Resultats globals: 34 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 28 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
6 p, 154.9 KB El conocimiento social y su contribución a la enseñanza y el aprendizaje de las competencias básicas / Canals i Cabau, Roser ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El artículo plantea la relación entre las competencias y el conocimiento social. Señala la importancia que tienen las competencias comunicativas, metodológicas y personales, junto con las propias del área de ciencias sociales, para la formación del pensamiento social. [...]
2011
Aula de innovación educativa, Núm. 198 (2011) , p. 35-40  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
9 p, 254.8 KB Desenvolupar el pensament crític, una competència imprescindible en la formació inicial dels docents / Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?, 2019, p. 463-471  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
78 p, 3.8 MB L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític / Serra Tort, Ester ; Canals Cabau, Maria Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. [...]
This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
2.
157 p, 7.2 MB La interpretació i l'argumentació en l'aprenentatge del pensament social crític : la construcció del pensament social crític mitjançant la pràctica de les habilitats cognitivolingüístiques d'interpretar i d'argumentar, una recerca aplicada a l'aula / Gómez Rovira, Pere Pau ; Canals i Cabau, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Hi ha una arrelada corrent en l'ensenyament de les Ciències Socials que considera que aquesta matèria ha d'ajudar a potenciar, mitjançant el procés d'ensenyament i d'aprenentatge, el desenvolupament del pensament social crític (i el concepte associat del relativisme) entre l'alumnat. [...]
2011  
3.
496 p, 3.2 MB L'Argumentació en l'aprenentatge del coneixement social / Canals i Cabau, Roser ; Benejam, Pilar, 1937-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El treball d'investigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a l'etapa secundària obligatòria durant divuit anys. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006
2 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  

Materials acadèmics 28 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 105.3 KB Fonaments de la Innovació i la Recerca en l'Ensenyament de les Ciències Socials [45015] / Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Arís Redó, Nuria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Canals i Cabau, Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
6 p, 111.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Lopez Simo, Victor ; Espinet Blanch, Maria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Canals i Cabau, Roser ; Cantero Riveros, Beatriz ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
7 p, 111.2 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Llusà Serra, Joan ; Canals i Cabau, Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els principals conceptes de les ciències socials - Analitzar i valorar els problemes que planteja l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 108.7 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / González-Valencia, Gustavo A ; Llusa Serra, Juan ; Canals Cabau, Maria Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els principals conceptes de les ciències socials - Analitzar i valorar els problemes que planteja l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
8 p, 118.4 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Fontich, Xavier ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
a) Become familiar with differnt research lines, epistemological traditions and examples of language (fisr, second or foreign) across the curriculum approaches. b) Carry out a studyof limited scope on oral or written language across the curriculum. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
6.
5 p, 108.8 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / González-Valencia, Gustavo A ; Espinet, Mariona ; Marquez Bargallo, Conxita ; Canals Cabau, Maria Roser ; Cantero Riveros, Beatriz ; Anguera Cerarols, Carles ; Lopez Simo, Victor ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
6 p, 112.0 KB Perspectives i Tendències en la Recerca sobre la Construcció del Coneixement Social [43211] / Santisteban Fernandez, Antoni ; González-Valencia, Gustavo A ; Canals Cabau, Maria Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
8.
8 p, 118.6 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Fontich, Xavier ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
a) Become familiar with differnt research lines, epistemological traditions and examples of language (fisr, second or foreign) across the curriculum approaches. b) Carry out a studyof limited scope on oral or written language across the curriculum. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
9.
6 p, 112.1 KB Perspectives i Tendències en la Recerca sobre la Construcció del Coneixement Social [43211] / Santisteban Fernández, Antoni ; González-Valencia, Gustavo A ; Canals Cabau, Maria Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
5 p, 108.9 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Cantero Riveros, Beatriz ; González-Valencia, Gustavo A ; Junyent i Pubill, Mercè ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; de Britos Marsal, Carolina ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 28 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Canals, R. M.
7 Canals, Ramon
2 Canals, Ramon,
7 Canals, Ramón
1 Canals, Ricard
1 Canals, Rosa Mª
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.