Resultados globales: 99 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 88 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 9 registros
Artículos Encontrados 88 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
17 p, 344.8 KB What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review / Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ; Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ; Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17  
2.
11 p, 948.3 KB Barriers to making recommendations about medical tests : a qualitative study of European guideline developers / Gopalakrishna, Gowri (University of Amsterdam) ; Leeflang, Mariska M.G. (University of Amsterdam) ; Davenport, Clare (University of Birmingham) ; Sanabria, Andrea Juliana (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; McCaffery, Kirsten (Sydney Medical School) ; Bossuyt, Patrick (University of Amsterdam) ; Langendam, Miranda W. (University of Amsterdam) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Development of medical test guidelines differs from intervention guideline development. These differences can pose unique challenges in building evidence-based recommendations to guide clinical practice. [...]
2016 - 10.1136/BMJOPEN-2015-010549
BMJ open, Vol. 6 Núm. 9 (2016) , p. e010549  
3.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
4.
24 p, 416.6 KB The politics of educational success : a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain) / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of the article is to examine what is 'taken for granted' in the policies designed to combat Early School Leaving (ESL) in Catalonia, identifying their implicit ontologies, causal assumptions and logics of action. [...]
2018 - 10.1080/17508487.2016.1197842
Critical Studies in Education, Vol. 59 (2018) , p. 364-381  
5.
29 p, 579.8 KB Changes in the University Research Approach: Challenges for Academics' Scientific Productivity / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
In a society dominated by the value of knowledge, university research becomes a key element in its development. This study aims to analyse academics' perceptions of the new university approach that focuses on research and the consequences that it produces. [...]
Springer 2019 - 10.1057/s41307-018-0101-0
Higher education policy, Vol. 32 Núm. 4 (2019) , p. 681-699  
6.
The Intergenerational climate of Spanish university research / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Calatayud, Amparo (Universitat de València) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
The knowledge economy has transformed society and the university environment, which has moved towards the market model. The profound changes produced under this new model have had implications for institutional functions, especially research. [...]
Taylor & Francis, 2023 - 10.1080/03075079.2023.2211088
Studies in Higher Education, Vol. 48 Núm. 11 (2023) , p. 1696-1707  
7.
28 p, 847.3 KB Explorando Patrones de Publicación en Revistas Académicas de Educación Lingüística : un Análisis Estadístico con Especial Atención a la Revista Bellaterra Journal / Matos Palacios, Javier (Universidad de Extremadura) ; Soto Vázquez, José (Universidad de Extremadura)
En el presente trabajo se lleva a cabo un análisis estadístico-comparativo de cuatro revistas: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA y Tejuelo, con especial foco en Bellaterra, por ser una revista idiosincrática en el área, ya que solo publica textos de alumnos de grado y máster, de doctorandos y de postdoctorales de cinco años (con la excepción de un artículo invitado de un investigador sénior en cada número). [...]
En aquest treball es porta a terme una anàlisi estadístic-comparativa de quatre revistes: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA i Tejuelo, amb especial focus a Bellaterra, per ser una revista idiosincràtica a l'àrea, ja que només publica textos de alumnes de grau i màster, de doctorands i de postdoctorals de cinc anys (excepte un article convidat d'un investigador sènior a cada número). [...]
This paper carries out a statistical-comparative analysis of four journals: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA and Tejuelo, with a special focus on Bellaterra, as it is an idiosyncratic journal in the field, since it only publishes texts by undergraduate and master's degree students, doctoral students and five years postdoctoral students (with the exception of an invited article by a senior researcher in each issue). [...]
Cet article procède à une analyse statistique et comparative de quatre revues: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA et Tejuelo, en mettant l'accent sur Bellaterra, car il s'agit d'une revue idiosyncrasique dans le domaine, puisqu'elle ne publie que des textes d'étudiants de licence et de master, de doctorants et de postdoctorants de cinq ans (à l'exception d'un article invité d'un chercheur chevronné dans chaque numéro). [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1325
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1325 (Invited Authors)  
8.
8 p, 608.6 KB Medical Students' Opinion of Their Learning Process / Montané Esteva, Eva (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Vilaplana, Cristina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Riera, Joan (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Pujol, Marina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Méndez Hernández, Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Mas, Albert (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Vara, Angel (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Parés, David (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The opinion of students is of utmost importance to identify areas of improvement in undergraduate studies. Medical schools would use this information to plan actions to ensure that the students achieve the necessary medical knowledge. [...]
2023 - 10.1007/s40670-023-01873-1
Medical Science Educator, Vol. 33 (september 2023) , p. 1183-1190  
9.
17 p, 309.3 KB Community Resilience Processes in Schools with Roma Students during COVID-19 : Two Case Studies in Spain / Martínez-Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
The aim of this paper is to describe coping strategies for difficulties generated by the COVID-19 pandemic in schools categorized as "highly vulnerable" in Spain, mainly focusing on children from immigrant and Roma families. [...]
2023 - 10.3390/su151310502
Sustainability, Vol. 15 Núm. 13 (july 2023) , article number 10502  
10.
10 p, 362.2 KB Adolescents and Young Adults Evaluating a Website for Affective-Sexual Information and Education : A Mixed-Methods Study Protocol / Montero Pons, Laura (Institut Català de la Salut) ; Falguera-Puig, Gemma (Institut Català de la Salut) ; García-Sierra, Rosa (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Manresa, J. M (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Reyes-Lacalle, Azahara (Institut Català de la Salut) ; Cabedo-Ferreiro, Rosa Maria (Institut Català de la Salut) ; Cos-Busquets, Judit (Institut Català de la Salut) ; Zaragoza Marfà, Ana (Institut Català de la Salut) ; Sancho Pérez, Maria Pilar (Institut Català de la Salut) ; Rodríguez-Martín, Dolors (Universitat de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The website Sexe Joves is a website on sexuality of the Department of Health of the Government of Catalonia (Spain). This study aims to understand the experiences and opinions of people aged 14 to 25 regarding this website, taking into account sex, gender identity, sexual orientation, socioeconomic status and location within Catalonia (urban, semiurban and rural areas). [...]
2022 - 10.3390/ijerph192416586
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (december 2022)  

Artículos : Encontrados 88 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
25 p, 1.1 MB Opening up the Humanities : popular fictions and what students can contribute / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Inaugural conference (Literature and Culture) of the academic year 2018-19, Department of Filología Inglesa, BA in English Studies, Universidad de Murcia.
2018
Inauguración del curso académico 2018-19, Dept. Filología Inglesa, Universidad de Murcia. Murcia, España, : 2018  

Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
290 p, 4.2 MB Lifelong learning policies for young adults in Europe : navigating between Knowledge and Economy / Rambla, Xavier, 1966- ed. ; Parreira do Amaral, Marcelo ed. ; Kovacheva, Siyka ed.
Bristol : Policy Press, 2019  

Documentos de investigación Encontrados 9 registros  
1.
299 p, 30.9 MB Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...]
La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...]
The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]

2022  
2.
146 p, 8.7 MB Caracterización del conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria / Manríquez Ubilla, Francisca ; Gorgorió Solà, Núria, dir.
Aquesta tesi té per objectiu caracteritzar el coneixement estadístic d'un grup d'estudiants a l'inici de la seva formació com a mestres de primària. Les recerques existents al voltant del coneixement estadístic dels futurs docents s'han centrat en identificar quins conceptes i procediments estadístics apliquen quan analitzen un conjunt de dades una vegada ja han tingut classes d'estadística en el marc de la seva formació docent. [...]
Esta tesis tiene por objetivo caracterizar el conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria. Las investigaciones existentes sobre el conocimiento estadístico de los futuros docentes se han centrado en identificar qué conceptos y procedimientos estadísticos aplican cuando analizan un conjunto de datos después de haber recibido clases de estadística en el marco del programa de formación. [...]
This thesis aims to characterise the statistical knowledge of a group of students at the beginning of their training as primary school teachers. Existing research on the statistical knowledge of prospective teachers has focused on identifying which statistical concepts and procedures they apply when they analyse a set of data after having received statistics classes as part of the training programme. [...]

2022  
3.
61 p, 20.4 MB L'Educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l'autoestima en adolescents : investigació acció, la música com a eina transformadora / Sangüesa Font, Miquel ; Morón, Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
A continuació es presenta una investigació-acció sobre l'autoestima d'adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d'un projecte d'educació a través de les arts (ETA) amb l'objectiu de desenvolupar la seva autoestima. [...]
A continuación se presenta una investigación-acción sobre la autoestima de adolescentes en Programas de Formación Inicial (PFI) a través de un proyecto de educación a través de las artes (ETA) con el objetivo de desarrollar su autoestima. [...]
This paper presents action-research on the self-esteem of adolescents in Initial Training Programmes (PFI) through education through the arts (ETA) project with the aim of developing their self-esteem. [...]

2021
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
4.
319 p, 2.8 MB La gestión de la investigación en universidades colombianas / Chalela-Naffah, Salim ; Rodríguez-Gómez, David, dir.
La gestió de la investigació a les universitats ha estat un tema poc estudiat en el context colombià. És per aquest motiu que no existeixen evidències suficients que permetin analitzar les característiques dels seus factors intra-organitzacionals i els seus possibles efectes sobre la productivitat científica del professorat. [...]
La gestión de la investigación en universidades ha sido un tema poco estudiado en el contexto colombiano, por lo que no existe evidencia suficiente que permita analizar las características de sus factores intra-organizacionales y sus posibles efectos sobre la productividad científica del profesorado. [...]
The research management in universities has not been a deep field studied in the Colombian context, so there is not enough evidence to analyze the characteristics of its intra-organizational factors and their possible effects on the scientific productivity. [...]

2020  
5.
439 p, 13.0 MB La gestión y transferencia de conocimiento en la formación dual en colombia : los semilleros de investigacion como instrumento de mejora / Vélez Rolón, Adela Margarita ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La formació professional sorgeix en el món com una resposta a les necessitats sentides de formació per al sector productiu, sent el major referent d'èxit el model de formació professional d'Alemanya. [...]
La formación dual o formación vocacional surge en el mundo como una respuesta a las necesidades sentidas de formación para el sector productivo, siendo el mayor referente de éxito el modelo de formación profesional de Alemania. [...]
Vocational training emerges in the world as a response to the felt training needs for the productive sector, with Germany\'s vocational training model being the biggest reference for success. Colombia assumes the challenge for the implementation of this type of training in undergraduate since 2001, in a joint work between the chambers of commerce of different cities and the German government. [...]

2019  
6.
40 p, 356.9 KB Efficiency in education. A review of literature and a way forward / De Witte, Kristof ; López Torres, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
This paper provides an extensive and comprehensive overview of the literature on efficiency in education. It summarizes the earlier applied inputs, outputs and contextual variables, as well as the used data sources of papers in the field of efficiency in education. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2015 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 15/1)  
7.
35 p, 413.3 KB The missing link in emotional intelligence : theory versus educational programs / Orra Prat, Andreu ; Badia Martín, M. del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Emotional educational programs have gained in popularity since the traditional Western schooling model is showing itself inadequate to achieve complete student's development and well-being. Nonetheless, many programs have not been proved its efficacy yet, which could entail some risks. [...]
Els programes d'educació emocional han guanyat popularitat en tant que el sistema escolar tradicional s'ha mostrat inadequat a l'hora de proporcionar un desenvolupament adequat dels estudiants occidentals. [...]

2014
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
8.
32 p, 115.0 KB Which firms want PhDs? The effect of the university-industry relationship on the PhD labour market / García Quevedo, José, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Mas Verdú, Francisco (Universitat Politècnica de València) ; Polo Otero, José (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
PhD graduates hold the highest education degree, are trained to conduct research and can be considered a key element in the creation, commercialization and diffusion of innovations. The impact of PhDs on innovation and economic development takes place through several channels such as the accumulation of scientific capital stock, the enhancement of technology transfers and the promotion of cooperation relationships in innovation processes. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-2)  
9.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 "Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera" és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.