Resultados globales: 33 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 22 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 5 registros
Documentos de investigación, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 22 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
12 p, 931.3 KB Born globals from the resource-based theory : a case study in Colombia / Tabares, Alexander (Universidad de Medellin. Economics and Management Sciences) ; Alvarez, Claudia (Universidad EAFIT. School of Management) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper describes how a born global firm goes into international market from inception at its early years. The objective of this paper is to analyze from the resource-based theory how a born global firm engages in international market. [...]
2015 - 10.4067/S0718-27242015000200011
Journal of Technology Management and Innovation, Vol. 10, Núm. 2 (2015) , p. 154-165  
2.
30 p, 1.8 MB El conocimiento didáctico del contenido (CDC) de una profesora de ciencias : reflexión y acción como facilitadores del aprendizaje / Vázquez Bernal, Bartolomé (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Jiménez Pérez, Roque (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura. Departamento de Didácticas de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Se aborda un estudio de caso de una profesora de Enseñanza Secundaria de ciencias experimentales a lo largo del tiempo en diferentes periodos. El ámbito de estudio se centra en el aprendizaje escolar y los obstáculos en el proceso de enseñanza-aprendizaje. [...]
A case study of an experimental secondary school science teacher over time in different periods is presented. The scope of study focuses on School Learning and Obstacles in the teaching-learning process. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2550
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 25-53 (Investigaciones Didácticas)  
3.
20 p, 3.0 MB El papel del folding back en el proceso de comprensión del concepto de área : un estudio de caso / Garcia Amadeo, Graciela Beatriz (Instituto Superior de Formación Docente y Técnica N°25 (Buenos Aires, Argentina)) ; Muñoz Catalán, Maria de la Cinta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Carrillo Yañez, José (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas)
Este artículo presenta un estudio de caso en el que pretendemos comprender, desde una perspectiva interpretativa, el proceso de comprensión del concepto de área de una niña de quinto curso de Primaria, Cecilia, en el contexto de una unidad de enseñanza cuya estrategia metodológica es consistente con la resolución de problemas. [...]
This paper presents an interpretatively oriented case study focused on the development of understanding of the concept of area in a fifth year primary student, Cecilia. The methodological context of the study was a teaching unit based on problem solving. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2395
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 79-98 (Investigaciones Didácticas)  
4.
30 p, 490.3 KB Judged in a foreign language : A Chinese-Spanish court interpreting case study / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
Recent legislation in Spain has transposed Directive 2010/64/EU, which recognises interpretation as an essential tool for safeguarding fairness in criminal proceedings, in particular, for preventing any state of defencelessness. [...]
2018 - 10.1080/10848770.2018.1492814
The European legacy. Toward new paradigms, Vol. 23, núm. 2-3 (2018) , p. 787-803  
5.
Learning to live with social-ecological complexity: An interpretive analysis of learning in 11 UNESCO Biosphere Reserves / Schultz, Lisen (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Juárez Bourke, Alba (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; d’Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Torrents, Pau (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Hardardottir, Hildur (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Jansson, Annie (Stockholm University. Department of Human Geography) ; Mohedano Roldán, Alba (Stockholm University. Department of Political Science) ; West, Simon (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Learning is considered a means to achieve sustainability in practice and has become a prominent goal of sustainability interventions. In this paper we explore how learning for sustainability is shaped by meaning, interpretation and experience, in the context of UNESCO Biosphere Reserves (BRs). [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.03.001
Global Environmental Change, Vol. 50, (May 2018) , p. 75-87  
6.
15 p, 284.4 KB La publicidad como táctica de respuesta a las situaciones de crisis / Torres Romay, Emma (Universidad de Vigo)
La Comunicación de Crisis supone una herramienta fundamental para empresas e instituciones, sobre todo teniendo en cuenta la importancia que han adquirido los denominados "intangibles", como la imagen y la identidad, en el correcto desarrollo de la actividad comercial, política e incluso social. [...]
Communication in crisis management is a major asset for companies and institutions, especially taking into account the role played by so-called "intangibles", i. e. corporate image and identity, in the correct development of the commercial, political and even social activity. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.98
Questiones publicitarias, Núm. 14 (2009) , p. 64-78 (Artículos de investigación)  
7.
13 p, 446.4 KB Collaborative information behaviour in completely online groups : exploring the social dimensions of information in virtual environments / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML), Vol. 4 (2015) , p. 775-787  
8.
39 p, 656.6 KB Grammar instruction in the Hispanic area : the case of Spain with attention to empirical studies on metalinguistic activity / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Folgado, María José (Universitat de València)
Grammar instruction is an unresolved issue in the Hispanic area, having long been approached from within the disjunction between rhetoric (teaching how to use language, especially writing) and grammar (teaching the grammar content). [...]
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.02
L1-Educational Studies in Language and Literature, Vol. 18 (2018)  
9.
19 p, 261.6 KB La evaluación de lenguas en un colegio plurilingüe : un estudio de caso de las creencias pedagógicas del profesorado / Mate, Zita
El artículo describe los resultados de un estudio de caso que investiga las creencias, representaciones y saberes de profesores de lengua, indaga sobre cómo explican esos profesores sus prácticas de evaluación con alumnos que aprenden simultáneamente varias lenguas. [...]
This article describes the results from a case study on the beliefs, representations and knowledge of language teachers, on how they explain their evaluation methods with students who simultaneously learn various languages. [...]
L'article descriu els resultats d'un estudi de cas que investiga les creences, representacions i sabers de professors de llengua, indaga sobre com expliquen aquests professors les seves pràctiques d'avaluació amb alumnes que aprenen simultàniament diverses llengües. [...]
Cet article décrit les résultats d'une étude de cas qui enquête sur les croyances, les représentations et les connaissances des enseignants de langues, examine comment ces enseignants expliquent leurs pratiques d'évaluation avec les élèves l'apprentissage de plusieurs langues simultanément. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.724
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 28-46 (Articles)  
10.
19 p, 1.2 MB Competencias lectoras : estudio de caso de un instituto, bajo la metodología de investigación descriptiva / Ducuara González, Yureiny ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente documento muestra las reflexiones de una investigación que en principio ha buscado comprender la forma, cómo los estudiantes valoran sus competencias lectoras en el ámbito de la educación secundaria. [...]
This document shows the reflexion made out of the research which at first has sought to comprehend how students value their reading skills in high school. The results were obtained using descriptive type methodology starting from the case study. [...]

2013
Sofia - sophia, Núm. 9 (2013) , p. 49-64  

Artículos : Encontrados 22 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 5 registros  
1.
6 p, 128.0 KB School agroecology as a motor for community and land transformation: a case study on the collaboration among community actors to promote education for sustainability school networks / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Science Education Department from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and the local administration of the Sant Cugat del Vallès municipality in Catalonia, Spain have been collaborating for the last seven years through the program School Agenda 21 to promote education for sustainability programs in schools and the community. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
2.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology: a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
3.
1 p, 540.8 KB Better Collaborating! Groups Facing Information in Online Contexts / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Research on how people collaborate with each other for sharing, retrieving, managing and disseminating information is still an emergent field in Library and Information Science that becomes particularly necessary when the units of analysis are groups rather than individuals, due to the inherently collaborative nature of groupal activities. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, 7è : 2015  
4.
30 p, 1006.1 KB Collaborative Information Behaviour in Completely Online Groups / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, França, : 2015  
5.
8 p, 289.7 KB Case methodology applied to the use of videos : an example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme / Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
L’ús del vídeo en la formació de mestres s’ha fet servir a les classes de llengua per proporcionar als alumnes textos genuïns que constituïssin estímul comunicatius reals, en les tutories de pràctiques s’ha emprat com a eina per facilitar als alumnes l’oportunitat de reflexionar sobre la seva actuació a l’aula, i en les classes de didàctica ha estat un mitjà per relacionar la teoria i la pràctica. [...]
The use of videos in teacher training programmes has served various purposes: in language courses, videos have provided trainees with authentic texts which serve as stimuli to enhance real communication in a formal setting; in the tutorial sessions linked to the school placement practices, videos have been used as tools to help student-teachers reflect upon their performance in class and in Language Methodology courses, videos establish links between theory and practice. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Documentos de investigación Encontrados 6 registros  
1.
56 p, 1.9 MB Nature as a mean of learning in schools : The creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L’Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d’altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació Infantil i Graduat o Graduada en Educació Primària [1283]  
2.
98 p, 1.9 MB Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school / Vilarrubias Aguiar, Laia ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
3.
83 p, 3.4 MB D10.3.1 Prototype / Blázquez Cívico, Mercedes (iSOCO) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Peña Ortiz, Raúl (iSOCO) ; Contreras Cino, Jesús (iSOCO) ; Benjamins, Richard (iSOCO) ; Casellas, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; SEKT (Projecte)
The aim of this deliverable is to describe the status of Legal Case Study Prototype at the end of the second year of the project. This document introduces the work done by iSOCO engineers and the UAB team, in collaboration with the JSI team. [...]
Semantically Enabled Knowledge Technologies (SEKT) 2005

Conté: Prototype-Informal Deliverable D 10.3.1.1., Annex A. Distribution, Annex B. Data and testing

4 documentos
4.
48 p, 463.6 KB D8.4.1 Results of user tests and completed use case studies / Bösser, Tom (KEA) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casellas, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Melchior, Elke-Maria (KEA) ; Thurlow, Ian ; Vallbé, Joan-Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; SEKT (Projecte)
The procedures and results of the user tests and validation of the SEKT case study applications are described. Tests with representatives of the future user population of the BT digital library application, and of the IURISERVICE application were conducted. [...]
Semantically Enabled Knowledge Technologies (SEKT) 2007  
5.
529 p, 5.0 MB Fundamentación teórica y estudio de casos sobre el desarrollo de los huertos escolares con el referente de la agroecología / Llerena del Castillo, Germán ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi que presentem té per finalitat general desenvolupar les bases d'un nou camp educatiu, l'agroecologia escolar, a través de la seva fonamentació teòrica i la investigació sobre el desenvolupament pràctic d'una innovació educativa al voltant dels horts escolars ecològics amb el referent de l'agroecologia. [...]
La tesis que presentamos tiene por finalidad general desarrollar las bases de un nuevo campo educativo, la agroecología escolar, a través de su fundamentación teórica y la investigación sobre el desarrollo práctico de una innovación educativa alrededor de los huertos escolares ecológicos con el referente de la agroecología. [...]
The thesis is presented as a general purpose to develop the bases of a new educational field, School Agroecology, through its theoretical foundations and practical research on the development of an educational innovation around ecological school food garden with referent of Agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
123 p, 1.4 MB Conducta informacional colaborativa en grupos completamente en línea: estudio de caso en las aulas del campus Virtual de la UOC / Hernandez-Perez, Oskar ; Ortoll Espinet, Eva, dir. ; Universitat Oberta de Catalunya. Máster en Sociedad de la Información y el conocimiento
El trabajo en equipo y en red estructura gran parte de los procesos, tareas y dinámicas que se desarrollan hoy en día dentro de las organizaciones: la naturaleza intrínsecamente cooperativa del trabajo en grupo genera nuevas relaciones con la información que se manifiestan en conductas informacionales colaborativas en los procesos de búsqueda, recuperación, uso y difusión de la información. [...]
2014  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.