Results overview: Found 778 records in 0.01 seconds.
Articles, 40 records found
Contributions to meetings and congresses, 4 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 26 records found
Learning materials, 1 records found
Course materials, 696 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Personal and institutional archives, 4 records found
Articles 40 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
13 p, 587.7 KB Les pràctiques de laboratori en Geologia / Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. [...]
There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. [...]
A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
42 p, 2.1 MB Geologia de la plana del Baix Emporda / Mas-Pla, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Pallí Buxó, Lluís (Universitat de Girona. Departament de Ciències Ambientals) ; Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Els trets geològics que presenta la Plana del Baix Empordà es deuen, fonamentalment, als processos sedimentaris que es desenvoluparen durant l'Holocè, una vegada la mar assolí una cota estable, propera a l'actual, en la transgressió Versiliana. [...]
The geological features of the Baix Empordà Plain are mainly related to the sedimentary processes that took place during the Holocen, when a stable sea level was reached at the end of the Versilian transgression. [...]

1989
Estudis del Baix Empordà, Núm. 8 (1989) , p. 5-40  
3.
6 p, 526.9 KB Geologia viatjant : proposta didàctica de treball per projectes programada en 5E / Barbero Camps, Elisabet
A qui no li agradaria conèixer els indrets més bells i geològicament interessants de la Terra? En aquesta seqüència didàctica us proposo treballar la dinàmica interna i externa de la Terra a partir d'un context de viatges figurats pel món per quinze destinacions diferents. [...]
Who wouldn't want to get to know the most beautiful and geologically interesting places on the Earth? This didactic experience will allow you to study the internal and external dynamics of the Earth through a context of travelling to up to fifteen different destinations. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.400
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 2-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
3 p, 345.0 KB La geologia que ens envolta : contextualitzem / Leiva Hevia, Silvia (Institut Lliçà d'Amunt)
Per aconseguir que la Geologia resulti més atraient i entenedora per l'alumnat de primer d'ESO, en aquesta seqüència didàctica es realitzen activitats amb diferents orientacions metodològiques: construcció d'una maqueta de modelatge càrstic, sortida de camp a Sant Miquel del Fai per poder treballar "in situ" els coneixements adquirits a l'aula i creació d'un itinerari geològic urbà per la població de Lliçà d'Amunt. [...]
To make Geology more attractive and understandable for ESO students, they carry out activities with different methodological guidelines: construction of a model of the Karst modeling, exit of the field in Sant Miquel del Fai to be able to work "in situ" the knowledge acquired in the classroom and creation of an urban geological itinerary for the population of Lliçà d'Amunt. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.3
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 9-11 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
6 p, 553.5 KB Una estrategia integral de análisis de la educación en geología en la Educación Secundaria Obligatoria : contextos formales y no-formales / Sanz, Josu (Universidad del País Vasco) ; Zamalloa Echevarría, Teresa (Universidad del País Vasco) ; Casas, Nerea (Lauaxeta Ikastola)
La percepción que como docentes tenemos de la paulatina pérdida de peso y de interés hacia las ciencias debe corroborarse con herramientas de análisis que ofrezcan resultados fiables y tangibles. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 491-496  
6.
6 p, 166.3 KB Innovación educativa en las clases de biología y geología de 4º ESO : el uso de la red social Twitter / Reina, Marta (Centro de Estudios Universitarios Cardenal Spínola CEU y Colegio Santa Ana de Sevilla) ; Vílchez, José Eduardo (Centro de Estudios Universitarios Cardenal Spínola CEU)
Este estudio preliminar que usa la red social Twitter como herramienta de innovación metodológica en las clases de Ciencias (Biología y Geología 4º ESO), pretende fomentar entre los estudiantes la búsqueda de noticias científicas de actualidad. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1355-1360  
7.
6 p, 193.4 KB Pensamiento sistémico : el concepto de sistema en el currículo y en libros de texto de secundaria de biologia y geologia / Romeo Sánchez, Ana ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo es un estudio inicial sobre el concepto de sistema que desarrollan los alumnos a lo largo de su paso por la etapa escolar, en concreto dentro del ámbito de las ciencias naturales. Para ello hemos realizado un análisis del contenido de los textos que rigen el currículo de Biología y Geología en Aragón, así como de los libros de texto de dos de las editoriales más utilizadas en esta comunidad. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1393-1398  
8.
8 p, 628.9 KB Evolución en el uso de modelos a través de la argumentación en una actividad de geología / Blanco Anaya, Paloma (Universidade de Santiago de Compostela) ; Díaz de Bustamante, Joaquín (Universidade de Santiago de Compostela)
En este artículo se analiza una actividad de geología en la que los estudiantes tienen que explicar cómo se formó el sinclinal de O Courel (Galicia, España). El objetivo consiste en examinar cómo el proceso de argumentación de los estudiantes contribuye a que éstos modifiquen sus modelos de superposición de los estratos, geocronología, tectónica de placas y erosión, mientras explican dicha formación geológica. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4265-4272  
9.
6 p, 211.3 KB Perfil académico y actitud sobre la Geología/Geodiversidad en el profesorado de ciencias de la ESO / Zamalloa Echevarría, Teresa (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Sanz Alonso, Josu (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Maguregi González, Gurutze (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Echevarría Ugarte, Isabel (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Fernández Alonso, María Dolores (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales)
El presente trabajo explora el perfil académico y la actitud sobre la geología/geodiversidad en el profesorado de Ciencias de la ESO. Un estudio llevado a cabo en el territorio histórico de Bizkaia en el que ha participado un total de 82 de profesores/as. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3758-3763 (Innovacions didàctiques)  
10.
7 p, 170.8 KB El recuerdo de los futuros profesores de secundaria sobre sus profesores de Biología y Geología en educación secundaria / Borrachero, Ana Belén (Universidad de Extremadura) ; Costillo, Emilio (Universidad de Extremadura) ; Bermejo Garcia, Maria Luisa (Universidad de Extremadura)
Con este trabajo se pretende conocer si el recuerdo que poseen los egresados de diferentes carreras científicas sobre la actitud y la metodología que usaban sus profesores de Biología y Geología (ESO) ha podido influir en su elección de carrera. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 467-473 (Innovacions didàctiques)  

Articles : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 4 records found  
1.
10 p, 705.9 KB El treball pràctic en una assignatura transversal entre geologia i arqueologia prehistòrica a partir de la constitució d'una base de dades / Rita Estrada, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Aquesta iniciativa és la continuació d'un anterior Projecte de Millora de Qualitat Docent on s'ha desenvolupat una assignatura transversal entre Geologia i Arqueologia Prehistòrica. Mitjançant un cas pràctic, l'estudiant segueix el plantejament i desenvolupament d'una recerca específica en un territori concret i proper (Osona) a l'entorn d'unes activitats específiques exercides per una comunitat humana que hi va viure ara fa 4500 anys. [...]
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
8 p, 536.9 KB Autoaprenentatge i autoavaluació en el reconeixement de minerals i de jaciments (Geologia) / Corbella i Cordomí, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Cardellach López, Esteve
Hem emprat l'eina d'autoavaluació del Campus Virtual en dues assignatures de la llicenciatura de Geologia relacionades amb minerals, amb la idea de reforçar l'aprenentatge de la part més teòrica en una i la part més pràctica l'altra. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
3.
6 p, 51.3 KB Geología i arqueología : propuesta de una asignatura transversal / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Se presenta la propuesta de una asignatura de carácter transversal entre la Geología y la Arqueología para impartirse en los estudios universitarios de grado si bien puede hacerse extensiva a diferentes niveles de conocimiento (postgrado, asignatura de campus,…). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
4.
4 p, 290.6 KB Recurs multimedia del treball de camp en geologia / Oms, O. (Oriol) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Brusi, David (Universitat de Girona. Departament de Ciències Ambientals) ; Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro i Maideu, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Biosca, J. (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa) ; Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Vicens, E. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior ; Jornades d'Innovació Docent de la UAB (1es : 2004 : Bellaterra, Catalunya)
El portal Geocamp s'ha creat per aplicar-lo al procés d'aprenentatge de la Geologia al camp, enllaçant conceptes teòrics amb metodologia de treball fora de l'aula o el laboratori. S'adreça a docents i estudiants d'universitat, secundària, batxillerat, formació de professorat o públic en general. [...]
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Books and collections 5 records found  
1.
20 p, 306.5 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Geologia / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
2.
11 p, 46.3 KB Reglament del Departament de Geologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia
2005  
3.
35 p, 2.7 MB La Contribución del Departamento de Geología a la internacionalización y excelencia de la Universitat Autònoma de Barcelona / Briansó, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència pronunciada amb motiu de la festivitat de sant Albert Magne a la sala d'actes de les Fac. Biociències i Ciències, UAB, 2010.
Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
4.
10 p, 1.5 MB Creació de recursos digitals per a la innovació docent en geologia estructural i tectònica / Teixell Cácharo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Griera Artigas, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Arboleya, María Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Tesón del Hoyo, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Corral, Isaac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Aquest projecte consisteix en l'elaboració d'una sèrie de recursos didàctics en format digital per a l'ensenyament de les matèries de Geologia Estructural i de Tectònica en titulacions relacionades amb les Ciències de la Terra. [...]
Este proyecto consiste en la elaboración de una serie de recursos didácticos en formato digital para la enseñanza de las materias de Geología Estructural y Tectónica en titulaciones relacionadas con las Ciencias de la Tierra. [...]
This project consisted of developing a series of teaching resources in digital format to teach the subjects of Structural Geology and Tectonics in degree programmes related to the Earth Sciences. The goal was to improve students' training and performance by developing out-of-classroom support activities that foster independent learning and self-regulation on the part of the students. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 23-32
4 documents
5.
14 p, 1.5 MB Competències i habilitats transversals entre geologia i arqueologia prehistòrica / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro i Maideu, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, O. (Oriol) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Alvarez, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Clop i Garcia, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Borrell Tena, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Anfruns, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Guerrero Vila, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Arribas Mocoroa, Mª Eugenia (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Petrología) ; Serrat, David 1949- (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es desenvolupa una proposta concreta per abordar alguns dels objectius pedagògics, com ara la transversalitat, el treball en equip o la necessitat d'incrementar els coneixements pràctics. [...]
En este trabajo se desarrolla una propuesta concreta para abordar algunos de los objetivos pedagógicos, como la transversalidad, el trabajo en equipo o la necesidad de incrementar los conocimientos prácticos. [...]
This study develops a specific proposal for addressing some of the educational goals of the EHEA such as transversality, teamwork and the need to increase practical knowledge. The perspective from which the study was conducted was interdisciplinary cooperation among university professors who work in two quite different fields of science: geology and prehistoric archaeology. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 33-46
4 documents

Research literature 26 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
25 p, 2.0 MB Impacts of permafrost degradation on an arctic polygonal mire (Alaska, 60º) : a geochemical and geomorphological approach / Miret Minard, Gabriel ; Margalef, Olga, dir. ; Grau Fernàndez, Oriol, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Polygonal mires are characteristic of Arctic lowlands and store one third of the world's soil carbon. Under global warming, they are vulnerable to degradation, leading to changes in the landscape known as thermokarst and ultimately to the release of labile carbon; methane emission to the atmosphere and altering their ecosystems. [...]
Les torberes poligonals són característiques de les planes baixes de l'Àrtic i emmagatzemen un terç de l'estoc de carboni del sòl mundial. Amb l'escalfament global, els canvis del paisatge coneguts com a termokarst provoquen la degradació de les torberes i, en última instància, l'alliberació de carboni làbil; emissió de metà a l'atmosfera i l'alteració dels seus ecosistemes. [...]
Las turberas poligonales son características de las planas bajas del Ártico y almacenan un tercio del carbono del suelo mundial. Con el calentamiento global, los cambios del paisaje conocidos como termokarst provocan la degradación de las turberas y, en última instancia, la liberación del carbono lábil; emisiones de metano a la atmósfera y la alteración de sus ecosistemas. [...]

2020
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]  
2.
120 p, 7.4 MB Assessment of SGD in karstic coastal massif : Aiguadolç beach (Garraf) / geoWASU (Grup de recerca) ; Navarro Maestro, Pau ; Navarro Fernández, Dídac ; Garcia-Orellana, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Zarroca Bonet, Mario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Submarine groundwater discharge (SGD) is an important source of freshwater and nutrients to Mediterranean Sea, but is also related with anthropic pollution. Since the last decades a new emerging and successful ways to trace SGD appeared, as they are natural radioactive isotopes (223Ra, 224Ra, 226Ra, 228Ra and 222Rn) and electrical surveys (electrical resistivity tomography , ERT). [...]
2019
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]  
3.
139 p, 14.4 MB El patrimoni geotectònic en el context de la geoconservació en espais naturals protegits : el cas del Parc Natural de l'Alt Pirineu / Aldea Carreras, Marta ; Torra Truncal, Ona ; Druguet, Elena , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molina Gallart, David, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2018
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]  
4.
21 p, 2.7 MB Estudi experimental de la influència de l'orientació de l'anisotropia en l'evolució estructural de sistemes multicapa / Obiols-Guardia, Aida ; Carreras i Raurell, Jordi 1946-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Druguet, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquest treball es presenten dos experiments analògics de models multicapa de plastilina amb influència de l'anisotropia o foliació. Els models han estat deformats per cisalla pura a la BCN-Stage (UAB). [...]
En este trabajo se presentan dos experimentos analógicos de modelos multicapa plastilina con influencia de la anisotropía o foliación. Los modelos han estado deformados por cizalla pura en la BCN-Stage (UAB). [...]
Two analogue experiments of plasticine multilayer with influence of anisotropy or foliation are presented in this work. Models have been deformed by pure shear in the BCN-Stage (UAB). The resulting structures are layer-parallel slip and flow, oblique shear zones and pinch-and-swell. [...]

2014
Grau en Geologia [817]
2 documents
5.
63 p, 3.0 MB El patrimoni geològic i la seva conservació al Baix Gaià / Talavera Mor, Alexandre ; Poch Serra, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El resum de la feina es pot explicar com el recull d'informació tant bibliogràfica com personal per crear una ruta a la comarca del Baix Gaià, la qual aprofiti espais turístics ja delimitats per oferir un seguiment de la història i els processos geològics de la zona.
El resumen del trabajo puede explicarse como una recopilación de información tanto bibliográfica como personal, para crear una ruta en la comarca del Baix Gaià, la cual aproveche espacios turísticos ya existentes para ofrecer un seguimiento de la historia y los procesos geológicos de la zona.
The synopsis of this work can be explained as the recopilation of information from bibliography and personal study, to create a route in the shire of the Baix Gaià, which make the most of established turistic points to offer information about the history and geological processes of the area.

2014
Grau en Geologia [817]  
6.
22 p, 8.6 MB Processos metamòrfics d'alta T en metapelites de baixa P en el complex HT-LP d'Osor : trajectòria progradant PT, flux de fluid progradant, metasomatisme i fusió hidratada dels gneisos pelítics amb g-bi -sil -cd-pl (Massís de Guilleries, CCR, NE Iberia) / Leoz Munte, Gisela ; Reche Estrada, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Els polsos termals de ràpid ascens relacionats amb un metamorfisme HT-LP podrien implicar el sobrepàs de reaccions de deshidratació, que es donessin taxes de producció de fluid més altes de l'usual, ràpids increments en la Pfluid i situacions que afectessin aquesta, com que la pressió litostàtica superés localment els esforços de tracció. [...]
Fast thermal pulses related to HT-LP metamorphism may imply dehydration reaction overstepping, higher than normal fluid production rates, quick local increases in Pfluid and common situations of Pfluid » Plitostatic surpassing locally the tensile stresses. [...]
Los pulsos termales de rápido ascenso relacionados con un metamorfismo HT-LP podrían implicar que se sobrepasaran reacciones de deshidratación, que se obtuvieran tasas de producción de fluido mayores a las usuales, rápidos ascensos en la Pfluido, y situaciones que afectaran a ésta, como que la presión litostática pudiera superar localmente los esfuerzos de tracción. [...]

2014
Grau en Geologia [817]
2 documents
7.
20 p, 3.9 MB L'estructura de la façana oriental de la península de Cap Norfeu (Roses) / Juan Bachs, Ona ; Carreras i Raurell, Jordi, 1946-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Els penya-segats orientals de Cap Norfeu presenten un aflorament molt excepcional que mostra plecs que afecten la seqüència calcarea-detrítica (metaconglomerats i marbres) atributs al Cambrià. L'analisi a partir de fotografies realitzades tant de detall com a distància, ha permès identificar la seva estructura geològica general i relativament detallada. [...]
The eastern slopes off the Cap Norfeu peninsula show a exceptional outcrops of folds affecting a calcareous-detrital sequence (metaconglomerates and marbles) of Cambrian age. Performed analysis using photo taken at variable distance enabled to identify the global and detailed structure. [...]

2014
Grau en Geologia [817]  
8.
19 p, 2.3 MB Anaysis and mapping of potential landslides in the region of Hesse (Germany) / Moreras, Arola ; Corbella i Cordomí, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Els esllavissaments són grans perills naturals que no tan sols provoquen pèrdues de vides humanes sinó que també provoquen pèrdues econòmiques i materials a la societat. Per tant és essencial desenvolupar mapes adequats per avaluar la susceptibilitat dels terrenys a patir esllavissaments. [...]
Los deslizamientos son peligros naturales importantes que no sólo provocan pérdidas de vidas humanas sino que también provocan pérdidas económicas y materiales a la sociedad. Por lo tanto es esencial desarrollar mapas adecuados para evaluar la susceptibilidad que tienen los terrenos para sufrir deslizamientos. [...]
Landslides are a major natural hazard, which not only results in the loss of human life but also causes economic burden on societies. Therefore, it is essential to develop suitable maps to evaluate the likelihood of a landslide occurring on a given terrain. [...]

2014
Grau en Geologia [817]  
9.
29 p, 1.5 MB Origen y evolución de la corteza continental / Agüera Àngel, Cristina ; Martínez Fernández, Francisco José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Tanto en el Arcaico como hoy en día, los granitoides constituyen el núcleo de la corteza continental formada en las zonas de subducción. Parte de estos granitoides proceden de magmas basálticos hidratados que ascienden desde el manto hasta la base de la corteza donde son sometidos a cristalización fraccionada para producir magmas graníticos más evolucionados. [...]
Tant a l'Arqueà com avui en dia, els granitoids constitueixen el nucli de l'escorça continental formada a les zones de subducció. Part d'aquests granitoids procedeixen de magmes basàltics hidratats que ascendeixen des del mantell fins a la base de l'escorça on són sotmesos a cristal·lització fraccionada per a produir magmes granítics més evolucionats. [...]
Both the Archaic as today, the granitoids are the core of the continental earth's crust formed in subduction zones. Part of these granitoids are from basaltic hydrated magmas that ascend from mantle to the base of the earth's crust where they are subjected to fractional crystallization to produce more evolved granitic magmas. [...]

2014
Grau en Geologia [817]  
10.
36 p, 1.9 MB Caracterització del recurs geotèrmic per al Centre Esportiu Municipal de Can Caralleu / Armengol Jiménez, Clara ; Pérez Hidalgo, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'energia geotèrmica de molt baixa entalpia és un recurs energètic renovable poc aprofitat actualment. En aquest treball es mostra l'aprofitament d'aquest recurs per a fer-ne ús al Centre Esportiu Municipal de Can Caralleu, al barri de Sarrià, Barcelona. [...]
La energía geotérmica de muy baja entalpia es un recurso energético renovable poco aprovechado actualmente. En este trabajo se muestra el aprovechamiento de este recurso para su uso en el Centre Esportiu Municipal de Can Caralleu, en el barrio de Sarrià, Barcelona. [...]
At the moment, the very low enthalpy geothermal energy is used as a short renewable energetic resource. This work will illustrate the use of this energy source by its application at the Centre Esportiu Municipal de Can Caralleu, in Sarrià's district, Barcelona. [...]

2014
Grau en Geologia [817]  

Research literature : 26 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Course materials 696 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 117.1 KB Biologia i Geologia [44328] / Bach i Plaza, Joan ; Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Tabernero Holgado, Carlos ; Pujol Canadell, Monica ; Saura Mas, Sandra ; Grau Torras, Sergi 1978- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia i geologia dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. El mòdul "Biologia i Geologia" s'estructura en dues parts: Història de la Ciència (4cr) i Fonaments de la Biologia i la Geologia (6cr).
GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology and geology graduates, engineering graduates or future science teachers. The module "Biology and Geology" is divided into two parts: History of Science (4cr) and Fundamentals of Biology and Geology (6cr).
El objetivo del curso es completar el conocimiento de biología y geología de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. El módulo "Biología y Geología" se divide en dos partes: Historia de la Ciencia (4cr) y Fundamentos de la Biología y la Geología (6cr).

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
9 p, 119.6 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Marbà Tallada, Anna ; Roldan Muñoz, Jorge ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
3.
6 p, 109.2 KB Fonaments de Geologia [106749] / Druguet Tantiña, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Es tracta d'una assignatura de formació bàsica que desenvolupa els principis de la geologia des de la perspectiva de la comprensió de les configuracions geològiques reals i de la seva interacció amb el medi ambient. [...]
It is a basic training course that develops the principles of geology from the perspective of understanding the real geological configurations and their interaction with the environment. In this course, the tools for identifying, describing and using the appropriate terminology on the aspects of geology that are closer or closer to the environmental sciences are offered. [...]
Se trata de una asignatura de formación básica que desarrolla los principios de la geología desde la perspectiva de la comprensión de las configuraciones geológicas reales y de su interacción con el medio ambiente. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals [1535]
3 documents
4.
5 p, 106.7 KB Geologia Ambiental [105028] / Bach i Plaza, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu principal de l'assignatura és que l'alumnat apliqui els coneixements de Geologia a l'elaboració de models capaços de predir, prevenir i/o mitigar els problemes ambientals. El curs es centrarà en capacitar a l'alumne en avaluar i gestionar les conseqüències derivades de la interferència antròpica en el medi geològic: -Geo-salut: Materials perjudicials per a la salut -Salvaguarda i ús del patrimoni geològic. [...]
The main objective of the subject is that students apply the knowledge of Geology to the development of models capable of predicting, preventing and / or mitigating environmental problems. The course will focus on empowering students to evaluate and manage the consequences derived from anthropogenic interference in the geological environment: -Geo-health: Materials harmful to health - Savviness and use of geological heritage. [...]
El objetivo principal de la asignatura es que el alumnado aplique los conocimientos de Geología en la elaboración de modelos capaces de predecir, prevenir y / o mitigar los problemas ambientales. El curso se centrará en capacitar al alumno en evaluar y gestionar las consecuencias derivadas de la interferencia antrópica en el medio geológico: -Geo-salud: Materiales perjudiciales para la salud -Salvaguarda y uso del patrimonio geológico. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
3 documents
5.
4 p, 99.8 KB Hidrogeologia [101066] / Estalrich Lopez, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Des d'un punt de vista general, pot dir-se que l'objectiu principal de l'assignatura, més enllà dels aspectes formatius que comparteix amb altres assignatures del grau, és que l'estudiant identifiqui i distingeixi cadascú dels components del cicle de l'aigua. [...]
Understanding the components of the water cycle.
Comprender los componentes del ciclo del agua y su interrelación.

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Geologia [817]
3 documents
6.
6 p, 108.2 KB Anàlisi de conques [101065] / Poyatos More, Miquel ; Tomas Lafaja, Sara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura pretén que l'alumnat assoleixi un coneixement de la dinàmica de formació de conques sedimentaries i el seu rebliment, i sàpiga organitzar els seus dipòsits sota un punt de vista d'estratigrafia seqüencial. [...]
This course aims for students to gain knowledge of the dynamics of sedimentary basin formation and their infill, and to know how to organize their deposits from a sequential stratigraphic point of view. [...]
Esta asignatura pretende que el alumnado alcance un conocimiento de la dinámica de formación de cuencas sedimentarias y su relleno, y sepa organizar sus depósitos bajo un punto de vista de estratigrafía secuencial. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
Grau en Geologia [817]
3 documents
7.
7 p, 135.8 KB Geomorfologia I [101063] / Estalrich Lopez, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Geomorfologia aborda l'estudi dels processos que actuen a la superfície terrestre i de les formes i dipòsits que aquests generen, aportant informació clau per a: (1) La reconstrucció de l'evolució geològica i ambiental de zones concretes en el passat recent. [...]
Acquisition of basic knowledge of geomorphological forms and thier originating processes.
Conocimiento básico de formas geomorfológicas y los procesos que las originan.

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
Grau en Geologia [817]
3 documents
8.
4 p, 98.9 KB Geomorfologia II [101062] / Estalrich Lopez, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Geomorfología II es una asignatura de profundització de l'estudi de la generació de les formas del relleu però des d'un punt de vista quantitatiu dels porcessos que les generen i les implicacions en les activitats antròpiques.
Quantification of processes generating forms viewed in Geomorfologia I.
Cuantificación de los procesos que generarn las formas vistas en Geomofologia I.

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
Grau en Geologia [817]
3 documents
9.
6 p, 108.5 KB Treball de fi de grau [101037] / Corbella i Cordomí, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura té un caràcter transversal i global, pel que és millor matricular-la durant el curs en que es preveu acabar el grau. El treball ha de comportar una càrrega lectiva per a l'estudiant de 150 h (si fa feina durant 5 mesos -de setembre a gener- són unes 8 hores/setmana, si fa feina durant 7 mesos -de novembre a juny- són unes 5h/setmana). [...]
This subject has a transversal and global nature, so it is better to enroll in it during the course in which you plan to finish the de The work must entail a teaching load for the student of 150 hours (if he works for 5 months - from September to January - it is about 8 hours/week, if he works for 7 months - from November to June - it is about 5h/week). [...]
Esta asignatura tiene un carácter transversal y global, por lo que es mejor matricularla durante el curso en el que se prevé term a enero- son unas 8 horas/semana, si trabaja durante 7 meses -de noviembre a junio- son unas 5h/semana). [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
Grau en Geologia [817]
3 documents
10.
6 p, 109.4 KB La vida a la Terra [101030] / Furió Bruno, Marc ; Vicens Batet, Enric ; Marigó Cortés, Judit ; Madurell-Malapeira, Joan ; Hernandez Lujan, Angel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització: Es tracta de l'única assignatura de la matèria bàsica obligatòria 'Biologia' i s'imparteix el primer semestre del primer curs del grau de geologia. Objectius formatius: Proporcionar una base sòlida en Biologia. [...]
Contextualization: This subject provides an essential introduction to the compulsory basic subject "Biology". It is taught in the first year of the Geology Degree. Objectives: To provide a solid foundation in Biology. [...]
Contextualización: Se trata de la única asignatura de la materia básica obligatoria "Biología" y se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de geología. Objetivos formativos: Proporcionar una base sólida en Biología. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Geologia [817]
3 documents

Course materials : 696 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
603x1024, 432.9 KB Exposició "Canvi climàtic i geologia" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Entre el 8 de febrer i el 4 de març de 2022 s'exhibeix a l'aparador vertical el Treball Final de Grau 'Canvi climàtic i geologia' de les alumnes de la doble titulació de Ciències Ambientals i Geologia Rut Blanco, Camila Gaviria, Maria Pizarro i Lorena Rasero. [...]
2022
5 documents
2.
209.7 KB Exposició "La geologia que ens envolta" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Organitzada per les professores María Luisa Arboleya i Mercè Corbella del Departament de Geologia de la UAB l'exposició vol posar de manifest la presència de la geologia arreu i fer-nos entendre com l'ús que en fem d'aquests materials acaba tenint uns impactes econòmics, mediambientals i personals que ens poden servir per prendre decisions més fonamentades sobre, per exemple, quines energies utilitzar, l'enorme dependència que tenim de la indústria petroquímica i la sobreexplotació de la mineria per als components tecnològics. [...]
2021
38 documents

Personal and institutional archives 4 records found  
1.
1 p, 740.4 KB Carta del Decano de Física de la UB a Pere Pascual nomenant-lo Vocal de la Comissió Específica que ha de jutjar per a la plaça d'Encarregat de Curs de Física General a Biologia i Geologia / Universitat de Barcelona. Facultat de Física ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1982  
 UAB restricted access
2.
4 p, 1.8 MB Carta de Jordi Serra Raventós, Degà de Geologia, a Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, adjuntant proposta de la dita Facultat per a la concessió del Doctorat Honoris Causa al prof. Albert W. Bally / Serra Raventós, Jordi
1998  
 UAB restricted access
3.
2 p, 960.4 KB Carta de Jordi Serra Raventós, Degà de Geologia, a Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, adjuntant escrit de vinculació del prof. Albert W. Bally amb la dita Universitat / Serra Raventós, Jordi
1998  
 UAB restricted access
4.
1 p, 526.3 KB Carta de Francesc Sàbat (Facultat de Geologia) a la Secretaria General de la UB sobre la concessió del Doctorat Honoris Causa al prof. Albert W. Bally / Sábat, Francisco, 1905-1999
1998  
 UAB restricted access

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.