Results overview: Found 25 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 20 records found
Articles 4 records found  
1.
12 p, 1.6 MB The End of Animal Welfare Labelling as We Know It? Persisting Problems at the Consumer Level and PLF-Based Solutions / Ingenbleek, Paul T. M. (Wageningen University. Department of Social Science) ; Krampe, Caspar (Wageningen University. Department of Social Science)
Over the last few decades, animal welfare (AW) labels have become permanent factors in consumer markets for animal-based food products across Europe. During this time, scholarly thinking about consumer perspectives on AW labelling has identified problems that hinder the effectiveness of labels, pertaining to (i) consumers' trust in labels, (ii) the number of labels present in the market, (iii) confusion about the meaning of labels, (iv) trade-offs between AW labels and price, (v) consistency between the AW standards and consumers' individual opinions about AW and (vi) the ability of animal-based sectors to innovate in AW labelling. [...]
2022 - 10.3389/fanim.2022.819893
Frontiers in Animal Science, Vol. 3 (June 2022) , art. 819893  
2.
13 p, 5.9 MB 3D display interfaces in e-commerce web applications : an exploratory study / Chistyakov, Alexey (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Igarashi, Takeo (University of Tokyo. Department of Information Engineering (Japan)) ; Sakamoto, Daisuke (Hokkaido University. Division of Computer Science and Information Technology (Japan)) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
The objective of the present research is to observe to what extent the stereoscopic effect presents a solution for enhancement of user interactions in the Web context. This paper describes an experiment conducted to detect differences in perception between 2D and 3D graphical user interfaces of an e-Commerce web application. [...]
El objetivo de la presente investigación es observar hasta qué punto el efecto estereoscópico es una solución para mejorar la interacción del usuario en el contexto Web. Se describe un experimento llevado a cabo para detectar diferencias de percepción entre las interfaces gráficas de usuario 2D y 3D de una aplicación web de comercio electrónico. [...]

2018 - 10.3145/epi.2018.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 27, Num. 5 (Septiembre-Octubre 2018) , p. 1116-1127  
3.
28 p, 1004.1 KB Desarrollo de las TIC en el turismo de nieve : análisis de la presencia en línea de las estaciones de esquí de España y Andorra / Daries Ramon, Natalia (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses) ; Cristóbal Fransi, Eduard (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses) ; Martin Fuentes, Eva (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses) ; Marine-Roig, Estela (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)
La presente investigación busca conocer si los sitios web de las estaciones de esquí de España y Andorra facilitan una comunicación eficaz con sus públicos objetivo. Para ello, se propone y se aplica un modelo para el análisis de las páginas web de las estaciones de esquí, basado en la técnica de análisis de contenido, considerando las dimensiones de información, comunicación, comercio electrónico y funciones adicionales. [...]
Desenvolupament de les TIC en el turisme de neu: Anàlisi de la presència en línia de les estacions d'esquí a Espanya i Andorra La present investigació busca conèixer si els llocs web de les estacions d'esquí d'Espanya i d'Andorra faciliten una comunicació eficaç amb els seus públics objectiu. [...]
The aim of this study is to analyse whether the websites of ski resorts in Spain and Andorra facilitate effective communication with their target audiences. To this end, we propose and implement a model for the analysis of ski resort websites based on the content analysis technique, considering the dimensions of Information, Communication, E-commerce and Additional Functions. [...]
Cette recherche vise à savoir si les sites web des stations de ski en Espagne et en Andorre fournissent une communication efficace avec leurs publics cibles. À cette fin, nous proposons et appliquons un modèle pour l'analyse des sites web des stations de ski fondé sur la technique d'analyse du contenu, en considérant les aspects de l'information, de la communication, du commerce électronique et des fonctions supplémentaires. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.348
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 2 (maig-agost 2017) , p. 399-426 (Miscel·lània)  
4.
23 p, 1.5 MB Abundancia audiovisual y compra virtual : usos del comercio electrónico entre los abonados a la televisión digital / Garitaonandia Garnacho, Carmelo (Universidad del País Vasco. Departamento de Periodismo) ; Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Oleaga Páramo, José Antonio (Universidad del País Vasco. Departamento de Sociología y Trabajo Social)
El uso del comercio electrónico entre los abonados de la televisión digital es realmente bajo (7. 7%) como consecuencia del todavía escaso porcentaje de hogares conectados a Internet y los arraigados hábitos de la compra tradicional con la posibilidad de comprobar los productos in situ. [...]
2005
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 10, Núm. 18 (mayo 2005) , p. 159-181  

Books and collections 1 records found  
1.
17 p, 118.7 KB RisolviOnline, médiateur du net and internet Ombudsmann : have they experienced a significant evolution lastly? / Gabarró, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This paper aims at monitoring the evolution of three European ODR providers that were studied in our previous paper "Mediation for B2C Disputes: Results of a Study of Three European ODR Providers". We focus on quantitative data such as the number of disputes managed, their type and their nature for 2007, 2008 and 2009 to see if any development has taken place. [...]
Barcelona Huygens 2011 (IDT series ; 7)
Proceedings of the International Workshop Online Dispute Resolution : ODR Workshop'10 : in conjunction with the 23rd International Conference on Legal Knowledge and Information Systems (JURIX 2010), 2011, p. 13-26  

Research literature 20 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
9 p, 911.3 KB Aplicació que permet generar i reordenar de manera visual llistats de productes generats amb cerques amb Elasticsearch / Jiménez Bordón, Rubén ; Ortega Gil, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball aborda la creació d'una aplicació web per a la generació i gestió visual de llistats de productes en l'àmbit del comerç electrònic. L'eina desenvolupada permet als administradors realitzar posicionaments estratègics de productes a la web de l'empresa, millorant la visibilitat i accessibilitat d'aquests. [...]
This work addresses the creation of a web application for the generation and visual management of product listings in the field of e-commerce. The developed tool allows administrators to carry out strategic product positions on the company's website, improving their visibility and accessibility. [...]
Este trabajo aborda la creación de una aplicación web para la generación y gestión visual de listados de productos en el ámbito del e-commerce. La herramienta desarrollada permite a los administradores realizar posicionamientos estratégicos de productos en la web de la empresa, mejorando la visibilidad y accesibilidad de estos. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
144 p, 2.5 MB Impuls de Whims Jewels al lideratge del sector / López Obis, Irene ; Murcia Sadurní, Neus ; Alavedra Comas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte pretén posicionar la marca de joies Whims Jewels al lideratge del sector de la joieria online. Per aconseguir-ho s'ha dut a terme un pla de comunicació en el qual s'ha estudiat l'evolució de les joies, s'ha elaborat una anàlisi del mercat joier i de la competència, així com un estudi en profunditat de la marca per conèixer els punts diferencials i elaborar una estratègia.
Este proyecto pretende posicionar la marca de joyas Whims Jewels al liderazgo del sector de la joyería online. Para conseguirlo se ha llevado a cabo un plan de comunicación en el cual se ha estudiado la evolución de las joyas, se ha elaborado un análisis del mercado joyero y de la competencia, sí como un estudio en profundidad de la marca para conocer los puntos diferenciales y laborar una estrategia.
The objective of the project is to position the jewellery brand, Whims Jewels, to be sector leaders in the online jewellery industry. to meet the objective a marketing communications plan has been developed. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
10 p, 7.4 MB API para la generación de imágenes de tipo "shoppable image" / Aguilera Ramos, Ana ; Ortega Gil, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El e-commerce es una de las tendencias más relevantes para el sector del comercio y lo lleva siendo desde hace más de 10 años gracias a la existencia de Internet y las empresas que dieron inicio a esta nueva forma de hacer negocios. [...]
L' e-commerce és una de les tendències més rellevants per al sector del comerç i ho és des de fa més de 10 anys gràcies a l'existència d'Internet i les empreses que van iniciar aquesta nova forma de fer negocis. [...]
E-commerce is one of the most relevant trends for the commerce sector and it has been so for more than 10 years thanks to the existence of the Internet and the companies that started this new way of doing business. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
13 p, 1.3 MB Automated Invoice Manager for the E-Commerce HP Department / Galvany Pardo, Alexandre ; Protasio Ramirez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The objective of this work is to eliminate the inefficiencies of the current manual invoice management system of the e-commerce department of HP by automating and centralizing all invoice capture and management in a single end-to-end implementation. [...]
L'objectiu d'aquest treball és eliminar les ineficiències de l'actual sistema de gestió manual de factures del departament de comerç electrònic d'HP automatitzant i centralitzant tota la captura i gestió de factures en una única implementació end-to-end. [...]
El objetivo de este trabajo es eliminar las ineficiencias del actual sistema manual de gestión de facturas del departamento de comercio electrónico de HP mediante la automatización y centralización de toda la captura y gestión de facturas en una única implementación de extremo a extremo. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
184 p, 8.4 MB NEBAG : creación y lanzamiento de una marca de ropa agénero / Bustillo Meneses, Lara ; Sabina Martin, Víctor ; Lopes Da Silva, Elaine Aparecida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball de fi de grau consisteix en crear i llançar al mercat una marca de roba genderless, la qual es podrà aconseguir mitjançant un procés de compra online. Per a això hem de conèixer amb anterioritat el nínxol de mercat al qual ens dirigim. [...]
Castellà: Este trabajo de fin de grado consiste en lanzar al mercado una marca de ropa genderless, cuyos artículos se podrán conseguir mediante un proceso de compra online. Para ello debemos conocer con anterioridad el nicho de mercado al que nos dirijamos. [...]
This end-of-degree job consists of launching a genderless clothing brand, whose articles will be available through an online shopping process. To do this, we must start being familiar with the market niche we are targeting in advance. [...]

2022
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
6.
13 p, 1.6 MB Atmira Pharma Visualization / Camprubí Pujol, Arnau ; Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Atmira Pharma Visualization és un repte que presenta Cajamar UniversityHack 2022. Aquest repte consisteix en crear la millor aplicació i/o visualització de dades anonimitzades facilitades per Atida Mifarma, una empresa de comerç electrònic líder en Espanya i Portugal en la venta de productes de parafarmàcia i farmàcia. [...]
Atmira Pharma Visualization es un reto que presenta Cajamar UniversityHack 2022. Este reto consiste en crear la mejor aplicación y/o visualización de datos anonimizados facilitados por Atida Mifarma, una empresa de comercio electrónico líder en España y Portugal en la venta de productos de parafarmacia y farmacia. [...]
Atmira Pharma Visualization is a challenge presented by Cajamar UniversityHack 2022. This challenge consists in creating the best application and/or visualization of anonymized data provided by Atida Mifarma, a leading e-commerce company in Spain and Portugal in the sale of parapharmacy products and pharmacy. [...]

2022
Enginyeria de Dades [1394]  
7.
15 p, 1.8 MB ShapeYourPC : creació d'un E-commerce enfocat al sector dels ordinadors / Aluja González, Marc ; Protasio Ramirez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El comerç electrònic o E-commerce ha portat grans canvis i millores en els models de negoci de tot tipus d'empreses, oferint noves possibilitats d'expansió a través d'Internet. Com a cas recent i important tenim la pandèmia de la Covid, que ha tingut un gran impacte en l'augment de l'ús d'Internet per tot tipus d'operacions i, en gran manera, en el comerç electrònic. [...]
E-commerce has brought major changes and improvements to business models of all types of companies, offering new possibilities for expansion via the Internet. As a recent and important case, we have the Covid pandemic, which has had a major impact on the increased use of the Internet for all types of operations and, to a large extent, on e-commerce. [...]
El comercio electrónico o E-commerce ha llevado grandes cambios y mejoras en los modelos de negocio de todo tipo de empresas, ofreciendo nuevas posibilidades de expansión a través de Internet. Como caso reciente e importante tenemos la pandemia de la Covid, que ha tenido un gran impacto en el aumento del uso de Internet por todo tipo de operaciones y, en gran medida, en el comercio electrónico. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
79 p, 2.2 MB Creación y desarrollo de un e-commerce / Balsach Garcia-Cascon, Jan ; Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La tendencia global hacia el mundo online es cada vez más notable. Son pocas las empresas que no han digitalizado su negocio o no han empezado a hacerlo, ya que es una opción obligatoria para su supervivencia. [...]
The global trend towards the online world is increasingly noticeable. Few companies have not digitized their business or have not started to do so, since it is a mandatory option for their survival options. [...]

2021
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
9.
64 p, 2.2 MB Diseña la estrategia de redes sociales para una empresa / Alcantara Galindo, Carolina ; Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El auge del marketing digital durante los últimos años a raíz de la digitalización ha hecho de este una rama cada vez más demandada que, junto a la pandemia de la Covid-19, ha obligado a muchas empresas a empezar a utilizarlo. [...]
The rise of the digital marketing along the last years in the wake of the digitalization, has become a demanding field, that together with the worldwide Covid-19 pandemic, has compelled many companies to start its use. [...]

2021
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
10.
118 p, 5.1 MB Creación y desarrollo de un e-commerce : Scrapbooking Shop / Gudiña Gil, Cristina ; Pedro Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El e-commerce o comercio electrónico es una vía mediante la cual se realizan todos los procesos de compra-venta de todo tipo de bienes, servicios, y productos empleando internet como canal principal para llevar a cabo dicho proceso. [...]
2018
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents

Research literature : 20 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.