Resultats globals: 17 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
8 p, 521.3 KB L'experiència del projecte MicroMón a Catalunya, un cas de ciència ciutadana / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Campoy Sánchez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Lope Pastor, Silvia (Universitat Pompeu Fabra. Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut)
Es presenta l'experiència de la implementació del projecte MicroMón a Catalunya. Es tracta d'una proposta de proveïment participatiu (crowdsourcing) que adopta una estratègia d'aprenentatge servei (ApS) que apropa la cultura científica i fomenta la vocació investigadora d'alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat, alhora que contribueix a millorar la informació i la consciència ciutadana envers a la greu amenaça que representa, per a la salut pública mundial, la manca creixent d'antibiòtics efectius pel tractament de malalties infeccioses. [...]
The experience of the MicoMón project's implementation in Catalonia is presented. This is a crowdsourcing proposal that adopts a learning service strategy which aims to increase the scientific culture and to encourage 4th ESO and 1st Baccalaureate students to pursue careers in science while it contributes to improve citizen information and awareness regarding one of the most important threats of global public health, the increasing decrease of effective antibiotics for the treatment of infectious diseases. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.408
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 44-51 (Ciència oberta al món)  
2.
20 p, 177.3 KB Participación tecnocientífica en España : afrontando el reto de hibridar ciencia y política / Palà Nosàs, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Moyà-Köhler, Joan (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La inmersión en la sociedad del conocimiento trajo consigo el peligro de restringir el tratamiento de las temáticas tecnocientíficas a un proceso de obtención de consenso entre personas expertas y de alejar a la ciudadanía de la participación política. [...]
Immersion in the knowledge society brought with it the danger of restricting the treatment of scientific and technical issues to a process of obtaining consensus among experts, while keeping citizens away from political participation. [...]
La immersió en la societat del coneixement va comportar el perill de restringir el tractament de les temàtiques tecnocientífiques a un procés d'obtenció de consens entre persones expertes i d'allunyar la ciutadania de la participació política. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2387
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 1 (Gener-Març 2019) , p. 5-24 (Artículos)  
3.
22 p, 2.5 MB Ciencia-tecnología-sociedad : ¿Qué estamos haciendo en el ámbito de la investigación en educación en ciencias? / Strieder, Roseline Beatriz (Universidade de Brasília) ; Bravo-Torija, Beatriz (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo tiene como objetivo reflexionar sobre cómo se aborda la ciencia-tecnología-sociedad (CTS) en la investigación en Didáctica de Ciencias en un contexto iberoamericano. Con la intención de considerar distintas realidades se analizan los artículos publicados en revistas del área de Brasil y España, identificando qué parámetros de CTS son los relevantes en dichas publicaciones. [...]
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. [...]
This work has the aim to reflect on how science-technology-society (STS) is addressed in science education research in an Ibero-American context. In order to consider the different realities, papers published in Science Education journals, both in Brazil and Spain, are analysed, identifying which parameters of STS are relevant in these publications. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2232
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 29-49 (Investigaciones Didácticas)  
4.
6 p, 539.5 KB Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Touron, José Luis (Escola Virolai (Barcelona, Catalunya)) ; Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya)) ; Arcas, Albert (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Costa Vila, Marcel (Institut Obert de Catalunya)
Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l'alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d'una apropiació profunda dels models científics. [...]
Contexts of construction of scientific knowledge are key places to develop procedural and epistemic aspects of scientific competence, together with a deeper understanding of scientific models. Project-Based Learning is an opportunity to develop learning activities wherestudents learn sciences participating in these contexts. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.9
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 15-20 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
5.
4 p, 108.9 KB Comprensión de la naturaleza de la ciencia y decisiones tecnocientíficas / Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Oliva, José Mª (Centro de Profesorado de Cádiz) ; Paixão, María Fátima (Instituto Politécnico de Castelo Branco (Portugal). Escola Superior de Educaçao) ; Acevedo, Pilar (IES Ramón Olleros Gregorio (Béjar, Castella i Lleó))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
4.6 MB La participació com a pràctica de democratització de la producció tecnocientífica i la presa de decisions / Faucha Hernández, Mireia ; Aceros, Juan Carlos, dir. ; Domènech i Argemí, Miquel, dir.
En les societats del coneixement, la concepció del coneixement en ciència i tecnologia comporta l'omissió de la ciutadania del desenvolupament tecnocientífic. S'argumenta que la complexitat d'aquests processos impedeix que el públic pugui dir la seva a l'hora de generar coneixements. [...]
En las sociedades del conocimiento, la concepción del conocimiento en ciencia y tecnología comporta la omisión de la ciudadanía del desarrollo tecnocientífico. Se argumenta que su complejidad impide que el público pueda decir la suya a la hora de generar conocimientos. [...]
In knowledge societies, the conception of knowledge in science and technology entails the omission of citizenship from techno-scientific development. It is argued that its complexity prevents the public from saying theirs when it comes to generating knowledge. [...]

2023  
2.
9 p, 990.1 KB SQgat Sostenible : mapa interactiu per a una Smart City / Compte i Sastre, Mireia ; Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte de ciència ciutadana és molt més que una simple recollida de dades: sinó que tracta d'elevar la sensibilització, capacitat de construcció i l'enfortiment de les comunitats. De la mateixa manera, les Ciutats intel·ligents no sols tracten les infraestructures (TIC, transport. [...]
The citizens' science project is much more than just a collection of data: it is about raising awareness, building capacity and strengthening communities. Similarly, intelligent cities not only deal with infrastructure (ICT, transport, . [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
12 p, 1.6 MB Mapatge de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya : la reacció davant la crisi i els següents passos cap a la nova societat digital post COVID-19 / Puy i Baqué, Ot ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el present Treball Final de Grau (TFG) s'exposa un mapatge i anàlisi de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya. Primerament, mitjançant el mapa elaborat per fonts pròpies, ' es contextualitza la situació local i l'estat de l'art dels Living Labs actius i en desenvolupament del territori català. [...]
The current Final Thesis exposes an analysis and a mapping of the Catalan innovation ecosystem of Living Labs. Firstly, through an own elaborated map, which contextualize the Catalan reality and its State of the Art. [...]

2020
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
4.
243 p, 4.1 MB La participación en proyectos de desarrollo tecnológico en la sociedad del conocimiento : estudio de caso de un robot social / De Oliveira Machado, Rodrigo ; Domènech i Argemí, Miquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Esta tesis se basa en las relaciones establecidas en la sociedad del conocimiento entre expertos y no expertos, en las que las decisiones de aspectos importantes de la vida común prevalecen sobre una parte de la sociedad que corresponde a los representantes del campo de la política y del conocimiento. [...]
This thesis is based on the relations established in the knowledge society between experts and non-experts, in which the decisions of important aspects of common life prevail over only a part of society that corresponds to representatives of the field of politics and knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
93 p, 5.3 MB Participació ciutadana i educació científica: Un canvi de poder en la ciència / Ferré Mercer, Clara ; Reales Guisado, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La divulgació científica s'està convertint en una part essencial de la recerca, amb el recent desenvolupament de polítiques europees que promouen una obertura de la ciència. El projecte a partir d'entrevistes a experts reflexiona en dos reportatges sobre quin serà el futur de la divulgació científica; aquests es centren en el focus de la ciència en la participació pública i en les mancances que denota l'educació científica a nivell estatal.
La divulgación científica se esta conviertiendo en una parte esencial de la investigación, con el desarrollo reciente de políticas europeas que promueven una apertura de la ciencia. El proyecto a partir de entrevistas a expertos reflexiona en dos reportajes sobre cuál será el futuro de la divulgación científica; estos se centran en el foco de la ciencia en la participación pública y en las carencias que muestra la eduación científica a nivel estatal.
Scientific dissemination is becoming an essential part of research with the recent development of European policies that foster a more open science. By means of two reports, the project will reflect on the future of scientific dissemination using interviews conducted on experts in the field. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  

Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
14 p, 785.4 KB Bibliolab ISC2 - Innovació Social i Ciència Ciutadana : accés Obert Ciència Ciutadana / Claver, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Projectes Internacionals de Recerca)
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
2.
15 p, 14.1 MB Bibliolabs-ISC2 : recerca i innovació responsable / Miñarro, Begoña
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
3.
3 p, 670.3 KB Bibliolab ISC2 - Innovació social i ciència ciutadana : el métode científic / Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència de Recerca
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
4.
12 p, 616.2 KB BiblioLab ISC2 : Innovació Social i ciència ciutadana / Burguillos, Ferran (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Biblioteques Municipals de Sabadell)
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  

Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
0 p, 288.0 KB Exposició "Bioblitz 2022 : els resultats : la vida a l'interior del Campus Bellaterra" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Cabezas, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Copete, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Aquesta exposició mostra els principals resultats obtinguts amb el primer Bioblitz UAB que es va organitzar durant el 6 i 7 de maig de 2022 per tal de conèixer la biodiversitat del campus universitari de la mà de persones expertes. [...]
2022
30 documents
2.
30.7 KB #CiènciaCiutadana / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals
La Biblioteca de Ciència i Tecnologia engega durant el mes de novembre de 2017 un ambiciós projecte expositiu en col·laboració amb el CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) per tal de difondre entre tota la comunitat universitària els projectes que porta a terme sobre #CiènciaCiutadana. [...]
2017  
3.
775x1024, 625.6 KB Exposició "#CiènciaCiutadana" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals
La Biblioteca de Ciència i Tecnologia engega durant el mes de novembre de 2017 un ambiciós projecte expositiu en col·laboració amb el CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) per tal de difondre entre tota la comunitat universitària els projectes que porta a terme sobre #CiènciaCiutadana. [...]
2017
93 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.