Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
37 p, 900.0 KB Enfoque Léxico : traducción e interpretación en la enseñanza de E/LE con hablantes de persa / Ghavamí, Setareh (Centro de Estudios Orientales de Barcelona) ; Gorji, Khatereh ; Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
En este trabajo, se parte de una breve presentación de algunos aspectos más sobresalientes de la lengua persa, para hacerse una idea de las distancias y diferencias entre L1 y L2, que pueden justificar el recurso a la traducción y la interpretación, como se defiende en Lewis (1997). [...]
This work starts with a brief presentation of some of the most outstanding aspects of the Persian language to get an idea of the distances and differences between L1 and L2, which can justify the use of translation and interpretation, as defended by Lewis (1997). [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.33
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 99-135 (Miscelànea)  

Research literature 1 records found  
1.
335 p, 5.8 MB El Enfoque léxico y algunos aspectos de la enseñanza del léxico en E/LE con hablantes de persa / Ghavamí, Setareh ; Alcoba, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
En esta tesis desde una perspectiva teórica, el Enfoque Léxico, se estudian y presentan algunos aspectos más sobresalientes en la enseñanza del léxico en E/LE y con hablantes de persa. Por eso se parte del estudio y presentación, con un examen pormenorizado, de los fundamentos, principios y objetivos, y la aplicación metodológica del Enfoque Léxico con un Enfoque Comunicativo y Holístico, desde la hipótesis de enseñar la gramática del léxico (chunks y culturemas) más que el léxico de la gramática. [...]
In this thesis, from a theoretical perspective that is the Lexical Approach, we study and present some outstanding aspects about teaching lexicon in E/LE, specifically with Persian speakers. This thesis is based on the study and presentation, with a detailed examination, of the foundations, principles and objectives of the methodological application of the Lexical Approach (chunks and cultural lexis) with a Communicative and Holistic Approach. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.