Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
8 p, 110.4 KB Nota de las editoras / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016 - 10.5565/rev/jtl3.691
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 1-8 (Editor's Note)  
2.
23 p, 344.3 KB Reflexivity on stories of conflict among Latin American teenage school girls in a multicultural school in Madrid / Patiño Santos, Adriana (University of Southampton)
This paper looks at forms of reflexivity and the moral positioning of social actors, displayed in conversational narratives about school conflict, co-produced by Latin American girls during sociolinguistic interviews with a female researcher of Latin American origin, in a multicultural school in the centre of Madrid. [...]
Este artículo estudia algunas formas de reflexividad y de posicionamiento moral en narrativas conversacionales sobre el conflicto escolar. Estas narrativas fueron coproducidas por jóvenes de origen latinoamericano en entrevistas con una investigadora, también latinoamericana, en un instituto de secundaria multicultural, ubicado en el centro de Madrid. [...]
Aquest article estudia algunes formes de reflexivitat i de posicionament moral a narratives conversacionals sobre el conflicte escolar. Aquestes narratives van ser coproduïdes per joves d'origen llatinoamericà, a entrevistes amb una investigadora també llatinoamericana, a un institut de secundària multicultural, al centre de Madrid. [...]
Cet article examine les formes de réflexivité et le positionnement moral des acteurs sociaux sur le conflit dans les récits de conversation école. Ces récits sont co-produit les jeunes d'Amérique latine au cours des entrevues sociolinguistiques avec une chercheuse d'origine latino-américaine, dans une école multiculturelle dans le centre de Madrid. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.690
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  
3.
18 p, 341.9 KB L'accord du verbe en nombre à l'écrit chez des élèves de la fin de l'élémentaire en Ontario français : une étude de cas / Thibeault, Joël (Université de Regina (Canadà)) ; Fleuret, Carole (University of Ottawa)
Cet article présente les résultats préliminaires d'une étude de cas multiples menée auprès de huit élèves scolarisés en français à la fin de l'ordre élémentaire dans le Sud-Ouest de l'Ontario, au Canada, là où cet idiome est langue minoritaire. [...]
This article presents the preliminary results of a multiple-case study conducted with eight students at the end of elementary school who are schooled in French in Southwest Ontario (Canada), where it is a minority language. [...]
Aquest article presenta els resultats preliminars d'un estudi de cas amb vuit estudiants al final de l'escola primària on l'ensenyament és en francès al sud-oest d'Ontario (Canadà), i on aquesta llengua és minoritària. [...]
Este artículo presenta los resultados preliminares de un estudio de caso múltiple con ocho estudiantes al final de la escuela primaria cuya enseñanza es en francés en el sudoeste de Ontario (Canadá), donde esta lengua es minoritaria. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.651
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 32-49 (Articles)  
4.
19 p, 686.8 KB Estudio de las creencias de una futura maestra sobre la construcción del repertorio lingüístico a través de narrativas multimodales / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
La narrativa es una práctica reflexiva que permite (re)pensar y atribuir sentido a las experiencias y comprender la complejidad de los procesos de enseñanza y aprendizaje de lenguas. El objetivo es analizar las creencias de una maestra en formación inicial sobre la construcción del repertorio lingüístico e indagar sobre su proyección en las futuras prácticas docentes. [...]
Narrative is a reflective practice that allows people to (re)think and to give a sense to their experiences and to understand the complexity of language teaching and learning processes. The aim is to analyse beliefs of a teacher in training about the construction of the linguistic repertoire and to look into its projection in their future teaching. [...]
La narrativa és una pràctica reflexiva que permet (re)pensar i atribuir sentit a les experiències i comprendre la complexitat dels processos d'ensenyament i aprenentatge de llengües. L'objectiu és analitzar les creences d'una mestra en formació inicial sobre la construcció del repertori lingüístic i indagar sobre la seva projecció en les futures pràctiques docents. [...]
La narrativa est une pratique réflexive qui permet (re) de penser et d'attribuer un sens aux expériences et comprendre la complétude des processus d'enseignement et d'apprentissage des langues. L'objectif est d'analyser les créations d'une maquette en formation initiale sur la construction du répertoire linguistique et d'indager sur la projection dans les futures pratiques docentes. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.652
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 50-68 (Articles)  
5.
16 p, 1.9 MB Correcciones en lengua : modos de intervención docente en los textos escritos por los alumnos / Tapia, Stella Maris (Universidad Nacional de Río Nego (Argentina))
Este artículo se enmarca en la investigación doctoral sobre las correcciones que los docentes realizan en los textos escritos por sus alumnos de español (primera lengua) en los últimos años de la escuela secundaria y el primer año de la universidad en Bariloche, Argentina. [...]
This article is part of the doctoral research on teachers' corrections of texts written by their students of Spanish L1 in the final years of high school and the first year of college in Bariloche, Argentina. [...]
Cet article fait partie d'une recherche de doctorat sur les corrections que les enseignants font des textes écrits par leurs apprenants d'espagnol (langue première) au lycée et dans la première année de l'université à Bariloche en Argentine. [...]
Aquest article s'emmarca en la investigació doctoral sobre les correccions que els docents realitzen en els textos escrits pels seus alumnes d'espanyol (primera llengua) en els últims anys de l'escola secundària i el primer any de la universitat a Bariloche, Argentina. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.640
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 69-84 (Articles)  
6.
5 p, 130.9 KB Le débat interprétatif dans l'enseignement du français, por Ana Dias-Chiaruttini (2015). Peter Lang, 270 págs / Munita, Felipe (Universidad Austral de Chile)
Obra ressenyada: Ana DIAS-CHIARUTTINI, Le débat interprétatif dans l'enseignement du français. Peter Lang, 2015.
2016 - 10.5565/rev/jtl3.653
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 85-89 (Book Reviews)  
7.
8 p, 163.2 KB An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research / Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)
The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research.
L'autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l'Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l'aula.
L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe.
El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.

2016 - 10.5565/rev/jtl3.687
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.