Results overview: Found 46 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Research literature, 4 records found
Course materials, 36 records found
Articles 6 records found  
1.
8 p, 569.9 KB How does emotional exhaustion influence work stress? Relationships between stressor appraisals, hedonic tone, and fatigue in nurses' daily tasks : a longitudinal cohort study / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez-Zaragoza, Fermín ; Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Solanes-Puchol, Ángel ; Martín-del-Río, Beatriz ; García Sierra, Rosa María ; Benavides-Gil, Gemma ; Doval Diéguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
Background: Work-related stress is a prevalent condition in the nursing profession, and its influence may vary according to changeable individual and situational factors. It is, therefore, important to investigate the real-time momentary changes in these factors and their relationship to emotional exhaustion experienced by nurses. [...]
2017 - 10.1016/j.ijnurstu.2017.07.002
International journal of nursing studies, Vol. 75 (2017) , p. 43-50  
2.
10 p, 53.2 KB Análisis de la influencia de la conducta en la ilusión de control / Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Edo Izquierdo, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This essay assesses the importance of action in generating illusion of control. We have used three noncontingent tasks based on the paradigm of contingency judgements. One of them allows voluntary action, another presents a guided action and the last one, without action, only allows to make predictions. [...]
En este trabajo se valora la importancia de la conducta en la generación de ilusión de control. Para ello se han utilizado tres pruebas no contingentes basadas en el paradigma de los juicios de contingencia. [...]

2000
Anales de psicología, Vol. 16, Num. 1 (2000) , p. 13-21  
3.
8 p, 171.4 KB ¿Cómo influye el control percibido en el impacto que tienen las emociones sobre la salud? / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este trabajo es mostrar que el concepto de control percibido es esencial para analizar las relaciones entre emociones y salud. Para ello, se exponen los conceptos de control objetivo, control percibido y control personal; se distingue entre las creencias generales de control y las expectativas de autoeficacia y se formula la hipótetisis que el control percibido modula la reactividad psicobiológica en los estados emocionales.
The aim of this paper is to show that perceived control concept is essential to analyze the relationship between emotions and health. Objetive control, perceived control, and personal control concepts are discussed. [...]

1994
Anales de psicología, Vol. 10, núm. 2 (1994) , p. 127-133  
4.
21 p, 1.1 MB A parametrical study of two-way active aviodance acquisition and long-term retention : new approaches for data analyses / Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aldavert Vera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coll i Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garau i Florit, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The acquisition and long-term retention (LTR, 14 days) of a massed two-way active avoidance conditioning using two parameters of conditioned stimulus (CS) duration and unconditioned stimulus (US) intensity was studied. [...]
Se estudió la adquisición y retención a largo plazo (RLP, 14 días) de un condicionamiento masivo de evitación activa de dos sentidos utilizando dos parámetros diferentes de duración del estímulo condicionado (EC) y de intensidad del estímulo incondicionado (El). [...]

1994
Psicothema, Vol. 6, núm. 1 (1994) , p. 49-69  
5.
2 p, 93.9 KB Emocions i estratègies davant l'estrès / Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'estat d'ànim amb què ens enfrontem a situacions d'estrès té una influència decisiva en les estratègies que preparem per superar-les i no és, tal com s'havia pensat fins ara, una conseqüència de les mateixes. [...]
2006
UAB divulga, setembre 2006, p. 1-1  
6.
8 p, 301.8 KB Emociones y salud / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
En este articulo se plantea la relación entre las emociones humanas y la salud. Se explica que las emociones no influyen en la salud a través de un unico mecanisrno, sino quepueden ejercer esta influencia de varias maneras distintas que, además, inciden en diferentes momentos delproceso de enfermar. [...]
This article examines the relationship between human emotions and health. It is argued that emotions do not influence health in a single way but in many different ways. What is more, this health-emotion connection can occur in different moments along the illness process. [...]

1994
Anuario de psicología, Núm. 61 (1994) , p. 25-32  

Research literature 4 records found  
1.
41 p, 1.5 MB Mesura Implícita de l’Afectivitat en Preadolescents : MIAP / Machado Azuaga, Clàudia ; Martínez Rodríguez, Alba ; Edo Izquierdo, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En la preadolescència s’observa un increment de problemes emocionals. Diversos estudis corroboren la importància de la detecció d’aquestes per millorar-ne la gestió. L’escassa literatura en el camp presenta mesures explícites amb limitacions. [...]
In pre-adolescence an increase in emotional problems is observed. Several studies corroborate the importance of detecting these to improve their management. The scarce literature in the field presents explicit measures with limitations. [...]

2018
Graduat o Graduada en Psicologia [954]
3 documents
2.
150 p, 573.1 KB Ansiedad postquirúrgica en cirugía podológica / Espada Martín, Núria, autor. ; Fernández-Castro, Jordi, supervisor acadèmic. ; Edo Izquierdo, Sílvia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La cirugía podológica es una cirugía ambulatoria con unas características propias que implica un papel activo del paciente durante el periodo postquirúrgico. El paciente debe ser capaz de realizarse pequeñas curas, detectar signos y síntomas de alerta y tomar la medicación farmacológica pautada. [...]
Podiatric surgery is an outpatient surgery with its own characteristics that implies an active role of the patient during the post-surgical period. The patient should be able to perform small cures, detect signs and symptoms of alertness and take prescribed pharmacological medication. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
148 p, 2.9 MB Factores relacionados con la decisión de acudir al médico ante la presencia de síntomas, mediante encuesta factorial / Martínez Blanquet, Luis Javier, autor ; Edo Izquierdo, Silvia, supervisor acadèmic ; Rovira Faixa, Tatiana, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El objetivo principal de la presente tesis es identificar los factores más relevantes que determinan el juicio de acudir o no al médico con mayor o menor urgencia, ante la presencia de síntomas de cualquier tipo, valorando también el efecto de variables sociodemográficas en el mismo. [...]
The main objective of this thesis is to identify the most relevant factors that determine the judgement of going or not going to the doctor with greater or less urgency, in the presence of symptoms of any type, as well as assessing the effect of sociodemographic variables on judgment. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
139 p, 574.2 KB Efecte diferencial de l'optimisme i de la competència personal en un procés d'estrès / Rovira Faixa, Tatiana ; Fernández-Castro, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
El present treball ha aportat informació al coneixement de la relació entre les creences d'optimisme i de competència personal en un procés d'estrès, a través de dos estudis complementaris. Per una part, es presenta un estudi transversal, en el que es manipulen quatre situacions d'examen amb diferents nivells d'experiència i de control, per valorar l'evaluació primària i secundària i l'impacte afectiu que generen, en funció de les creences, en un grup de 100 estudiants. [...]
This work presents two complementary studies that improve the knowledge about the relationship between beliefs of optimism and personal competence and stress processes. In the first study, four exam situations have been designed, with different grades of control and experience, in order to check their influence on primary and secondary appraisal, and on the affect, in a group of 100 university students. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  

Course materials 36 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 80.7 KB Entrenament en Habilitats Bàsiques de Psicòleg General Sanitari [43418] / de la Osa Chaparro, Nuria ; Edo Izquierdo, Silvia ; Rovira Faixa, Tatiana ; Lacalle Sistere, Montserrat ; Mora Martínez, Martín ; Adam Torres, Gloria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és l'entrenament en les habilitats professionales bàsiques que ha de dominar qualsevol psicòleg general sanitari. Aquestes són fonamentalment de interacció directa amb els usuaris, tant en situacions diádiques com de grup (comunicació, resolució de conflictes, facilitació de la confiança i la cooperación, etc. [...]
2018-19
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
2.
5 p, 78.2 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Silvia ; Losilla Vidal, José María ; Vives Brosa, Jaume ; Lorente Sanchez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la documentació i de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i empren correctament la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
2018-19
Grau en Logopèdia [1383]  
3.
6 p, 89.5 KB Estrès i Salut [102594] / Rovira Faixa, Tatiana ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fernández Castro, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius d'aquesta assignatura són: Adquirir coneixement expert sobre l'estrès i les seves relacions amb la salut. Identificar els factors contextuals i individuals que desencadenen el procés d'estrès. [...]
Los objetivos formativos de esta asignatura son: Adquirir conocimiento experto sobre el estrés y sus relaciones con la salud. Identificar los factores contextuales e individuales que desencadenan el proceso de estrés. [...]

2018-19
Grau en Psicologia [954]
2 documents
4.
7 p, 91.3 KB Pràctiques Integrades [102550] / Bonillo Martín, Albert ; Balada Nicolau, Ferran ; Coll Andreu, Margalida ; Domènech Argemí, Miquel ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margot ; Cladellas Pros, Ramón ; Santacana Juncosa, Marti ; Soriano Mas, Carles ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
5.
5 p, 80.1 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández Castro, Jordi ; Borràs Hernández, F. Xavier ; Edo Izquierdo, Silvia ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants un coneixement expert dels models actuals d'investigació en estrès i afrontament que els permeti analitzar i avaluar aplicacions en el camp de la salut, així com dissenyar protocols d'investigació. [...]
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design research protocols. [...]
El objetivo general de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de investigación. [...]

2018-19
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
6.
4 p, 81.6 KB Entrenament en Habilitats Bàsiques de Psicòleg General Sanitari [43418] / de la Osa Chaparro, Nuria ; Edo Izquierdo, Silvia ; Grande Pérez, Maria Immaculada ; Pallarés Parejo, Susana ; Rovira Faixa, Tatiana ; Lacalle Sistere, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és l'entrenament en les habilitats professionales bàsiques que ha de dominar qualsevol psicòleg general sanitari. Aquestes són fonamentalment de interacció directa amb els usuaris, tant en situacions diádiques com de grup (comunicació, resolució de conflictes, facilitació de la confiança i la cooperación, etc. [...]
El objetivo de este módulo es el entrenamiento en las habilidades profesionales básicas que ha de dominar cualquier Psicólogo General Sanitario. Estas son fundamentalmete de interaciion directa en situaciones tanto diádicas como de grupo (comunicación, resolución de conflictos, facilitación de la confianza y la cooperación, etc. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
7.
4 p, 76.3 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández Castro, Jordi ; Borràs Hernández, F. Xavier ; Edo Izquierdo, Silvia ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Rovira Faixa, Tatiana ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants amb un coneixement expert dels models actuals de recerca en estrès i afrontament, que els permeti analitzar i avaluar les aplicacions en el camp de la a salut, així com els protocols d'intervenció de disseny. [...]
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design intervention protocols. [...]
El objetivo de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de intervención. [...]

2017-18
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
8.
5 p, 78.2 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Silvia ; Rovira Faixa, Tatiana ; Vives Brosa, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la documentació i de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i empren correctament la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
2017-18
Grau en Logopèdia [1383]  
9.
6 p, 88.3 KB Pràctiques Integrades [102550] / Edo Izquierdo, Silvia ; Balada Nicolau, Ferran ; Domènech Argemí, Miquel ; Fornieles Deu, Albert ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Cladellas Pros, Ramón ; Barajas Velez, Ana ; Soriano Mas, Carles ; Tirado Serrano, Francisco Javier ; Bonillo Martín, Albert ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  
10.
5 p, 77.7 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i empren correctament la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
2016-17
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  

Course materials : 36 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.