1.
|
|
2.
|
16 p, 268.5 KB |
Views on the incorporation of geolocation devices in field trips
/
Magallón Triola, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona.) ;
Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Introducción. Las actividades al aire libre en ocasiones han sido limitadas debido al temor de que el estudiantado se pierda. Es una limitación para el personal de la escuela y una restricción para el estudiantado. [...] Introduction. Some outdoor activities may have been self-constrained due to the fear of students getting lost. It is a limitation for the school staff and a constraint for students. However, few studies have been developed regarding the possibilities of geolocation as a solution. [...] Introduçao. As atividades ao ar livre às vezes são limitadas devido ao medo de os estudantes serem perdidos. É uma limitação para o pessoal da escola e uma restrição para os alunos. No entanto, poucos estudos são realizados sobre as possibilidades de geolocalização como solução. [...]
2022 - 10.15359/ree.26-1.12
Educare (San José), Vol. 26 Núm. 1 (2022) , p. 1-16
|
|
3.
|
12 p, 227.0 KB |
Commerce and security meet in the European Union's Trade Defence Instruments
/
Garcia-Duran, Patricia (Universitat de Barcelona) ;
Johan Eliasson, Leif (East Stroudsburg University) ;
Costa, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mercantilist policies, protectionism, Chinese and US violations of the spirit-if not always the rules-of the World Trade Organization, along with supply chain vulnerabilities, trade wars, and illegal state subsidies have all contributed to a rise in the weaponisation of commerce (using trade in response to, or to achieve, political decisions or acts) across the globe. [...]
2023 - 10.17645/pag.v11i4.7030
Politics and governance, Vol. 11 Núm. 4 (2023) , p. 165-176
|
|
4.
|
|
5.
|
21 p, 238.6 KB |
La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente?
/
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación se plantea la incidencia que las sucesivas reformas educativas realizadas en España han tenido sobre los procesos organizativos y de gestión institucional. Clarificado el sentido de ambos términos y su relación con la política y administración de la educación, se analiza la realidad de la autonomía institucional como condición de entrada y de los condicionantes de proceso (proyectos institucionales, dirección escolar y mejora permanente). [...] This contribution is based on the impact that the successive educational reforms carried out in Spain have had on the organizational and institutional management processes. Once both terms and their relationship with the politics and administration of education have been clarified, we analyze the reality of institutional autonomy as a starting point, and the conditioning factors affecting the process (institutional projects, school management and continuous improvement). [...]
2020 - 10.23824/ase.v0i33.682
Avances en supervisión educativa, Vol. 33 (junio 2020) , article 682
|
|
6.
|
|
7.
|
27 p, 673.7 KB |
Creating social value by empowering people : a social innovation perspective
/
Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Jacobi von, Nadia (University of Trento) ;
Chiappero-Martinetti, Enrica (University of Pavia) ;
Giroletti, Toa (University of Northampton)
Initiatives across the private, public, and third sectors have increasingly pursued social value beyond mere profit. However, how social value can be created still requires a more detailed investigation. [...]
2023 - 10.1111/apce.12447
Annals of Public and Cooperative Economics, 2023, p. 1-26
|
|
8.
|
15 p, 408.5 KB |
Autonomía privada y ley publica en Roma
/
Stagl, Jakob Fortunat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Este artículo trata de una ilusión óptica de los estudiosos del derecho romano moderno. Estos eruditos provienen de una sociedad y de un sistema legal que tiene su base en lo que Sumner Maine llamó famosamente "contrato", mientras que Roma era una sociedad y un sistema legal basado en lo contrario, en el "status". [...] This article deals with an optical illusion of modern Roman law scholars. These scholars stem from a society and legal system that has its basis in what Sumner Maine famously called "contract", whereas Rome was a society and legal system based on the opposite, on "status". [...]
2016
Revista general de derecho romano, Núm. 27 (2016)
|
|
9.
|
19 p, 152.5 KB |
"Feliz Navidad, Mr. Žižek" : La más mínima distancia: fantasma, goce e ideología
/
Hernández Castellanos, Donovan Adrián (Universidad Nacional Autónoma de México)
El presente ensayo se organiza al modo de un guion cinematográfico donde el protagonista conceptual es el fantasma. Se realiza una exposición de su abordaje filosófico en los trabajos de Slavoj Žižek enfatizando su relación con el goce y la ideología. [...] Aquest assaig s'organitza com un guió cinematogràfic on el protagonista conceptual és el fantasma. Es fa una exposició del seu abordatge filosòfic en els treballs de Slavoj Žižek emfasitzant la seva relació amb el gaudi i la ideologia. [...] This essay is written in the form of a film script in which the conceptual protagonist is fantasy. The essay sets out the way fantasy is addressed philosophically in the work of Slavoj Žižek, and emphasises the relationship between fantasy and jouissance [enjoyment] and ideology. [...]
2023 - 10.5565/rev/enrahonar.1426
Enrahonar, Vol. 70 (2023) , p. 219-237 (Articles)
|
|
10.
|
14 p, 230.0 KB |
Los recursos residenciales para la transición hacia la vida adulta de los jóvenes tutelados en Cataluña
/
Comasòlivas Moya, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull)
Los jóvenes tutelados y extutelados en Cataluña pueden acceder al programa de vivienda de apoyo a la emancipación desde los 16 a los 21 años. El objetivo de este estudio es describir los recursos residenciales de transición a la vida adulta para los jóvenes extutelados en Cataluña, así como el perfil de los jóvenes, sus educadores y la labor que en éstos se realiza. [...] In Catalonia, Youths in care and Care leavers can apply for a housing program from 16 up to 21 to support their emancipation process. The aim of this study is to describe the housing program for transitioning to adult life for former foster youths in Catalonia, as well as the profile of young people, their educators and the work carried out in them. [...] Os jovens tutelados e extutelados em Catalunha podem aceder ao programa resi¬dencial de apoio à emancipação dos os 16 aos 21 anos. O objectivo deste estudo é descrever os recursos residenciais de transição à vida adulta para os jovens extutelados em Catalunha, bem como definir o perfil dos jovens, dos educado¬res e o trabalho que estes realizam. [...]
Sociedad Iberoamericana de Pedagogia Social, 2018 - 10.7179/PSRI_2018.31.10
Pedagogía social, Núm. 31 (2018) , p. 125-137
2 documents
|
|