Results overview: Found 9 records in 0.01 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 1 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
14 p, 1.2 MB Mapes de progressió per educar a favor d'una nova cultura de l'aigua / Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'emergència climàtica ja té uns efectes importants sobre els recursos hídrics del nostre territori fet que es fa urgent i necessari educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua. L'article presenta tres mapes de progressió que poden ajudar a professorat i educadors/es ambientals a organitzar situacions d'ensenyament-aprenentatge que promouen un aprenentatge més profund. [...]
The climate emergency is already having significant effects on the water resources of our territory, which makes it urgent and necessary to educate in favor of a new environmental water culture. The article presents three progression maps that can help teachers and environmental educators organize teaching-learning situations that promote deeper learning. [...]
La emergencia climática ya tiene unos efectos importantes sobre los recursos hídricos de nuestro territorio, hecho que se hace urgente y necesario educar a favor de una nueva cultura ambiental del agua. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.487
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 32-45 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
12 p, 1.1 MB Guaitacargols : l'estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària / Batlles Fossas, Albert (Museu de Ciències Naturals de Barcelona) ; Castelltort Valls, Núria (Institut Moianès) ; Boix Garcia-Cairó, Greta (Museu de Ciències Naturals de Barcelona) ; González De Vicente, Esther (Institut ca n'Oriac) ; Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac) ; Olmeda Jato, MontseMuseu de Ciències Naturals de Barcelona i Nusos Cooperativa
Guaitacargols és un projecte adreçat a centres d'educació secundària que proposa fer un estudi de la biodiversitat de cargols terrestres en espais propers als centres. La iniciativa és impulsada pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), afavoreix el treball en xarxa amb el personal docent participant i compta amb l'acompanyament expert de l'Associació Catalana de Malacologia (ACM). [...]
Guaitacargols is a project aimed at secondary education centers that proposes a study of the biodiversity of land snails in spaces close to the centers. This initiative is promoted by the Natural Sciences Museum of Barcelona (MCNB) and promotes networking with the participating teaching staff. [...]
Guaitacargols es un proyecto dirigido a centros de educación secundaria que propone realizar un estudio de la biodiversidad de caracoles terrestres en espacios cercanos a los centros. La iniciativa está impulsada por el Museo de Ciencias Naturales de Barcelona (MCNB), favorece el trabajo en red con el personal docente participante y cuenta con el acompañamiento experto de la Asociación Catalana de Malacología (ACM). [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.476
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 27-38 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
2 p, 117.8 KB La propuesta educativa de la "Escola del Consum de Catalunya" / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol Palau, Maia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El siguiente artículo presenta la experiencia de los talleres de educación del consumidor que se desarrollan en la Escola del Consum de Catalunya y que van dirigidos a alumnos y alumnas de educación secundaria obligatoria.
2003
Aula de innovación educativa, Núm. 127 (2003) , p. 68-70  
4.
6 p, 980.2 KB El aprendizaje interrelacionado de contenidos de ciencias y actitudes ambientales en la educación primaria : la influencia de las actividades externas en el caso del uso sostenible del agua / Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Las escuelas aprovechan los recursos que le ofrece la comunidad para desarrollar sus programas de Educación para la Sostenibilidad (ES). En el contexto actual donde se practican recortes también en este campo resulta fundamental determinar ¿tantas actividades y medios tienen algún impacto en la escuela o en el alumnado? Los resultados nos muestran la influencia de las actividades externas (visitas, talleres,…) en la mejora del conocimiento del ciclo urbano del agua; la contribución de las eco-auditorías en la capacitación para la acción y una relación positiva entre el conocimiento científico y la capacidad de argumentar la importancia del uso responsable del agua.
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 726-731 (Innovacions didàctiques)  
5.
7 p, 46.1 KB Comuniquem amb la veu i les imatges dels centres educatius la innovació que promou el programa agenda 21 escolar de Barcelona / Abril Janer, Mireia (Ajuntament de Barcelona. Programa Agenda 21 Escolar) ; Capdevila, L. (Ajuntament de Barcelona) ; Castelltort i Valls, Alba (Ajuntament de Barcelona) ; Franquesa, Teresa (Ajuntament de Barcelona) ; Weissmann, Hilda (Ajuntament de Barcelona)
A l'acte de cloenda del curs 07/08 de l'Agenda 21Escolar de Barcelona s'ha presentat una nova eina de comunicació en forma de curtmetratge. Com a conclusió destaquem que, donat el seu nou format i enfoc, ha estat útil per mostrar als centres educatius un grapat d'experiències reals a partir d'un eix que vertebra les idees més innovadores, que motiva als centres que inicien per primer cop la seva A21E i que ens serveix per donar noves idees a les comissions coordinadores. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3095-3100  
6.
5 p, 43.6 KB Anàlisi d'experiències en el camp de l'educació ambiental i d'itineraris de progrés : el cas de l'agenda 21 escolar de Sabadell / Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'Agenda 21 Escolar (A21E) és un programa que vol fomentar els plantejaments i les pràctiques participatives als centres educatius des del punt de vista de la sostenibilitat i reforçar els vincles entre l'escola i la ciutat. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 529-533  
7.
5 p, 264.4 KB El cicle del paper : una proposta didàctica per aproximar-nos a la comprensió del problema dels residus / Castelltort i Valls, Alba (Ajuntament de Barcelona. Programa Agenda 21 Escolar) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'article exposa una experiència didàctica que pretén aprofundir en la comprensió de la problemàtica dels residus des de la perspectiva dels cicles. La proposta parteix de la in-terpretació del cicle del paper per ajudar l'alumnat a reflexionar i comprendre els perquès de la problemàtica del consum de paper i facilitar l'adquisició d'uns sabers que serveixin per explicar la problemàtica d'altres tipologies de residus. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.299
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 2-6  

Research literature 1 records found  
1.
305 p, 9.4 MB Educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua / Castelltort i Valls, Alba ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral és un estudi de casos que té per objectiu identificar i analitzar les condicions i les activitats que contribueixen a la formació d'una nova cultura ambiental de l'aigua en l'alumnat de l'Educació Primària (EP) i en els estudiants del Grau d'Educació Primària (GEP). [...]
This doctoral thesis is a study of cases that has for objective identify and analyze the conditions and the activities that contribute to the formation of a new environmental water culture in the primary education schools and also in the university (Primary Education Degree). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Learning materials 1 records found  
1.
35 p, 7.3 MB Les riuades del Vallès de 1962 : proposta d'activitats / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.