1.
|
|
2.
|
74 p, 2.9 MB |
L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019
/
Garcia Perez, Emma ;
Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014. La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014. The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
3.
|
173 p, 44.8 MB |
Condicions socials i de vida dels estudiants, trajectòries acadèmiques i modalitat d'universitat : una aproximació a l'abandonament universitari
/
Sanchez Gelabert, Albert ;
Troiano i Gomà, Helena, dir.
En les darreres dècades, un conjunt de canvis i reformes han configurat un nou escenari d'educació superior caracteritzat per un increment de l'heterogeneïtat dels perfil d'estudiants, un augment del percentatge d'estudiants majors de 30 anys i un increment de l'edat mitjana de graduació. [...] En las últimas décadas, un conjunto de cambios y reformas han configurado un nuevo escenario en la educación superior caracterizado por un incremento de la heterogeneidad del perfil de los estudiantes, un aumento del porcentaje de estudiantes mayores de 30 años y un incremento de la edad media de graduación. [...] In recent decades, a series of changes and reforms have shaped a new scenario in the higher education system. Some of these changes have resulted in an increase in the heterogeneity of the student profile, a rise in the percentage of students over 30 years of age and an increment in the average age of graduation. [...]
2022
|
|
4.
|
207 p, 1.4 MB |
Los factores que inciden en la deserción de la practica profesional en los estudiantes de liceos técnicos profesionales en Chile
/
Latorre Osses, Carolina Isabel de Lourdes ;
Ion, Georgeta, dir.
La tesis doctoral tuvo como objetivo central conocer los factores de deserción de la práctica profesional en los estudiantes que cursan la Enseñanza Media Técnico Profesional (EMTP), específicamente en dos establecimientos de la Región Metropolitana y uno en la Región de la Araucanía, es por ello por lo que para realizar este estudio se utilizó, valga la redundancia, el estudio de caso. [...] The main objective of the doctoral thesis was to know the factors of desertion of the professional practice in students who attend the Technical Professional High School (EMTP), specifically in two establishments in the Metropolitan Region and one in the Araucanía Region, that is why for this reason, the case study was used to carry out this study. [...]
2022
|
|
5.
|
15 p, 1.4 MB |
Controlar nivells d'ansietat i depressió mitjançant una aplicació web per evitar l'abandonament universitari
/
Villagrasa Ramírez, Daniel ;
Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte vol ajudar a detectar valors d'ansietat i depressió dels alumnes, així com ajudar a relacionar la quantitat d'abandonaments amb aquests estats. Una vegada detectats els valors, la intenció es donar feedback per ajudar a l'alumne a millorar el seu estat si ho necessita i evitar que abandoni els estudis. [...] This project aims to help detect values of anxiety and depression in students, as well as to help relate the number of dropouts to these conditions. Once the values have been detected, the intention is to give feedback to help students to improve their condition if necessary and prevent them from dropping out of school. [...] Este proyecto quiere ayudar a detectar valores de ansiedad y depresión de los alumnos, así como ayudar a relacionar la cantidad de abandonos con dichos estados. Una vez se detecten los valores, la intención es dar feedback para ayudar al alumno a mejorar su estado si lo necesita y evitar que llegue a abandonar los estudios. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
6.
|
|
7.
|
766 p, 9.3 MB |
Factores explicativos de la deserción académica en la educación superior técnico profesional
/
Sotomayor Soloaga, Pedro ;
Rodríguez-Gómez, David, dir.
L'Educació Tècnica Professional és considerada actualment prioritària i un dels grans reptes per a l'educació xilena, ja que es concep com una àrea estratègica per al desenvolupament de país. [...] La Educación Técnico-profesional es considerada actualmente prioritaria y uno de los grandes desafíos para la educación chilena, pues se concibe como un área estratégica para el desarrollo del país. [...] Technical and vocational education and training is currently considered a priority and one of the great challenges for Chilean education, as it is conceived as a strategic area for the development of the country. [...]
2021
|
|
8.
|
742.6 KB |
Academic Video Conference for students
/
Creus González, Víctor ;
Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la creació d'un prototip d'una plataforma web destinada a la realització de classes virtuals enfocada en la visió del professor. L'objectiu principal es desenvolupar una aplicació web que resulti senzilla i intuïtiva d'utilitzar per a qualsevol professor independentment de les habilitats informàtiques que tingui. [...] The project consists of the creation of a prototype of a web platform for the realization of virtual classes focused on the vision of the teacher. The main objective is to develop a web application that is simple and intuitive to use for any teacher regardless of their computer skills. [...] El proyecto consiste en la creación de un prototipo de una plataforma web destinada a la realización de clases virtuales enfocada en la visión del profesor. El objetivo principal es desarrollar una aplicación web que resulte sencilla e intuitiva de utilizar para cualquier profesor independientemente de las habilidades informáticas que tenga. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
46 p, 802.6 KB |
El Fenomen de la segregació escolar i els impactes que genera en la societat
/
Pujada Pérez, Cristian ;
Montes Ruiz, Alejandro, dir. ;
Kliczkowski Wladimirski, Florencia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La segregació escolar és un dels fenòmens més preocupants dins del terreny de la investigació educativa i que donada l'amplitud d'àmbits que pot abordar ha estat objecte de nombrosos estudis. És un element present amb més vehemència en contextos de classe treballadora, com. a conseqüència de les lògiques de tria de centre, entre d'altres, i conserva com a tret potencial l'habilitat d'engrandir l'escletxa de les desigualtats socials com el d'incrementar les estadístiques d'abandonament escolar prematur. [...] La segregación escolar es uno de los fenómenos más preocupantes dentro del terreno de la investigación educativa, abarcando una gran cantidad de ámbitos que la han convertido en objeto de numerosos estudios. [...] School segregation is one of the most troubling phenomena in the field of educational research, covering many areas that have made it the subject of numerous studies. It is a present element with greater vehemence in working-class contexts, because of plant selection strategies, among other causes, and retains as a potential characteristic the ability to widen the gap in social inequalities, but also to increase statistics of early school dropout. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
10.
|
|