Anàlisi

Anàlisi Encontrados 11 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
8 p, 782.1 KB Sumari
2010
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 1-12  
2.
13 p, 123.2 KB El protagonisme dels spin doctors : la política com a procés comunicacional / Aira Foix, Toni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
Políticament estem instal·lats en una democràcia mediàtica que ha fet que partits i institucions abracin l'era del màrqueting polític. En una societat hipermediàtica, basada en l'entreteniment audiovisual, la imatge cotitza a l'alça i el llenguatge dels polítics s'hi adapta. [...]
Our politics are installed in the political marketing era. In a hypermediatic society, we must be able to agree that the same concept of political communication evolves and adapts to this context. We are in front of a new way to make a more rhetorical, more aesthetic and more theater policy. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1142
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 15-27  
3.
17 p, 143.2 KB Joves i ficció televisiva : representacions i efectes / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La recerca sobre els joves i la ficció televisiva constitueix un camp d'estudi més aviat poc explorat. L'atenció dedicada tradicionalment als programes infantils i a altres gèneres televisius, com els programes informatius, han estat clau en el relatiu desinterès que s'hi constata. [...]
Research on young people and television fiction is a field of study rather unexplored. The attention devoted to children and other television genres, such as information, have been keys of the relative lack of interest that is observed. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1143
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 29-45  
4.
21 p, 165.5 KB Persuasión bajo la línea de flotación : investigaciones sobre la vía heurística en los medios de comunicación / Pastor, Lluís (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació) ; Juste, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
El artículo realiza un estado de la cuestión de los modelos de persuasión dual en las últimas tres décadas y se centra, en concreto, en las investigaciones sobre la vía heurística en los medios de comunicación. [...]
This article presents the state of the art of research on dual process models in persuasion and explains the development of the area in the last three decades, focusing on works on the heuristic processing route and the media. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1144
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 47-67  
5.
16 p, 142.9 KB Retos de los estudios interculturales en comunicación a comienzos del siglo XXI / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Una sociedad abierta, inclusiva, es aquella que dinámicamente incluye nuevas propuestas, grupos y cambios sociales. Una sociedad cerrada es aquella, excluyente y miedosa, creadora de fronteras físicas y mentales, que rechaza personas, ideas y cambios en razón de esencias, identidades y principios fundamentalistas. [...]
An open, inclusive society is one that dynamically includes new proposals, groups and social changes. A closed society is one that, excluding and fearful, creates physical and mental borders, rejecting people, ideas and changes because of essences, identities and principles. [...]

2010
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 69-85  
6.
16 p, 241.6 KB Trends and models of Media literacy in Europe : between digital competence and critical understanding / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Paredes Sánchez, María Oralia ; Baena, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Fernandez Garcia, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
This research focuses on models and strategies the EU has developed over the last decade in order to deal with these new and changing conditions. This is an important fact due to these strategies also have guided the actions of the European Union in promoting digital and media literacy. [...]
El presente artículo se centra en el estudio y análisis de los diferentes modelos y estrategias que la Unión Europea (UE) ha desarrollado en la última década con el objetivo de adaptarse a la nueva y cambiante coyuntura comunicativa y social. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1146
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 85-100  
7.
14 p, 119.5 KB La participación como bien de consumo : una aproximación conceptual a las formas de implicación de los usuarios en proyectos audiovisuales colaborativos / Roig Telo, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
Este artículo centra su atención en el concepto de participación, ampliamente utilizado -y también discutido- para hacer referencia a la implicación de los usuarios en la creación de contenidos audiovisuales en Internet. [...]
This paper focuses on the concept of participation, widely used -and also contested- in relation to the engagement of users in the creation of media content. on the Internet. Particularly, our interest lies in the participation of publics in the design, development and diffusion of complex media products, such as feature films, webseries or transmedia projects. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1147
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 101-114  
8.
14 p, 132.9 KB Mapas, teléfonos móviles y narraciones ; posibilidades y estado de la cuestión de los locative media / San Cornelio, Gemma (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
En este artículo propongo una aproximación al estudio de los denominados locative media (móviles, GPS, etc. ), a partir del análisis formal y conceptual de un grupo de proyectos de creación y de tres fuentes teóricas: la definición del espacio social, la influencia del arte contemporáneo y especialmente para el propósito de este monográfico, su anclaje en la narrativa audiovisual contemporánea. [...]
In this paper I suggest an approach to the study of locative media (mobile phones, GPS, etc. ) based on both formal and conceptual analysis of a set of creative projects and three types of theoretical sources: the definition of the social space, the influence of contemporary art and especially for the purpose of this monographic issue, their roots in the contemporary audiovisual narratives. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1148
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 115-128  
9.
14 p, 124.6 KB Un enfoque emergente en la investigación sobre comunicación : los videojuegos como espacios para lo social / Sánchez-Navarro, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació) ; Aranda, Daniel (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
Más allá de su importancia como producto de la industria del entretenimiento, el videojuego se constituye en un producto comunicativo que como cualquier otro incluye una importante dimensión social. [...]
Beyond its importance as a product of the entertainment industry, video games have become a communicative product that, like any other, includes an important social dimension. Some debates installed in the collective imagination have created a kind of common sense that emphasizes its nature as mere play and the potential dangers of their use, while its powerful potential as a vector for innovation in certain communication practices related to the emergence of new audiences have only been partially studied. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1149
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 129-142  
10.
14 p, 131.5 KB La investigación en comunicación, cultura y cooperación en el Mediterráneo : el caso del LAPREC / Velázquez García-Talavera, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La investigación en comunicación, cooperación y desarrollo en la región mediterránea implica tanto planificar y ejecutar proyectos de comunicación-acción para el desarrollo como también realizar investigación básica y aplicada, desde y para la comunicación en este ámbito. [...]
The research on communication, cooperation and development in the Mediterranean region implies to plan and execute projects of communication-action for the development, as well as to make basic and applied investigation, from and for communication in this scope. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1150
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 143-156  
11.
15 p, 593.0 KB Digital Competence in K-12 : theoretical models, assessment tools and empirical research / Calvani, Antonio (University of Florence. Faculty of Education) ; Fini, Antonio (University of Florence. Faculty of Education) ; Ranieri, Maria (University of Florence. Faculty of Education)
Over the last years the theme of the digital competence in its different aspects has been object of a growing interest. In a number of official documents and communications, international bodies underlined the significance of this competence for lifelong learning and to participate in the so-called 'information society'. [...]
Durante los últimos años el tema de la competencia digital en sus diferentes aspectos ha sido objeto de un creciente interés. Los organismos internacionales han destacado a importancia de esta competencia para el aprendizaje permanente y la inclusión en la sociedad de la información en una serie de documentos oficiales. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1151
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 157-171  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.