Published articles

Published articles 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
9 p, 325.3 KB Les unitats d'adaptació del currículum (UAC) / Moreno i Oliver, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las Unidades de Adaptación del Currículum (UAC) son un recurso educativo de atención a la diversidad en la Educación Secundaria obligatoria (ESO). Estas Unidades están dentro de las dependencias de los institutos de Enseñanza Secundaria (lES) a cargo de profesorado específico. [...]
Les Unités d'Adaptation du Programme d'Etudes (UAC) sont une ressource éducative d'attention à la diversité dans l'Education Secondaire obligatoire (ESO). Ces Unités se trouvent sur les lieux des Iycées (lES) à la charge d'un professorat spécifique. [...]
The Units of Adaptation to the Curriculum (UAC) are an educationaJ resource designed to meet the diversity provided for in the new compulsory secondary education act (ESO). These Units are located within the secondary schools and are run by a specific teaching body. [...]

1999
Temps d'educació, Núm. 21 (1999) , p. 189-197  
2.
34 p, 1.2 MB La formació del professorat a la Unió Europea : reptes i tendències / Ferrer i Julià, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El artículo muestra, en primer lugar, las estrechas relaciones existentes entre la formación inicial del profesorado y el conjunto del sistema educativo. A continuación se describen y analizan diferentes modelos europeos de formación del profesorado de preescolar y primaria, detallándose igualmente algunas de las tendencias emergentes en la Unión Europea. [...]
L'article montre, en premier lieu, les relations étroites existantes entre la formation initiale du professorat et l'ensemble du systeme éducatif. Ensuite iI décrit et analyse différents modeles européens de formation du professorat de préscolaire et primaire, tout en détailIant aussi quelques-unes des tendances émergentes dans l'Union Européenne. [...]
The article, first, demonstrates the links between the initial stages of teacher training and the education system as a whole. Various European models of preschool and primary school teacher training are then described and analysed, examining in detail the emerging trends in the European Union. [...]

1999
Temps d'educació, Núm. 21 (1999) , p. 325-358  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.