Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
27 p, 520.4 KB Inclusión de música popular urbana por parte de docentes de música en Chile / Jorquera Rossel, Raúl Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Como parte de una investigación de mayor alcance, se presenta un análisis de la inclusión de música popular urbana por parte de docentes de música chilenos. Se exponen datos relevantes obtenidos de la aplicación de una encuesta a ciento veintinueve docentes y de entrevistas semiestructuradas a seis de estos mismos docentes. [...]
As part of a larger research, an analysis of the inclusion of urban popular music by Chilean music teachers is presented. Relevant data is obtained from a survey made to one hundred twenty nine teachers and six semi-structured interviews to these same teachers are exposed. [...]

2018
Neuma : revista de música i docencia musical, Vol. 2 (2018) , p. 132-158  
2.
18 p, 145.8 KB Le "sentiment" comme facteur sémantique : la "sémantique représentationnelle" entre la "linguistique psychologique" et le formalisme / Tchougounnikov, Serge (Université de Bourgogne Franche-Comté)
La linguistique psychologique - Heymann Steinthal en Allemagne (1823-1899) ou Aleksandr Potebnia en Russie (1835-1891) - a pour base une "sémantique représentationnelle". L'opinio communis du XIXe siècle reflète la position des psychologues selon laquelle les significations sont des représentations (Vorstellungen) liées aux mots. [...]
Psychological linguistics - Heymann Steinthal in Germany (1823-1899) and Aleksandr Potebnia in Russia (1835-1891) - has borrowed from the psychology of its time the model of "representative semantics" according to which meanings are representations (Vorstellungen) connected to words. [...]

2016
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2016) , p. 27-44  
3.
30 p, 219.5 KB En torno al escoto-lulismo de Pere Daguí / Ramis Barceló, Rafael (Universitat de les Illes Balears)
Possiblement Pere Daguí (1435-1500) hagi estat el lul·lista més important i més influent del trànsit entre l'Edat Mitjana i el Renaixement. Potser només el franciscà Bernard de Lavinheta pugui compartir aquesta primacia. [...]
Posiblemente Pere Daguí (1435-1500) haya sido el lulista más importante y más influyente del tránsito entre la Edad Media y el Renacimiento. Tal vez sólo el franciscano Bernard de Lavinheta pueda compartir tal primacía. [...]
This article attempts to reconsider the biographical context and works of Pere Daguí, a catalan professor of Lullism in Majorca during the second half of the 15th Century. Daguí is the most influent Lullist in the Modern Era, although his works are a combination between Lullism and Scotism. [...]

2014 - 10.5565/rev/medievalia.127
Medievalia, Vol. 16 (2013) , p. 235-264 (Articles)  
4.
20 p, 293.5 KB ¿Para qué sirve un ballestrinque? : Reflexiones sobre el funcionamiento de artefactos y organismos en un mundo sin funciones / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lorenzo González, Guillermo (Universidad de Oviedo. Departamento de Filología Española)
This article defends an eliminativist stance concerning the functions of artificial and natural designs. An illustrative sample of each type of object, both sharing an evident functional unspecificity, is discussed. [...]
Este trabajo defiende una posición eliminativista sobre la cuestión de las funciones de los diseños artificiales y orgánicos. Se centra en un ejemplo representativo de cada tipo de objeto caracterizado por su evidente falta de especificidad funcional y concluye que, en todos los casos, son las propiedades formales de los objetos lo único que realmente resulta relevante cuando nos interesa comprender su manera de intervenir o interaccionar con el ambiente, sea éste natural o tecnológico. [...]

2010
Teorema. Revista internacional de Filosofía, Vol. 29, Núm. 3 (2010) , p. 57-76  
5.
18 p, 1.2 MB Influencia de las pruebas de acceso a la Universidad en la Enseñanza de la integral definida en el Bachillerato / Contreras de la Fuente, Ángel ; Ordóñez Cañada, Lourdes ; Wilhelmi, Miguel R.
La integral definida es considerada un tópico matemático central en el bachillerato. Un indicador empírico de este hecho son las pruebas de acceso a la universidad que masivamente proponen una cuestión, ejercicio o problema relacionado con esta noción matemática. [...]
The definite integral is considered a main topic in High School mathematics. An empirical evidence of this fact is the frequent use of it in the inclusion of a question, exercise or problem involving this mathematical notion in the university entrance examination. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.63
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 367-384  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.