Artículos publicados

Artículos publicados Encontrados 3 registros  La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
8 p, 215.3 KB Usefulness of the Bayley scales of infant and toddler development, third edition, in the early diagnosis of language disorder / Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Guillamón Valenzuela, Montserrat (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Ramírez Mallafré, Ariadna (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Background: Language disorder (LD) is a neurodevelopmental disorder, and early diagnosis has an impact on speech therapy practice. The aim of this work is to test the usefulness of the Cognitive and Language scales of the Bayley-III in the early diagnosis of LD. [...]
Antecedentes: el trastorno del lenguaje (TL) es un trastorno del desarrollo neurológico. El objetivo de este trabajo es comprobar la utilidad de las escalas Cognitiva y de Lenguaje de Bayley-III en el diagnóstico precoz de los TL. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2014.29
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 349-356  
2.
8 p, 337.1 KB Validity of the DSM-oriented scales of the Child Behavior Checklist and Youth Self-Report / Lacalle Sisteré, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: The school-age versions of the ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorporate the DSM-Oriented scales. These scales make it possible to quantify and normalize problems defined in the DSM. [...]
Antecedentes: las formas escolares de ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) incorpora las Escalas DSM. Estas dimensiones ofrecen la posibilidad de cuantificar y normalizar problemas que figuran en el DSM. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2013.342
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 364-371  
3.
8 p, 361.3 KB Factor structure and measurement invariance of the Difficulties Emotion Regulation Scale (DERS) in Spanish adolescents / Gómez Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: Emotion dysregulation is a unifying dimension of several psychopathological symptoms such as prolonged dysphoria, labile mood, high anger, persistent fear and excessive worry. Deficits in emotion regulation (ER), or emotion dysregulation, appear to be relevant to the development, maintenance, and promising treatment target in a broad range of mental disorders. [...]
Antecedentes: la disregulación emocional es una dimensión unificadora de varios síntomas psicopatológicos como la disforia prolongada, el humor lábil, la alta ira, el temor persistente o la preocupación excesiva. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2013.324
Psicothema, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 401-408  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.