Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 472.5 KB Secondary school teachers' learning : environments, specificities and considerations for educational practice / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Internacional de Catalunya) ; Onsès-Segarra, Judit (Universitat de Girona) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the study with teachers rather than focusing on teachers. [...]
Aquest article es basa en el projecte de recerca APREN-DO, dirigit a explorar com aprenen els professors de secundària. Utilitzant un enfocament de recerca inclusiu i mètodes visuals i narratius, hem dut a terme l'estudi amb professors en lloc de centrar-nos en els professors. [...]
Este artículo se basa en el proyecto de investigación APREN-DO, cuyo objetivo es explorar cómo aprenden los profesores de secundaria. Utilizando un enfoque de investigación inclusivo y métodos visuales y narrativos, realizamos el estudio con los profesores en lugar de centrarnos en ellos. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1338
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 53-68  
2.
7 p, 281.2 KB Aulas 2.0 y uso de las TIC en la práctica docente / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat de Barcelona. Facultat de Pedagogia) ; Marqués Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Asumiendo la importancia de las nuevas tecnologías en las aulas, pretendemos impulsar la integración de las tecnologías de la información y de la comunicación (TIC) en la práctica docente desde una investigación colaborativa donde se aplican metodologías cercanas a la investigación-acción y participan 21 centros de educación primaria y secundaria de España. [...]
Recognising the importance of new technology in the classroom, our aim is to promote the integration of information and communication technology (ICT) in teaching practice from a collaborative research in which action research style methods are applied involving 21 primary and secondary schools in Spain. [...]

2011 - 10.3916/C37-2011-03-09
Comunicar, Vol. 19, Núm. 37 ( 2011) , p. 169-175
2 documents

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
10 p, 724.4 KB Experimentando y avanzando en las aulas 2.0 de los centros educativos / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Internacional de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional ; Congreso Internacional EDO (1er : 2010 : Barcelona, Catalunya)
En las aulas de la mayoría de los centros educativos, teníamos una realidad educativa donde principalmente servía lo que decían los profesores y los libros de texto (en formato papel). En cambio actualmente, cada vez más, existe una nueva realidad que se va incorporando en los centros educativos. [...]
Las Rozas (Madrid): Wolters Kluwer Educación, 2010 (Congreso Internacional EDO)
Nuevas estrategias formativas para las organizaciones, : 2010  

Research literature 1 records found  
1.
148 p, 579.5 KB Diseño de documentación en soporte papel que se utiliza para explicar el funcionamiento de programas informáticos de gestión empresarial / Domingo-Coscollola, Maria ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La utilización de programas de informática de gestión empresarial requiere un aprendizaje que se podrá obtener desde la documentación impresa. Su creación se facilita con la disponibilidad de un diseño de documentación. [...]
The use of software in business administration requires a process of learning from printed documents. The creation of these documents is made easy with the help of a document design. In this thesis, I offer a design in order to create this kind of printed documentation. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
6 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.