Ciències

Ciències 6 records found  Search took 0.02 seconds. 
1.
6 p, 526.9 KB Geologia viatjant : proposta didàctica de treball per projectes programada en 5E / Barbero Camps, Elisabet
A qui no li agradaria conèixer els indrets més bells i geològicament interessants de la Terra? En aquesta seqüència didàctica us proposo treballar la dinàmica interna i externa de la Terra a partir d'un context de viatges figurats pel món per quinze destinacions diferents. [...]
Who wouldn't want to get to know the most beautiful and geologically interesting places on the Earth? This didactic experience will allow you to study the internal and external dynamics of the Earth through a context of travelling to up to fifteen different destinations. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.400
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 2-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 665.8 KB Pràctica per millorar la comprensió del concepte de caiguda lliure dels cossos en presència de la força de fregament mitjançant un paracaigudes / Moncho Fenollar, José (IES Institut Ribot i Serra (Sabadell, Catalunya))
Quan es resolen problemes físics relacionats amb la caiguda lliure, sovint es demana que s'ignori la resistència de l'aire i que s'assumeixi que l'acceleració és constant. En aquest treball, es presenta un experiment per a estudiar la caiguda dels cossos (quan els efectes del fregament amb l'aire són significatius i utilitzant un paracaigudes de joguina) i es compara amb la velocitat de caiguda lliure, sense quasi fregament. [...]
When solving physics problems related to free fall, one is often asked to ignore the resistance of air and to assume acceleration is constant. This article presents an experiment to study the fall of bodies (when the effects of air friction are significant and using a toy parachute) and comparing it with the speed of free fall with very little friction. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.399
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 8-13 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
5 p, 383.9 KB Síntesi i aplicacions de les nanopartícules / Fernández Caparrós, Yolanda (Institut Mercè Rodereda (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Beascoechea, Nil (Institut Mercè Rodereda (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Sáiz, Judit (Institut Mercè Rodereda (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Urbaneja, Sonia (Institut Mercè Rodereda (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya))
En aquest article, es presenta un treball de recerca, de segon de Batxillerat, on s'ha realitzat la síntesi de nanopartícules d'or i de plata i s'han estudiat les seves propietats i aplicacions.
This article presents a baccalaureate (post-secondary education) research project where gold and silver nanoparticles have been synthetized and several of its properties and applications have been studied.

2019 - 10.5565/rev/ciencies.402
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 14-18 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
8 p, 369.4 KB El repte d'aprendre i ensenyar forces / Garcia-Lladó, Ângela (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
L'ensenyament-aprenentatge de les forces és un dels temes eterns de la didàctica de les ciències. Se n'ha fet molta recerca però alhora continua sent un dels que, en general, comporta més problemes a l'alumnat. [...]
How students learn forces is one of the eternal subjects in science education research. A lot of research has been done on that topic but at the same time, forces seem to be one of the difficult topics in science education. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.401
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 19-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
3 p, 249.0 KB De la robòtica al pensament computacional / Serrats Gironella, Laura (Escola Carme Auguet (Girona, Catalunya))
La robòtica és un dels eixos centrals del PEC de l'Escola Carme Auguet, que vertebra les propostes curriculars de diferents àrees, a tots els nivells. Des de 2012, hem estat concretant una proposta pedagògica en aquest àmbit i aquest camí ens ha portat a passar de "fer robòtica" a "treballar el pensament computacional".
Robotics is one of the central pillars of the PEC (Centre's Educational Project) of the Carme Auguet School, which coordinates curricular proposals of different areas, at all levels. Since 2012, we have been developing an educational proposal in this field which has brought us from working on robotics to working on computational thinking.

2019 - 10.5565/rev/ciencies.406
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 27-29 (El Racó STEAM)  
6.
4 p, 321.3 KB Editar o no editar : aquesta és la qüestió / Martínez Sánchez, Emma (Babraham Institute (Regne Unit))
El descobriment de l'aplicació de CRISPR / Cas9 a cèl·lules eucariotes ha estat un dels majors avanços en biotecnologia dels últims anys, entre d'altres motius, pels múltiples avantatges que presenta (en comparació amb altres tècniques d'edició genètica) així com les diverses possibles aplicacions i àrees d'investigació que genera. [...]
The discovery of the application of CRISPR / Cas9 in eukaryotic cells has been one of the greatest advances in biotechnology in recent years, among other reasons, due to the multiple advantages it presents (compared with other genetic editing techniques), as well as due to the various possible applications and areas of research it generates. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.407
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 30-33 (Ciència oberta al món)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.