Resultados globales: 4 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
4 p, 199.6 KB Actitudes hacia la ciencia y asignaturas pendientes : dos factores que afectan al rendimiento en ciencias / Espinosa García, J. (Seminario Permanente de Física y Química: "Vegas Altas del Guadiana") ; Román Galán, T. (I.B. "Luis Chamizo" (Badajoz, Extremadura))
This paper analyses the influence of the attitude towarda Science with which some students attain secondary education (BUP) and the role of outstanding subjecrs in their school record.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 151-154  
2.
4 p, 176.2 KB Actitudes hacia la ciencia en estudiantes universitarios de ciencias / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among university students, from eighteen to twenty-three years old, and their attitudes toward Science. This attitude does not become neither linear nor more negative through successive years. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 297-300  
3.
4 p, 151.8 KB Actitudes hacia la ciencia a lo largo de BUP y COU: un estudio longitudinal / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among BUP and COU students, from fourteen to eighteen years old, and their attitudes to Science. This attitude becomes neither linear nor more negative through successive years. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 199-202  
4.
8 p, 39.2 KB La medida de las actitudes usando las técnicas de Likert y de diferencial semántico / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have established a comparison between two popular methods to assess the attitude toward experimental sciences: The summated rating method, generally known as the Likert scale; and the semantic differential method. [...]
1998
Ensenanza de las Ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 477-484  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.