Resultats globals: 15 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 13 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 32.1 MB El cadirat coral de Santa Maria d'Agramunt : història, dispersió i darreres troballes / Roonthiva, Voravit (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Història i Història de l'Art)
El cadirat de Santa Maria d'Agramunt és un moble que va desaparèixer, parcialment, a partir de 1953. En aquest treball es presenta les darreres troballes dels elements que van sortir de l'església, la fortuna que van tenir i les localitzacions actuals. [...]
The choir stall in the church of Santa Maria d'Agramunt was partially dismantled from 1953 onwards. This paper presents the latest findings regarding the elements that were removed from the church, what happened to them and where they are now. [...]
La sillería de Santa María de Agramunt es un mueble que desapareció, parcialmente, a partir de 1953. En este trabajo se presentan los últimos hallazgos de los elementos que salieron de la iglesia, la fortuna que tuvieron y las localizaciones actuales. [...]

2022 - 10.5565/rev/locus.457
Locus amoenus, Vol. 20 (2022) , p. 73-91 (Articles)  
2.
24 p, 6.8 MB Novetats sobre dues obres del mestre de Rímini a Catalunya / Mateos Rusillo, Santos M. (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Velasco Gonzàlez, Alberto (Universitat de Lleida)
L'anònim mestre de l'altar de Rímini o mestre de Rímini, actiu durant la primera meitat del segle XV i amb taller segurament localitzat al sud de la regió històrica de Francònia (actual Alemanya), va fer una producció escultòrica exclusivament en alabastre que s'exportaria pel continent europeu i que arribaria a indrets tan distants com Clerques (França), Utrecht (Països Baixos), Breslau (Polònia), Rímini i Milà (Itàlia) o Fuerteventura (Espanya). [...]
The anonymous Master of the Altar of Rimini, or Master of Rimini, was active during the first half of the 15th century, with a workshop probably located in the south of the historical region of Franconia (in present-day Germany). [...]
El anónimo maestro del altar de Rímini o maestro de Rímini, activo durante la primera mitad del siglo XV y con taller seguramente localizado en el sur de la región histórica de Franconia (actual Alemania), hizo una producción escultórica exclusivamente en alabastro que se exportaría por el continente europeo y que llegaría a lugares tan distantes como Clerques (Francia), Utrecht (Países Bajos), Breslau (Polonia), Rímini y Milán (Italia) o Fuerteventura (España). [...]

2021 - 10.5565/rev/locus.440
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 39-61 (Articles)  
3.
55 p, 16.1 MB El tabernáculo de la Virgen de los Reyes y la memoria documental de otros tabernáculos góticos de la catedral de Sevilla / Laguna Paúl, Teresa (Universidad de Sevilla)
Estudio del tabernáculo de la Virgen de los Reyes (h. 1278) y su instalación en la capilla Real renacentista (1579). Revisión y noticias documentales del tabernáculo encargado al orfebre Sancho Martínez (1366), aportaciones al conocimiento del tabernáculo de la Virgen de la Sede y al tardogótico de la Virgen de la Antigua (1497-1499) de la catedral de Sevilla.
Study of the tabernacle of the 'Virgen de los Reyes' (Virgin of the Monarchs, c. 1278) and its installation in the Renaissance royal chapel (1579). Review and documentary information of the tabernacle entrusted to the silversmith Sancho Martínez (1366), and contributions to the knowledge of the tabernacle of the 'Virgen de la Sede' (Virgin of the See) and to the Late Gothic one of the 'Virgen de la Antigua' (Virgin of the Old One [Cathedral], 1497-1499) of the cathedral of Seville.

2020 - 10.5565/rev/medievalia.511
Medievalia, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 275-329  
4.
64 p, 31.7 MB Movement on the Altar : Gothic Tabernacle-altarpieces in the Crown of Aragon (and Their Context) / Velasco Gonzàlez, Alberto (Universitat de Lleida. Departament d'Història de l'Art i Història Social)
The arrival of tabernacle-altarpieces in regions under the Crown of Aragon makes up part of a complex context revolving around the evolution of altar furnishings from the late Romanesque to the early Gothic period. [...]
La llegada de los retablos-tabernáculo a los territorios de la Corona de Aragón forma parte de un complejo contexto que gira entorno a la evolución del mobiliario de altar desde el último románico hasta la llegada del primer gótico. [...]

2020 - 10.5565/rev/medievalia.498
Medievalia, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 331-393  
5.
44 p, 16.5 MB Minor or Major? : Castilian Tabernacle-Altarpieces and Monumental Arts / Gutiérrez Baños, Fernando (Universidad de Valladolid)
This article explores the origin and distinctive features of Castilian tabernacle-altarpieces. Less attention will be paid to the well-known specimens of the fourteenth century (as for example the Castildelgado and Yurre altarpieces) and the focus will be on some poorly preserved, fragmented and manipulated specimens of the late thirteenth century, for which proposals of reconstruction are provided in some instances. [...]
Este artículo indaga en el origen y en los rasgos distintivos de los retablos-tabernáculo castellanos. Por ello se presta especial atención no tanto a los ejemplares bien conocidos del siglo XIV (como, por ejemplo, los retablos de Castildelgado y de Yurre) como a algunos ejemplares de finales del siglo XIII pobremente conservados, fragmentados y manipulados, para algunos de los cuales se ofrecen propuestas de reconstrucción. [...]

2020 - 10.5565/rev/medievalia.495
Medievalia, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 231-274  
6.
22 p, 679.7 KB L'escultura decorativa al claustre de la catedral de Barcelona : Bertran Tolosa i altres artífexs / Jardí Anguera, Montserrat (IES Josep Mestres i Busquets (Viladecans, Catalunya))
En el present estudi hem centrat l'atenció en un grup de treballs d'escultura situats en els pilars centrals de l'ala de ponent del claustre de la catedral de Barcelona i els hem associat a les notícies registrades als Llibres de l'Obra custodiats a l'Arxiu Capitular. [...]
This study focuses on a group of sculptural works located on the central pillars of the west side of the cloister of Barcelona Cathedral we have associated with the accounts recorded in the Llibres de l'Obra kept in the chapter archive. [...]
En el presente estudio hemos centrado la atención en un grupo de trabajos de escultura situados en los pilares centrales del ala de poniente del claustro de la catedral de Barcelona y los hemos asociado a las noticias registradas en los Libros de la Obra custodiados en el Archivo Capitular. [...]

2019 - 10.5565/rev/locus.349
Locus amoenus, Vol. 17 (2019) , p. 5-25 (Articles)  
7.
22 p, 415.8 KB Demonios latinos : el mito prehispánico indígena como motivador gótico en el relato contemporáneo mexicano / Calvo Díaz, Karen Alejandra (Universidad de Costa Rica)
Con base en el cuento "La noche de la Coatlicue" (2013), del escritor Mauricio Molina, se propone la noción de "gótico mítico amerindio prehispánico" como categoría estética para analizar el tema de lo gótico en la narrativa contemporánea de Latinoamérica y discutir cómo opera esta categoría en relación con el mito de la tradición azteca sobre la diosa Coatlicue. [...]
Based on the story "La noche de la Coatlicue" (2013) by writer Mauricio Molina, the notion of "mythical Amerindian Prehispanic Gothic" is proposed as an aesthetic category to analyze the theme of the Gothic in the contemporary narrative of Latin America and to discuss how this category operates considering the relation with the myth of the Aztec tradition about the goddess Coatlicue. [...]

2018 - 10.5565/rev/brumal.426
Brumal, Vol. 6 Núm. 2 (2018) , p. 345-366 (Miscellaneous)  
8.
26 p, 4.6 MB Aloy de Montbray imaginator : del Reino de Francia a la Corona de Aragón en el siglo XIV / Liaño Martínez, Emma (Universitat Rovira i Virgili)
Aloy de Montbray es uno de los artistas más documentados y menos conocidos del siglo XIV, a pesar de haber trabajado en la Corona de Aragón durante casi cincuenta años. En este estudio, se ofrece una propuesta razonable sobre sus comienzos profesionales en el Reino de Francia, en el foco artístico parisino donde destacaba como promotora la condesa Mahaut d'Artois, y sobre las circunstancias históricas que favorecieron su presencia como escultor en la Corona de Aragón. [...]
Aloy de Montbray is one of the most documented yet less known artists of the fourteenth century, despite having worked in the Crown of Aragon for nearly fifty years. This study puts forward a reasonable proposal about his early career in the Kingdom of France in the artistic milieu of Paris where the countess Mahaut d'Artois was a renowned patron of the arts, and about the historic circumstances that favored his presence as a sculptor in the Crown of Aragon. [...]
Aloi de Montbrai és un dels artistes més documentats i menys coneguts del segle XIV, malgrat haver treballat a la Corona d'Aragó durant quasi cinquanta anys. En aquest estudi, s'ofereix una proposta raonable sobre els seus inicis professionals al Regne de França, en el focus artístic parisenc on destacava com a promotora la comtessa Mahaut d'Artois, i sobre les circumstàncies històriques que van afavorir la seva presència com a escultor a la Corona d'Aragó. [...]

2014 - 10.5565/rev/locus.10
Locus amoenus, Núm. 12 (2013-2014) , p. 29-53 (Articles)  
9.
19 p, 1.9 MB El mestre Bartomeu de Girona / Barrachina, Jaume (Museu del Castell de Peralada)
Malgrat que la seva cronologia és tardana (fonamentalment el tercer quart del segle xiii), el mestre Bartomeu de Girona segueix essent l'escultor gòtic català més antic de nom conegut. En aquest estudi, es procura fer una anàlisi detallada dels monuments subsistents, s'hi proposen, per exemple, estructures més complexes per als sepulcres de Guillem de Montgrí o Pere el Gran, o la identificació de l'escultura mostra de la portada de Tarragona (el Sant Pere). [...]
Despite the late datation of his work (basically the third quarter of the xiii century), the Master Bartomeu of Gerona continues to be the oldest recorded Catalonian gothic sculptor known to us. This study aims to provide a detailed analysis of the existing monuments, proposing, for example, more complex structures for the tombs of Guillem of Montgrí and Pere the Great or for the identification of the sample sculpture of the portal of Tarragona (Saint Peter). [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.143
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 117-135  
10.
6 p, 473.1 KB Una obra documentada d'Aloi de Montbrai : la marededéu dels Prats de Rei. Noves vies per a l'estudi de l'escultor francès / Crispí, Marta (Universitat Internacional de Catalunya)
L'any 1340 els síndics i jurats de Patrorum van encarregar al mestre Aloi la confecció d'una marededéu d'alabastre. Probablement, aquesta escultura és la Verge que es venera a l'església parroquial dels Prats de Rei (Anoia). [...]
In 1340 the sindics and officials of Patrorum charged master Aloi with the task of producing a Virgin Mary stone. Probably, this sculpture is the Virgin which is venerated in the parish church of Prats de Rei (Anoia). [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.142
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 111-116  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
10 p, 1013.3 KB Omnis etiam mundus ante oculos eius adductus est : les visions de sant Benet al claustre de Ripoll / Beseran i Ramon, Pere (Universitat de Barcelona)
El recent estudi del claustre del monestir de Ripoll ha permès replantejar aspectes tant estilístics com cronològics i temàtics de la seva negligida escultura gòtica. Entre les representacions desapercebudes fins ara destaquem les vinculades a la vida i les visions de sant Benet. [...]
The recent study of the cloister of the Monastery of Ripoll has shed new light on stylistic, chronological and thematic aspects of its neglected Gothic sculpture. Among the representations that have gone unnoticed until now are those showing the life and visions of Saint Benedict. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 183-192  
2.
11 p, 1.5 MB Suspeita, terror e atração : seres noturnos e mirabilia em túmulos régios portugueses do século xiv / Varela Fernandes, Carla (Universidad Nova de Lisboa)
As especificidades da imago e da mirabilia da escultura funerária régia portuguesa do século xiv é que me proponho analisar neste breve estudo. Entre os sepulcros régios da 1. ª dinastia portuguesa (dos séculos xii ao xiv), os exemplos em que importa deter a atenção neste estudo são os dos reis Dinis e Fernando I, pois é neles que encontramos representações de seres pertencente ao mundo do fantástico, da imaginação ou, simplesmente, ao universo dos medos. [...]
The specifics of the imago and mirabilia of the 14th century Portuguese royal burial sculpture I propose to analyze in this brief study. Among the royal tombs of the 1st Portuguese dynasty (between the 12th and 14th centuries), the examples that should be noted in this study are those of the kings Dinis and Fernando I, since there we find representations of beings belonging to the fantastic world, from imagination or simply to the universe of fears. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 87-97  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.