Capítulos de libros

Capítulos de libros Encontrados 23 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
16 p, 1.0 MB El sector cinematogràfic / Riambau, Esteve, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
A principi de segle la forta penetració de pel·lícules i distribuïdores d'origen nord-americà deixa molt poc espai al mercat per al cinema català. Tot i les polítiques de foment i l'augment de produccions de factura catalana i espanyola, durant els anys 2003 i 2004 el públic d'aquests films ha baixat. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 103-117  
2.
24 p, 1.7 MB Grups de Comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La diversificació multimèdia i, en menor mesura, els processos de concentració horitzontal o de desinversió han estat els moviments més rellevants dels grups de comunicació que operen a Catalunya els primers anys dos mil. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 119-142  
3.
14 p, 870.4 KB Introducció / Corominas, Maria, 1961- ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- ; Guimerà Orts, Josep Àngel
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 13-25  
4.
30 p, 2.0 MB Indústries culturals d'edició discontínua : editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia / Jones, Daniel E. (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
A principi del segle XXI, al Principat, les indústries culturals d'edició discontínua -editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia- presenten un grau de desenvolupament i d'implantació empresarial i social força desigual. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 143-172  
5.
20 p, 1.4 MB Internet / Díez, Mercè (Díez Jiménez) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Unitat de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Periodisme)
Mentre que Internet s'ha consolidat com a eina de treball i d'oci per a molts catalans, el trienni 2002-2004 el nombre d'usuaris al Principat s'ha estancat respecte a anys anteriors. Aquest capítol analitza la situació dels mitjans de comunicació catalans a Internet i aporta dades sobre la seva estructura, funcionament i continguts, basades en una recerca específica dels autors A més, ofereix una síntesi de l'estat de la Xarxa a Catalunya, des de les polítiques públiques de regulació i promoció fins als usos socials i les innovacions tecnològiques i de serveis en línia.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 173-191  
6.
18 p, 1.2 MB Les telecomunicacions / Vila i Fumàs, Pere (Corporació Catalana de Ràdio i Televisió)
Transcorreguts uns anys durant els quals s'han fet esforços importants en el desplegament i digitalització de les xarxes de telecomunicacions, s'entra, de mica en mica, en una nova etapa on els continguts i la manera d'accedir-hi seran claus. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 193-210  
7.
20 p, 1.4 MB La comunicació local / Rabadán Perea, José Vicente (Observatori de la Comunicació Local) ; Bonet Bagant, Montse (Observatori de la Comunicació Local) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Observatori de la Comunicació Local) ; Domingo, David (Observatori de la Comunicació Local)
El bienni 2003-2004 la tendència la concentració s'ha estès a gran part dels sectors de la comunicació local del Principat. Han sorgit nou grups multimèdia d'abast comarcal i s'han consolidat els ja existents des de finals dels anys noranta. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 211-229  
8.
16 p, 1.2 MB Les polítiques de comunicació / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquest capítol sintetitza les principals polítiques públiques relacionades amb la comunicació a Catalunya i a l'Estat que s'han dut a terme el bienni 2003-2004. El sector radiotelevisiu ha estat l'objectiu principal de les accions i les reformes legislatives promogudes des dels governs de la Generalitat i de l'Estat, en gran part adreçades a la digitalització. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 231-245  
9.
16 p, 1.2 MB La llengua / Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Blasco Gil, José Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
El bienni 2003-2004 la situació de la llengua catalana als mitjans de comunicació tendeix a l'estabilització, si bé amb fragilitat. Tot i mantenir la proporció d'un exemplar venut en català per tres en castellà, el context recessiu de la difusió ha afectat especialment la premsa en llengua catalana. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 247-262  
10.
10 p, 878.0 KB La informació en televisió : explicar i interpretar la realitat / Terribas i Sala, Mònica (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual)
Al principi del segle XXI, la competència entre mitjans en la lluita per l'audiència i l'escassedat de recursos econòmics condicionen els criteris de noticiabilitat dels informatius diaris de televisió. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 265-274  
11.
12 p, 861.8 KB La televisió, el mitjà de referència en temps de conflicte / Oliva i de la Esperanza, Llúcia (Televisión Española Catalunya) ; Raya, Manuel (Televisió de Catalunya)
Els primers anys dos mil, la televisió ha esdevingut el mitjà d'informació de referència en moments de crisi o de gran rellevància a les societats occidentals. A Catalunya i l'Estat espanyol, aquest lideratge correspon, a més, a les cadenes públiques. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 275-285  
12.
14 p, 1.0 MB La imatge en la societat del coneixement / Català Domènech, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Garcia-Blanco, Iñaki, trad.
Els avenços introduïts en la societat per l'extensió de l'ús de les noves tecnologies deixen també la seva empremta en la cultura visual. A partir dels canvis que es viuen en l'art, el disseny, la ciència, les indústries culturals del món audiovisual i també en la nostra vida quotidiana per la irrupció d'aquestes tecnologies, l'autor reflexiona sobre el paper que desenvolupa la imatge en les societats de capitalisme avançat al segle XXI, especialment en la gestió del coneixement.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 287-299  
13.
22 p, 1.5 MB La premsa / Gomez-Mompart, Josep-Lluis (Universitat de València. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació) ; Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El bienni 2002-2003 la recuperació publicitària ha contribuït al creixement econòmic de les empreses de premsa a Catalunya, però no ha pogut pal·liar la crisi de la difusió que afecta tant diaris com revistes. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 29-49  
14.
8 p, 556.0 KB Internet en el context comunicatiu de Catalunya / Tubella, Imma, 1953- (Universitat Oberta de Catalunya)
La progressiva implantació d'Internet comporta una modificació del consum de mitjans de comunicació de masses entre la població catalana. Aquest capítol resumeix com utilitzen la Xarxa els internautes del Principat, tot comparant-lo amb l'ús que fan dels mitjans tradicionals, i remarca la necessitat d'un replantejament dels estudis sobre mitjans tenint en compte els efectes d'Internet en la transformació del sistema comunicatiu, la identitat i la cultura.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Document; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 301-308  
15.
10 p, 685.9 KB Transformacions i tendències de la indústria editorial a Catalunya / Cullell i Muniesa, Rosa (Grup 62) ; Clemares i Roca, Sílvia (Grup 62)
La indústria editorial a Catalunya s'adreça a dos mercats ben diferenciats: el de la llengua catalana i el de la llengua castellana. L'espai en què es mou l'edició en català, però, és més reduït, i li és difícil competir amb igualtat amb l'edició en castellà, en un context de saturació del mercat per les novetats, taxes de devolució elevades, tiratges baixos i, per tant, costos d'edició més alts. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions. 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 309-317  
16.
12 p, 845.1 KB Idees i comunicació. Experiències del Fòrum Universal de les Cultures - Barcelona 2004 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es fa una reflexió, des de la perspectiva de la comunicació, sobre el Fòrum Universal de les Cultures-Barcelona 2004. A partir de la comparació amb els Jocs Olímpics de Barcelona'92, es repassa la gènesi i el contingut del Fòrum; s'analitza el tractament de la comunicació a través dels diàlegs, les exposicions i els debats, i es revisen les estratègies desenvolupades per donar a conèixer el Fòrum a través de la publicitat i la informació.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 319-329  
17.
10 p, 690.4 KB Selecció bibliogràfica (2002‒2003) / Galceran, M. Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Selecció bibliogràfica d'obres sobre comunicació publicades els anys 2002 i 2003 per autors de l'àmbit de Catalunya.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 334-343  
18.
4 p, 280.4 KB Recull de tesis doctorals llegides a Catalunya (2002 i 2003) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull de les tesis llegides al Principat en aquests dos anys.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 343-346  
19.
3 p, 114.5 KB Estudis universitaris oficials i homologats / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Directori amb les dades de contacte de les universitats catalanes que disposen d'estudis oficials i homologats en comunicació.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 347-349  
20.
16 p, 1.1 MB La ràdio / Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El bienni 2003-2004 presenta una sèrie de transformacions en el sistema radiofònic català amb conseqüències difícils de preveure. D'una banda, els emissors han augmentat, fins a unes 800 freqüències el 2005, però en un context d'estancament de l'audiència i de la inversió publicitària. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 51-66  
21.
16 p, 1.1 MB La televisió / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Aquest capítol se centra en l'evolució del sistema televisiu del Principat el bienni 2003-2004, un període amb pocs canvis en la televisió hertziana convencional. En situació semblant es troba el desplegament de la TDT i el cable, amb una penetració encara simbòlica. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 67-82  
22.
20 p, 1.5 MB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Catalunya es manté, el bienni 2003-2004, com un dels mercats publicitaris més importants de l'Estat. Aquest capítol analitza el sector de la publicitat al Principat, en què la premsa diària rep el major volum de la inversió, que en televisió concentra TV3, i en ràdio, les grans cadenes estatals. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 83-102  
23.
4 p, 204.4 KB Presentació / Corominas, Maria, 1961- ed. ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- ed. ; Guimerà Orts, Josep Àngel, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 9-12  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.