1.
|
7 p, 336.8 KB |
Controlled trial of balance training using a video game console in community-dwelling older adults
/
Montero-Alía, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ;
Miralles Basseda, Ramón (Institut Català de la Salut) ;
López-Jiménez, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ;
Muñoz-Ortiz, Laura (Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya) ;
Jiménez González, Mercè (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Prat Rovira, Josep (Generalitat de Catalunya. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies) ;
Albarrán Sánchez, José Luís (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Manresa, J. M. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Andreu Concha, Celia Maria (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Rodríguez Pérez, M. Carmen (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Martí Cervantes, Juan José (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Sañudo Blanco, Lidia (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Sánchez Pérez, Carlos Andrés (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Dolader Olivé, Sònia (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària La Riera) ;
Torán Montserrat, Pere (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
gamification is a potentially attractive option for improving balance and reducing falls. to assess the effect of balance training using the NintendoTM Wii game console on balance (primary outcome), falls and fear of falling. [...]
2019 - 10.1093/ageing/afz047
Age and Ageing, Vol. 48 (may 2019) , p. 506-512
|
|
2.
|
5 p, 66.6 KB |
La música integrada en el currículo de primaria y la adquisición de competencias básicas
/
Andreu, Maria (Centre d'Educació Primària, Secundària i Artística Oriol Martorell (Barcelona, Catalunya)) ;
Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Grandes pensadores sostienen que la música no sólo es un área curricular imprescindible en la educación básica, sino que tiene un papel fundamental en el desarrollo global infantil. La hipótesis de esta investigación exploratoria ha sido que el estudio integrado de la música favorece la adquisición de competencias básicas; el indicador principal han sido las pruebas realizadas por el Departamento de Educación de la Generalitat de Cataluña. [...]
2010
Aula de innovación educativa, Núm. 190 (2010) , p. 16-20
|
|
3.
|
24 p, 758.6 KB |
La importancia de la educación artística en la enseñanza obligatoria : la adquisición de las competencias básicas de primaria en un centro integrado de música
/
Andreu, Maria ;
Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El objetivo de esta investigación es aportar datos sobre cómo la educación musical ayuda en la adquisición de competencias básicas de la etapa primaria. El estudio se realizó en el Centre d'Educació Primària, Secundària, Artística Oriol Martorell de Barcelona (CEPSA Oriol Martorell), centro integrado de Música y Danza con Educación Primaria y Secundaria Obligatoria, donde la mitad de los alumnos cursan un extenso currículo en Música mientras la otra mitad lo hace en Danza. [...] The aim of this research is to provide data on how musical education helps pupils acquire basic skills in primary school. The study was carried out at the Centre d'Educació Primària i Secundària Artística Oriol Martorell (CEPSA Oriol Martorell) in Barcelona, a centre that includes music and dancing in compulsory primary and secondary education, with half the pupils studying an extensive music syllabus and the other half dancing. [...]
2012 - 10.4438/1988-592X-RE-2011-357-057
Revista de educación (Madrid), Num. 357 (Enero-Abril 2012) , p. 179-202
|
|
4.
|
|
5.
|
17 p, 286.5 KB |
Formación en psicología para entrenadores de fútbol : una propuesta metodológica
/
Olmedilla Zafra, Aurelio (Universidad Católica San Antonio de Murcia) ;
Ortín Montero, Francisco J. (Universidad de Murcia) ;
Andréu Álvarez, María D. (Sociedad Murciana de Psicología de la Actividad Física y el Deporte) ;
Lozano Martínez, Francisco J. (Universidad de Murcia)
En este trabajo se presenta una metodología específica para la formación en psicología de entrenadores de fútbol. Se propone la utilización de técnicas de la dinámica de grupos, agrupando a los entrenadores por grupos homogéneos, utilizando como criterio fundamental la pertenencia de éstos a un mismo club deportivo. [...] This work presents a specific methodology to form football coaches in psychology. It's proposed the use of techniques of group dynamics, gathering the coaches into «homogeneous groups», considering as an essential criterion they belong to the same sport club. [...]
2004
Revista de psicología del deporte, Vol. 13, Núm. 2 (2004) , p. 247-262
|
|
6.
|
|
7.
|
11 p, 43.6 KB |
Competència traductora i ensenyament de llengües estrangeres
/
Andreu Lucas, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ;
Berenguer i Estellés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en l'Ensenyament de Llengües Estrangeres per a Traductors) ;
Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en l'Ensenyament de Llengües Estrangeres per a Traductors) ;
Ripoll López, Odile (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en l'Ensenyament de Llengües Estrangeres per a Traductors)
L'ensenyament de llengües estrangeres per a traductors es defineix a partir de dos paràmetres: el procés traductor i la competència traductora. Pretén desenvolupar les subcompetències que configuren la competència de transferència, que són imprescindibles per a traduir. [...] Teaching foreign languages for translators is defined from two parametres: translation competence and the translation process. It aims at developing the many subcompetences -linguistic, textual, cultural, empatic and instrumental- within the transfer competence, which are indispensible for translating.
2002
Quaderns : revista de traducció, N. 7 (2002) , p. 155-165
|
|
8.
|
10 p, 66.5 KB |
"A te convien tenere altro viaggio" : l'oportunitat de llegir plenament la Commedia de Dant en la traducció catalana d'Andreu Febrer
/
Contreras Martín, Antonio (Universitat de Barcelona) ;
Andreu Lucas, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Un ràpid cop d'ull a les apòstrofes al lector disseminades al llarg dels versos de la Commedia de Dant Alighieri permet adonar-se de la importància d'aquestes interrupcions de l'objectivitat narrativa de l'obra: la seva abundància adverteix d'un tractament específic del «jo» poètic, mentre que un estudi més acurat descobreix en aquestes l'afany de temporalització que guiava l'autor, en tant que dipositari d'una revelació teològica que només podia compartir amb la resta de la humanitat transformant-la en experiència personal i històrica. [...] A quick glance at the apostrophes to the reader, which are spread along the lines of Dante's Commedia, allows us to appreciate the importance of these interruptions of the narrative objectivity of the work. [...]
2000
Quaderns : revista de traducció, N. 5 (2000) , p. 45-54
|
|
9.
|
14 p, 68.2 KB |
La traducció a l'italià dels primers versos dels limericks d'Edward Lear
/
Andreu Lucas, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El limerick és un poema breu que ha estat descrit com «el sonet del nonsense» (Tigges: 1988). Bona part de l'atractiu dels limericks radica en la seva estructura. És una anècdota, una narració en vers. [...] Limericks are short poems which have been considered as «the sonnet of nonsense» (Tigges 1988). Much of the attraction of the limerick lies in its anatomy. It is an anecdote, a narrative, in verse. [...]
2004
Quaderns : revista de traducció, N. 11 (2004) , p. 187-200
|
|