Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
26 p, 355.0 KB Jóvenes ecuatorianos, movilidad y educación superior en España y Ecuador : trayectorias educativas desiguales en tiempos de crisis / Vega Solís, Cristina (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (Equador)) ; Gómez Martín, Carmen (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (Equador)) ; Monteros Obelar, Silvina (Universidad de Granada)
El artículo analiza las desigualdades que se gestan y reproducen en las trayectorias educativas universitarias de los jóvenes ecuatorianos en España y Ecuador en el contexto de la crisis, centrándose en las estrategias vinculadas a la movilidad de estos jóvenes y sus familias y el papel que juegan las políticas públicas. [...]
In the paper we analyze the inequalities that emerge from and are reproduced in Ecuadorian's higher education trajectories in the context of economic crises. We focus on the strategies that these youth and their families employ for social mobility as well as the role of public policy in these processes. [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.1815
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 173-198 (Artículos)  
2.
17 p, 495.7 KB L'importance de la visibilité dans les processus migratoires / Gómez Martín, Carmen
La question de la visibilité n'a été traitée, jusqu'à présent, que de manière marginale par la sociologie des migrations. Avec cet article nous allons de démontrer la pertinence de cette notion comme instrument analytique dans le domaine d'étude des migrations. [...]
The Sociology of Migration has treated the «visibility» question in rather marginal way so far. With this paper we try to demonstrate the soundness of this concept as an analytical tool in migration studies. [...]

2009 - 10.5565/rev/papers/v91n0.726
Papers : revista de sociologia, N. 91 (2009) p. 153-169  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.