Results overview: Found 41 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Books and collections, 12 records found
Research literature, 2 records found
Course materials, 21 records found
Articles 6 records found  
1.
17 p, 175.9 KB Els mitjans de comunicació com a part del poder econòmic / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. [...]
The present article provides a critical perspective of the role played by the media in present-day society, especially regarding economic power. The first section is devoted to economic events of the past thirty years that have changed power relationships within our socioeconomic system; the second section deals with mechanisms -such as control of property and finance, and the logic of business management- by which political-economic power intervenes in the production of media discourse. [...]

2008
Comunicació (Barcelona), Núm. 25 (Desembre 2008) , p. 27-43  
2.
11 p, 195.3 KB Poder político, económico y comunicativo en la sociedad neoliberal / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El artículo analiza las relaciones entre poder económico, político y comunicativo en el modelo socioeconómico del capitalismo neoliberal. Se presentan primero las transformaciones en el poder económico para analizar después los distintos mecanismos que vinculan un poder económico en transformación con los medios de comunicación. [...]
The article analyses the relation between the economic, political and communicative power in the socioeconomic model named neoliberal globalisation. First, the transformations in the economic power are presented, to analyse then the mechanisms linking this economic power in transition with the media performance. [...]

2010
Revista latina de comunicación social, Núm. 65 (2010) , p. 244-254  
3.
13 p, 207.0 KB ¿Del conocimiento de las tecnologías a las tecnologías del conocimiento? : contexto, medios de comunicación y periodismo / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Becerra, Martín ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las incertidumbres con que se encuentran las facultades de periodismo y comunicación es cómo afrontar el desarrollo de nuevas tecnologías de la información y la comunicación, cómo incorporar estas tecnologías a la enseñanza y el estudio del periodismo y la comunicación. [...]
2007
Diálogos de la comunicación, Núm. 75 (2007) , p. 13-26  
4.
6 p, 59.3 KB Vint anys de ràdios municipals / Corominas, Maria 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Ara fa vint anys de la creació de les primeres ràdios municipals a Catalunya; un aniversari paral·lel, i intimament associat, al de la recuperació dels ajuntaments democràtics després de la dictadura. [...]
Cataluña cuenta en la actualidad con 189 emisoras municipales de radio. La calidad y la variedad de la oferta de programas, la escasa presencia de personal contratado, los problemas de financiación y de equipamientos provocan que las radios municipales se hallen en la situación más precaria cuando se trata de afrontar los nuevos retos.
At the moment, Catalonia has 189 municipal radio stations. These stations are in an extremely difficult position due to the quality and variety of programmes on offer, the limited number of employees, and problems related to financing and equipment.
La Catalogne compte aujourd'hui 189 radios municipales. La qualité et la variété de la programmation, le petit nombre du personnel salarié, les problèmes de financement et d'équipement sont autant de facteurs qui expliquent que ces radios, confrontées aux nouveaux défis, se trouvent aujourd'hui dans une situation plus que précaire.

1999
Quaderns del CAC, Núm. 4 (Abril 1999) , p. 51-56  
5.
11 p, 134.3 KB La producció informativa a la televisió / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article presenta els principals resultats d'una recerca que analitza, des de la perspectiva econòmica i financera, la producció d'informatius a la televisió. L'objectiu de la recerca era el d'analitzar quin tipus d'informació s'ofereix, i per a quin públic, a les televisions amb més consum a Catalunya -TVC, TVE, Telecinco i Antena 3 TV- i com es produeixen aquests continguts informatius. [...]
2007
Quaderns del CAC, Núm. 29 (setembre-desembre 2007) , p. 69-79  
6.
4 p, 31.5 KB Ressenyes / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Index de les obres ressenyades: Miquel BOVÉ ; Antoni CAPILLA, La premsa de sorra.
1996
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 19 (1996) p. 163-166  

Books and collections 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
18 p, 1.4 MB Drets televisius i servei públic / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació)
Els drets televisius han esdevingut una baula clau en la cadena de valor de l'activitat audiovisual, amb un increment de la competència i de la complexitat en la seva gestió. L'escenari de competència global en condiciona el model de gestió per part dels operadors de servei públic, tant pel que fa a les seves polítiques d'adquisició com a les decisions sobre la venda i posada a disposició del públic de les obres de producció pròpia. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 91-108  
2.
16 p, 1.4 MB La indústria de la publicitat / Puig i Borràs, Núria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació)
La indústria publicitària a Catalunya viu en constant renovació per trobar la millor manera de posar en contacte els anunciants amb el públics, en un context de canvi de les formes de producció i de consum dels mitjans de comunicació i dels continguts audiovisuals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 225-240  
3.
17 p, 1.4 MB La inversió publicitària als mitjans de comunicació / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació) ; Puig i Borràs, Núria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació)
El 2014 s'apunta com un any d'una certa recuperació econòmica que es reflecteix en l'evolució de la inversió publicitària als mitjans de comunicació. Aquests, però, continuen perdent pes com a intermediaris entre anunciants i consumidors, davant del creixement de la publicitat digital al correu electrònic, internet i telèfon i de la publicitat als punts de venda. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 85-101  
4.
22 p, 1.3 MB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Crisi econòmica i reestructuració continuen marcant la realitat de la indústria publicitària a Catalunya en el bienni 2011-2012. Després del lleuger parèntesi que va suposar l'any 2010, continua la davallada de la inversió publicitària, en termes globals i en relació al PIB. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 75-96  
5.
20 p, 148.8 KB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Prat Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La crisi econòmica encetada el 2007 ha provocat una forta contracció de la demanda publicitària, que se suma als canvis en les estratègies dels anunciants i a la reestructuració de la indústria de la comunicació per dibuixar una situació que es pot descriure com de crisi en el sistema publicitari, tant per les difi cultats més conjunturals que s'afronten com pels canvis estructurals que s'estan produint. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 99-118  
6.
24 p, 1.2 MB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquest capítol analitza el mercat de la publicitat a Catalunya, el segon de l'Estat per volum d'inversió i dimensió de la indústria publicitària. En un moment marcat per la crisi econòmica que afecta de ple les inversions publicitàries, el text ofereix algunes claus per valorar l'impacte que pot tenir sobre la viabilitat dels mitjans de comunicació catalans. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2009 (Lexikon Informes; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2009, p. 89-112  
7.
20 p, 141.9 KB La publicidad / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El presente capítulo analiza el mercado de la publicidad en Cataluña, uno de los más importantes del Estado. El texto analiza la inversión en los medios catalanes -con la prensa concentrando la mayor parte de la misma, seguida por la televisión y la radio- e identifica cuáles son los principales anunciantes catalanes, que en conjunto representan la quinta parte de la inversión en el conjunto de España. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): UAB Edicions. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
Moragas i Spà, Miquel de; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; Guimerà i Orts, Josep Àngel; Corbella i Cordomí, Joan M.M Gibert i Fortuny, Oriol, eds.: Informe de la comunicación en Cataluña 2005-2006. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès: Edicions UAB, 2007, p. 85-1003  
8.
19 p, 104.3 KB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquest capítol analitza el mercat de la publicitat a Catalunya, un dels més importants de l'Estat. El text analitza la inversió en mitjans catalans -amb la premsa que en concentra el gruix, seguida de la televisió i la ràdio- i identifica quins són els principals anunciants catalans, que en conjunt representen la cinquena part de la inversió a tot l'Estat. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007 (Edicions UAB; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2007, p. 85-103  
9.
24 p, 1.7 MB Grups de Comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La diversificació multimèdia i, en menor mesura, els processos de concentració horitzontal o de desinversió han estat els moviments més rellevants dels grups de comunicació que operen a Catalunya els primers anys dos mil. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 119-142  
10.
20 p, 1.5 MB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Catalunya es manté, el bienni 2003-2004, com un dels mercats publicitaris més importants de l'Estat. Aquest capítol analitza el sector de la publicitat al Principat, en què la premsa diària rep el major volum de la inversió, que en televisió concentra TV3, i en ràdio, les grans cadenes estatals. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 83-102  

Books and collections : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
298 p, 1.9 MB Anàlisi econòmica i financera de TVE, Antena 3 TV, Telecinco i Canal Plus en el seu entorn industrial (1990-2000) : la mercantilització de la televisió espanyola / Bergés Saura, Laura ; Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Estudi sobre l'economia i finançament de les principals cadenes generalistes entre els anys 1990 i 2000, els primers deu anys de televisió privada a Espanya.
2005  
2.
140 p, 1.3 MB Análisi econòmica i financera de TVE, Antena 3 TV, Telecinco i Canal Plus i del seu entorn (1990-2000) : la mercantilització de la televisió espanyola / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La tesi planteja una anàlisi econòmica i financera de qui fa televisió, com i perquè en un període de canvi en el sistema televisiu espanyol, des d'un model de televisió pública monopolitzada per l'estat, a un model televisiu de mercat i propietat privada, un canvi que a Espanya s'ha concretat en la dècada dels noranta. [...]
The thesis approaches an economic and financial analysis of who produces the television, how and why, in a time period of the changes from a public monopolized television state to a market and a private television, that occurred in Spain in the nineties. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
3 documents

Course materials 21 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 459.4 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Puig, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1999-00
Llicenciat en Periodisme [72]  
2.
4 p, 1.6 MB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Puig, Núria ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2002-03
Grau en Periodisme [971]  
3.
4 p, 852.5 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2003-04
Grau en Periodisme [971]  
4.
5 p, 768.0 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Corbella, Joan M. ; Puig, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1994-95
Llicenciat en Periodisme [72]  
5.
5 p, 792.2 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1995-96
Llicenciat en Periodisme [72]  
6.
4 p, 595.4 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1996-97
Llicenciat en Periodisme [72]  
7.
4 p, 595.5 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1997-98
Llicenciat en Periodisme [72]  
8.
4 p, 585.5 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1998-99
Llicenciat en Periodisme [72]  
9.
4 p, 862.2 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Núria ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2000-01
Llicenciat en Periodisme [72]  
10.
8 p, 37.1 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- ; Puig, Núria ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2001-02
Llicenciat en Periodisme [72]  

Course materials : 21 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.