Results overview: Found 9 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Books and collections, 2 records found
Articles 7 records found  
1.
6 p, 203.3 KB Social media content value for a brand : study case / Fondevila i Gascón, Joan Francesc (Universitat Pompeu Fabra) ; Mir Bernal, Pedro ; Rom Rodríguez, Josep A. (Universitat Ramon Llull)
This article aims to study the effects of the social media posts of sports brand (Nike) on the target audience and focusing in Facebook and Instagram, part of the top three most popular social media sites used by teenagers and young adults in the USA. [...]
Este artículo pretende estudiar los efectos de los posts de medios sociales de una marca deportiva (Nike) en su público objetivo en Facebook e Instagram, dos de los tres medios sociales más populares utilizados por adolescentes y adultos jóvenes en los EE. [...]

2018 - 10.5565/rev/qp.298
Questiones publicitarias, Vol. 1 Núm. 21 (2018) , p. 21-26 (Ensayos)  
2.
20 p, 421.2 KB A co-regulatory approach to stay safe online : reporting inappropriate content with the MediaKids mobile app / Poblet, Marta (RMIT University. Graduate School of Business and Law) ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Valera, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The convergence of mobile technologies, media, and the Internet is transforming the way that digital content is produced, distributed, and consumed, especially among children and young adults. In Europe as in many other areas, minors are exposed to an ever-growing amount of digital content on mobile phones, tablets, or computer screens. [...]
2016 - 10.1080/13229400.2015.1106337
Journal of family studies, Febrer 2016  
3.
6 p, 808.1 KB Self-regulation and policy in the spanish audiovisual sector: the catalan code of best practices / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can be defined as huge, disperse, and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators. [...]
2010
AAAI spring symposium series, 2010  
4.
7 p, 68.9 KB La postedició de continguts en publicacions diàries / Navarro, Ignasi (Incyta Multilanguage)
A Espanya hi ha actualment experiències interessants en l'ús de la traducció automàtica en mitjans de comunicació. L'article tracta sobre l'impacte de la tecnologia de traducció automàtica en aquests projectes, la integració d'aquesta en la cadena productiva del diari i la irrupció del posteditor en el procés d'edició.
En España existen actualmente interesantes experiencias en el uso de la traducción automática en medios de comunicación. El artículo aborda el impacto de la tecnología de traducción automática en estos proyectos, su integración en la cadena productiva del diario y la irrupción del poseditor en el proceso de edición.
Some interesting experiences could be gathered in Spain with regard to the use of MT systems in the media. This article addresses the impact of MT technology in bilingual press publications, its integration within the printing process and the emergence of the posteditor in the edition process.

2012 - 10.5565/rev/tradumatica.20
Tradumàtica, Núm. 10 (2012) , p. 185-191 (Tradumàtica dossier)  
5.
16 p, 119.0 KB Coprivacy : an introduction to the theory and applications of co-operative privacy / Ferrer, Josep Domingo (Universitat Rovira i Virgili)
We introduce the novel concept of coprivacy or co-operative privacy to make privacy preservation attractive. A protocol is coprivate if the best option for a player to preserve her privacy is to help another player in preserving his privacy. [...]
2011
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. Special, Núm. (2011) , p. 25-40  
6.
18 p, 2.0 MB La generación digital ante un nuevo modelo de televisión : contenidos y soportes preferidos / González Aldea, Patricia (Universidad Carlos III de Madrid) ; López Vidales, Nereida (Universidad de Valladolid)
Este artículo parte de un proyecto de investigación1 cuyo objetivo es descubrir las preferencias y hábitos de consumo de los jóvenes ante el nuevo modelo de televisión: la hipertelevisión. A la generación digital le gusta la televisión −según los primeros resultados de encuestas realizadas a jóvenes de 18-25 años−, pero está dejando de verla en la forma tradicional. [...]
The starting point of this paper is a research project aimed to assess youth preferences and consumer habits regarding the new television model: the hypertelevision. The digital generation likes television, according to first results of surveys carried out among young people from 18 to 25 years old, but they are no longer watching it in the traditional way. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i44.1425
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 44 (Desembre 2011) , p. 31-48  
7.
11 p, 84.2 KB La sociedad multipantallas: retos para la alfabetización mediática / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión convencional, en sus inicios medios de comunicación centralizada y de audiencia masiva, se está actualmente transformando y diversificando para acomodarse a las nuevas exigencias y condiciones de los nuevos contextos digitales. [...]
Conventional television is getting transformed and diversified to adapt to the new requirements and conditions of the new digital contexts. This means deep transformations in the production, distribution and reception systems; in the programs, genres, and contents in general; and in the commercialization channels and financing systems. [...]

2008
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 15-25  

Books and collections 2 records found  
1.
8 p, 534.4 KB The Spanish audiovisual sector facing digital technologies / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The audiovisual sector is complex because it involves the activity of different industries related to content production, telecommunications, media, as well as the Internet and services of the Information Society. [...]
Barcelona Huygens 2010 (IDT series ; 6)
1st Workshop on privacy and protection in web-based social networks, 2010, p. 19-26  
2.
16 p, 288.7 KB A Catalan code of best practices for the audiovisual sector / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
In spite of a new general law regarding Audiovisual Communication, the regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can still be defined as huge, disperse and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators, paying especial attention to the Audiovisual Sector in Catalonia. [...]
Florence European Press Academic Publishing 2010 (Series in legal information and communication technologies ; 8)
Intelligent multimedia : managing creative works in a digital world, 2010, p. 261-277  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.