1.
|
20 p, 319.3 KB |
Relaciones funcionales y estrategias de alumnos de primero de Educación Primaria en un contexto funcional
/
Morales Merino, Rodolfo Alexi (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ;
Cañadas Alonso, María (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ;
Brizuela, Bárbara María (Tufts University) ;
Gómez, Pedro (Universidad de los Andes (Bogotà, Colòmbia). Facultad de Educación)
Desde un enfoque funcional del álgebra escolar, en este trabajo indagamos sobre el pensamiento funcional de alumnos de primero de Educación Primaria (6 años) en el contexto español. Particularmente, nos centramos en las relaciones funcionales y las estrategias que emplean estos alumnos en la resolución de problemas que involucran funciones. [...] From a functional approach to school algebra, in this work we go in depth in first graders' (6 years old) functional thinking within the Spanish context. Particularly, we focus on the functional relationships and the strategies that students use when solving problems, which involve linear functions. [...]
2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2472
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 59-78 (Investigaciones Didácticas)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
3 p, 69.7 KB |
Analysis of training tasks regarding game stages and situations in U'10 and U'13 categories
/
Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Solbes, Carlos (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
The aim of this study was to analyze the way training tasks are designed by four coaches of U'10 category (9-10 years old) and U'13 category (12-13 years old) regarding game stages and situations. The sample of this study is formed by four coaches: C1 and C2 train mini basket teams and are more experienced; C3 and C4 train children's teams and are less experienced. [...] El objeto de este estudio fue analizar cómo es el entrenamiento diseñado por cuatro entrenadores de las categorías de minibasket (9-10 años) e infantil (12-13 años) respecto a las fases de juego y las situaciones de juego. [...]
2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 3 (2015) , p. 13-15 (Suplementos)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
5 p, 165.5 KB |
Relationship between the pedagogical variables of coaching a mini-basketball team
/
Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Garcia-Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
This study arises from the importance of analyzing the coaching process and knowing how to coach in the first stages of sports initiation. The purpose of this study was to analyze how a basketball coach establishes teaching the game phases in youth categories, through the relationship between the pedagogical variables that define each of the coaching tasks. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 319-323
|
|