1.
|
14 p, 5.4 MB |
Creació d'una eina de suport per a la docència en Geoquímica : Una eina d'aprenentatge autònom i d'avaluació
/
Aulinas Juncà, Meritxell (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Inglès i Urpinell, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica) ;
Playà i Pous, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Rosell Ortíz, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica)
La proposta presentada s'emmarca en un projecte d'innovació docent de la Universitat de Barcelona. L'objectiu és desenvolupar una nova eina interactiva que d'una banda ajudi els alumnes a reforçar i/o ampliar els coneixements de geoquímica de manera autònoma i, de l'altra, sigui un nou recurs d'avaluació per al professorat. [...] The teaching action here presented is part of a Teaching Innovation Project of the Universitat de Barcelona. The aim of this project is to develop a new interactive tool which will help undergraduate students to improve their skills in geochemistry. [...]
2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)
|
|
2.
|
21 p, 865.5 KB |
Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities
/
Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...] A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...] Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...] En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)
|
|
3.
|
20 p, 931.9 KB |
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...] El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...] El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...] Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)
|
|
4.
|
16 p, 275.4 KB |
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
/
Gavín-Chocano, Óscar (Universidad de Jaén) ;
García-Martínez, Inmaculada (Universidad de Granada) ;
Molero, David (Universidad de Jaén)
Being optimistic or pessimistic is a form of intuitive, premonitory thinking that is conditioned by one's personal experience. Some authors consider this attitude to be a subjective construction relating to expectations generated, motivation and effort. [...] Ser optimista o pessimista és una forma de pensament intuïtiu, premonitori i condicionat per la mateixa experiència. Diferents autors consideren aquest posicionament una construcció subjectiva relacionada amb les expectatives generades, la motivació i l'esforç. [...] Ser optimista o pesimista es una forma de pensamiento intuitivo, premonitorio y condicionado por la propia experiencia. Diferentes autores consideran este posicionamiento una construcción subjetiva relacionada con las expectativas generadas, la motivación y el esfuerzo. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1677
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 473-488 (Temas de investigación)
|
|
5.
|
15 p, 487.5 KB |
Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands
/
Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...] En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...] En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...] Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)
|
|
6.
|
20 p, 1001.8 KB |
Repensem Coderch a través d'una experiència etnogràfica
/
Gras Aura, Noé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Rutllant Guàrdia, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Hernández López, Ana Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Timoteo Berzosa, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sierra Caraballo, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La Casa Coderch de Sant Feliu de Codines, diseñada por el prestigioso arquitecto Josep Antoni Coderch en 1972 representa una perfecta unión entre el funcionalismo que profesaba el propio arquitecto y la modernidad. [...] La Casa Coderch de Sant Feliu de Codines, dissenyada pel prestigiós arquitecte Josep Antoni Coderch el 1972 representa una perfecta unió entre el funcionalisme que professava el propi arquitecte i la modernitat. [...] Casa Coderch in Sant Feliu de Codines, designed by the prestigious architect Josep Antoni Coderch in 1972, represents a perfect union between the functionalism that the architect himself professed and modernity. [...] La Casa Coderch à Sant Feliu de Codines, conçue par le prestigieux architecte Josep Antoni Coderch en 1972, représente une union parfaite entre le fonctionnalisme professé par l'architecte lui-même et la modernité. [...] A Casa Coderch em Sant Feliu de Codines, projetada pelo prestigiado arquiteto Josep Antoni Coderch em 1972, representa uma união perfeita entre o funcionalismo que o próprio arquiteto professava e a modernidade. [...]
2022 - 10.5565/rev/periferia.900
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 111-130 (Patrimonio Cultural)
|
|
7.
|
16 p, 188.4 KB |
Competencia comunicativa, oral y escrita, en estudiantes de ciencias de la salud de una universidad de Bogotá D. C., Colombia
/
Chaparro Serrano, María Fernanda (Fundación Universitaria de Ciencias de la Salud. Bogotá (Colombia))
La competencia comunicativa es un eje de la formación transversal. Este es el caso de los trabajadores del ámbito de la salud, que, como seres humanos, cuentan con un contexto personal, familiar y emocional en el que interactúan. [...] La competència comunicativa és un dels eixos de la formació transversal. Aquest és el cas dels treballadors de l'àmbit de la salut, que, com a éssers humans, presenten un context personal, familiar i emocional en què interactuen. [...] Communication skills are a universal element of training. This is true of healthcare personnel who, as human beings, act within a personal, family and emotional context. The aim of this paper is to identify the level of communication skills among a group of third and sixth semester students of a surgical instrumentation programme in Bogotá. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1502
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 501-516 (Temas de investigación)
|
|
8.
|
16 p, 158.9 KB |
Patrones de aprendizaje, estrés académico y rendimiento en universitarios de primer curso : un estudio exploratorio
/
Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida)
Con el interés de revisar el abandono temprano de la universidad, este estudio se propuso como objetivo analizar la relación entre patrones de aprendizaje, estrés académico, esfuerzo y rendimiento en el primer año de estudios superiores. [...] Amb l'interès de revisar l'abandonament primerenc de la universitat, aquest estudi es va proposar com a objectiu analitzar la relació entre patrons d'aprenentatge, estrès acadèmic, esforç i rendiment en el primer any d'estudis superiors. [...] In order to analyse early university dropout, this study aimed to analyse the relationship between learning styles, academic stress, effort and performance in the first year of university. A total of 146 students from the field of educational sciences participated in the study. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1527
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 163-178 (Temas de investigación)
|
|
9.
|
21 p, 660.4 KB |
Aprendizaje autodirigido y emprendimiento : una aproximación desde la realidad universitaria
/
García-Tudela, Pedro Antonio (Universidad de Murcia) ;
González-Calatayud, Víctor (Universidad de Murcia) ;
Montiel-Ruiz, Francisco José (Universidad de Murcia)
El emprendimiento, entendido como la generación de ideas que se convierten en realidad, es una competencia básica que la propia Unión Europea está intentando fomentar en los estudiantes. Lo mismo sucede con la competencia digital, la cual se está desarrollando desde hace tiempo en todos los niveles educativos. [...] L'emprenedoria, entesa com la generació d'idees que es converteixen en realitat, és una competència bàsica que la mateixa Unió Europea intenta fomentar en els estudiants. El mateix passa amb la competència digital, que s'està desenvolupant des de fa temps a tots els nivells educatius. [...] Entrepreneurship, understood as the generation of ideas that become reality, is a basic skill that the European Union itself is trying to develop in students. The same applies to digital skills, which have been taught at all levels of education for some time now. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1518
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 405-425 (Monográfico)
|
|
10.
|
15 p, 221.5 KB |
Aprendizaje autodirigido y entornos personales de aprendizaje de estudiantes universitarios de Costa Rica
/
García-Martínez, José Antonio (Universidad Nacional (Costa Rica)) ;
Fallas-Vargas, Manuel Arturo (Universidad Nacional. (Costa Rica))
La rápida aparición de nuevas tecnologías y el acceso cada vez más globalizado a internet promueven el uso masivo de las TIC. Al respecto, la construcción y el desarrollo de los entornos personales de aprendizaje (PLE) facilitan las habilidades requeridas para autodirigir el proceso de adquisición de conocimientos. [...] La ràpida aparició de les noves tecnologies i l'accés cada cop més globalitzat a internet promouen l'ús massiu de les TIC. Respecte a aquesta qüestió, la construcció i el desenvolupament dels entorns personals d'aprenentatge (EPA) faciliten les habilitats requerides per autodirigir el procés d'adquisició de coneixements. [...] The rapid emergence of new technologies and increasingly widespread access to the internet promote the massive use of ICT. Thus, building and developing personal learning environments (PLEs) provides the skills required to self-direct the learning process. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1520
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 373-387 (Monográfico)
|
|