1.
|
17 p, 344.8 KB |
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review
/
Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ;
Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ;
Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17
|
|
2.
|
11 p, 948.3 KB |
Barriers to making recommendations about medical tests : a qualitative study of European guideline developers
/
Gopalakrishna, Gowri (University of Amsterdam) ;
Leeflang, Mariska M.G. (University of Amsterdam) ;
Davenport, Clare (University of Birmingham) ;
Sanabria, Andrea Juliana (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
McCaffery, Kirsten (Sydney Medical School) ;
Bossuyt, Patrick (University of Amsterdam) ;
Langendam, Miranda W. (University of Amsterdam) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Development of medical test guidelines differs from intervention guideline development. These differences can pose unique challenges in building evidence-based recommendations to guide clinical practice. [...]
2016 - 10.1136/BMJOPEN-2015-010549
BMJ open, Vol. 6 Núm. 9 (2016) , p. e010549
|
|
3.
|
5 p, 230.2 KB |
Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències"
/
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel ;
Garrido Espeja, Anna ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ;
Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat. In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy. En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.
2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
28 p, 847.3 KB |
Explorando Patrones de Publicación en Revistas Académicas de Educación Lingüística : un Análisis Estadístico con Especial Atención a la Revista Bellaterra Journal
/
Matos Palacios, Javier (Universidad de Extremadura) ;
Soto Vázquez, José (Universidad de Extremadura)
En el presente trabajo se lleva a cabo un análisis estadístico-comparativo de cuatro revistas: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA y Tejuelo, con especial foco en Bellaterra, por ser una revista idiosincrática en el área, ya que solo publica textos de alumnos de grado y máster, de doctorandos y de postdoctorales de cinco años (con la excepción de un artículo invitado de un investigador sénior en cada número). [...] En aquest treball es porta a terme una anàlisi estadístic-comparativa de quatre revistes: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA i Tejuelo, amb especial focus a Bellaterra, per ser una revista idiosincràtica a l'àrea, ja que només publica textos de alumnes de grau i màster, de doctorands i de postdoctorals de cinc anys (excepte un article convidat d'un investigador sènior a cada número). [...] This paper carries out a statistical-comparative analysis of four journals: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA and Tejuelo, with a special focus on Bellaterra, as it is an idiosyncratic journal in the field, since it only publishes texts by undergraduate and master's degree students, doctoral students and five years postdoctoral students (with the exception of an invited article by a senior researcher in each issue). [...] Cet article procède à une analyse statistique et comparative de quatre revues: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA et Tejuelo, en mettant l'accent sur Bellaterra, car il s'agit d'une revue idiosyncrasique dans le domaine, puisqu'elle ne publie que des textes d'étudiants de licence et de master, de doctorants et de postdoctorants de cinq ans (à l'exception d'un article invité d'un chercheur chevronné dans chaque numéro). [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1325
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1325 (Invited Authors)
|
|
8.
|
8 p, 608.6 KB |
Medical Students' Opinion of Their Learning Process
/
Montané Esteva, Eva (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Vilaplana, Cristina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Riera, Joan (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Pujol, Marina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Méndez Hernández, Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Mas, Albert (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Vara, Angel (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Parés, David (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
The opinion of students is of utmost importance to identify areas of improvement in undergraduate studies. Medical schools would use this information to plan actions to ensure that the students achieve the necessary medical knowledge. [...]
2023 - 10.1007/s40670-023-01873-1
Medical Science Educator, Vol. 33 (september 2023) , p. 1183-1190
|
|
9.
|
|
10.
|
10 p, 362.2 KB |
Adolescents and Young Adults Evaluating a Website for Affective-Sexual Information and Education : A Mixed-Methods Study Protocol
/
Montero Pons, Laura (Institut Català de la Salut) ;
Falguera-Puig, Gemma (Institut Català de la Salut) ;
García-Sierra, Rosa (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Manresa, J. M (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Reyes-Lacalle, Azahara (Institut Català de la Salut) ;
Cabedo-Ferreiro, Rosa Maria (Institut Català de la Salut) ;
Cos-Busquets, Judit (Institut Català de la Salut) ;
Zaragoza Marfà, Ana (Institut Català de la Salut) ;
Sancho Pérez, Maria Pilar (Institut Català de la Salut) ;
Rodríguez-Martín, Dolors (Universitat de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
The website Sexe Joves is a website on sexuality of the Department of Health of the Government of Catalonia (Spain). This study aims to understand the experiences and opinions of people aged 14 to 25 regarding this website, taking into account sex, gender identity, sexual orientation, socioeconomic status and location within Catalonia (urban, semiurban and rural areas). [...]
2022 - 10.3390/ijerph192416586
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (december 2022)
|
|