Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
5 p, 251.4 KB Un análisis de las concepciones acerca de la naturaleza del conocimiento científico de los profesores portugueses de la enseñanza secundaria / Praia, J. ; Cachapuz, Antonio
Secondary science teachers play an important role in forming the imagt: of science that is held by theirpupils. However, research suggests that quite often science teachers' conceptions of thr: nature of scientific knowledge are little better that of their students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4421
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 350-354  
2.
8 p, 438.6 KB Concepciones de futuros profesores del primer ciclo de primaria sobre la naturaleza de la ciencia : contribuciones de la formación inicial / Thomaz, M. F. (Universidade de Aveiro) ; Cruz, M. N. (Universidade de Aveiro) ; Martins, I. P. (Universidade de Aveiro) ; Cachapuz, Antonio (Universidade de Aveiro)
Research studies have showen that the image of science that students construct during their formal learning is strongly influenced by the teacher's conceptions about the nature of scientific knowledge. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4207
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 315-322  
3.
12 p, 52.7 KB Visiones deformadas de la ciencia transmitidas por la enseñanza / Fernández, Isabel ; Gil, Daniel ; Carrascosa Alís, Jaime ; Cachapuz, Antonio ; Praia, Joao
Numerosas investigaciones han mostrado que la enseñanza de las ciencias, incluso en el nivel universitario, apenas proporciona ocasión a los estudiantes de familiarizarse con las estrategias características del trabajo científico. [...]
Many studies have shown that science education, even at university level, rarely gives students the opportunity to practise the strategies characteristic to the scientific approach. This results in the fact that students' and even science teachers' conceptions about the nature of science don't differ from so-called «folk» or «naïve» views, acquired by social impregnation. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3962
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 477-488  
4.
9 p, 80.0 KB La enseñanza de las ciencias y la formación de profesores de enseñanza primaria para la reforma curricular : de la teoría a la práctica / Paixao, M. de Fátima (Escola Superior de Educação (Castelo Branco, Portugal)) ; Cachapuz, Antonio (Universidad de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa)
This papers presents a qualitative study aiming to investigate how new Portuguese curriculum proposals from primary school (the intentional curriculum) are translated in the teaching of science of four prospective teachers (the operational curriculum). [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4106
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 69-77  

Vegeu també: autors amb noms similars
4 Cachapuz, Antonio F.
4 Cachapuz, António F.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.