Results overview: Found 11 records in 0.03 seconds.
Articles, 11 records found
Articles 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
9 p, 532.1 KB Ficción televisiva en Europa (EU5): origen, circulación de productos y puesta en parrilla / Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
circulación de contenidos de ficción entre países y mercados televisivos se ha diversificado gracias a la multiplicación de canales y formas de acceso y consumo. A pesar de la facilidad, la ubicuidad y la universalidad de acceso, la televisión lineal en abierto sigue siendo el medio hegemónico en los grandes mercados europeos. [...]
The circulation of scripted television shows across countries and markets has diversified due to the proliferation of chan-nels and forms of consumption and access. Despite ubiquity and universal access, open linear TV remains the dominant medium in the major European markets. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.ene.14
El profesional de la información, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 132-140  
2.
22 p, 157.4 KB Las series españolas en YouTube : comparativa de género sobre el fenómeno fan / Hidalgo-Marí, Tatiana (Universidad de Alicante) ; Sánchez Olmos, Candelaria (Univerdidad de Alicante)
El presente trabajo analiza la actividad de la comunidad fan en YouTube en torno a las series televisivas de producción española a partir de un análisis comparativo de género. Para ello, presentamos un estudio exploratorio a partir de una muestra basada en una metodología genuina, que recoge más de 100 vídeos subidos a YouTube por los fans y cuyo contenido es relativo a series españolas de estreno en 2013. [...]
This study explores YouTube users creation and consumption of videos related to Spanish TV series, from a gender perspective. The exploration is based on a sample of more than 100 short YouTube videos about 21 Spanish TV series premiered in 2013. [...]

2015 - 10.21134/mhcj.v0i6.88
Miguel Hernández Communication Journal, Núm. 6 (2015) , p. 219-240  
3.
18 p, 269.5 KB Fandom televisivo y construcción de identidad. Análisis de los comentarios de las fans españolas y los community managers / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Castro Mariño, Deborah (Madeira Interactive Technologies Institute)
La era digital ofrece a los espectadores de ficción televisiva una variedad de espacios en los cuales revelar su propia identidad y las emociones generadas por los textos consumidos. Metodología. Se analizan 7. [...]
Digital age brings to television fiction viewers a variety of spaces where they can disclose their self-identity and emotions generated by the texts consumed. Methodology. This article analyses 7,849 comments posted by female fans and community managers on 122 sites (forums and social networks) dedicated to the Spanish TV fiction. [...]

2018 - 10.4185/RLCS-2018-1242
Revista Latina de Comunicación Social, Vol. 73 (2018) , p. 1-18
2 documents
4.
20 p, 388.5 KB La recepción televisiva española en la era multipantalla / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María
Este artículo estudia la recepción de la ficción televisiva española mediante una combinación de técnicas de análisis offline (cuestionarios y focus group) y online (comentarios en Internet). Los resultados del análisis offline revelan el carácter complementario y especializado de los dispositivos, aunque el análisis online no aporta evidencias sobre el impacto de las segundas pantallas en los procesos de socialización, ni sobre la construcción de identidad femenina.
This article studies the reception of the Spanish television fiction, by combining offline analysis techniques (questionnaires and focus group) and online (analysis of comments on the Internet). The offline analysis reveals the complementary and specialized nature of the devices, but the online analyses do not provide evidence about the impact of the second screen in the socialization process, nor on the construction of feminine identity.

2017
Comunicación y Sociedad, Vol. 30 (2017) , p. 141-160
2 documents
5.
16 p, 167.3 KB Mujeres detrás de las cámaras en la industria española de televisión / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Forga Martel, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En este artículo se analiza la tarea de las mujeres que trabajan detrás de las cámaras en las series de ficción de producción española emitidas en horario de máxima audiencia durante la temporada 2013-2014. [...]
This article analyses women’s behind the scenes employment on prime-time Spanish television series programs airing on the broadcast networks during 2012-2013. This research is particularly innovative, since there are no existing previous studies that have realized this diagnosis in relation to the Spanish TV fiction. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2252
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 69-84  
6.
11 p, 397.7 KB Televisión, cine y publicidad, fuentes de conocimiento del pasado y del presente / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat de Barcelona)
Los medios de comunicación son una fuente de estudio del pasado y del presente que permiten mostrar la articulación de los cambios sociales colectivos con las transformaciones individuales. En este artículo presentamos un método de análisis que hemos experimentado con productos cinematográficos, televisivos y de publicidad. [...]
Mass Media are a source of research for past and present knowledge that permit to show the articulation between social and collective changes with the individual transformations. In this article, we present a method of analysis that we have experimented with film, television and advertising products. [...]

2013 - 10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342
Historia y comunicación social, Vol. 18, Núm. Esp (Diciembre 2013) , p. 461-471  
7.
16 p, 98.8 KB Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva : un estudio de caso / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la representación de los jóvenes en las series juveniles, basándose en el estudio de caso de la serie estadounidense “Dawson crece”. [...]
This article presents the main results arising from an investigation about adolescents’ portrayals in teen series, focusing on the case study of the US teen drama “Dawson’s Creek”. Given to the importance of a television format specifically produced for a young target, the article examines the stereotypes that are represented, with particular attention to the settings where the characters are portrayed and to the nature of their social relationships. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 71-86  
8.
18 p, 164.1 KB The occupational roles of television fiction characters in Spain : distinguishing traits in gender representation / García Múñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gómez Díaz, Xiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the main findings of a study on the portrayal of occupational roles in fiction series broadcast by the general nationwide channels during the 2009/2010 season in Spain. Fiction is one of the most highly appreciated genres amongst audiences, thus the study of fiction characters allows us to identify the models and roles portrayed and transmitted by television. [...]
Este artículo presenta los principales resultados de un estudio sobre la representación de los roles ocupacionales de los personajes de la ficción seriada emitida en España por las cadenas generalistas con cobertura estatal, durante la temporada televisiva 2009/2010. [...]

2012
Comunicación y sociedad, Vol. 25, Núm. 1 (2012) , p. 349-366  
9.
21 p, 162.1 KB Representaciones de la mujer en la ficción postfeminista : Ally McBeal, Sex and the City y Desperate Housewives / Chicharro Merayo, Mar (Universidad Complutense de Madrid. Centro de Estudios Superiores Felipe II)
El presente trabajo explora las conexiones entre la ideología postfeminista y la cultura popular, ejemplificada en tres productos de ficción televisiva, de proyección internacional y de consumo masivo. [...]
This paper explores the relationship between post-feminist ideology and popular culture, which is exemplified in three internationally-distributed television fiction products for mass consumption. It starts from the assumption that television is an ideological artefact reflecting cultural dynamics as well as a socialization agent that is able to reproduce and legitimate feminine models. [...]

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n1.469
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 11-31  
10.
9 p, 295.7 KB Paleotelevisión, neotelevisión y metatelevisión en las series dramáticas estadounidenses / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Este artículo analiza las características paleotelevisivas, neotelevisivas y metatelevisivas de las series de ficción estadounidenses contemporáneas pertenecientes al género dramático y a los subgéneros de aventuras («Perdidos»), policíaco («CSI: Las Vegas») y político («El ala oeste de la Casa Blanca»). [...]
This paper analyses the paleoTV, neoTV and metaTV features in three US drama series belonging to drama series genres and adventure subgenres: adventures («Lost»), crime («CSI: Crime Scene Investigation») and politics («The West Wing»). [...]

2009
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 17, Núm. 33 (octubre 2009) , p. 175-183  

Articles : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.