Resultados globales: 852 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 406 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 12 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 26 registros
Documentos de investigación, Encontrados 133 registros
Materiales didácticos, Encontrados 6 registros
Materiales académicos, Encontrados 268 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 1 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 406 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
8 p, 132.2 KB Estris del segle XXI per a instruments del XIX : la cultura material de la ciència de la universitat a la secundària / Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
ICT tools can help to develop new pedagogic practices? How? What kind? Which potentialities for the popularization of the material culture of engineering these technologies hold? And for its study and its construction? How we can use the sources and resources of a university heritage web in a high school classroom? How we can use them for breaking disciplinary barriers? These are some of the questions that will arise.
2009 - 10.2436/20.2006.01.129
Actes d'història de la ciència i de la tècnica, Vol. 2, Núm. 1 (2009) , p. 451-458  
2.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
21 p, 277.1 KB Editor's note : unveiling the pedagogical advantages of Linguistic Landscapes: insights from secondary school students, teachers, and field experts / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This monograph extends an invitation for the continued exploration of Linguistic Landscape (LL) as a valuable instrument in secondary and higher education classrooms. The research presented here underscores the benefits of LL in both foreign language and global citizen education (GCE) settings. [...]
Aquesta monografia convida a continuar explorant el paisatge lingüístic (PL) com a instrument valuós a les aules de secundària i educació superior. La recerca presentada aquí subratlla els avantatges del PL, tant en l'ensenyament de llengües estrangeres com en l'educació per a la ciutadania global (ECG). [...]
Esta monografía extiende una invitación para continuar explorando el paisaje lingüístico (PL) como una herramienta valiosa en las aulas de educación secundaria y superior. La investigación presentada aquí resalta los beneficios del PL tanto en entornos de idiomas extranjeros como en entornos de Educación para la Ciudadanía Global (ECG). [...]
Cette monographie invite à poursuivre l'exploration du paysage linguistique (PL) en tant qu'instrument précieux dans les classes d'enseignement secondaire et supérieur. Les études présentées ici soulignent les avantages du PL dans les contextes des langues étrangères et de l'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1342
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1342 (Editors' Note)  
4.
21 p, 865.5 KB Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities / Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...]
A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...]
Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...]
En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)  
5.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
6.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : El professorat de suport com agent innovador a l'aula ordinària. / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogía Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , p. 1-9  
7.
20 p, 387.5 KB Las competencias en sostenibilidad del alumnado de educación secundaria según el género / Cebrián Bernat, Gisela (Universitat Rovira i Virgili) ; Moraleda, Álvaro (Universidad Camilo José Cela) ; Olano, Jon Xavier (Universitat Rovira i Virgili) ; Boqué, Anna (Universitat Rovira i Virgili) ; Prieto, Juan (Universidad de Málaga)
En las últimas décadas es plausible un creciente reconocimiento sobre la importancia de integrar las competencias en sostenibilidad en los diferentes niveles educativos, aunque hasta la fecha los estudios sobre la educación secundaria son limitados. [...]
In the last decades, a growing recognition of the importance of integrating sustainability competences at different educational levels is plausible; however, to date studies on secondary education are still scarce. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5948
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 65-83 (Investigaciones Didácticas)  
8.
18 p, 283.0 KB Conductas disruptivas en Educación Secundaria Obligatoria : análisis de factores intervinientes / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Lafuente Carrasco, Alvaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Justiniano Domínguez, M. Delia (Universidad Católica Boliviana (Bolívia))
El presente estudio trata de identificar y valorar qué papel juegan los factores que intervienen en la manifestación de conductas disruptivas en el aula, en alumnos de un instituto público de Educación Secundaria, desde un planteamiento metodológico descriptivo-interpretativo ex post facto bajo el principio de triangulación de fuentes de información (alumnado y docentes), utilizando cuestionarios ad-hoc al efecto. [...]
The aim of this work is to identify and evaluate the variables that take part in the disruptive behaviours of a classroom. In particular, in the framework of a Compulsory Secondary Education. The methodology used is descriptive-interpretative ex post facto. [...]

2020 - 10.18172/con.3827
Contextos Educativos. Revista de Educación, Núm. 25 (2020) , p. 25-236  
9.
25 p, 532.9 KB Las transiciones a la educación secundaria post obligatoria en Cataluña : un análisis desde la sociología de la política educativa / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Las transiciones a la educación secundaria post obligatoria son centrales para explicar el grado de selectividad social de diferentes sistemas educativos. El caso de Cataluña es especialmente relevante porque el sistema educativo se organiza de forma comprensiva hasta el final de la educación secundaria obligatoria, momento en que por primera vez se separa a los estudiantes en dos itinerarios diferenciados: el académico y el profesional. [...]
Transitions to upper secondary education are crucial to explain different degrees of social selectivity in diverse education systems. In Catalonia these transitions are especially relevant as the education system is formally comprehensive until the end of compulsory secondary schooling, and only at this point the system is divided in two different tracks: the academic and the vocational. [...]

2020 - 10.14507/epaa.28.4860
Education policy analysis archives, Vol. 28 Núm. 102 (2020) , p. 1-25  
10.
12 p, 699.7 KB Efectos de la estructura de las redes personales en la red sociocéntrica de una cohorte de estudiantes en transición de la enseñanza secundaria a la universidad / Maya Jariego, Isidro (Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social) ; Holgado Ramos, Daniel (Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social) ; Lubbers, Miranda J (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
En este trabajo se examina la transición normativa de una cohorte de estudiantes de Enseñanza Secundaria de Alcalá de Guadaíra que empiezan sus estudios universitarios en Sevilla. Se analiza la evolución de la red social de la cohorte de estudiantes junto con los cambios que experimentan en la composición y la estructura de sus redes personales. [...]
In this work the normative transition of a cohort of secondary school students from Alcalá de Guadaíra that start college education in Seville is examined. The evolution of the social network of the cohort of students together with the changes experienced in the composition and structure of their personal networks is analyzed. [...]

2018 - 10.11144/Javeriana.upsy17-1.eerp
Universitas Psychologica, Vol. 17 Núm. 1 (2018)  

Artículos : Encontrados 406 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 12 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
15 p, 719.0 KB Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Gómez Bahillo, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Iñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación. Alacant, València, 20a : 2018  
2.
6 p, 296.5 KB Uso de secuencias de problemas de Fermi para introducir la modelización matemática en Educación Secundaria / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Congreso Bienal de la RSME. Zaragoza, Espanya, : 2017  
3.
15 p, 492.1 KB La carga invertida de los derechos fundamentales como procedimiento de creación judicial : diálogo jurisdiccional en la garantía de protección secundaria / Bechara Llanos, Abraham Zamir (Universitat Autònoma de Barcelona)
La carga invertida de los derechos fundamentales, se evidencia como un procedimiento de creación judicial, estructurado en los modernos Estados constitucionales. Se hará una especial referencia al modelo europeo de justicia constitucional, como establecimiento del garantismo secundario, a partir ya no solo y exclusivamente desde la protección judicial de los derechos fundamentales por parte de los Tribunales Constitucionales, sino como ceración judicial de las mismas disposiciones iusfundamentales, por parte del Juez Constitucional. [...]
2017
La Creación judicial del derecho y el diálogo entre jueces. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra, : 2017  
4.
15 p, 4.1 MB La circulación de los jóvenes por la enseñanza secundaria postobligatoria. Análisis de los flujos escolares y debates de política educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Llosada Gistau, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La presente comunicación pretende analizar los flujos de alumnado después de la escolarización obligatoria en la última etapa de la LGE y los flujos del alumnado bajo la LOGSE a nivel español por un lado, y a nivel catalán por el otro. [...]
2005
Conferencia de sociología de la educación. Santander, Cantabria, 11a : 2005  
5.
9 p, 1.4 MB Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
6.
5 p, 23.1 KB Classroom experiences: a comparison of CLIL in secondary and higher education / Walsh, Mary Louise (Escola Universitària de la Salut i l'Esport) ; Oliva Girbau, Àngels (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 301-305  
7.
5 p, 27.6 KB El pla d'immersió lingüística a secundària : opcions metodològiques i línies formatives / Alba Roma, Núria (Generalitat de Catalunya. Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics) ; Mayans Balcells, Pere (Generalitat de Catalunya. Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 315-319  
8.
4 p, 19.8 KB Encountering english: a case study of three swedish students in an english-medium upper secondary school programme / Yoxsimer Paulsrud, Bethanne (Stockholm University, Dalarna University) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 138-141  
9.
5 p, 23.6 KB The use of Coh-Metrix, CAF and holistic analysis to assess the development of writing performance at a secondary school CLIL context / Miret, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navés, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 92-96  
10.
5 p, 27.1 KB Exploring the music-language cognitive connection for a CLIL-oriented teaching of music in secondary school: a case study based on programme music / Colino Alonso, Elisa (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 9-13  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 12 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Publicaciones periódicas Encontrados 1 registros  
1.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-
47 documentos

Libros y colecciones Encontrados 26 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
13 p, 471.6 KB Los conflictos en el aula de secundaria y las competencias comunicativas del profesorado / Masó Aguado, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El estudio que presentamos tiene como finalidad ofrecer un análisis de las situaciones conflictivas en el aula de Educación Secundaria y su relación con las competencias comunicativas que utilizan los profesores para su gestión. [...]
Madrid : Dykinson, 2022
Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible, 2022, p. 1383-1398  
2.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
3.
131 p, 13.0 MB Inclusión, diversidad y comunicación entre culturas : manual para docentes con actividades para realizar en clase con el alumnado de secundaria / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
4.
8 p, 366.5 KB La alteridad americana/europea en los currículos de secundaria de Historia y Ciencias Sociales en Chile y España / Subiabre Vergara, Paula (Universitat de Barcelona) ; Quintana Susarte, Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 385-392  
5.
8 p, 489.5 KB Com treballar els contrarelats de l'odi a les aules d'Educació Secundària / Izquierdo Grau, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 233-240  
6.
8 p, 350.1 KB La violación sistemática y organizada como arma de guerra y como problema glocal socialmente relevante parte del patriarcado. Representaciones sociales de estudiantes de secundaria de Catalunya / Muzzi, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Tosello, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil Carmona, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 205-212  
7.
6 p, 61.1 KB Pla formatiu per a alumnes mediadors als centres d'educació secundària / Marzo Matencio, Aida ; Domènech Bonet, Antoni
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de publicacions 2018 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 114)
Mediació escolar, 2018, p. 85-90  
8.
5 p, 50.6 KB Treball de camp exploratori del coneixement de la mediació escolar a un centre d'educació secundària del Maresme / Nebot Leris, Martí ; Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de publicacions 2018 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 114)
Mediació escolar, 2018, p. 103-107  
9.
5 p, 540.8 KB Los SIG como ayuda para tratar los problemas del mundo contemporáneo en las clases de Geografía de la educación secundaria / Nieto Barbero, Gustavo
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?, 2018, p. 165-172  
10.
5 p, 624.9 KB Las ciencias sociales en el aula de educación secundaria como fundamento de la democracia en la escuela. De la teoría a la práctica / Corrales Serrano, Mario ; Moreno Losada, José ; Sánchez Martín, Jesús ; Zamora Polo, Francisco
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Què està passant al món? Què estem ensenyant?, 2018, p. 173-180  

Libros y colecciones : Encontrados 26 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 133 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
10.1 MB El Culture Bearer a l'aula de música de secundària. Anàlisi dels efectes transformadors en el docent, en l'alumnat i en el culture bearer / Escoda Domènech, Joan ; Gonzalez Martin, Cristina, dir. ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir.
L'educació intercultural és un enfocament pedagògic i filosòfic cada cop més necessari en un món global i interconnectat com el nostre. Aquesta necessitat es manifesta també a l'aula de música, on la perspectiva intercultural, més enllà d'una mera multiculturalització del currículum, esdevé clau per a una educació inclusiva. [...]
La educación intercultural es un enfoque pedagógico y filosófico cada vez más necesario en un mundo global e interconectado como el nuestro. Esta necesidad se manifiesta también en el aula de música, donde la perspectiva intercultural, más allá de una mera multiculturalización del currículum, deviene un factor clave para una educación inclusiva. [...]
Intercultural education is a pedagogical and philosophical approach which has become increasingly necessary in our global and interconnected world. This need is also evident in the music classroom, where the intercultural perspective, beyond mere multiculturalization of the curriculum, becomes a key factor for inclusive education. [...]

2023  
2.
12.6 MB Caracterización y seguimiento de la población en prevención secundaria por accidente cerebro vascular en contexto de fibrilación auricular, asignados a terapia con : anticoagulantes directos, antiagregación plaquetaria o no tratamiento específico, en la zona del Vallés Occidental / Diaz Nuila Alcazar , Mario ; Martinez Rubio, Antonio, dir. ; Almirall Daly, Jaume, dir.
Antecedents: La fibril·lació auricular (FA) és l'arítmia més prevalent globalment i la seva incidència augmenta ràpidament. Una de les complicacions més temudes de la FA i altres taquicàrdies auriculars (Flutter Auricular) són les complicacions cardioembòliques, principalment ACVisquèmic. [...]
Antecedentes: La fibrilación auricular (FA) es la arritmia más prevalente globalmente y su incidencia aumenta rápidamente. Una de las complicaciones más temidas de la FA y otras taquicardias auriculares (Flutter Auricular) son las complicaciones cardioembólicas, principalmente ACV isquémico. [...]
Background: Atrial Fibrillation (AF) is the more prevalent arrhythmia worldwide and its incidence is increasing rapidly. One of the most feared complications of AF and other atrial tachycardias (Atrial flutter) are the cardioembolic complications, mainly stroke. [...]

2023  
3.
3.1 MB La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària / Centellas Comellas, Albert ; Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...]
La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...]
Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]

2023  
4.
173 p, 6.2 MB Estudi mutacional i de patrons de metilació en pacients amb síndromes mielodisplàstiques d'alt risc i leucèmia aguda mieloide secundària tractats amb fàrmacs hipometilants / Cabezón, Marta ; Feliu Frasnedo, Evaristo, dir. ; Zamora Plana, Lurdes, dir.
L'ús d'agents hipometilants (AHM) és eficaç en el tractament dels pacients amb síndromes mielodisplàstiques (SMD) d'alt risc i leucèmia aguda mieloide (LAM) que no són candidats a quimioteràpia intensiva o trasplantament al·logènic. [...]
El uso de agentes hipometilants (AHM), es eficaz en el tratamiento de los pacientes con síndromes mielodisplásicos (SMD) de alto riesgo y leucemia aguda mieloide (LAM) que no son candidatos a quimioterapia intensiva o trasplante alogénico. [...]
Hypomethylating agents (HMA) are known to be effective in the treatment of high-risk myelodysplastic syndromes (MDS) and acute myeloid leukaemia (AML) patients who are not suitable for intensive chemotherapy or allogeneic transplantation. [...]

2020  
5.
71 p, 1.8 MB Cap a una educació més feminista? Concepcions, dilemes i possibilitats de transformació a l'educació secundària / Llos Casadellà, Berta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Caravaca Hernández, Alejandro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quilabert, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gavaldà Elias, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Educació i Gènere ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - Grup de Recerca ATLAS, interseccions crítiques en educació
Barcelona : Fundación InteRed & Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere, 2023  
6.
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
7.
5.2 MB ¿Qué enseñamos cuando enseñamos poesía? Un estudio de caso de la interacción didáctica y las actividades de aula en la educación secundaria chilena (o el qué, el cómo y el quién de la formación lectora en poesía) / Asfura Insunza, Eduardo Adolfo ; Real Mercadal, Neus, dir. ; Margalló González, Ana María, dir.
El propòsit d'aquesta tesi ha estat analitzar l'ensenyament de la poesia a l'educació secundària xilena, des de la interacció didàctica de professors i estudiants al voltant de les activitats d'aula. [...]
La presente tesis ha tenido como propósito analizar la enseñanza de la poesía en la educación secundaria chilena, desde la interacción didáctica de profesores y estudiantes en torno a las actividades de aula. [...]
The purpose of this thesis has been to analyze the teaching of poetry in chilean secondary education, from the didactic interaction of teachers and students around classroom activities. Thus, the aim has been to contribute to the training of poetry readers in the Language and Literature class, from an approach that reveals the links between discursive practices and the didactic proposals put into play in the interaction, with a special interest in the what, how and who of said interaction. [...]

2023  
8.
39 p, 1.2 MB Recursos didácticos para la enseñanza de la ortografía en la Educación Secundaria Obligatoria / Fadel Abakhti, Ikram el ; Aguilar, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
"Repetitiva", "Difícil", "Aburrida", "Pesada" y "Estresante" son algunos de los adjetivos que han utilizado los estudiantes de tercero de la Educación Secundaria Obligatoria, del Instituto Aiguaviva, para describir la enseñanza de la ortografía. [...]
"Repetitiva", "Difícil", "Avorrida", "Pesada" i "Estressant" són alguns dels adjectius que han utilitzat els estudiants de tercer de l'Educació Secundària Obligatòria, de l'Institut Aiguaviva, per descriure l'ensenyament de l'ortografia. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
9.
271 p, 6.0 MB El Pensamiento Crítico y Creativo en la formación de profesorado de ciencias de educación secundaria / Prado Arenas, Diana Lizeth ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. ; Oliveras Prat, Begonya, dir.
La tesi El pensament crític i Creatiu en la formació inicial de professorat de ciències de educació secundària planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals per a l'alfabetització científica. [...]
La tesis El pensamiento crítico y Creativo en la formación inicial de profesorado de ciencias de educación secundaria plantea una aportación en el campo de la didáctica de las ciencias experimentales para la alfabetización científica. [...]
The thesis The Critical and Creative Thinking in science secondary teacher training proposes a contribution in the field of didactics of experimental sciences for scientific literacy. The proposal covers the improvement of thinking in the teaching-learning of science through the development of the transversal competences of Critical Thinking and Creative Thinking and modelling as a didactic approach. [...]

2022  
10.
460 p, 39.8 MB Les Arts Escèniques com a potenciadores de canvi en la dimensió socioemocional, artística i sociocultural a l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria / Vela Carmona, Francesca ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir. ; Morón, Mar, dir.
Al llarg de la història de la humanitat les Arts han estat presents com a transmissores d'emocions, accions i provocacions, la qual cosa genera a la persona un despertar artístic en comunitat i en soledat, potenciant la curiositat per les diferents manifestacions artístiques. [...]
A lo largo de la historia de la humanidad las Artes han estado presentes como transmisoras de emociones, acciones y provocaciones, lo que genera en la persona un despertar artístico en comunidad y en soledad, manifestando curiosidad por los diferentes lenguajes artísticos. [...]
Throughout the history of humanity, the Arts have been present as transmitters of emotions, actions and provocations, which generates in the individual an awakening in community and in solitude, becoming fascinated by the different artistic manifestations. [...]

2022  

Documentos de investigación : Encontrados 133 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 6 registros  
1.
30 p, 1.6 MB "Peix al cove!" : mètode per aprendre ortografia a Primària i Secundària basat en la reflexió, el diàleg i la recerca a l'aula / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
El mètode que presento aborda l'ortografia a l'aula de Primària i de l'ESO a partir de la següent idea: per aprendre ortografia cal que ens basem no només en el verb "fixar-s'hi" sinó també en el verb "reflexionar". [...]
2024  
2.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
3.
131 p, 13.0 MB Inclusión, diversidad y comunicación entre culturas : manual para docentes con actividades para realizar en clase con el alumnado de secundaria / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
4.
15 p, 2.4 MB Recursos cartogràfics pel professorat de secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Cartoteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos cartogràfics pels alumnes del Màster del professorat de secundària.
2024 (Fonts d'informació)  
5.
232 p, 3.1 MB Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE) / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manzanares Moya, María Asunción (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Romero, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramos Pardo, Francisco Javier (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gómez-Jarabo, Inmaculada (Universidad Complutense de Madrid) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Sánchez Delgado, Primitivo (Universidad Complutense de Madrid) ; Castillo Arredondo, Santiago (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016  
6.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documentos

Materiales académicos Encontrados 268 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
42 p, 761.7 KB Máster universitario en Formación del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación profesional y Enseñanza de idiomas. Especialidad en Matemáticas / Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat de Barcelona ; Universitat Politècnica de Catalunya
El Máster interuniversitario en Formación del Profesorado, especialidad de matemáticas es la continuación del máster del mismo nombre coordinado por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) desde el curso 2013-2014 y que contaba con la participación de las universidades UAB, UB, UPC, UOC y UPF. [...]
Bellaterra, 2023 (Màsters)  
2.
6 p, 129.8 KB Llengua Francesa [44335] / Campa Guillem, Maria Angels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Conèixer el CECRL Conèixer i identificar els principals actes de parla utilitzats en documents d'àmbit educatiu. Analitzar el seu ús del francès com a eina per ensenyar i aprendre. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: To know CECRL To know and identify the main speech acts used in educational documents. Analyse their use of French as a tool for teaching and learning. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Conocer el CECR Conocer e identificar los principales actos de habla utilizados en documentos de ámbito educativo. Analizar su uso del francés como herramienta para enseñar y aprender. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
3 documentos
3.
6 p, 114.4 KB Geografia i Història [44332] / Blanco Romero, Maria Asuncion ; Monfort Coll, Aram ; Enjuanes Puyol, María Soledad ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. [...]
1. Complement the training of graduates in geography, history, art history and other social sciences so that they have the basic knowledge necessary to stimulate critical and make them understand the world around them. [...]
1. Complementar la formación de los graduados en Geografía, Historia, Historia del Arte y otras ciencias sociales para que puedan disponer de los conocimientos básicos e imprescindibles que estimulen la capacidad crítica y les permitan comprender el mundo que les rodea. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
3 documentos
4.
8 p, 117.1 KB Biologia i Geologia [44328] / Bach i Plaza, Joan ; Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Tabernero Holgado, Carlos ; Pujol Canadell, Monica ; Saura Mas, Sandra ; Grau Torras, Sergi 1978- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia i geologia dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. El mòdul "Biologia i Geologia" s'estructura en dues parts: Història de la Ciència (4cr) i Fonaments de la Biologia i la Geologia (6cr).
GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology and geology graduates, engineering graduates or future science teachers. The module "Biology and Geology" is divided into two parts: History of Science (4cr) and Fundamentals of Biology and Geology (6cr).
El objetivo del curso es completar el conocimiento de biología y geología de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. El módulo "Biología y Geología" se divide en dos partes: Historia de la Ciencia (4cr) y Fundamentos de la Biología y la Geología (6cr).

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
5.
11 p, 126.0 KB Didàctica de la Llengua i de la Literatura Catalana i Espanyola [44319] / Margalló González, Ana María ; Duran Rivas, Carme ; Delgado Giron, Rosalia ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul de didàctica específica és capacitar al futur professor de secundària perquè pugui ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la llengua i de la literatura integrant els coneixements disciplinaris i els de didàctica. [...]
The goal is to train future secondary school teachers to be able to teach the contents of the language as well as teach literature by integrating disciplinary and didactic knowledge. It includes the Teaching and Learning Blocks of the Language and Literature (9 cr) and Initiation of Research Skills (6 cr).
El objetivo de este módulo es capacitar al futuro profesorado de secudnaria para que pueda enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento disciplinar integrádolos con la didáctica. Incluye los bloques de Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura (9 cr. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
3 documentos
6.
8 p, 123.8 KB Didàctica de la Llengua Francesa [44318] / Birello, Marilisa ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Identificar els principis bàsics de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Aplicar les bases teòriques i principis didàctics actuals per ensenyar francès com a llengua estrangera. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: Identify the basic principles of the language policies that inspire the curriculum of foreign languages in Catalonia. Apply the theoretical bases and the current didactic principles to teach French as a foreign language. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Identificar los principios básicos de la política lingüística que inspiran el currículo de lenguas extranjeras en Cataluña. Aplicar las bases teóricas y los principios didácticos actuales para la enseñanza del francés como lengua extranjera. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
3 documentos
7.
6 p, 110.9 KB Didàctica de la Geografia i la Historia [44315] / Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Ballbé, Maria ; Andreu Roses, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Aplicar els coneixements didàctics adquirits en el curs i la seva capacitat de resolució de problemes a l'exercici de la docència dins l'àmbit de les ciències socials en centres d'educació secundària. [...]
1. Understand the set of knowledge acquired in the module-specific teaching of the social sciences to begin the exercise of teaching in secondary education. 2. Apply the knowledge acquired in the course teaching and his ability to solve problems in teaching, as a teacher social sciences in schools and secondary schools. [...]
1. Comprender el conjunto de conocimiento adquiridos en el Módulo específico de didáctica de las ciencias sociales para poder iniciarse en el ejercicio de la docencia en la educación secundaria. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
3 documentos
8.
9 p, 120.9 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documentos
9.
9 p, 119.6 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Marbà Tallada, Anna ; Roldan Muñoz, Jorge ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
10.
13 p, 139.2 KB Didàctica de l'Anglès [44310] / Moore de Luca, Emilee Sarah ; Torras Vila, Berta ; Kruszynska, Klaudia Anna ; Naves Nogues, Maria Teresa ; Pratginestós Pou, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. [...]
This subject is aimed at future teachers of English as a Foreign Language (TEFL) so that they may become familiar with basic teaching strategies for teaching English to teenagers and adults in institutional contexts and acquire basic knowledge and skills to help them continue to improve as teachers of English throughout their professional lives. [...]
Esta asignatura aspira que los y las futuras docentes de inglés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de inglés a lo largo de toda la vida profesional. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1519]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 268 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos gráficos y multimedia Encontrados 1 registros  
1.
Visita dels alumnes de secundària del municipi occità d'Aurinhac al Museu d'Història de Catalunya / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé ; Museu d'Història de Catalunya
Barcelona : Betevé, 2020 (Fons Macip - Zabala)  

Fondos personales e institucionales Encontrados 1 registros  
1.
1 p, 1.0 MB Els mestres gironins de secundària es van trobar ahir amb Pere Calders / D. B.
1993
Diari de Girona, divendres, 26 de febrer de 1993, p. 41  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.