1.
|
30 p, 9.1 MB |
Trajectòries migratòries i rendiment escolar als barris de Barcelona
/
Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics)
Els 53. 612 alumnes relacionats amb la immigració que estudien a la ciutat de Barcelona durant el curs 2015-2016 representen el 30,4% del total de l'alumnat. Un 15,1% d'aquests resideixen als barris més vulnerables inclosos en el Pla de Barris, on representen el 43% dels alumnes. [...] Los 53. 612 alumnos relacionados con la inmigración que estudian en Barcelona durante el curso 2015-2016 representan el 30,4% del alumnado. Un 15,1% de estos residen en los barrios más vulnerables contemplados dentro del Pla de Barris, donde representan hasta el 43% de los alumnos. [...] Les 53. 612 étudiants liés à l'immigration qui ont étudié à Barcelone au cours de l'année scolaire 2015-2016 représentaient 30,4% des étudiants. Environ 15,1% de ces étudiants résident dans les quartiers les plus vulnérables de la ville, où ils représentent jusqu'à 43% des étudiants. [...] The 53,612 students with links to foreign immigration who were studying in Barcelona in the 2015-2016 academic year represented 30. 4% of all students in the city. About 15. 1% of these students were living in the most vulnerable neighborhoods of the city, where they accounted for as much as 43% of all students. [...]
2021 - 10.5565/rev/dag.608
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 1 (2021) , p. 73-102 (Articles)
|
|
2.
|
26 p, 444.4 KB |
Fracaso escolar, crisis económica y desigualdad de oportunidades educativas : España y Argentina
/
Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ;
Molina Derteano, Pablo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani)
El objetivo del presente trabajo es analizar el efecto de las crisis económicas en la desigualdad de oportunidades educativas comparando el logro educativo de familias españolas y argentinas. El indicador elegido es el fracaso escolar administrativo, definido como no obtener el título mínimo requerido en el sistema educativo. [...] The objective of this paper is to analyse the effect of economic crises on the inequality of educational opportunities through a comparison of the performances of Spanish and Argentine families. The chosen indicator is administrative school failure, defined as not achieving the minimum qualification required in the education system. [...] L'objectiu d'aquest treball és analitzar l'efecte de les crisis econòmiques en la desigualtat d'oportunitats educatives comparant l'èxit educatiu de famílies espanyoles i argentines. L'indicador escollit és el fracàs escolar administratiu, definit com la no obtenció del títol mínim requerit en el sistema educatiu. [...]
2019 - 10.5565/rev/papers.2574
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 2 (2019) , p. 279-303 (Artículos)
|
|
3.
|
31 p, 296.3 KB |
La construcción del "fracaso escolar" en España : génesis y cristalización de un problema social
/
Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo analiza la génesis del "fracaso escolar" como problema social y público en España. Parte de un estudio sociohistórico basado en diversos documentos (prensa, revistas educativas, legislación, informes oficiales y libros). [...] This paper analyses the emergence of "school failure" as a social and public problem in Spain, drawing on a socio-historical study based on a variety of documents (press, educational reviews, legal texts, official reports and books). [...] Aquest article analitza la gènesi del "fracàs escolar" com a problema social i públic a Espanya. Parteix d'un estudi sociohistòric basat en diversos documents (premsa, revistes educatives, legislació, informes oficials i llibres). [...]
2017 - 10.5565/rev/papers.2297
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 3 (Juliol-Setembre 2017) , p. 477-507 (Artículos)
|
|
4.
|
14 p, 257.4 KB |
El dret a l'educació a Catalunya
/
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquest article revisa l'estat de la qüestió respecte al dret a l'educació a Catalunya. A partir de la revisió de dades i d'evidències qualitatives disponibles, el treball explora les principals mancances en el compliment efectiu d'aquest dret. [...]
2012
Docs Infància a Catalunya, Març 2012, p. 1-14
|
|
5.
|
|
6.
|
23 p, 344.3 KB |
Reflexivity on stories of conflict among Latin American teenage school girls in a multicultural school in Madrid
/
Patiño Santos, Adriana (University of Southampton)
This paper looks at forms of reflexivity and the moral positioning of social actors, displayed in conversational narratives about school conflict, co-produced by Latin American girls during sociolinguistic interviews with a female researcher of Latin American origin, in a multicultural school in the centre of Madrid. [...] Este artículo estudia algunas formas de reflexividad y de posicionamiento moral en narrativas conversacionales sobre el conflicto escolar. Estas narrativas fueron coproducidas por jóvenes de origen latinoamericano en entrevistas con una investigadora, también latinoamericana, en un instituto de secundaria multicultural, ubicado en el centro de Madrid. [...] Aquest article estudia algunes formes de reflexivitat i de posicionament moral a narratives conversacionals sobre el conflicte escolar. Aquestes narratives van ser coproduïdes per joves d'origen llatinoamericà, a entrevistes amb una investigadora també llatinoamericana, a un institut de secundària multicultural, al centre de Madrid. [...] Cet article examine les formes de réflexivité et le positionnement moral des acteurs sociaux sur le conflit dans les récits de conversation école. Ces récits sont co-produit les jeunes d'Amérique latine au cours des entrevues sociolinguistiques avec une chercheuse d'origine latino-américaine, dans une école multiculturelle dans le centre de Madrid. [...]
2016 - 10.5565/rev/jtl3.690
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)
|
|
7.
|
4 p, 57.9 KB |
Fracaso escolar y dislexia
/
Solé Planas, Maria Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Formació del Professorat d'EGB) ;
Roc Peñaranda, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Formació del Professorat d'EGB)
Las dificultades en el aprendizaje de la lectura y la escritura son frecuentes. El concepto de dislexia se manifiesta en las dificultades para la lectura y la escritura. Para su aprendizaje adecuado, es necesaria una madurez global. [...]
1977
Cuadernos de pedagogía, Num. 34 (1977) , p. 32-36
|
|
8.
|
6 p, 152.8 KB |
Marco para la intervención
/
Grupo OOE (Observatorio de Oportunidades Educativas) ;
Balaguer, Lourdes ;
Comellas i Carbó, Maria Jesús, 1943- ;
Essomba Gelabert, Miquel Àngel ;
Laborda Molla, Cristina ;
Núñez, Carmen
Los autores presentan una propuesta para la mejora de la práctica educativa en Secundaria, centrada en tres grandes ejes: el ámbito organizativo, la adecuación de los materiales educativos y la interacción en el aula. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (Septiembre 2003) , p. 67-73
|
|
9.
|
|
10.
|
|