Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
6 p, 387.7 KB Management of COVID-19-positive pediatric patients undergoing minimally invasive surgical procedures : Systematic review and recommendations of the board of European society of pediatric endoscopic surgeons / Pini Prato, Alessio (The Children Hospital. Azienda Ospedaliera SS Antonio e Biagio e Cesare Arrigo) ; Conforti, Andrea (Department of Medical and Surgical Neonatology. Ospedale Pediatrico Bambino Gesù) ; Almstrom, Markus (Karolinska University Hospital and Karolinska Institutet (Suècia)) ; Van Gemert, Wim (Department of Pediatric Surgery. University Medical Center Maastricht) ; Scuderi, Maria G. (Unit of Pediatric Surgery Department GF Ingrassia. Hospital Policlinico. University of Catania) ; Khen-Dunlop, Naziha (University Hospital Necker-Enfants Malades) ; Draghici, Isabela (Department of Pediatric Surgery. Maria Sklodowska Curie Hospital for Children) ; Mendoza-Sagaon, Mario (Department of Pediatric Surgery. Ospedale Regionale Bellinzona e Valli) ; Giné, Carlos (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Chiarenza, Fabio (Division of Pediatric Surgery. San Bortolo Hospital) ; Steyaert, Henri (Department of Pediatric Surgery. Queen Fabiola Children's Hospital. University of Brussels) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia
Introduction: Hospital response to the COVID-19 outbreak has involved the cancellation of elective, deferrable surgeries throughout Europe in order to ensure capacity for emergent surgery and a selection of elective but non-deferrable surgeries. [...]
2020 - 10.3389/fped.2020.00259
Frontiers in Pediatrics, Vol. 8 (july 2020) , p. 259  
2.
12 p, 3.4 MB New Methods for Imaging Evaluation of Chest Wall Deformities / Lain Fernández, Ana (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Garcia, Laura (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Giné, Carlos (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Tiffet, Olivier (Department of Adults General Surgery and Thoracic Surgery, University Hospital of Saint-Étienne) ; Lopez, Manuel (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The purpose of this study is to describe the development of an external 3-dimensional (3D) scanner as a noninvasive method for imaging chest wall deformities. It allows objective assessment, reconstruction of the area of interest, and evaluation of the severity of the deformity by using external indexes. [...]
2017 - 10.3389/fped.2017.00257
Frontiers in Pediatrics, Vol. 5 (december 2017)  
3.
4 p, 71.7 KB Promover la inclusión educativa / Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Echeita Sarrionandia, Gerardo ; Giné, Climent ; López, Ana Luisa ; Miquel, Ester ; Sandoval, Marta
Algunos centros que deciden emprender un proceso de cambio hacia la educación inclusiva se encuentran con algunas dificultades y la falta de guía para llevarlo a cabo. Este artículo nos aproxima a un conjunto de materiales prácticos y adaptables, expresamente diseñados para apoyar a las comunidades educativas.
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 325 (2003) , p. 36-39  
4.
12 p, 117.5 KB Index for inclusion, una guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva / Sandoval Mena, Marta (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; López, M. L. (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Miquel, Ester (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Duran Gisbert, David, 1963- (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Giné, Climent (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Echeita Sarrionandia, Gerardo (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva)
En este artículo se presenta de forma resumida la traducción y la adaptación al sistema educativo español del "Index for inclusion"2 (Índice por la Inclusión) que se ha constituido como una obra esencial para impulsar los procesos de cambio hacia una mayor inclusión educativa en los centros escolares, teniendo en cuenta los puntos de vista de los diferentes miembros de la comunidad educativa. [...]
This article shows the translation into Spanish and the adaptation to our education system of "Index for Inclusion" which has become an essential work to encourage the process of change towards educational inclusion in schools, bearing in mind the different points of views held by the educative community. [...]

2002
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 5 (2002) , p. 227-238  
5.
16 p, 450.7 KB L'estimulació primerenca : definició i algunes experiéncies actuals / Guinea, C. ; Lleonhart, M. ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez, I. ; Zaurín, L. ; Giné, C.
La estimulación precoz nos remite generalmente a alteraciones en el desarrollo del niño, dentro de un organismo y un ambiente concretos, y sujeto a unas exigencias sociales también concretas. Tiene una importancia fundamental la adquisición de aprendizajes que faciliten el desarrollo y, sobre todo (últimamente hemos podido constatarlo), el aspecto preventivo de la estimulación precoz, tanto en deficientes mentales como sensoriales, considerando los objetivos y teniendo en cuenta el desarrollo psíquico y la maduración biológica, para llevar a cabo un programa de estimulación precoz que comprenda trabajo psico-pedagógico en las diferentes áreas personal, social, motrocidad gruesa y fina y lenguaje. [...]
To speak of early stimulation generally leads us to refer to alterations in the childs development, and these disorders are usually given in a specific organism and atmosphere and also with certain specific social demands. [...]

1983 - 10.5565/rev/educar.538
Educar, N. 4 (1983) p. 75-89  
6.
19 p, 86.6 KB El paper de la família i l'entorn microcultural en els processos d'integració / Giné, Climent (Universitat Oberta de Catalunya)
L'article aborda la importància del context familiar en els processos d'integració dels infants. En una primera part es fa una aproximació als conceptes de desenvolupament i d'integració per analitzar la relació entre aquests dos processos dins el marc de les pràctiques educatives. [...]
El artículo aborda la importancia del contexto familiar en los procesos de integración de los niños. En una primera parte se hace una aproximación a los conceptos de desarrollo y de integración para analizar la relación entre estos dos procesos dentro del marco de las prácticas educativas. [...]
The article deals with the importance of the familiar context in the child's integration. First of all, it defines the concepts of development and integration in order to understand the relationship of both processes within educational practices. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.351
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 119-137  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
290 p, 11.9 MB Efectos en el desarrollo pulmonar de la oclusión traqueal precoz como terapia fetal de la hipoplasia pulmonar en la hernia diafragmática congénita del feto ovino / Giné, Carlos ; Peiró Ibáñez, José Luís, dir. ; Marotta, Mario, dir. ; Espin-Basany, Eloy, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia
Introducción: La oclusión traqueal mediante la colocación fetoscópica de un balón endotraqueal a las 26-29 semanas de gestación constituye el tratamiento estándar de los casos graves de hernia diafragmática congénita (CDH) diagnosticados prenatalmente. [...]
Introduction: Fetal tracheal occlusion by the endoscopic introduction of an endotracheal balloon at 26 - 29 weeks of gestation represents the standard of care of patients suffering from severe congenital diaphragmatic hernia (CDH) diagnosed prenatally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat -i avalada també per les investigacions actuals- que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado -y avalada también por las investigaciones actuales- que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Vegeu també: autors amb noms similars
3 Gine, Carlos
3 Giné, Carlos
4 Giné, Climent
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.