Documents d'anàlisi geogràfica

Documents d'anàlisi geogràfica 21 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
6 p, 190.8 KB La geografia a l'ensenyament : a la recerca d'un lloc perdut? / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La revue Documents d'Analisi Geogràfica a voulu participer dans le débat qui est en train de se produire dans la communauté des géographes sur la permanence ou l'exclusion de la géographie en tant que discipline scolaire et sur son r61e dans le processus éducatif global. [...]
The periodical publication Documents dilnalisi Geografica wants to participate in the current discussion taking place en geographical circles on the possible exclusion or maintenance of geography in school education and on the consequent implications for education in general. [...]
La revista Documents dilnalisi GeogrZEfica quiere participar en el debate que se esta produciendo en el seno de la comunidad de geógrafos sobre la permanencia o exclusión de la geografia como materia escolar y sobre su implicación en el proceso educativo global. [...]
La revista Documents d'Anàlisi Geogràfica ha volgut fer-se ressó del debat que s'està produint en el si de la comunitat de geògrafs sobre la permanència o exclusió de la geografia com a matèria escolar i sobre la seva implicació en el procés educatiu global. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 9-14  
2.
19 p, 649.5 KB Pensar la geografia escolar. Un repte per a la didàctica / Audigier, François
Apres avoir précisé le sens que l'on donne aujoud'hui, en France, au terme de <<didactique>> -étude des processus et procédures d'enseignement et d'apprentissage dans leur spécificité disciplinaire- l'article interroge l'idée même de géographie scolaire. [...]
After defining the meaning given to the tem <<didactics>> in France nowadays -that is, the study of the evolutionary processes and methods in teaching and learning within each specific discipline- the article questions the very idea of school geography. [...]
Después de precisar el sentido que se da hoy, en Francia, al termino <<didáctica>> -estudio de los procesos evolutivos y procedimientos de enseñanza y aprendizaje dentro de su especificidad disciplinaria-, el articulo cuestiona la idea misma de geografia escolar. [...]
Després de precisar el sentit que es dóna avui, a Franqa, al terme <<didactica>> -estudi dels processos evolutius i procediments d'ensenyament i d'aprenentatge dins la seva especificitat disciplinaria-, l'article qüestiona la idea mateixa de geografia escolar. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 15-33  
3.
18 p, 599.3 KB La didàctica de la geografia des de la perspectiva constructivista / Benejam, Pilar
La didactique de la géographie a un aspect théorique et un aspect pratique. Au niveau théorique la didactique a souvent hésité entre les approches humanistes et les formulations behavioristes. Dans la pratique, les deux écoles ont donné des réponses précieuses, mais partielles, aux problemes de l'enseignement et de l'apprentissage de telle façon que beaucoup d'écoles ont adopté des attitudes pluralistes et flexibles qui présentaient des contradictions théoriques évidentes. [...]
The didactics of geography has both a theoretical and a practical side. At a theoretical level, didactics have doubted between humanist and conductist approaches, although at a practical level both schools have given valuable, but partial, solutions for the problems of teaching and learning. [...]
La didactica de la geografia tiene una vertiente teórica y una vertiente practica. A nivel teórico la didactica ha dudado entre las propuestas hurnanistas y las formulaciones conductistas, pero a nivel practico ambas escuelas han aportado respuestas válidas, aunque parciales, a los problemas de la enseñanza y del aprendizaje, de manera que muchas escuelas adoptaron posturas pluralistas y flexibles que presentaron contradicciones teóricas evidentes. [...]
La didactica de la geografia té un vessant teòric i un vessant practic. A nivell teòric la didàctica ha dubtat entre les propostes humanistes i les formulacions conductistes, pero a nivell practic les dues escoles han aportat respostes valuoses, encara que parcials, als problemes de l'ensenyament i de l'aprenentatge, de manera que moltes escoles adoptaven postures pluralistes i flexibles que presentaven contradiccions teòriques evidents. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 35-52  
4.
20 p, 585.7 KB Quina geografia ensenyar? / Buffet, Françoise
L'enseignement scolaire de la géographie est en difficulté dans presque tous les pays européens: le choix des savoirs a enseigner, la conception exclusivement thématique des programmes, et l'imnmobilisme des pratiques d'enseignement en sont cause. [...]
The teaching of geography in schools is in difficulties in almost all European countries. The main causes are the selection of topics to teach, the exclusively thematic conception of the contents and the resistance to change teaching methods. [...]
La enseñanza de la geografia se encuentra con dificultades en casi todos los paises europeos: la selección de los conocimientos que es preciso ensefiar, la concepción exclusivamente temática de los programas y el inmovilismo de la practica de la enseñanza son las causas principales. [...]
L'ensenyament de la geografia a l'escola es troba amb dificultats en gairebé tots els països europeus: la selecció dels coneixements que cal ensenyar, la concepció exclusivament temàtica dels programes i l'immobilisme de la practica de l'ensenyament en són les causes principals. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 53-72  
5.
18 p, 542.8 KB Geografía, sociedad y vida cotidiana / Fien, John
Cet article envisage les approches radicales en géographie et en théorie de l'enseignement de la géographie en presentant des principes rationnels pour la construction de la géographie scolaire en tant qu'un instrument de critique sociale qui aide les étudiants a vivre leurs vies quotidiennes d'une façon heureuse et pleine. [...]
This paper seeks to illuminate the geographical and educational foundations on geography teaching by providing a rationale for conshucting school geography as a socially critical medium for helping students have happy and fulfilling experiences in their daily lives. [...]
Este articulo intenta clarificar los enfoques radicales en geografia y en la teoria de la educación y aporta el fundamento teónco para hacer de la geografia escolar un medio socialmente critico que ayude a los alurmnos a vivir sus vidas de una manera feliz y plena. [...]
Aquest article intenta aclarir els enfocaments radicals en geografia i en la teoria de l'educació aportant el fonament teoric que ha de fer de la geografia escolar un mitja socialment crític que ajudi els alumnes a viure les seves vides d'una manera feliç i plena. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 73-90  
6.
19 p, 613.0 KB Educació per a la sostenibilitat : el paper de la geografia escolar en l'educació ambiental / Huckle, John
La généralisation des problbmes écologiques a l'échelle planétaire a encouragé la demande d'une éducation environnementale qui contribue i relever ces défis et a atteindre un développement soutenable. [...]
The generalization of environmental problems at world scale has aroused increasing calls for environmental education which could play a part in resolving such problems and aiding the transition to sustainable development. [...]
La generalización de los problemas ecológicos a escala planetaria ha estimulado la demanda de una educación ambiental que contribuya a la solución de estos retos y ayude a conseguir un desarrollo sostenible. [...]
La generalització dels problemes ecològics a escala planetaria ha esperonat la demanda d'una educació ambiental aue contribueixi a la solució d'aquests reptes i ajudi a assolir un desenvolupament sostenible. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 91-109  
7.
15 p, 465.1 KB La geografia a la part troncal en el futur cicle de l'escola secundària obligatòria a Catalunya / Freixenet i Mas, Dolors ; Ribas i Nolla, Isabel ; Trepat i Carbonell, Cristòfol A.
Cet article envisage de montrer, d'une part, les lignes maitresses qui ont présidé A l'etablissement du curriculum en géographie pour l'etape de 12 a 16 ans de l'enseignement obligatoire a Catalogne et, d'autre part, les concepts, les démarches et les objectifs généraux de ce cycle. [...]
This article outlines the framework used as a basis for the design of the geography syllabus for compulsory education for the 12-16 age group in Catalonia; and the relationship between concepts, method and attitude on the one hand, and the general objectives of education for this age group on the other. [...]
Este articulo presenta las lineas maestras de la elaboracion del currículo de geografia para la etapa 12-16 años de la educación obligatoria en Cataluña y la relación entre los conceptos, procedimientos y actitudes, y los objetivos generales del ciclo. [...]
Aquest article recull quines han estat les línies mestres en l'elaboració del currículum de geografia per a l'etapa 12-16 anys de l'ensenyament obligatori a Catalunya i la relació entre els conceptes, els procediments i les actituds dissenyats i els objectius generals del cicle. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 111-125  
8.
7 p, 271.8 KB El currículo nacional en Inglaterra y Gales / Boardman, David
La Loi de Réforme de 17Enseignement de 1988 prescrit un unique curriculum national pour toutes les écoles publiques de l'Angleterre et du Pays de Galles. Cet article envisage les différents etapes qui couvrent les onze années d'enseignement obligatoire ainsi que les buts spécifiques et les prograrnmes scolaires en géographie.
The Educational Reform Act (1988) requires a national curriculum to be taught in all state schools in England and Wales. This paper describes the key stages wich cover the eleven years of compulsory schooling and the attaintrnent targets and programmes of study in geography.
La Ley de Reforma Educativa de 1988 dispone para todos los centros públicos de Inglaterra y el País de Gales un Único curriculo nacional para todos los niveles de la educación no universitaria. Este articulo presenta la estructura actual del sistema educativo y señala los objetivos específicos de la enseñanza de la geografia y los principales bloques de contenidos que se incluyen en la programación.
La Llei de Reforma Educativa del 1988 disposa que a totes les escoles públiques d'Anglaterra i del País de Gal. les s'unifiqui tot l'ensenyament en un únic curriculum nacional. Aquest article presenta l'actual estructura del sistema educatiu a la Gran Bretanya i assenyala els objectius específics de l'ensenyament de la geografia i els principals blocs de continguts inclosos en la programació.

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 127-133  
9.
10 p, 317.7 KB La geografia en els liceus i en els col·legis de França. Rèmores i dinamismes / David, Jean
L'enseignement de la géographie, au Collège et au Lycée en France, est pris entre des pesanteurs et des processus de dynamisation. Les conditions de mise en place de la Geographie scolaire et universitaire restent toujours presentes avec des heritages comme la permanence des liens entre Histoire-Géographie ou celle des théories de Vidal de la Blache. [...]
The teaching of geography in French secondary schools is trapped between inherited borders and dynamizing processes. The circumstances prevailing at the time of the introduction of geography in schools and in the university are still tangible in the forn of inheritances such as the surviving links between History and Geography, or Vidal de la Blache's theories. [...]
La enseñanza de la geografia, tanto en los colegios como en los liceos de Francia, se halla presa entre los lastres del pasado y los procesos de dinamización. Las condiciones en que fue instaurada la geografia escolar se hallan aún presentes en algunas herencias, como la permanencia de la unión geografia-historia o bien las que derivan de las teorias de Vidal de la Blache. [...]
L'ensenyament de la geografia, tant als col. legis com als liceus de França, es troba atrapat entre les rèmores del passat i els processos de dinamització. Les condicions en què fou establerta la geografia escolar hi són encara presents en algunes herències, com la permanència dels lligams entre geografia i historia o bé les que deriven de les teories de Vidal de la Blache. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 137-146  
10.
7 p, 242.4 KB El resurgir de la geografía en las escuelas de Estados Unidos / de Souza, Anthony R.
Dans une époque de nouvelles réalités globales, les leaders politiques et les entrepreneurs reconnaissent que la géographie joue un rôle critique pour l'avenir des pays, mais aussi pour etre compétitif au plan intemational. [...]
In an age of new global realities, America's policy and business leaders recognize that geography is critical to the nation's future, not least its international competitiveness. Professional geographers have seized this opportunity to get geography back into the schools. [...]
En una época de nuevas realidades globales, los lideres políticos y empresariales americanos reconocen que la geografia es critica con respecto al futuro de las naciones, igual que lo es en relación con su competitividad internacional. [...]
En una època de noves realitats globals, els líders polítics i empresarials americans reconeixen que la geografia és critica respecte al futur de les nacions, de la mateixa manera que ho és en relació amb la seva competitivitat internacional. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 147-153  
11.
12 p, 336.7 KB Els continguts sobre el medi natural en el currículum de les ciències socials / Ascón i Borrás, Rosa
Cet article envisage la polémique suscitée a l'occasion de l'inclusion de l'apprentissage du milieu naturel dans un curriculum des sciences sociales. On y propose une programmation axée sur quatre idées centrales: l'étude du milieu en tant que cadre de la vie et des activities humaines, l'étude du milieu en tant que risque, l'étude du milieu en tant que ressource et l'étude des impacts écologiques qui découlent de la vie et des activités des hommes. [...]
This article deals with the controversy which has arisen as a result of the inclusion of the study of the natural environment in the social science syllabus. It outlines a programme based on four central ideas: the environment as the scenario of human life activities; the environment seen as a risk; the environrnent's role as a resource; and, finally, environmental impacts resulting from human activities. [...]
El articulo se hace eco de la polémica que suscita la inclusión de los conocimientos sobre el medio natural en un currículo de las ciencias sociales. Presenta una propuesta de programación que se vertebra en tomo a cuatro ideas eje: el medio como escenario para la vida y las actividades humanas; el medio como riesgo; el medio como recurso y, finalmente, los impactos ecológicos derivados de la vida y de las actividades humanas. [...]
L'article es fa ressò de la polèmica que suscita la inclusió dels coneixements sobre el medi natural en un currículum de les ciencies socials. Presenta una proposta de programació que s'organitza al voltant de quatre idees eix: el medi com a escenari per a la vida i les activitats humanes; el medi com a risc; el medi com a recurs, i, finalment, els impactes ecològics derivats de la vida i de les activitats humanes. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 155-166  
12.
13 p, 452.4 KB L'enfocament de gènere en un bloc de contingut sobre activitat i espai industrials a l'ensenyament secundari postobligatori / Baylina Ferré, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Le but de cet article est de proposer un bloc de contenus et une unité didactique pour les éleves de l'etape secondaire postobligatoire sur l'activité et l'espace industriel et qui tienne compte de la variable genre. [...]
The objective of this article is to formulate a proposal of a unit of topics and teaching methods for post-compulsory secondary education an the theme of industrial space and activity and which would include the gender variable in analysis. [...]
El objeto de este articulo es elaborar una propuesta de bloque de contenido y de una unidad didactica para trabajar con los alumnos de la etapa secundaria post-obligatoria sobre la actividad y los espacios industriales, que incorpore la variable género en su análisis. [...]
L'objecte del present escrit és elaborar una proposta de bloc de contingut i d'una unitat didàctica per treballar amb els alumnes de l'etapa secundaria postobligatòria sobre l'activitat i l'espai industrials que incorpori la variable genere en la seva anàlisi. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 167-179  
13.
5 p, 148.4 KB Quo vadis, geografia? / Datzira, Enric ; Martínez, Maica ; Rubio, Francesc ; Susín, Montse
Cet article passe en revue les differents thbmes traités lors du Congrés des Etudiants de Géographie qui s'est tenu a Toulouse au mois de Novembre de 1991. Le Congrés a été consacré au debat de probltmes epistemologiques de la géographie, mais aussi a des thèmes qui affectent directement les étudiants comme ceux de la formation des géographes et des actuels débouchés professionnels.
This article reviews the different issues covered in the Geography Students Congress held in Toulouse in November 1991. The Congress focused on epistemology problems in Geography but also on problems directly affecting the student body such as the education of geographers and current professional opportunities.
El articulo comenta los diferentes contenidos tratados en el Congreso de Estudiantes de Geografia, celebrado en Toulouse en noviembre de 1991. Un congreso dedicado al debate y a la discusión tanto de los problemas epistemológicos de la geografia como de la problemática de los estudiantes, al contenido de la formación y a las salidas profesionales actuales.
L'article fa un repàs dels diferents continguts tractats en el Congrés d'Estudiants de Geografia, celebrat a Tolosa de Llenguadoc el novembre de 1991. Un congrés que estigué dedicat al debat i a la discussió tant dels problemes epistemològics de la geografia com a la problemàtica dels estudiants, al contingut de la formació i a les sortides professionals actuals.

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 183-187  
14.
5 p, 167.9 KB Educació medioambiental : notes a l'entorn de dues iniciatives / Gonzalo García, Mª Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Deux rencontres ayant pour but l'éducation environnementale ont eu lieu dans l'intervalle d'a peine un mois en automne 1991. La premiere, de protée nationale, s'est tenue a Burgos les 27, 28 et 29 septembre sous le titre Deuxiemes Joumées de Didactique de la Géographie et a été organisee par l'Association de Géographes Espagnols. [...]
Two seminars on the topic of environmental education were held within the space of one month during the autumn of 1991. The first took place in Burgos on 27th, 28th and 29th September, and was organized by the Association of Spanish Geographers under the title of I1 Jomadas de Didactica de la Geografia (IInd Seminar on Didactics in Geography). [...]
Con solo un mes de intervalo, han tenido lugar dos iniciativas para tratar el tema de la educación medioarnbiental. La primera fue patrocinada por la Asociación de Geógrafos Españoles mediante las I1 Jomadas de Didáctica de la Geografia, y tuvo lugar 10s dias 27,28 y 29 de septiembre en Burgos. [...]
Amb un mes d'interval han tingut lloc dues iniciatives per tractar el tema de l'educació medioambiental. La primera, d'abast estatal, tingué lloc a Burgos els dies 27, 28 i 29 de setembre de 1991, sota el títol de I1 Jomadas de Didáctica de la Geografia, i foren convocades per l'Asociación de Geógrafos Españoles. [...]

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 189-193  
15.
4 p, 107.5 KB Dona, territori i societat (una anàlisi des de la geografia del gènere) / Seguí Pons, Joana Maria ; Petrus Bey, Joana Maria
En novembre 1991 un séminaire a été organisé à l'Université des Iles Baléares sur le sujet ((Femme, territoire et societé)). Le but du séminaire, a caractere pluridisciplinaire, était d'approcher le milieu universitaire en particulier et le public en general, a une ligne tres actuelle dans la recherche géographique, celle de la géographie du genre, qui étudie les inégalités socio-spatiales et de l'environment dérivées des roles différents des hommes et des femmes dans nos societés.
A seminar on((Women, Territory and Society)) was organized by the University of the Balearic Islands at Palma de Mallorca on November 1991. This interdisciplinary seminar aimed to present to the university audience as well as to the general public the gender approach in geography, one of the most promising lines in current geographical research; this approach wants to explore the socio-spatial and environmental inequalities derived from the different roles that women and men are assigned in our societies.
Durante el mes de noviembre de 1991 se celebro en la Universidad de las Islas Baleares (Palma de Mallorca) un seminario sobre ((Mujer, territono y sociedad)). El objetivo del seminario -que tuvo un caracter interdisciplinario era presentar al mundo universitario y al publico en general el enfoque de género en geografia. [...]
El mes de novembre de 1991 es va celebrar a la Universitat de les Illes Balears (Palma de Mallorca) un seminari sobre (Dona, territori i societat). El proposit del seminari que va tenir un caracter multidisciplinari- era apropar al món universitari, en particular, i al públic, en general, una de les línies més actuals en el camp de la investigació geografica, la de geografia i genere, que estudia les desigualtats socio-espacials i ambientals derivades dels diferents papers que la societat assigna a homes i dones.

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 195-198  
16.
3 p, 125.4 KB Ressenyes / Baylina Ferré, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: John R. GOLD et. al. , Teaching Geography in higher education. A manual of good practice.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 201-203  
17.
2 p, 85.7 KB Ressenyes / Comes, Pilar
Index de les obres ressenyades: M. CLARY et. al. , Cartes et modèles à l'école.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 203-204  
18.
2 p, 83.0 KB Ressenyes / Comes, Pilar
Index de les obres ressenyades: INSTITUT d'estudis metropolitans de Barcelona. L'efecte de la reforma educativa sobre la xarxa escolar de la província de Barcelona.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 205-206  
19.
3 p, 120.3 KB Ressenyes / Saurí i Pujol, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: WORLD Wildlife Fund i North South Productions. Only one earth. A multimedia education pack.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 206-208  
20.
4 p, 162.2 KB Ressenyes / Soriano López, Juan Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: N. MYERS, El atlas Gaia de la gestión del planeta. N. MIDDELETON, Atlas of world issues. N. MIDDELETON, Atlas of environmental issues. G. LEAN ; D. HINRICHSEN ; A. [...]
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 208-211  
21.
3 p, 98.5 KB Ressenyes / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Obra ressenyada: Rod GERBER i John LIDSTONE, Developing skills in geographical education.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 211-213  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.