Results overview: Found 21 records in 0.02 seconds.
Articles, 16 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 3 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 16 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
15 p, 140.3 KB Training, personal and environmental barriers of online education / Ramos Pla, Anabel (Universitat de Lleida) ; Sampedro Requena, Begoña Esther (Universidad de Córdoba) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Marín-Díaz, Verónica (Universidad de Córdoba) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida)
The sudden change that universities experienced in the wake of the COVID-19 pandemic raised some key issues in higher education. The objectives of the present study are to discover the barriers that students experienced regarding training in the use of synchronous online teaching tools, and to analyse the barriers they faced in terms of personal and environmental aspects. [...]
El canvi sobtat que van experimentar les universitats arran de la pandèmia per la COVID-19 va fer sorgir algunes problemàtiques candents de l'educació superior. Per això, els objectius del present estudi són conèixer les barreres que es van trobar els estudiants respecte de la formació en l'ús d'eines d'ensenyament sincrònic, i analitzar les barreres dels estudiants respecte d'aspectes personals i d'entorn. [...]
El repentino cambio que experimentaron las universidades a raíz de la pandemia por COVID-19 hizo surgir algunas problemáticas candentes de la educación superior. Por ello, los objetivos del presente estudio son conocer las barreras con que se encontraron los estudiantes respecto a la formación en el uso de herramientas de enseñanza sincrónica, y analizar las barreras de los estudiantes respecto a aspectos personales y de entorno. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1743
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 457-471 (Temas de investigación)  
2.
17 p, 705.6 KB El Desarrollo de competencias profesionales en el Prácticum de maestros / Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El objetivo del estudio es analizar el desarrollo competencial que promueve el Practicum en la formación de maestros, desde la visión de sus protagonistas. Bajo una metodología mixta y secuencial, se triangulan datos cuantitativos obtenidos de cuestionarios con datos de entrevistas y grupos de discusión. [...]
The objective of the study is to analyze the competence development promoted by the Practicum in teacher training, from the perspective of its protagonists. Under a mixed and sequential methodology, quantitative data obtained from questionnaires are triangulated with data from interviews and discussion groups. [...]

2021 - 10.48082/espacios-a21v42n07p09
Espacios, Vol. 42 Núm. 7 (2021) , p. 128-144  
3.
11 p, 844.7 KB Effect of Maraviroc Intensification on HIV-1-Specific T Cell Immunity in Recently HIV-1-Infected Individuals / Kawana-Tachikawa, Ai (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Llibre, Josep M.. (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Bravo, Isabel (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Escrig, Roser (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Mothe, Beatriz (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Puig, Jordi (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Puertas, Maria C. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Martinez-Picado, Javier (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Blanco, Julià (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Manzardo, Christian (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Miro, Jose M. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Iwamoto, Aikichi (The Institute of Medical Science, The University of Tokyo, Japan) ; Pozniak, Anton L. (HIV/GUM Department, Chelsea and Westminster Hospital, London, United Kingdom) ; Gatell, Jose M. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Clotet Sala, Bonaventura (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Brander, Christian (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
The effect of maraviroc on the maintenance and the function of HIV-1-specific T cell responses remains unknown. Subjects recently infected with HIV-1 were randomized to receive anti-retroviral treatment with or without maraviroc intensification for 48 weeks, and were monitored up to week 60. [...]
2014 - 10.1371/journal.pone.0087334
PloS one, Vol. 9 (january 2014)  
4.
4 p, 393.1 KB Liderazgo digital en la educación del siglo XXI / Cuevas López, Mercedes (Universidad de Granada) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida)
Los estudios e investigaciones sobre el liderazgo constituyen uno de los temas de mayor interés para la comunidad educativa. Estamos convencidos de que, al ser un factor de eficacia y mejora de los centros, es necesario seguir investigando para encontrar los perfiles personales y profesionales que mejor se adecuen a la cultura organizacional. [...]
2019 - 10.21071/edmetic.v8i2.12178
Revista de Educación Mediática y TIC (EDMETIC), Vol. 8 Núm. 2 (2019) , p. 4-6  
5.
19 p, 481.7 KB Prácticas curriculares en la formación universitaria de los futuros profesionales : modelo para la actuación / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis, 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La aportación presenta algunos de los resultados más destacados que se derivan del estudio "Orientación y tutoría en las prácticas profesionales" que tiene por objetivos: analizar y delimitar la naturaleza y el sentido de las prácticas curriculares y concretar un modelo para la organización y el desarrollo de las prácticas curriculares. [...]
This contribution presents some of the main results from a study of "Guidance and mentoring in professional practices" that had the following aims: to analyze and define the nature and meaning of curriculum practices and establish a model for the organization and development of curricular practices. [...]

2019 - 10.24310/RevPracticumrep.v4i1.9873
Revista Prácticum, Vol. 4 Núm. 1 (2019) , p. 19-36  
6.
21 p, 627.7 KB El desarrollo del modelo flipped classroom en la universidad: impacto de su implementación desde la voz del estudiantado / Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia)
El progreso del mundo digital ha generado un cambio radical en la manera de acceder y transmitir el conocimiento. El aprendizaje ha dejado de ser una actividad interna e individual para pasar a ser una actividad colectiva y en red. [...]
The progress in the digital world has generated a radical change in the way to access and transmit knowledge. The learning process is no more an internal and individual activity; nowadays is a collective activity in the network. [...]

2019 - 10.6018/rie.37.2.327831
Revista investigación educativa, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 451-469  
7.
12 p, 779.7 KB The flipped classroom model at the university : analysis based on professors' and students' assessment in the educational field / Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida)
We find ourselves in the era of a new paradigm of education, in which learning ceases to be an internal and individual activity and becomes an activity performed collectively, critically, in participation with others, and online (Siemens, 2005). [...]
2016 - 10.1186/s41239-016-0022-1
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol. 13, núm. 1 (2016) , p. 21  
8.
10 p, 217.2 KB Motivaciones, barreras y condición física en adolescentes según el estadio de cambio en ejercicio físico / Planas, Antoni (Instituto Nacional de Educación Física Lleida) ; Reig, Francesc (Instituto Nacional de Educación Física Lleida) ; Palmí i Guerrero, Joan Emili (Instituto Nacional de Educación Física Lleida) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Psicologia i Pedagogia) ; Prat Subirana, Joan Antoni (Instituto Nacional de Educación Física Lleida)
Mediante un estudio descriptivo y transversal se realiza una clasificación sobre el momento de cambio en ejercicio físico en adolescentes y se analiza la relación con las motivaciones, barreras y condición física en una muestra de 379 jóvenes españoles de 12 a 16 años. [...]
Through a descriptive and cross-sectional study, a classification is made on the moment of change in physical exercise in adolescents and the relationship with motivations, barriers and physical condition is analyzed in a sample of 379 Spanish young people between 12 and 16 years of age. [...]
Por meio de um estudo descritivo e transversal, é feita uma classificação sobre o momento de mudança no exercício físico em adolescentes e a relação com motivações, barreiras e condição física é analisada em uma amostra de 379 jovens espa-nhóis de 12 a 16 anos. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 125-134 (Artículos)  
9.
15 p, 3.9 MB Low nadir CD4+ T-cell counts predict gut dysbiosis in HIV-1 infection / Guillén, Yolanda (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Noguera-Julian, Marc (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Rivera Pinto, Javier (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Casadellà, Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Zevin, Alexander (University of Washington) ; Rocafort, M. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Parera, M. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Rodríguez, C. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Arumí Rovira, Marçal (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Carrillo, Jorge (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Mothe, Beatriz. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Estany Quera, Carla (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Coll, Josep (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Bravo, Isabel (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Herrero, Cristina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Saz, J. (BCN Checkpoint) ; Sirera, Guillem (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Torrella Domingo, Adriana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Navarro, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Crespo Casal, Manuel (Instituto de Investigación Sanitaria Galicia Sur) ; Negredo Puigmal, Eugènia (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Brander, Christian. (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Blanco, Julià (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Calle, M. Luz (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Klatt, N. R. (University of Washington) ; Pérez-Álvarez, Núria (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Paredes, Roger (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Human immunodeficiency virus (HIV)-1 infection causes severe gut and systemic immune damage, but its effects on the gut microbiome remain unclear. Previous shotgun metagenomic studies in HIV-negative subjects linked low-microbial gene counts (LGC) to gut dysbiosis in diseases featuring intestinal inflammation. [...]
2019 - 10.1038/s41385-018-0083-7
Mucosal Immunology, Vol. 12 Núm. 1 (january 2019) , p. 232-246  
10.
28 p, 143.1 KB Efecto e impacto de las prácticas curriculares de los grados de educación infantil y primaria: La perspectiva de estudiantes, tutores y coordinadores / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida)
This paper analyzes the effect and impact that teachers' practicum experiences in Early Childhood Education and Primary Education bachelor's degrees generate on the people and institutions involved (schools and Faculties of Education) in the opinion of students, tutors and institutional leaders. [...]
2019 - 10.5944/educxx1.21311
Educacion XX1, Vol. 22 Núm. 2 (2019) , p. 17-43  

Articles : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
295 p, 3.4 MB Competencias para el ejercicio de la dirección de instituciones educativas : reflexiones y experiencias en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Donoso, Sebastián ; Parra, Oscar ; Del Arco Bravo, Isabel ; Escobar, Vielka ; Plasencia, Alicia ; Baraibar, Alicia ; Gairín Sallán, Joaquín ; Richards, Eladio ; Barrales Villegas, Adoración ; García Olaya, Ana ; Rodríguez-Gómez, David ; Martínez Barrientos, María Alejandra ; García, Rodolfo ; Rugilo, Ana María ; Benavides, Nibaldo ; González, Nurys del Carmen ; Sánchez, Sebastián ; Bengoa, Mario ; Herrera, Esmelda ; Sánchez, Dagmar de ; Bosco Bernal, Juan ; Jované, Jaime ; Silva, José Manuel ; Calvo, Marcela ; Medrano, Hernán ; Schurmann, Sebastián ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; López, Leopoldo ; Serrano, Walter ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; López, Noemí ; Smith, Guillermo ; Brito Delgado, Juana María ; Lugo, María Teresa ; Tafur Puente, Rosa María ; Cancino, Víctor ; Martínez, Daniel ; Tejera, Andrea ; Castro Ceacero, Diego ; Molina, Nuby ; Terreros, Nicolasa ; Díaz, Carmen ; Oviedo, Rosa Divina ; Vaillant, Denise
El presente texto es el resultado de las aportaciones al encuentro realizado por los miembros de la Red de Apoyo a la Gestion Educativa (http://www. redage. org) en junio de 2011 en la ciudad de Lima. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2012 (Informes ; 3)  

Research literature 3 records found  
1.
54 p, 1.6 MB Centros educativos seguros y saludables. Orientaciones prácticas para su desarrollo / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Burgos García, Antonio ; Cobos Sanchiz, David ; Del Arco Bravo, Isabel ; Carreras Agón, Gemma
La presente aportación, resultado del proyecto de investigación "Los centros educativos como organizaciones saludables. Guía para su desarrollo" financiado por la Fundación Prevent (XII Convocatoria de Becas I+d 2018) tiene como objetivo fundamental aportar algunas reflexiones y herramientas para mejorar el grado de seguridad y salud de los centros educativos. [...]
Bellaterra: EDO-SERVEIS, 2019  
2.
422 p, 5.7 MB La actividad física con caballos como medio terapéutico para mejorar la capacidad funcional y la calidad de vida de las personas de la Tercera Edad y de las afectadas por el síndrome de Fibromialgia: El Método Centauro como programa formativo de intervención / Blázquez Miret, José ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Del Arco Bravo, Isabel, dir. (Universitat de Lleida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El envejecimiento supone una disminución de la capacidad funcional de las personas y por consiguiente un deterioro en su calidad de vida. Del mismo modo ocurre a las personas afectadas por Fibromialgia, que por su sintomatología presentan una realidad análoga a las personas mayores en cuanto a funcionalidad se refiere. [...]
Aging implies a decrease in functional capacity of people, resulting in a decline in their quality of life. Fibromyalgia syndrome affected also share the same symptoms as older people, mainly when we are talking about functionality. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
27 p, 209.2 KB Aumento de catecolaminas como posible causa de resistencia a la insulina en pacientes con síndrome de apnea-hipopnea obstructiva de sueño / Bravo Portolés, Isabel ; Díaz Gómez, José Ramón ; Sampol Rubio, Gabriel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
La resistencia a insulina en pacientes SAHS podría estar vehiculizada por el incremento de actividad simpática secundaria a los fenómenos de apnea-hipopnea. Queremos determinar la actividad simpática y la resistencia a la insulina en pacientes SAHS relacionándolas con la gravedad de dicha condición. [...]
La resistència a insulina en malalts SAHS podria estar vehiculitzada pe un increment d'activitat simpàtica secundaria als fenòmens d'apnea-hipopnea. Volem determinar la activitat simpàtica i la resistència a insulina en malalts SAHS i relacionar-ho en la gravetat de la condició anomenada. [...]

2012  

Learning materials 1 records found  
1.
232 p, 3.1 MB Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE) / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manzanares Moya, María Asunción (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Romero, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramos Pardo, Francisco Javier (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gómez-Jarabo, Inmaculada (Universidad Complutense de Madrid) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Sánchez Delgado, Primitivo (Universidad Complutense de Madrid) ; Castillo Arredondo, Santiago (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016  

See also: similar author names
1 Bravo, I.
1 Bravo, I.G.
1 Bravo, Ignacio G.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.