Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
11 p, 2.5 MB Nudging low-carbon consumption through advertising and social norms / Castro Santa, Juana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; van den Bergh, Jeroen C. J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Widespread advertising of high-carbon goods challenges a shift to low-carbon consumption which is needed to limit climate change. We test the pure and combined effects of advertising and communicating a social norm on low- and high-carbon consumption. [...]
2023 - 10.1016/j.socec.2022.101956
Journal of Behavioral and Experimental Economics, Vol. 102 (February 2023) , art. 101956  
2.
45 p, 1.3 MB If a fight starts watch the crowd : the effect of violence on popular support for social movements / Muñoz Mendoza, Jordi (Universitat de Barcelona) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Social movements often face tactic diversification. In otherwise nonviolent movements, some groups or radical flanks may resort to violent actions such as street rioting. This article analyzes the impact that these violent episodes can have on popular support for the movement as a whole. [...]
2019 - 10.1177/0022343318820575
Journal of peace research, Vol. 56 Núm. 4 (2019) , p. 485-498
2 documents
3.
32 p, 1.1 MB Bringing the neighbors in : a choice experiment on the influence of coordination and social norms on farmers' willingness to accept agro-environmental schemes across Europe / Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sagebiel, Julian (Technische Universität Berlin. Institut für Landschaftsarchitektur und Umweltplanung) ; Olschewski, Roland (Swiss Federal Institute for Forest. Snow and Landscape Research)
This paper aims to shed light on the challenges and opportunities of promoting farmers' participation in agro-environmental programs at reasonable monetary cost in intensively used agricultural landscapes. [...]
2019 - 10.1016/j.landusepol.2019.03.006
Land use policy, Vol. 84 (May 2019) , p. 200-215  
4.
21 p, 1.0 MB El uso de personajes famosos en las campañas de screening de cáncer de colon / Martínez, Jose A. (Universidad Politécnica de Cartagena) ; Ruiz, Manuel (Universidad Politécnica de Cartagena) ; Vivo, María del Carmen (Consejería de Sanidad y Política Social de la Región de Murcia)
En esta investigación estudiamos la efectividad de la campaña de comunicación sobre la concienciación y prevención del cáncer de colon en España, y los personajes famosos utilizados, con el fin de analizar la idoneidad de su elección. [...]
In this research we analyze the effectiveness of the mass media communication campaign on awareness and prevention of colorectal cancer in Spain, also we analyze use and adequacy of celebrities in this campaigns. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.37
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 18-38 (Artículos de investigación)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
104 p, 12.3 MB Prejuicios : Un experimento social con niños / Gázquez Rodríguez, Lidia-Abigail ; González Valderrama, Xènia ; Vicente Martinez, Inés ; Martín-Pascual, Miguel Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Documental basat en un estudi sociològic que pretén descobrir l'existència i el perquè dels prejudicis estètics per aparença. L'estudi consta de tres proves realitzades a nens d'edats compreses entre 6 i 12 anys d'edat, d'acord amb una metodologia qualitativa d'investigació.
Documental basado en un estudio sociológico que pretende descubrir la existencia y el porqué de los prejuicios estéticos por apariencia. El estudio consta de tres pruebas realizadas a niños de edades comprendidas entre 6 y 12 años de edad, en base a una metodología cualitativa de investigación.
Documentary based on a sociological study that aims to discover the existence and the reason for the aesthetic appearance prejudices. The study consists of three tests to children aged between 6 and 12 years old , based on a qualitative research methodology.

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.