Results overview: Found 20 records in 0.03 seconds.
Articles, 8 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 11 records found
Articles 8 records found  
1.
15 p, 895.7 KB Semantic processing in bilingual aphasia : Evidence of language dependency / Calabria, M. (Universitat Pompeu Fabra) ; Grunden, Nicholas (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Serra, M. (Universitat Pompeu Fabra) ; García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Costa, Albert (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Individuals with aphasia frequently show lexical retrieval deficits due to increased interference of semantically related competitors, a phenomenon that can be observed in tasks such as naming pictures grouped by semantic category. [...]
2019 - 10.3389/fnhum.2019.00205
Frontiers in human neuroscience, Vol. 13 (january 2019) , p. 205  
2.
23 p, 1.3 MB Voluntary language switching in the context of bilingual aphasia / Grunden, N. (Universitat Pompeu Fabra) ; Piazza, G. (Basque Center on Cognition) ; García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Calabria, Marco (Universitat Oberta de Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona
As studies of bilingual language control (BLC) seek to explore the underpinnings of bilinguals' abilities to juggle two languages, different types of language switching tasks have been used to uncover switching and mixing effects and thereby reveal what proactive and reactive control mechanisms are involved in language switching. [...]
2020 - 10.3390/bs10090141
Behavioral Sciences, Vol. 10 Núm. 9 (september 2020) , p. 141  
3.
11 p, 845.9 KB Neuropsychological deficits in patients with cognitive complaints after COVID-19 / García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Calabria, Marco (Universitat Oberta de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut) ; Grunden, Nicholas (Department of Psychology. Concordia University) ; Pons, Catalina (Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació Blanquerna) ; Arroyo, Juan Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gómez-Ansón, Beatriz (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Lleó, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alcolea, Daniel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Belvís, Roberto (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Morollón, Noemí (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Mur, Isabel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pomar, Virginia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Domingo, Pere (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Background: While much of the scientific focus thus far has been on cognitive sequelae in patients with severe COVID-19, subjective cognitive complaints are being reported across the spectrum of disease severity, with recent studies beginning to corroborate patients' perceived deficits. [...]
2022 - 10.1002/brb3.2508
Brain and behavior, Vol. 12 Núm. 3 (march 2022) , p. e2508  
4.
10 p, 709.5 KB Post-COVID-19 fatigue : the contribution of cognitive and neuropsychiatric symptoms / Calabria, Marco (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Salut) ; García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Grunden, Nicholas (Centre for Research On Brain. Language & Music) ; Pons, Catalina (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport. Blanquerna.) ; Arroyo, Juan Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gómez-Ansón, Beatriz (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Estévez García, Marina del Carmen (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Belvís, Roberto (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Morollón, Noemí (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Vera Igual, Javier (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Mur, Isabel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pomar, Virginia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Domingo, Pere (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Fatigue in its many forms of physical, mental, and psychosocial exhaustion is a common symptom of post-COVID-19 condition, also known as "Long COVID. " Persistent fatigue in COVID-19 patients is frequently accompanied by cognitive dysfunction and neuropsychiatric symptoms; however, less is known about the relationships between these components of post-COVID-19 condition and fatigue itself. [...]
2022 - 10.1007/s00415-022-11141-8
Journal of Neurology, Vol. 269 Núm. 8 (august 2022) , p. 3990-3999  
5.
10 p, 2.2 MB Functional changes in prefrontal cortex following frequency-specific training / Bach-Morrow, L. (Think Interfaces) ; Boccalatte, F. (Department of Pathology. NYU Langone Medical Center) ; DeRosa, A. (Department of Mathematics. University of Maryland) ; Devos, D. (Department of Neurology. University Hospital. Univ of Lille) ; García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Inglese, M. (Neurology Department. Icahn School of Medicine at Mount Sinai) ; Droby, A. (Neurology Department. Icahn School of Medicine at Mount Sinai)
Numerous studies indicate a significant role of pre-frontal circuits (PFC) connectivity involving attentional and reward neural networks within attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) pathophysiology. [...]
2022 - 10.1038/s41598-022-24088-7
Scientific reports, Vol. 12 Núm. 1 (december 2022) , p. 20316  
6.
8 p, 1.1 MB Different Approaches to Analyze Muscle Fat Replacement With Dixon MRI in Pompe Disease / Alonso-Jiménez, Alicia (University Hospital Antwerp (Bèlgica)) ; Nuñez Peralta, Claudia Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montesinos, P. (Philips Healthcare Iberia) ; Alonso-Pérez, Jorge (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; García-Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Montiel, E. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Belmonte Jimeno, Izaskun (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pedrosa, Irene (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Segovia, Sonia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Llauger, Jaume (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Diaz-Manera, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Quantitative MRI is an increasingly used method to monitor disease progression in muscular disorders due to its ability to measure changes in muscle fat content (reported as fat fraction) over a short period. [...]
2021 - 10.3389/fneur.2021.675781
Frontiers in neurology, Vol. 12 (august 2021) , p. 675781  
7.
8 p, 233.4 KB Pattern of Regional Cortical Thinning Associated with Cognitive Deterioration in Parkinson's Disease / Pagonabarraga Mora, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Corcuera Solano, Idoia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vives-Gilabert, Yolanda (Institut de Física d'Altes Energies) ; Llebaria, Gisela (Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas) ; García Sánchez, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Pascual-Sedano, Berta María (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Delfino, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Kulisevsky, Jaime (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Gómez-Ansón, Beatriz (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Dementia is a frequent and devastating complication in Parkinson's disease (PD). There is an intensive search for biomarkers that may predict the progression from normal cognition (PD-NC) to dementia (PDD) in PD. [...]
2013 - 10.1371/journal.pone.0054980
PloS one, Vol. 8 Núm. 1 (30 2013) , p. e54980  
8.
5 p, 477.0 KB Facial Emotion Recognition Impairment in Patients with Parkinson's Disease and Isolated Apathy / Martínez Corral, Mercè (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pagonabarraga Mora, Javier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Llebaria, Gisela (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pascual-Sedano, Berta María (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; García Sánchez, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gironell, Alexandre (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Kulisevsky, Jaime (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Apathy is a frequent feature of Parkinson's disease (PD), usually related with executive dysfunction. However, in a subgroup of PD patients apathy may represent the only or predominant neuropsychiatric feature. [...]
2010 - 10.4061/2010/930627
Parkinson's Disease, Vol. 2010 (7 2010)  

Research literature 1 records found  
1.
241 p, 3.2 MB Comportamiento de la escala Parkinsońs Disease - Cognitive Rating Scale (PD - CRS) en patologías diferentes a la enfermedad de Parkinson / Ruzafa Valiente, Eva ; Kulisevsky, Jaime, dir. ; García Sánchez, Carmen, dir. ; Grau Veciana, Josep M. (Josep Maria) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
En el presente estudio se han llevado a cabo dos líneas de investigación con el objetivo de comprobar cómo se comportan dos escalas diseñadas originariamente para pacientes con enfermedad de Parkinson (EP). [...]
In the present study we have carried out two lines of research in order to check how two scales designed originally for patients with Parkinson's disease (PD) behave. At the first line of research has been analyzed how the Parkinson's disease Cognitive Rating Scale (PD - CRS) behaves under other cognitive impairment conditions different than PD. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Course materials 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
9 p, 121.9 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky Bojarski, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; Auge Domenech, Laura ; García Sánchez, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
2.
6 p, 108.3 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Gonzalez Sanchez, Victoria ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernandez Cano, Maria Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
The subject is divided into two blocks. Objectives of Part I: General Aspects of Speech Therapy. Know the basic concepts of the health sciences, of which speech therapy is a part. Describe the general aspects of the practice of speech therapy Know the professional aspects of speech therapy Objectives of Part II: Knowledge of the framework of the practice of speech therapy. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia forma parte. Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
3.
8 p, 118.0 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; Auge Domenech, Laura ; García Sánchez, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
4.
5 p, 107.0 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Andrés Carrillo, Cristina ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernandez Cano, Maria Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
The subject is divided into two blocks. Objectives of Part I: General Aspects of Speech Therapy. Know the basic concepts of the health sciences, of which speech therapy is a part. Describe the general aspects of the practice of speech therapy Know the professional aspects of speech therapy Objectives of Part II: Knowledge of the framework of the practice of speech therapy. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia forma parte. Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
5.
5 p, 104.1 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Andrés Carrillo, Cristina ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernández-Cano, María Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
The subject is divided into two blocks. Objectives of Part I: General Aspects of Speech Therapy. Know the basic concepts of the health sciences, of which speech therapy is a part. Describe the general aspects of the practice of speech therapy Know the professional aspects of speech therapy Objectives of Part II: Knowledge of the framework of the practice of speech therapy. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia forma parte. Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
6.
8 p, 117.8 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; Auge Domenech, Laura ; García Sánchez, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
5 p, 104.0 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Andrés Carrillo, Cristina ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernández-Cano, María Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Resina Curado, Paula ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia f Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
8.
6 p, 109.1 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; García Sánchez, Carmen ; Marí Vico, Rosana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2020-21
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Grau en Logopèdia [1383]
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
9.
4 p, 101.8 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Andrés Carrillo, Cristina ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernández-Cano, María Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia f Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
10.
6 p, 80.9 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; García Sánchez, Carmen ; Marí Vico, Rosana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
2018-19
Grau en Logopèdia [1383]  

Course materials : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.