Resultats globals: 289 registres trobats en 0.27 segons.
Articles, 102 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 14 registres trobats
Publicacions periòdiques, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 17 registres trobats
Documents de recerca, 129 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 21 registres trobats
Articles 102 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 5.4 MB Creació d'una eina de suport per a la docència en Geoquímica : Una eina d'aprenentatge autònom i d'avaluació / Aulinas Juncà, Meritxell (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ; Inglès i Urpinell, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica) ; Playà i Pous, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ; Rosell Ortíz, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica)
La proposta presentada s'emmarca en un projecte d'innovació docent de la Universitat de Barcelona. L'objectiu és desenvolupar una nova eina interactiva que d'una banda ajudi els alumnes a reforçar i/o ampliar els coneixements de geoquímica de manera autònoma i, de l'altra, sigui un nou recurs d'avaluació per al professorat. [...]
The teaching action here presented is part of a Teaching Innovation Project of the Universitat de Barcelona. The aim of this project is to develop a new interactive tool which will help undergraduate students to improve their skills in geochemistry. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
21 p, 865.5 KB Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities / Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...]
A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...]
Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...]
En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)  
3.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
4.
16 p, 275.4 KB Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students / Gavín-Chocano, Óscar (Universidad de Jaén) ; García-Martínez, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Molero, David (Universidad de Jaén)
Being optimistic or pessimistic is a form of intuitive, premonitory thinking that is conditioned by one's personal experience. Some authors consider this attitude to be a subjective construction relating to expectations generated, motivation and effort. [...]
Ser optimista o pessimista és una forma de pensament intuïtiu, premonitori i condicionat per la mateixa experiència. Diferents autors consideren aquest posicionament una construcció subjectiva relacionada amb les expectatives generades, la motivació i l'esforç. [...]
Ser optimista o pesimista es una forma de pensamiento intuitivo, premonitorio y condicionado por la propia experiencia. Diferentes autores consideran este posicionamiento una construcción subjetiva relacionada con las expectativas generadas, la motivación y el esfuerzo. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1677
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 473-488 (Temas de investigación)  
5.
15 p, 487.5 KB Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands / Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...]
En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...]
En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...]
Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)  
6.
20 p, 1001.8 KB Repensem Coderch a través d'una experiència etnogràfica / Gras Aura, Noé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Rutllant Guàrdia, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández López, Ana Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Timoteo Berzosa, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sierra Caraballo, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La Casa Coderch de Sant Feliu de Codines, diseñada por el prestigioso arquitecto Josep Antoni Coderch en 1972 representa una perfecta unión entre el funcionalismo que profesaba el propio arquitecto y la modernidad. [...]
La Casa Coderch de Sant Feliu de Codines, dissenyada pel prestigiós arquitecte Josep Antoni Coderch el 1972 representa una perfecta unió entre el funcionalisme que professava el propi arquitecte i la modernitat. [...]
Casa Coderch in Sant Feliu de Codines, designed by the prestigious architect Josep Antoni Coderch in 1972, represents a perfect union between the functionalism that the architect himself professed and modernity. [...]
La Casa Coderch à Sant Feliu de Codines, conçue par le prestigieux architecte Josep Antoni Coderch en 1972, représente une union parfaite entre le fonctionnalisme professé par l'architecte lui-même et la modernité. [...]
A Casa Coderch em Sant Feliu de Codines, projetada pelo prestigiado arquiteto Josep Antoni Coderch em 1972, representa uma união perfeita entre o funcionalismo que o próprio arquiteto professava e a modernidade. [...]

2022 - 10.5565/rev/periferia.900
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 111-130 (Patrimonio Cultural)  
7.
16 p, 188.4 KB Competencia comunicativa, oral y escrita, en estudiantes de ciencias de la salud de una universidad de Bogotá D. C., Colombia / Chaparro Serrano, María Fernanda (Fundación Universitaria de Ciencias de la Salud. Bogotá (Colombia))
La competencia comunicativa es un eje de la formación transversal. Este es el caso de los trabajadores del ámbito de la salud, que, como seres humanos, cuentan con un contexto personal, familiar y emocional en el que interactúan. [...]
La competència comunicativa és un dels eixos de la formació transversal. Aquest és el cas dels treballadors de l'àmbit de la salut, que, com a éssers humans, presenten un context personal, familiar i emocional en què interactuen. [...]
Communication skills are a universal element of training. This is true of healthcare personnel who, as human beings, act within a personal, family and emotional context. The aim of this paper is to identify the level of communication skills among a group of third and sixth semester students of a surgical instrumentation programme in Bogotá. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1502
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 501-516 (Temas de investigación)  
8.
16 p, 158.9 KB Patrones de aprendizaje, estrés académico y rendimiento en universitarios de primer curso : un estudio exploratorio / Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida)
Con el interés de revisar el abandono temprano de la universidad, este estudio se propuso como objetivo analizar la relación entre patrones de aprendizaje, estrés académico, esfuerzo y rendimiento en el primer año de estudios superiores. [...]
Amb l'interès de revisar l'abandonament primerenc de la universitat, aquest estudi es va proposar com a objectiu analitzar la relació entre patrons d'aprenentatge, estrès acadèmic, esforç i rendiment en el primer any d'estudis superiors. [...]
In order to analyse early university dropout, this study aimed to analyse the relationship between learning styles, academic stress, effort and performance in the first year of university. A total of 146 students from the field of educational sciences participated in the study. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1527
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 163-178 (Temas de investigación)  
9.
21 p, 660.4 KB Aprendizaje autodirigido y emprendimiento : una aproximación desde la realidad universitaria / García-Tudela, Pedro Antonio (Universidad de Murcia) ; González-Calatayud, Víctor (Universidad de Murcia) ; Montiel-Ruiz, Francisco José (Universidad de Murcia)
El emprendimiento, entendido como la generación de ideas que se convierten en realidad, es una competencia básica que la propia Unión Europea está intentando fomentar en los estudiantes. Lo mismo sucede con la competencia digital, la cual se está desarrollando desde hace tiempo en todos los niveles educativos. [...]
L'emprenedoria, entesa com la generació d'idees que es converteixen en realitat, és una competència bàsica que la mateixa Unió Europea intenta fomentar en els estudiants. El mateix passa amb la competència digital, que s'està desenvolupant des de fa temps a tots els nivells educatius. [...]
Entrepreneurship, understood as the generation of ideas that become reality, is a basic skill that the European Union itself is trying to develop in students. The same applies to digital skills, which have been taught at all levels of education for some time now. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1518
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 405-425 (Monográfico)  
10.
15 p, 221.5 KB Aprendizaje autodirigido y entornos personales de aprendizaje de estudiantes universitarios de Costa Rica / García-Martínez, José Antonio (Universidad Nacional (Costa Rica)) ; Fallas-Vargas, Manuel Arturo (Universidad Nacional. (Costa Rica))
La rápida aparición de nuevas tecnologías y el acceso cada vez más globalizado a internet promueven el uso masivo de las TIC. Al respecto, la construcción y el desarrollo de los entornos personales de aprendizaje (PLE) facilitan las habilidades requeridas para autodirigir el proceso de adquisición de conocimientos. [...]
La ràpida aparició de les noves tecnologies i l'accés cada cop més globalitzat a internet promouen l'ús massiu de les TIC. Respecte a aquesta qüestió, la construcció i el desenvolupament dels entorns personals d'aprenentatge (EPA) faciliten les habilitats requerides per autodirigir el procés d'adquisició de coneixements. [...]
The rapid emergence of new technologies and increasingly widespread access to the internet promote the massive use of ICT. Thus, building and developing personal learning environments (PLEs) provides the skills required to self-direct the learning process. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1520
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 373-387 (Monográfico)  

Articles : 102 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
31 p, 2.4 MB Expedición Tahina-Can / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Explicació de l'Expedició Tahina-Can (www. tahina-can. org), que organitza el Màster en Periodisme de Viatges de la UAB, com a experiència innovadora en educació que emfatitza el valor formatiu del viatge, del viatge a l'altre i del viatge introspectiu . [...]
2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024
2 documents
2.
37 p, 3.1 MB Ciència i Democràcia : algunes reflexions en temps d'incertesa / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
Conferència realitzada pel Dr. Agustí Nieto Galan, Director de l'Institut d'Història de la Ciència (IHIC) i catedràtic del Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del 50 aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el 8 d'abril de 2021.
2021
50 aniversari Facultat de Ciències UAB. Online, : 2021
3 documents
3.
6 p, 430.6 KB Una tipología de estudiantes a distancia según sus condiciones sociales / Sanchez Gelabert, Albert ; Valente, Riccardo ; Duart, Josep M
2019
Congreso Español de Sociología. València, País Valencià, 13è : 2019  
4.
17 p, 500.7 KB Evolució del l'alumnat universitari i canvis en les estratègies de nou accés en els darrers anys a Catalunya / Torrents Vilà, Dani
2017
Congrés Català de Sociologia. Tarragona, Catalunya, : 2017  
5.
13 p, 1.3 MB The same job but different earnings. The women graduates' experience from Catalan universities / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2016
ISA Forum of Sociology. Viena, Austria, : 2016  
6.
19 p, 1.0 MB La autopercepción de las capacidades de los estudiantes según su origen social / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
The paper presented here correspond an analysis of students' beliefs about their abilities in the educational environment. We get a sample of around 2. 000 students studying 4th ESO (last year of compulsory education in Spain) in 2013-14 in Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
2 documents
7.
14 p, 663.1 KB How graduates assess their studies. The influence of employment itinerary on the assessment of formation received and employability / Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Navarro Cendejas, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2012
Conferència Joves i Societats a Europa i a la Mediterrània. Catalunya, 6a: 2012  
8.
20 p, 702.3 KB Social class and study conditions in Catalonia / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2011
International Workshop at the University of Konstanz: The Bologna Process as a Challenge for the Students. Constança, Alemanya, : 2011  
9.
5 p, 232.4 KB L'impacte de la compaginació d'estudis i treball en el rendiment dels titulats universitaris. Una anàlisi de l'evolució en els darrers 6 anys a les universitats catalanes / Figueroa González, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya publicava recentment (2014) canvis en la participació i dedicació dels graduats universitaris. Concretament mostrava com, entre els titulats, el nombre que s'havia dedicat exclusivament a l'estudi havia disminuït i augmentaven els que ho compaginaven amb algun treball remunerat. [...]
2015
Congreso Internacional UNIVEST. Girona, Catalunya, : 2015  
10.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Contribucions a jornades i congressos : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 5 registres trobats  
1.
2 p, 4.8 MB Il Congiuntivo : quotidiano studentesco
Il Congiuntivo (Fanzín, Bolonia, Italia)
[Bologna] : [Il Congiuntivo], [1987]-  
2.
32 p, 15.5 MB Teara : revista de comunicación
[Palma de Mallorca?] : [Estudiants de l'INB Ramon Llull], [198-?]
2 documents
3.
Doblele : revista de lengua y literatura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
[Bellaterra : Departamento de Filología Española de la Universidad Autónoma de Barcelona], 2015-
9 documents
4.
5 p, 8.4 MB Flecha roja / Estudiantes Marxistas-Leninistas
Barcelona : Estudiantes Marxistas-Leninistas, 1970-
8 documents
5.
12 p, 1.3 MB Boletín
Pamplona : Estudiantes de Filosofía y Letras, 196?-  

Llibres i col·leccions 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 158.1 KB La Coordinació de Benestar Estudiantil / Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Departament de Pedagogia Aplicada ; CRiEDO ; Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona
La participació en la universitat representa un important canvi en la vida de l'estudiantat. L'adaptació a un nou ambient acadèmic, social i físic esdevé un repte que no sempre es supera amb l'èxit esperat i desitjat. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022  
2.
120 p, 1.6 MB D-Emind : A guide to Innovative, Digital and Entrepreneurial Learning Processes / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stavnskær Pedersen, Anni (University College North) ; Langeland, Merete (University College North) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schrooten, Annelies (University Colleges Limburg) ; Fraussen, Ilse (University Colleges Limburg) ; Durovic, Eva (Chamber of Commerce and Industry Csongrad-Csanad County) ; Spratte, Julian (Hochschule Dusseldorf) ; Kretschmar, Dominik (Hochschule Dusseldorf) ; Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vila Subias, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document presents strategies to implement the Atom Model from a digital point of view. The Atom Model, which we developed within the ForEMLink project, is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, March 2023  
3.
15 p, 311.6 KB L'alfabetització informacional a la universitat / Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perpinyà i Morera, Remei (Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents)
L'Alfabetització Informacional (AI) es desenvolupa al llarg de tota la vida de les persones, inclosa l'etapa universitària. En aquet text es reflexiona sobre el nivell d'AI dels estudiants universitaris, els seus comportaments informacionals i les característiques del món digital que influeixen en aquestes conductes. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019
Com formar ciutadans crítics? : Alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 91-105  
4.
138 p, 1.1 MB L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Catalunya. Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)  
5.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
6.
27 p, 1.2 MB El benestar als centres educatius a Catalunya : una anàlisi del projecte PISA-2009 des de la perspectiva dels estudiants i directors / Castejón, Alba ; Zancajo, Adrián ; Ferrer i Julià, Ferran
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2012 (Col·lecció Polítiques (Fundació Jaume Bofill) : 77)
El benestar a l'escola i en el professorat. L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011, 2012, p. 103-129  
7.
10 p, 141.2 KB Reglament de funcionament intern del Consell d'Estudiants de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell d'Estudiants
2013  
8.
7 p, 58.7 KB Reglament del Consell d'Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell d'Estudiants
2012  
9.
35 p, 1.6 MB L'efecte de la compaginació d'estudis i feina en els resultats acadèmics i en la inserció laboral / Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Figueroa González, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
Barcelona Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya 2016
Equitat en l'accés i en la inserció professional dels graduats universitaris, Capítol 2, 2016  
10.
110 p, 529.6 KB Les Universitats catalanes, factor d'equitat i de mobilitat professional : una anàlisi sobre les relacions entre l'estatus familiar, el bagatge acadèmic i la inserció professional l'any 2008 dels titulats l'any 2004 a les universitats catalanes / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
Barcelona : Agència Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, 2010  

Llibres i col·leccions : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 129 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
96 p, 2.6 MB Análisis de la autopresentación de los estudiantes universitarios chinos de 18 a 24 años en los vídeos de Xiaohongshu y Douyin / Zhang, Fangfei ; Gutiérrez García, María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El objectiu d'aquesta investigació és analitzar l'autopresentació d'estudiants universitaris xinesos d'entre 18 i 24 anys en els vídeos de Xiaohongshu i Douyin. A través de l'anàlisi de continguts de vídeos seleccionats i entrevistes amb usuaris universitaris xinesos, s'han observat les característiques dels vídeos d'aquest grup determinat. [...]
El objetivo de esta investigación es analizar la autopresentación de estudiantes universitarios chinos de entre 18 y 24 años en los vídeos de Xiaohongshu y Douyin. A través del análisis de contenidos de videos seleccionados y entrevistas con usuarios universitarios chinos, se han observado las características de los videos de este grupo determinado. [...]
The objective of this research is to analyze the self-presentation of Chinese university students aged 18 to 24 in videos on Xiaohongshu and Douyin. The characteristics of videos from this specific group have been observed through the analysis of selected video content and interviews with Chinese university users. [...]

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2.
40 p, 492.0 KB Language use and ideologies of english among future english professionals / Alomar Llompart, Antonina Maria ; Garrido, Maria Rosa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This thesis tries to investigate attitudes towards English varieties, English as a Lingua Fraca, and Standard English, as well as their reported language use in a multilingual setting. A qualitative questionnaire targeted to third- and fourth- year English undergraduates at the Univeristat Autònoma de Barcelona has been developed and piloted. [...]
Aquesta tesi investiga les actituds envers les variacions de l'anglès, anglès com a llengua franca i l'anglès estàndard, així com l'ús lingüístic reportat en un entorn multilingüe. S'ha desenvolupat un qüestionari qualitatiu i se n'ha fet una prova pilot, dirigit als estudiants d'anglès de tercer i quart any, a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Esta tesis investiga las actitudes hacia las variedades del inglés, inglés como lengua franca y el inglés estándar, así como su uso lingüístico reportado en un entorno multilingüe. Se ha desarrollado y probado un cuestionario cualitativo dirigido a estudiantes de inglés de tercer y cuarto año en la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
3.
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
4.
862 p, 14.3 MB Los aspectos que influyen en el rol del alumnado mediador de la ESO en Cataluña / Mozo Llusià, Marta ; Armengol Asparó, Carme, dir.
La convivència als centres educatius és un tema actual que preocupa a tota la comunitat educativa, pels efectes que té en les relaciones socials, en el desenvolupament de la personalitat dels i les estudiants, el clima del centre i, inclús, en els resultats acadèmics. [...]
La convivencia en los centros educativos es un tema actual que preocupa a toda la comunidad educativa, por sus efectos en las relaciones sociales, en el desarrollo de la personalidad de los y las estudiantes, el clima del centro e, incluso, en los resultados académicos. [...]
Coexistence in educational centers is a current issue that concerns the entire educational community, due to its effects on social relationships, on the development of the student's personality, the climate of the center and even on academic results. [...]

2022  
5.
64 p, 841.6 KB Teaching English to Adults : The Students' Perceptions on Coteaching Adjustments during the COVID-19 Pandemic / Amieva Potrony, Anna ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The COVID-19 pandemic and the safety measures and restrictions implemented by the governments have had a huge impact on education world-wide. Educational institutions were forced to abruptly close the school premises and adopt different - and improvised - online teaching approaches. [...]
La pandèmia de la COVID-19 i les mesures i restriccions de seguretat implementades pels governs han tingut un gran impacte en l'educació mundialment. Les institucions educatives es van veure forçades a tancar els centres educatius i a adoptar diferents (i improvisades) metodologies d'ensenyament en línia. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]  
6.
39 p, 567.4 KB Students'perceptions of coteaching in the EFL classroom at a public language school for adults in Catalonia / Cuadrado García, Daniel ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Over the last decades, there has been a general tendency towards an inclusive model of education that guarantees the same learning opportunities to all students regardless of their learning barriers or disabilities. [...]
Durant les últimes dècades, hi ha hagut un esforç per apropar l'educació cap a un model inclusiu que garanteixi la igualtat d'oportunitats d'aprendre per a tots els alumnes independentment de les seves barreres o les seves discapacitats. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
7.
72 p, 1.3 MB El consumo de la representación de la mujer periodista en la ficción audiovisual norteamericana / Carbajal Acosta, Valentina ; Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
S'analitza el consum de les estudiants de periodisme de la UAB de la noció de "Dona periodista" a partir de les representacions en les sèries de ficció estatunidenques actuals. A partir d'escenes de les sèries House of Cards i The Morning Show, s'analitza la representació respecte a la maternitat, la imatge i l'intercanvi de sexe per informació. [...]
Se analiza el consumo de las estudiantes de periodismo de la UAB de la noción de "mujer periodista" a partir de las representaciones en las series de ficción esadounidenses actuales. A partir de escenas de las series House of Cards y The Morning Show, se analiza la representación con repecto a la maternidad, la imagen y el intercambio de sexo por infomación. [...]
The consumption of the UAB journalism students of the notion of "female journalist" is analyzed based on the representations in current American fiction series. Based scenes from the tv shows House of Cards and The Morning Show, the repressentation is analyzed with respect to motherhood, image and the exchange of sex for information. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
8.
14 p, 2.4 MB Plataforma interactiva pel seguiment de l'aprenentatge via Telegram / Boladeras Guillaumes, Judit ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu desenvolupar un sistema que permeti millorar la interacció entre el professorat i l'alumnat a les classes virtuals, i poder donar un major feedback de les activitats dutes a terme. [...]
This project aims to develop a system that allows to improve the interaction between teachers and students in virtual classes, and the feedback of the activities done as well. This system allows to verify the comprehension of the concepts explained in class through a Telegram bot: the teacher will be able to choose, from the existing ones in the database, a questionnaire with test questions, to which the students will have access, so that they can check the obtained scores. [...]
Este proyecto tiene como objetivo desarrollar un sistema que permita mejorar la interacción entre profesorado y alumnado en las clases virtuales, y así, poder dar un mayor feedback de las actividades llevadas a cabo. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
235 p, 2.5 MB Nuevas perspectivas en procrastinación. Desarrollo conceptual y empírico en estudiantes de enfermería / Brando Garrido, Cecilia ; Tomás-Sábado, Joaquín, dir. ; Limonero García, Joaquim T, dir.
El concepte de procrastinació fa referència a la conducta caracteritzada per la tendència a posposar o ajornar l'execució de tasques o la presa de decisions. Realment, la procrastinació constitueix una pràctica comuna en la majoria de les persones, sense que ocasioni cap problema, però, quan es generalitza i es converteix en una característica del comportament de l'individu, pot suposar un important factor de risc amb conseqüències negatives sobre la seva qualitat de vida i sobre la seva salut. [...]
El término procrastinación se refiere a la conducta caracterizada por la tendencia a posponer o aplazar la ejecución de tareas o la toma de decisiones. Realmente, la procrastinación constituye una práctica común en la mayoría de las personas, sin que ocasione ningún problema, pero, cuando se generaliza y se convierte en una característica del comportamiento del individuo, puede suponer un importante factor negativo, con consecuencias sobre su calidad de vida y sobre su salud. [...]
The term procrastination refers to behavior characterized by the tendency to postpone the execution of tasks or decision making. Although, really, procrastination is a common practice in most people, without causing any problem, when it becomes generalized and becomes a characteristic of the individual's behavior, it can be an important negative factor, with consequences on their quality of life and about your health. [...]

2020  
10.
439 p, 6.7 MB Factores que Intervienen en el Cambio de Institución de Estudiantes de Odontología en Universidades Chilenas / Veloso Casado, Valentina ; Rodríguez-Gómez, David, dir.
Les altes xifres de deserció acadèmica en l'educació superior han motivat durant dècades innombrables estudis i anàlisis. Tot i això, la deserció no contempla solament l'abandonament, sinó que en aquest concepte s'integren diverses trajectòries acadèmiques, dins les quals trobem la transferència d'estudiants entre institucions. [...]
Las altas cifras de deserción académica en la educación superior han motivado por varias décadas innumerables estudios y análisis. Sin embargo, la deserción no contempla solamente el abandono, sino que en este concepto se integran diversas trayectorias académicas, dentro de las cuales encontramos la transferencia de estudiantes entre instituciones. [...]
The high dropout rates in higher education have motivated countless studies along several decades. However, dropout as concept integrates others academic trajectories, among which we find the transfer of students between institutions. [...]

2020  

Documents de recerca : 129 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
11 p, 355.6 KB Guia d'Orientacions per una Avaluació Ètica dels Aprenentatges ; 1a edició / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, col. ; Arnau-Sabatés, Laura, col. ; Barrera-Corominas, Aleix, col. ; Castro Ceacero, Diego, col. ; Díaz Vicario, Anna, col. ; Duran-Bellonch, Mar, col. ; Mercader, Cristina, col. ; Morodo, Andy, col. ; Salat Llorente, Esther, col. ; Suárez, Cecilia Inés, col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Guia destinada al conjunt del professorat, que recull un seguit de recomanacions d'integritat associades al disseny, el desenvolupament, la implementació i la interpretació de l'avaluació educativa. [...]
Bellaterra : Oficina de Qualitat Docent UAB, juny 2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Documents gràfics i multimèdia 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Tres experiències innovadores en educació oberta / Casillas Viladerrams, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de les comunicacions presentades a la Setmana de l'Educació Oberta a la UAB el dilluns 4 de març de 2024 de 10 a 12 hores. En aquesta activitat 3 professors de diferents departament de la UAB van presentar 3 projectes que tenen en comú la seva implicació amb la innovació a l'aula i el seu compromís amb l'educació oberta: "De l'aula a la taula de joc : construint coneixement compartit a través del projecte Phylogenome", "Expedición Tahina-Can" i "Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning".
2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024  
2.
729x641, 109.9 KB Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans
[200-?]-
13 documents
3.
21.9 KB A 50 anys de la Caputxinada : març 2016 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Inclou: presentació, cronologia, Manifest, fotografies, bibliografia i recursos, actes, exposició i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2016 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
728x1024, 593.4 KB Ara és l'hora dels estudiants / Candidatura d'Unitat Popular ; Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans
[2012?]  
5.
741x1024, 523.9 KB Plataforma per Catalunya i l'amenaça del feixisme avui : dijous 11 de novembre, 13.30 h... : Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB / Estudiants en Lluita
[2010]  
6.
1749x2419, 512.7 KB Programa de mesures d'urgència vers l'autonomia universitaria ... / Sindicat Unitari d'Estudiants Universitaris de Catalunya
1977  
7.
1695x1244, 222.9 KB Por la retirada de los planes de estudio y por la participación paritaria : contra la política educativa del gobierno
[S.l.] : [s.n.], [1987]  
8.
1706x2467, 447.9 KB Gran festa de Sant Jordi a la Universitat / Universitat de Barcelona. Col·lectius Sindicals d'Estudiants
1978  
9.
1715x1251, 212.5 KB EINA : 3 eines per a la comprensió d'un món en crisi... / Moviment d'Universitaris i Estudiants Cristians
[Barcelona?] : Graó, 1979  
10.
1024x683, 863.5 KB Fotos de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions
2006
16 documents

Documents gràfics i multimèdia : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.