistents i un/a investigador/a de l' ICN2.
2021 (Dissabtes de la Física)  

Documentos gráficos y multimedia : Encontrados 63 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Fondos personales e institucionales Encontrados 180 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
1 p, 212.0 KB Fidelitat, Lluís Llach com exemple / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
1984
Plaça Gran, Núm. 281 (4 octubre 1984) , p. 4  
2.
1 p, 645.6 KB El diàleg com a creació literària / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra encara d'actualitat, traduïda amb èxit arreu i de factura exquisida fruit d'un diàleg reeixit entre un pensador meticulós i un músic genial, amb una vintena d'edicions arreu el món per a un contingut altament elaborat i molt ben escrit: aquests són els avals d'un treball reeixit que presenta la personalitat de Pau Casals amb unes converses d'alt nivell desplegades amb cura, detall i eficiència.
Index de les obres ressenyades: Josep Maria CORREDOR, Converses amb Pau Casals. Girona : Ela Geminada, 2012.

2022
Diari de Girona, 7 agost 2022, p. 6-7  
3.
1 p, 1.6 MB Veritat i rigor, convivència i història : Begur com a exemple / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
2007
Diari de Girona, 27 agost 2007, p. 7  
4.
1 p, 1.9 MB Fidelitat, Lluís Llach com a exemple / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
1984
Hora nova, Núm. 383 (9 octubre 1984) , p. 3  
5.
3 p, 1.4 MB La premsa com a element d'identitat nacional / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
La recent convocatòria del Centre d'Estudis de Temes Contemporanis, destinada a analitzar aspectes diversos del nacionalisme, ha posat damunt la taula el paper essencial que té la premsa com a peça clau en la moderna societat dins la vertebració d'una opinió i una mentalitat col·lectives. [...]
1995
Escola catalana, Núm. 319 (1995) , p. 8-10  
6.
12 p, 1.3 MB Ús civil i militar del Plutoni com a substitut de l'Urani / Finon, Dominique
Article de la revista MUNDO CIENTÍFICO sobre el desenvolupament de la indústria energètica i militar a partir de l'ús del Plutoni. Es parla de les diferents polítiques dutes a terme per les principals potències mundials i quins perills comporta el seu desenvolupament.
1984
Mundo Científico, setembre 1984  
7.
2 p, 567.1 KB Nomenament d'Eusebi Bertrand i Serra com a President Honorari Vitalici i consultiu / Bertrand i Serra, Eusebi ; Rull, Augusto de ; Societat del Gran Teatre del Liceu
1927  
8.
19 p, 6.7 MB Inventaris i catàlegs : 'l'Hora de Catalunya', diari català clandestí irrecuperable o l'hemerografia com a eina de referència de la consciència nacional / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
2001
Revista de Catalunya, Núm. 167 (2001) , p. 110-128  
9.
2 p, 2.8 MB Com deixar de fumar / Arbonès, Jordi 1929-2001 (Arbonès i Montull)
19--?  
10.
1 p, 674.2 KB Manuscrit de Tarrach, signat per aquest et al., fent constar l'elecció com a Representants dels Membres Associats a Joaquín García Roger i Rolf Tarrach Siegel / Tarrach, R., 1948- ; García Roger, Joaquín
1972  
 Acceso restringido a la UAB

Fondos personales e institucionales : Encontrados 180 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.