1.
|
48 p, 176.1 KB |
Literatura política : la connexió sabadellenca de Cristòfor de Domènec (Brand)
/
Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentem, en primer lloc, un article introductori sobre la publicació de Carnet d'un heterodox (1926) de Cristòfor de Domènec (Brand) i, en segona instància, la transcripció, l'edició i l'anotació de les cartes adreçades per Armand Obiols (sis) i Joan Sallarès (vint-i-set) a Cristòfor de Domènec arran de la publicació de l'obra en qüestió. [...] We offer, firstly, an introductory article about the publication of Domènec's Carnet d'un heterodox (1926) and, secondly, the transcription, edition and annotation of the letters addressed by Armand Obiols (six) and Joan Sallarès Castells (twenty-seven) to Cristòfor de Domènec on the publication of the work in question. [...]
2019
Els Marges, Vol. 117 (2019) , p. 72-118
|
|
2.
|
14 p, 309.8 KB |
Editorial Titikaka Puno (1926-1930) : la producción editorial en el Perú
/
Zevallos Aguilar, Ulises Juan (Ohio State University)
En este artículo se recupera la fundación de la Editorial Titikaka y sus contribuciones al desarrollo del grupo intelectual y artístico Orkopata para formar parte del movimiento de vanguardia internacional. [...] This article recovers the creation of Editorial Titikaka and its contributions to the development of Orkopata cultural group to participate in the international avant-garde movement. This publishing company sold its newsletter and two books of poems: Ande by Alejandro Peralta and Falo by Emilio Armaza. [...] En aquest article es recupera la fundació de l'Editorial Titikaka i les seves contribucions al desenvolupament del grup intel·lectual i artístic Orkopata per formar part del moviment d'avantguarda internacional. [...]
2020 - 10.5565/rev/mitologias.696
Mitologías hoy, Vol. 21 (2020) , p. 45-58 (Dossier)
|
|
3.
|
16 p, 307.8 KB |
"Por la palabra se conoce la dirección del espíritu" : Gamaliel Churata y la vanguardia en Chirapu (1928)
/
Hurtado Lazo, Alex (Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Lima, Perú))
La participación, activa o a través de menciones, de Gamaliel Churata durante la revista arequipeña de vanguardia Chirapu (1928) marca una pauta de defensa del arte nuevo mediante argumentos pero también creación poética. [...] La participació, activa o a través de mencions, de Gamaliel Churata en la revista avantguardista d'Arequipa Chirapu (1928) marca una pauta de defensa de l'art nouveau mitjançant arguments, però també creació poètica. [...] The participation, active or through mentions, of Gamaliel Churata during the Arequipa magazine of the avant-garde period Chirapu (1928) marks a pattern of defense of new art through arguments but also poetic creation. [...]
2020 - 10.5565/rev/mitologias.679
Mitologías hoy, Vol. 21 (2020) , p. 59-74 (Dossier)
|
|
4.
|
17 p, 328.4 KB |
La ansiedad por los orígenes : el problema de la historia en la vanguardia literaria de Venezuela
/
Alarcón, Víctor (Universidad Simón Bolívar (Veneçuela))
Este artículo revisa cómo el discurso histórico fue cuestionado por tres autores de vanguardia en Venezuela. En un primer momento, protagonizado por los aportes de Eduardo Blanco y Laureano Vallenilla Lanz, la representación y el estudio de la gesta emancipadora venezolana fueron una indagación fundamental en la cultura. [...] Aquest article examina com el discurs històric va ser qüestionat per tres autors d'avantguarda a Veneçuela. En un primer moment, protagonitzat per les aportacions d'Eduardo Blanco i Laureano Vallenilla Lanz, la representació i l'estudi de la gesta emancipadora veneçolana van ser una indagació fonamental en la cultura. [...] This paper studies how three Venezuelan authors of the avant-garde period questioned the discourse on history. First, following the work of Eduardo Blanco and Laureano Vallenilla Lanz, it examines the representation and study of the war of independence as a main topic in Venezuelan culture. [...]
2017 - 10.5565/rev/mitologias.473
Mitologías hoy, Vol. 16 (2017) , p. 53-69 (Dossier)
|
|
5.
|
|
6.
|
9 p, 587.9 KB |
La modernitat estètica com a imponderable : Vallespinosa traductor de Cocteau, Ionesco i d'altres contemporanis
/
Lladó, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Durant el segle xx la modernitat ha estat un imponderable en el sentit que s'ha imposat amb una hegemonia gairebé incontestada. Bonaventura Vallespinosa, que també havia traduït grans clàssics de tots els temps, va mostrar una actitud d'enrolament dins la modernitat, entesa com a marc d'innovació estètica i, en conseqüència, també inseparable d'una ètica de la llengua catalana lligada a la cultura i a la societat. [...] In the 20th century modernity has ben an imponderable insofar as it has been imposed with virtually uncontested hegemony. Bonaventura Vallespinosa, translator of some of the great classics of all times, clearly signed up to modernity, which he conceived as a framework for aesthetic innovation and also, therefore, as inseparable from an ethics of the Catalan language in that it is part of culture and society. [...]
2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 123-131 (Dossier)
|
|
7.
|
|
8.
|
18 p, 615.9 KB |
Pablo Palacio : la violencia corporal sobre las identidades imposibles en la zona de los Andes
/
Falconí Trávez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Pablo Palacio, escritor ecuatoriano de la segunda década del siglo pasado, se encargó de construir en sus relatos un catálogo de cuerpos raros con sexualidades ambiguas e inquietantes que se alejan del canon andino al que él pertenece. [...] Pablo Palacio was an Ecuadorian writer who, in the 1920's, built within his narrative a catalog of rare bodies with ambiguous and disturbing sexualities, characterizations that are quite different from ones portrayed in the Andean tradition to which Palacio belongs. [...] Pablo Palacio, escriptor equatorià de la segona dècada del segle passat, es va encarregar de construir en els seus relats un catàleg de cossos rars amb sexualitats ambigúes i inquietants que s'allunyen del cànon andí al que ell pertany. [...] Pablo Palacio, joan den mendeko bigarren hamarkadako idazle ekuadortarra, bere ipuinetan gorputz arraroen katalogo bat egiteaz arduratu zen: sexualitate anbiguo eta artegagarridun gorputzak, berari legokiokeen Andeetako kanonetik aldentzen direnak. [...]
2012
452º F, Núm. 6 (2012) , p. 39-56
|
|
9.
|
11 p, 50.9 KB |
L'haiku, forma clau en la poesia de Joan Salvat-Papasseit
/
Mas López, Jordi, 1972- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
És un fet força conegut que Joan Salvat-Papasseit emprà la forma japonesa de l'haiku, principalment en la sèrie «Vibracions». Tanmateix, aquests poemes són vistos, generalment, com un flirteig exotista sense gaire transcendència. [...] It is a well known fact that Joan Salvat-Papasseit used the haiku form, specially in his series «Vibracions». Nevertheless, his haikus are generally considered a mere experiment with an exotic form, not at all important. [...]
2004
Quaderns : revista de traducció, N. 11 (2004) , p. 175-185
|
|
10.
|
10 p, 96.0 KB |
Surrealisme i marxisme a Catalunya (1923-1932)
/
Martínez Fiol, David
Al llarg del primer terç del segle XX, l'expansió del sector de serveis i del catalanisme polític va afavorir a Catalunya la configuració d'un sector intel·lectual i professional procedent de les classes mitjanes urbanes i de la pagesia. [...] All through the first third of the Twentieth century, the expansion of the service sector and of the political catalanism favoured in Catalonia the configuration of an intelectual-professional sector coming from the urban middle classes and the peasentry. [...]
1998 - 10.5565/rev/locus.96
Locus amoenus, N. 4 (1998) , p. 239-248
|
|