1.
|
116 p, 768.8 KB |
Ciutats verdes : sociabilitat i habitabilitat. L'efecte de les intervencions urbanes al Passeig de Sant Joan
/
Navarro Gómez, David ;
Bielsa, Esperança, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball final de grau està enfocat en els efectes que han tingut les intervencions de la via pública en el veïnat, concretament en el veïnat del Passeig de Sant Joan. Partint d'un context on la naturalització i pacificació de l'espai urbà està a l'ordre del dia, i ha de conviure juntament amb tot el teixit econòmic d'una ciutat especialitzada en el turisme. El presente trabajo de final de grado está enfocado en los efectos que han tenido las intervenciones de la vía pública en el vecindario, concretamente el vecindario del Passeig de Sant Joan. Partiendo de un contexto donde la naturalización i la pacificación del espacio urbano están en el orden del dia, i tiene que convivir juntamente con todo el tejido económico de una ciudad especializada en el turismo. The present thesis is focused on the effects that have had the interventions of the public road in the neighborhood, specifically the neighborhood of Passeig de Sant Joan. Starting from a context where the naturalization and pacification of the urban space are the order of the day, and has to coexist with all the economic fabric of a city specialized in tourism.
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
2.
|
287 p, 6.3 MB |
Identitats mòbils : Una recerca etnogràfica sobre joventut, agències i cultura visual en contextos de vulnerabilitat
/
López Ruiz, Sara ;
Rifà Valls, Montse, dir.
Aquesta recerca està vinculada a l'experiència d'una etnografia visual i digital a l'Institut Escola la Mina, situat a la perifèria de la ciutat de Barcelona. L'etnografia es basa, inicialment, en un període d'observació participant durant 6 mesos amb l'alumnat de 6è de Primària, i posteriorment en el projecte Identitats Mòbils, realitzat el curs següent amb el mateix grup d'alumnes en un conjunt de sessions setmanals de 4 mesos. [...] Esta investigación está vinculada a la experiencia de una etnografía visual y digital en el Institut Escola la Mina, situado en la periferia de la ciudad de Barcelona. La etnografía se basa inicialmente en un periodo de observación participante durante 6 meses con el alumnado de 6º de Primaria, y posteriorment, en el proyecto Identidades Móviles, realizado el curso siguiente con el mismo grupo de alumnos en un conjunto de sesiones semanales de 4 meses. [...] This research is linked to the experience of visual and digital ethnography at the Institut Escola la Mina, located on the outskirts of the city of Barcelona. Initially, this ethnography is based on an observation period participating for 6 months with the students of 6th grade of Primary (11-12 years old students), and later in the project Mobile Identities, carried out the following year with the same group of students working in weekly sessions for 4 months. [...]
2022
|
|
3.
|
512 p, 2.7 MB |
Rethinking "Educació Lliure" An ethnographic and anthropological study of three alternative schools and educational projects in contemporary Catalonia
/
Menegaki, Maria ;
Ballestín González, Beatriz, dir. ;
Soto Marata, Pepi, dir. ;
Rodríguez García, Dan, dir.
Esta tesis doctoral es un estudio etnográfico y antropológico sobre las escuelas y los proyectos educativos alternativos en la Cataluña contemporánea a partir de tres casos, una escuela privada, una escuela pública y un proyecto educativo autogestionado. [...] Τhis PhD thesis is an ethnographic and anthropological study of alternative schools and educational projects in contemporary Catalonia based on three cases, a private school, a public school, and a self-managed educational project. [...]
2021
|
|
4.
|
|
5.
|
341 p, 15.1 MB |
Rebel bodies and affects in movement : Imagining scenes for an indocile pedagogy
/
Giannoutsou, Amalia ;
Rifà Valls, Montse, dir.
Aquest projecte de recerca es basa en l'experiència d'una etnografia performativa col·laborativa, que va tenir lloc en dos centres d'educació secundària de Barcelona durant el curs 2016-2017 en el context del projecte PI(E)CE, una iniciativa artística, social i educativa. [...] Este proyecto de investigación se basa en la experiencia de una etnografía performativa colaborativa, que tuvo lugar en dos centros de enseñanza secundaria de Barcelona durante el año 2016-2017 en el contexto del proyecto PI(E)CE, una iniciativa artística, social y educativa. [...] This research project draws from the experience of a collaborative performance ethnography, that took place in two secondary schools in Barcelona during the year 2016-2017 within the context of project PI(E)CE, an artistic, social and educational initiative. [...]
2021
|
|
6.
|
95 p, 2.2 MB |
La fotografia en l'Obra del Cançoner popular de Catalunya
/
Grassot Radresa, Marta ;
Riego, Bernardo, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Resum (100 paraules) Estudi de la fotografia dins el projecte de l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya. Un projecte iniciat el 1922 fins al 1936 que tenia com a principal objectiu recollir les cançons del repertori popular de Catalunya, però en què tal com era habitual en molts projectes científics de l'època noucentista, la fotografia va ser un element documental més que completava la recerca. [...] Estudio de la fotografía dentro del proyecto de la Obra del Cancionero Popular de Cataluña. Un proyecto iniciado en 1922 hasta el 1936, que tenía como principal objetivo recoger las canciones del repertorio popular de Cataluña, pero que tal y como era corriente en muchos proyectos científicos de la época novecentista, la fotografía fue un elemento documental más que completaba la investigación. [...] Study of the photography within the project entitled "Work of the Popular Songbook in Catalonia". This project was undertaken from 1922 to 1936 and its principal objective was to compile the songs in Catalonia's popular repertoire but, as was common to many scientific projects in the Noucentist period, photography was another documentary element which completed the research. [...]
2019 Postgrau de Documents fotogràfics [2794/5]
|
|
7.
|
79 p, 7.0 MB |
We Appreciate Power : a multimodal critical discourse analysis of Grimes' Music Video Posted on YouTube
/
Enguídanos Gómez, Adrià ;
Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to produce a multimodal critical discourse analysis of Grimes' video We Appreciate Power. This will serve to explore issues of ideology, identity and multilingualism in both the music video and the YouTube polylogues generated in the same web page. [...] El objetivo de esta disertación es producir un análisis de discurso crítico multimodal del vídeo de Grimes We Appreciate Power. Esto servirá para explorar temas de ideología, identidad y multilingüismo dentro, tanto del vídeo musical, como de los polílogos generados en la misma página web de YouTube. [...] L'objectiu d'aquesta dissertació és produir una anàlisi de discurs crític multimodal del vídeo de Grimes We Appreciate Power. Això servirà per explorar temes d'ideologia, identitat i multilingüisme dins, tant del vídeo musical, com dels polílegs generats a la mateixa pàgina web de YouTube. [...]
2019 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
8.
|
425 p, 1.9 MB |
El periodismo de interacción social, una propuesta de dinamización del campo periodístico La aplicación en el caso de las tripulaciones abandonadas en el Mediterráneo
/
Gayà Morlà, Catalina ;
Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Esta tesis doctoral que lleva por título El Periodismo de Interacción Social, elementos para la dinamización del campo periodístico. La aplicación en el caso de las tripulaciones abandonadas tiene como objeto de estudio la praxis periodística y sus retos en la actualidad. [...] This doctoral thesis is entitled The Journalism of Social Interaction - methods of revitalising the field of journalism. The case of abandoned crews. Journalistic praxis and current challenges are the focus of the study. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
|
|
9.
|
|
10.
|
587 p, 3.5 MB |
Els infants d'origen immigrat i l'educació infantil a Catalunya : La percepció dels mestres a partir de l'anàlisi del discurs (Metodologia Video-cued Multivocal Ethnography)
/
Vingut Riggall, Marta Ana ;
Bertran, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Brougère, Gilles, dir. (Université París 13) ;
Solé Planas, M. Rosa tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
"Els Infants d'Origen Immigrat i l'Escola Infantil a Catalunya" és el títol de la tesi doctoral presentada que deriva d'una investigació iniciada juntament amb el grup de recerca GRADASEL (Grup de Recerca d'Atenció a la Diversitat: Aspectes Socioculturals, Emocionals i Lingüístics") de la Universitat Autònoma de Barcelona, tot seguint la línia d'investigació de l'antropòleg Nord-americà Joseph Tobin centrada en l'acollida d'alumnat immigrat a l'escola infantil des d'una perspectiva transcultural. [...] "Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia" is the title of the doctoral thesis presented stemming from an investigation initiated together with the GRADASEL research group (Research Group for Attention to Diversity: Socio-cultural, Emotional and Linguistic Aspects") of the Universitat Autònoma de Barcelona, following American anthropologist Joseph Tobin's research line focusing on the reception of immigrant students in ECE from a cross-cultural perspective. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
|
|