1.
|
5 p, 230.2 KB |
Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències"
/
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel ;
Garrido Espeja, Anna ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ;
Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat. In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy. En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.
2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)
|
|
2.
|
22 p, 636.8 KB |
Professional Digital Competence : Definition, Frameworks, Measurement, and Gender Differences: A Systematic Literature Review
/
Sánchez Canut, Sònia (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Usart Rodríguez, Mireia (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Martínez Requejo, Sonia (Universidad Europea de Madrid. Departamento de Educación y Humanidades) ;
Lores Gómez, Beatriz (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Duradoni, Mirko, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the current context of increasing digitization, professionals need to be digitally competent. In addition, women's low participation in the technology field indicates the persistence of a digital gender gap in the economic and social spheres. [...]
John Wiley and Sons Inc. ; Hindawi, 2023 - 10.1155/2023/8897227
Human Behavior and Emerging Technologies, Volume 2023, Article ID 8897227
|
|
3.
|
|
4.
|
16 p, 397.1 KB |
Perspectives, Metodologies i Tecnologies en el desplegament de l'educació STEM
/
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'educació STEM es presenta sovint com una proposta innovadora i excitant que, tant al servei de l'augment de vocacions com orientada a millorar l'alfabetització de la població en aquest àmbit, ha arribat amb força al panorama educatiu també del nostre país. [...] STEM education is often introduced as an innovative and exciting aproach that, both in the service of increasing vocations and aimed at improving citizens' literacy in this field, has strongly reached the educational landscape of our country. [...] La educación STEM se presenta a menudo como una propuesta innovadora y excitante que, ya sea al servicio del aumento de vocaciones como orientada a mejorar la alfabetización de la población en este ámbito, ha llegado con fuerza al panorama educativo también de nuestro país. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.470
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 56-71 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
|
|
5.
|
17 p, 936.4 KB |
El Pla de Departament Phi. Una empenta lingüística a la competència científica
/
Rotllan, Marta (INS Marta Estrada) ;
Muñoz, Maria 1963- (INS Marta Estrada) ;
Garcia, Antoni (INS Marta Estrada) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Hernández, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Domènech Casal, Jordi (Ins Marta Estrada)
Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d'actuacions i activitats. [...] The development of scientific competence is a challenge that requires a sustained inclusion of epistemic, cognitive, and linguistic components that methodologically impact the design of actions and activities. [...] Desplegar una enseñanza competencial de las Ciencias es un reto que requiere incluir de manera sostenida componentes epistémicas, cognitivas y lingüísticas que impactan metodológicamente en el diseño de actuaciones y actividades. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.449
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 21-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
6.
|
9 p, 866.8 KB |
10 taules periòdiques per a un any ple de química : una revisió de l'Any Internacional de la Taula Periòdica als centres de secundària de Catalunya
/
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En motiu de l'Any Internacional de la Taula Periòdica (AITP), molts centres educatius s'han sumat a la celebració i s'han dut a terme una gran varietat d'activitats i iniciatives, especialment a secundària. [...] Many schools have joined the celebration of the International Year of the Periodic Table (AITP) and have carried out a wide variety of activities and initiatives, especially in secondary schools. One of the main activities has been to involve students in the elaboration of all kinds of periodic tables, and many classrooms, corridors and facades of educational centers have been filled with names of chemical elements, atomic numbers, groups and periods. [...]
2019 - 10.5565/rev/ciencies.413
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 27-35 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
8 p, 524.8 KB |
El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica
/
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698
|
|
10.
|
|