Results overview: Found 17 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 7 records found
Learning materials, 1 records found
Course materials, 1 records found
Articles 6 records found  
1.
4 p, 149.2 KB Els inicis del programa d'innovació STEAMcat i la contribució del Jordi Domènech al seu disseny / Albalat Martínez, Anna ; Mateo Puig, Eva (Departament d'Educació)
L'article fa una breu presentació dels inicis de la implementació del programa STEAMcat (que va començar el curs 2017-18), centrant-se en les aportacions fonamentals del Jordi Domènech. Recordem el seu paper en la definició del mapa STEAMcat i de les STEAMtools, en la configuració de la figura de l'ambaixador/a STEAMcat, en el disseny dels acompanyaments als centres del programa amb el Quadern del Nucli Impulsor, en la primera aproximació a l'avaluació d'impacte del programa i en la promoció de la documentació de la pròpia pràctica per part del professorat, entre d'altres.
The article gives a brief presentation of the beginnings of the implementation of the STEAMcat program (which began in the 2017-18 academic year), focusing on the fundamental contributions of Jordi Domènech. [...]
El artículo presenta brevemente los inicios de la implementació del programa STEAMcat (que comenzó durante el curso 2017-18), centrándose en las aportaciones fundamentales de Jordi Domènech. Se recuerda su papel en la definición del mapa STEAMcat i en el desarrollo de las STEAMtools, así como en la configuración de la figura del embajador STEAMcat, en el diseño de los asesoramientos a los centros del programa de innovación con el Quadern del Nucli Impulsor, en la primera aproximación a la evaluación de impacto del programa, en el fomento y promoción de la documentación de la propia práctica docente.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.501
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 56-59 (Articles)  
2.
5 p, 53.7 KB CAPCIT : the Advisory Board of the Parliament of Catalonia for Science and Technology / Domínguez García, Fernando (Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (Catalunya))
A tot el món, els parlaments i altres òrgans legislatius representen societats en les quals les tecnologies de la informació i els coneixements científics avancen a un ritme frenètic. No obstant això, la major part dels legisladors no tenen els coneixements o la formació necessària per a comprendre o afrontar les conseqüències de la revolució tecnològica i científica. [...]
Throughout the world, parliaments and other legislative bodies represent societies in which information tech­nologies and scientific knowledge are advancing at a frantic pace. Yet, most legislators lack the knowledge or training required to understand and deal with the full implications of the technological and scientific revolution. [...]

2012 - 10.2436/20.7010.01.144
Contributions to science, Vol. 8 Núm. 2 (2012) , p. 131-135  
3.
21 p, 608.6 KB El Rol del pedagog i les funcions que desenvolupa en els processos d'adopció internacional / Sallés Domènech, Cristina (Universitat Ramon Llull) ; Boada i Mir, Berta (Universitat Ramon Llull. Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés)
L'adopció internacional ha passat a ocupar un lloc important en el nostre context social, polític i educatiu i, com a pedagogs experts en l'àmbit, volem reflexionar, entorn de la importància d'aquesta figura professional en els equips interdisciplinaris que treballen amb les famílies i la infància adoptada i entorn de la seva implicació en les diferents etapes del procés d'adopció. [...]
La adopción internacional ha pasado a ocupar un sitio importante en nuestro contexto social, político y educativo y como pedagogos expertos en este ámbito, queremos reflexionar sobre la importancia de esta figura profesional en los equipos interdisciplinarios que trabajan con las familias y los niños adoptados, al igual que sobre su implicación en las diferentes etapas del proceso de adopción. [...]
International adoption has become very significant in our social, political, and educational context, and we, as pedagogues with expertise in this field, want to reflect upon the importance of this professional figure in the interdisciplinary teams that work with families and adopted children, as well as their involvement in the different stages of the adoption process. [...]

2010
Aloma, Núm. 27 (2010) , p. 67-87  
4.
20 p, 709.0 KB Conocimiento de la realidad y transformación social / Beltrán Villalva, Miguel (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología)
El papel del sociólogo en tanto que científico social consiste en desarrollar el conocimiento objetivo de la realidad, lo que implica una labor emancipatoria al negar el discurso de los idola. Pero puede ir más allá, asesorando a los centros políticos de decisión con la aportación de un principio de realidad y con la crítica técnica de los valores. [...]
The role of the sociologist qua social scientist is to develop an objective knowledge of reality. That entails emancipatory work in order to deny the discourse of idola. But sociologists can go further, advising political decision-making centres with a reality principle and a technical criticism of values. [...]

2012 - 10.5565/rev/papers/v97n2.218
Papers : revista de sociologia, Vol. 97, Núm. 2 (abril-juny 2012) , p. 291-310  
5.
9 p, 69.0 KB Formación del profesorado : asesoramiento sobre educación emocional en centros escolares de infantil y primaria / Filella Guiu, Gemma ; Ribes Castells, Ramona ; Agulló Morera, M. Jesús ; Soldevila Benet, Anna
En este artículo presentamos el desarrollo de un asesoramiento sobre educación emocional que se está llevando a cabo en los centros de educación infantil y primaria «Doctor Serés», de Alpicat, y «Pinyana», de Alfarràs (Lleida). [...]
En aquest article presentem el desenvolupament d'un assessorament sobre educació emocional que es du a terme en el centres d'educació infantil i primària «Doctor Serés», de Alpicat, i «Pinyana», de Alfarràs (Lleida). [...]
In this article we introduce the development of an advice-study about Emotional education which is put into practice in the children's Education Centres and Primary Schools «Doctor Serés», in Alpicat, and «Pinyana», in Alfarràs (Lleida). [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.318
Educar, N. 30 (2002) , p. 159-167  
6.
18 p, 208.6 KB El apoyo externo a los centros educativos : necesario e incomprendido / Guarro, Amador (Universidad de La Laguna. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Hernández Rivero, Victor (Universidad de La Laguna. Facultad de Ciencias de la Educación)
En este artículo se da cuenta de uno de los estudios realizados en la Comunidad Canaria en torno a los principales servicios de apoyo externo a los centros educativos, en concreto el referido a los CEP. [...]
En aquest article s'informa d'un dels estudis realitzats a la Comunitat Canària al voltant dels principals serveis de suport extern als centres educatius, en concret el referit als Centres de Professors (CEP). [...]
In this article we present the results of one of the studies developed about the external support systems to the schools in Canary Islands, especially the one refered to the Teachers' Centers. The study aimed to the following main purposes: to gather information about Teachers' Centers in order to reach a better understanding of the nature, functions, performance models and work conditions of school consultants, and to identify the main needs and problems thei are facing, offering at the time some suggestions for improvement. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.316
Educar, N. 30 (2002) , p. 121-138  

Books and collections 2 records found  
1.
42 p, 2.1 MB Carta de Serveis : aprovada el 12 de desembre de 2023 per la Comissió de Qualitat de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet Jurídic
Tota organització institucional gran requereix dotar-se d'un assessorament jurídic de qualitat. En aquest sentit, per donar compliment a les seves funcions, el Gabinet Jurídic té una vocació ambivalent. [...]
2023  
2.
67 p, 937.8 KB El Protocol / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mena i Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) ofereix el seu servei a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic, 2006 (Reculls)  

Research literature 7 records found  
1.
9.1 MB Utilidad de los biomarcadores placentarios en el asesoramiento prenatal de gestantes con fetos de bajo peso" / Hurtado Lupiañez, Ivan ; Maiz, Nerea, dir. ; Mendoza Cobaleda, Manel, dir. ; Gil Moreno, Antonio, 1965-, dir.
La tesi doctoral titulada "Utilitat dels biomarcadors placentaris en l'assessorament prenatal de gestants amb fetus de baix pes" consta de 2 articles publicats a revistes indexades. Tots dos treballs exploren l'ús dels factors anti/angiogènics per si mateixos o inclosos dins de models predictius multiparamètrics, en la predicció de resultats perinatals adversos en fetus amb pes fetal estimat menor al percentil 10. [...]
La tesis doctoral titulada "Utilidad de los biomarcadores placentarios en el asesoramiento prenatal de gestantes con fetos de bajo peso" consta de 2 artículos publicados en revistas indexadas. Ambos trabajos exploran el uso de los factores anti/angiogénicos por si mismos o incluidos dentro de modelos predictivos multiparamétricos, en la predicción de resultados perinatales adversos en fetos con peso fetal estimado menor al percentil 10. [...]
The doctoral thesis entitled "Utility of placental biomarkers in prenatal counselling of pregnant women with low birth weight foetuses" consists of 2 articles published in indexed journals. Both papers explore the use of anti/angiogenic factors on their own or included within multiparametric predictive models in the prediction of adverse perinatal outcomes in fetuses with estimated fetal weights below the 10th percentile. [...]

2023  
2.
1.5 MB La identidad profesional a través de los incidentes críticos en la orientación y el asesoramiento educativo / Vargas Fajardo, Andrea del Pilar ; Cano Ortiz, Maria Isabel, dir. ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir.
Aquesta tesi descriu la identitat professional d'un grup d'assessors i d'orientadors educatius a través dels seus incidents crítics a Colòmbia. El primer estudi, titulat "Incidents crítics i perfils identitaris d'assessors acadèmics a Colòmbia: anàlisi de casos", explora els incidents crítics percebuts per un grup d'assessors acadèmics, perfils identitaris i experiències d'aprenentatge. [...]
La presente tesis describe la identidad profesional de un grupo de asesores y orientadores educativos a través de sus incidentes críticos en Colombia. El primer estudio, titulado "Incidentes críticos y perfiles identitarios de asesores académicos en Colombia: análisis de casos", explora los incidentes críticos percibidos por un grupo de asesores académicos, sus perfiles identitarios y experiencias de aprendizaje. [...]
This thesis describes the professional identity of a group of academic and school counsellors through their critical incidents in Colombia. The first study, entitled "Critical incidents and identity profiles of academic advisers in Colombia: case analysis", explores the critical incidents perceived by a group of academic counsellors, their identity profiles and learning experiences. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
3.
53 p, 1.1 MB La correcció professional en català. Revisió i correcció d'una tesi doctoral / Queralt Sanglas, Mariona ; Borrell Carreras, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball pretén posar el focus a la correcció professional en català, i sobretot a la correcció del llenguatge d'especialitat. Per aconseguir-ho s'ha dividit el treball en dues parts: en primer lloc, s'ha fet un recull d'informació sobre aquests temes; a la segona part s'ha reproduït la tasca de la correcció professional a partir d'una tesi doctoral de l'àrea de la nanociència, publicada el 2014.
Este trabajo se centra en la corrección profesional en catalán, sobre todo en la corrección de la lengua de especialidad. Para conseguirlo se ha dividido el trabajo en dos partes: en primer lugar, se ha hecho una recopilación de información sobre estos temas; en la segunda parte se ha reproducido el trabajo de la corrección profesional a partir de una tesis doctoral del área de la nanociencia, publicada el 2014.
This thesis focuses on professional proofreading in Catalan, specifically on language for specific purposes. To do so, it has been divided into two parts: firstly, this project compiled information on the mentioned topics; secondly, it allowed for the job of a professional proofreader to be replicated through a Ph. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
4.
120 p, 1.1 MB Aplicación clínica de los paneles de genes de susceptibilidad al cáncer : caracterización de variantes en genes de riesgo e impacto psicológico / Esteban Marcos, Irene ; Balmaña Gelpí, Judith, dir. ; Surrallés i Calonge, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia
Introducción: Los paneles de genes en cáncer hereditario se están incorporando a la práctica clínica. Estos paneles pueden incluir genes asociados a distintos tipos de cáncer y con distintos niveles de riesgo. [...]
Introduction: Hereditary cancer panels are currently being incorporated into clinical practice. These panels can include genes associated with different types of cancer and different levels of risk. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
65 p, 673.9 KB Un Viaje que comenzó mucho antes de hacer las maletas : el sufrimiento y las diferencias culturales en el proceso terapéutico / Aranda Calvo, Elena ; Hills de Zárate, Margaret ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
A lo largo del trabajo se intenta contextualizar la situación actual de gran urgencia que vive nuestro planeta como es la gran oleada de refugiados e inmigrantes desplazados de sus países, y cómo trabajar con ellos desde las diferentes culturas de las que proceden frente a la cultura occidental del terapeuta, además de las circunstancias vividas en sus propios países, en los viajes a nuevos mundos y en las condiciones en las que viven en los países de acogida, intentando ofrecer herramientas para identificar problemas y generar soluciones. [...]
2018
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
6.
1 p, 629.8 KB Educational materials for a better communication during genetic counselling sessions / Alvarez-Estape, Marina ; Barbadilla Prados, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2016
Grau en Genètica [833]  
7.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d'una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d'empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Grau en Pedagogia [825]  

Learning materials 1 records found  
1.
24 p, 3.2 MB Recomanacions lingüístiques per a les xarxes socials a les universitats : criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials / de Bofarull, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic) ; Drou, Pere, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Giner Ros, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Marçal, Heura (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Marzal, Xavier (Universitat Oberta de Catalunya. Servei Lingüístic) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Teixidó, Josep-Enric (Universitat de Lleida. Servei Lingüístic) ; Xarxa Vives d'Universitats . Grup de Treball de Qualitat Lingüística
Criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram, principalment). En concret, s'adreça especialment a les persones que gestionen i escriuen les publicacions de comptes oficials de les universitats; de facultats, departaments i centres de recerca; d'estudis (graus, màsters i postgraus), i de serveis (lingüístics, d'esports, biblioteques, etc. [...]
2019  

Course materials 1 records found  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.