Resultats globals: 32 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 26 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
19 p, 423.9 KB Corral pequeño y valla alta : Yan Xuetong en sus propias palabras
En aquest article, fruit conjunt de diversos integrants de la redacció, s'ha intentat desenvolupar un experiment: traçar el perfil del discurs d'una personalitat acadèmica i diplomàtica xinesa. En aquest cas, de Yan Xuetong, degà d'estudis de Relacions Internacionals a la Universitat de la Universitat Tsinghua, i enviat més, o menys extraoficial del govern de la República Popular de la Xina en els darrers anys. [...]
This article is the result of the Editorial team. An attempt has been made here to develop an experiment: analyze and process the speech of a Chinese academic and diplomatic personality. In this case, from Yan Xuetong, dean of International Relations Studies at the University of Tsinghua University, and more or less unofficial envoy of the government of the People's Republic of China in recent years. [...]
En este artículo, fruto conjunto de varios componentes de la Redacción, se ha intentado desarrollar un experimento: trazar el perfil del discurso de una personalidad académica y diplomática china. [...]

2024 - 10.5565/rev/tdevorado.227
Tiempo devorado, Vol. 9 Núm. 1 (2024) , p. 112-145 (Entrevistes, documents, conceptes)  
2.
19 p, 4.8 MB Massive Loss of Proprioceptive Ia Synapses in Rat Spinal Motoneurons after Nerve Crush Injuries in the Postnatal Period / Arbat-Plana, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Bolívar Martín, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Navarro, X. (Xavier) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Udina i Bonet, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Alvarez, Francisco J. (Emory University)
Peripheral nerve injuries (PNIs) induce the retraction from the ventral horn of the synaptic collaterals of Ia afferents injured in the nerve, effectively removing Ia synapses from α-motoneurons. The loss of Ia input impairs functional recovery and could explain, in part, better recovery after PNIs with better Ia synaptic preservation. [...]
2023 - 10.1523/ENEURO.0436-22.2023
eNeuro, Vol. 10 (february 2023)  
3.
18 p, 635.3 KB Machine translation in everyone's hands - Adoption and changes among general users of MT / Orrego-Carmona, David (University of Warwick)
En los 20 años de la Revista Tradumàtica, hemos visto cómo la traducción automática ha pasado a formar parte de la vida cotidiana de sus usuarios habituales. Partiendo de 17 respuestas, este artículo reflexiona sobre el uso de la TA entre los no profesionales de la traducción. [...]
En 20 anys de la Revista Tradumàtica, hem vist com la traducció automàtica ha passat a formar part de la vida quotidiana dels usuaris habituals. Partint de 17 respostes, aquest article reflexiona sobre l'ús de la TA entre els no professionals de la traducció. [...]

2022 - 10.5565/rev/tradumatica.324
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 322-339 (Tradumàtica dossier)  
4.
19 p, 426.9 KB Translation quality management in the AI Age : new technologies to perform translation quality assurance operations / Vela Valido, Jennifer (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)
This article presents a selection of some of the latest technologies to perform translation quality management operations such as quality assurance and translation quality assessment using artificial intelligence and machine learning; it also discusses the impact of these technological advances in the latest academic research trends and the translation industry.
Aquest article presenta una selecció d'algunes de les últimes tecnologies i eines per dur a terme tasques que asseguren la qualitat de la traducció mitjançant la intel·ligència artificial, l'aprenentatge automàtic i l'automatització. [...]
Este artículo presenta algunas de las tecnologías y herramientas más recientes que se utilizan para llevar a cabo tareas de aseguramiento de la calidad de la traducción mediante inteligencia artificial, aprendizaje automático y automatización. [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.285
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 93-111 (Tradumàtica dossier)  
5.
12 p, 305.3 KB Programming Synthetic Innovation? / Vallverdú, Jordi 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
El presente artículo analiza cómo los sistemas de IA han estado proporcionando información sobre el mundo bajo dos métodos básicos: heurísticas y metaheurísticas. Tras un breve análisis sobre el significado de la innovación y los elementos fundamentales de un sistema cognitivo, el autor sugiere un nuevo enfoque para crear sistemas de IA capaces de innovar.
This paper analyzes how AI systems have been providing new data about the world, basically under two main approaches: heuristics and metaheuristics. After a short analysis about what innovation means and about the basic elements of any cognitive system that elaborates theories on information, the author suggest a new path to create AI systems that could be able to innovate.

2013
Revista Iberoamericana de Argumentación, Vol. 7 (2013) , p. 1-12  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
44 p, 4.6 MB Taller Chat GPT : ¿Una herramienta de aprendizaje? / Ramírez Rodríguez, Catalina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Speroni, Thales (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2023
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 17 : 2023  

Documents de recerca 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 758.5 KB Implementació d'algorismes IA sobre dades de sensors per prevenir les úlceres de pressió / Serracanta Llamazares, Àlex ; Codina Barberà, Marc , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball d'investigació se centra en la implementació d'un sistema avançat de prevenció d'úlceres per pressió.
Este trabajo de investigación se centra en la implementación de un sistema avanzado de prevención de úlceras por presión, utilizando una cama médica motorizada. Situando este proyecto en la vanguardia de la intersección entre ingeniería, inteligencia artificial y atención médica con el propósito de ofrecer soluciones innovadoras para pacientes con movilidad reducida. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
18 p, 6.8 MB Diseño e implementación de un sistema inteligente de gestión de residuos en la UAB : The UAB Campus as a Living Lab / Rey Gómez, Victor-Javier ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualment, hi ha una necessitat urgent de gestionar la creixent quantitat de residus produïts. En aquest projecte, es pretén implementar un sistema de gestió de residus al campus de la UAB mitjançant l'ús de tecnologia avançada. [...]
Actualmente, existe una urgente necesidad de gestionar la creciente cantidad de residuos producidos. En este proyecto, se pretende implementar un sistema de gestión de residuos en el campus de la UAB mediante el uso de tecnología avanzada. [...]
Currently, there is an urgent need to manage the increasing amount of waste being produced. In this project, the aim is to implement a waste management system at the UAB campus using advanced technology. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
9 p, 985.7 KB Intel·ligència artificial en videojocs desenvolupats en Unity / Gil, Aleix ; Palenzuela Reyes, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu principal explorar i aplicar els conceptes d'intel·ligència artificial (IA) en el desenvolupament de videojocs mitjançant la plataforma Unity. Les dues vessants del projecte es centraran en el disseny i implementació d'IA abordant, d'una banda, els sistemes basats en màquines d'estats i per altra banda la planificació d'accions orientada a objectius (GOAP). [...]
This work aims to explore and apply the concepts of artificial intelligence (AI) in the development of video games using the Unity platform. The two branches of the project will focus on the design and implementation of AI addressing, on one hand, systems based on state machines, and on the other hand, goal-oriented action planning (GOAP). [...]
Este trabajo tiene como objetivo principal explorar y aplicar los conceptos de inteligencia artificial (IA) en el desarrollo de videojuegos mediante la plataforma Unity. Las dos vertientes del proyecto se centrarán en el diseño e implementación de IA abordando, por un lado, los sistemas basados en máquinas de estados y, por otro lado, la planificación de acciones orientada a objetivos (GOAP). [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
38 p, 491.0 KB La primera regulación positiva sobre la Inteligencia Artificial en España / Miquel Sanchis, Jan ; Navas Navarro, Susana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La revolución accelerada que està suposant la intel·ligència artificial a les nostres vides, planteja qüestions morals i de dret que s'han de resoldre si es vol fer un ús segur d'aquesta eina. Hi ha molts interrogants i alguns temors, tothom és conscient que beneficis pot suposar la IA per a la societat en general, però no hi ha tanta consideració pels riscos que suposa per a la privadesa i altres drets fonamentals dels usuaris que en facin ús sistemes. [...]
La revolución acelerada que está suponiendo la Inteligencia artificial en nuestras vidas, plantea cuestiones morales y de derecho que se deben resolver si se quiere hacer un uso seguro de esta herramienta. [...]
The accelerated revolution that artificial intelligence is bringing to our lives raises moral and legal issues that must be resolved if this tool is to be used safely. There are many questions and some fears, everyone is aware of the benefits AI can bring to society in general, but there is not so much consideration for the risks it implies to privacy and other fundamental rights for users use these systems. [...]

2023
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]  
5.
13 p, 1.1 MB Disseny i desenvolupament d'un xatbot de suport a l'usuari basat en models generatius / Fombona Delgado, Pol ; Espinosa, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els xatbots són programes d'ordinador basats comunment en models de processament de llenguatge natural (NLP) que simulen conversacions humanes i, en entorns de suport a l'usuari, es poden usar com eines per a proporcionar ajuda i resoldre dubtes senzills de forma automatitzada. [...]
Los chatbots son programas de ordenador basados comúnmente en modelos de procesamiento de lenguaje natural (NLP) que simulan conversaciones humanas y, en entornos de soporte al usuario, se pueden usar como herramientas para proporcionar ayuda y resolver dudas sencillas de forma automatizada. [...]
Chatbots are computer programs commonly based on natural language processing (NLP) models that simulate human conversations and, in user support environments, can be used as tools to provide help and resolve simple queries in an automated way. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
6.
10 p, 403.5 KB Snake: Implementació d'agents Intel·ligents / Perez Diaz, Cristian ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest article presenta un estudi sobre la implementació del joc Snake utilitzant Pygame. S'han implementat i avaluat dos agents basats en heurístiques: Greedy Best-First Search (GBFS) i A*. També s'ha investigat l'aprenentatge per reforç (RL) amb l'algoritme Proximal Policy Optimization (PPO) de Stable Baselines 3. [...]
Este artículo presenta un estudio sobre la implementación del juego Snake utilizando Pygame. Se han implementado y evaluado dos agentes basados en heurísticas: Greedy Best-First Search (GBFS) y A*. [...]
This article presents a study on the implementation of the Snake game using Pygame. Two heuristic-based agents, Greedy Best-First Search (GBFS) and A*, have been implemented and evaluated. The study also investigates reinforcement learning (RL) with the Proximal Policy Optimization (PPO) algorithm from Stable Baselines 3. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
13 p, 1.3 MB Jugador d'un joc de cartes interactiu / Arnaus Comellas, Martí ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és dissenyar i implementar diversos algoritmes d'Intel·ligència Artificial (IA) que siguin capaços de jugar a La Podrida enfront d'un jugador humà o d'altres agents intel·ligents. [...]
The aim of this project is to design and implement various Artificial Intelligence (AI) algorithms that are capable of playing La Podrida against a human player or other intelligent agents. The system is aimed at expanding the Python RL Card library. [...]
El objetivo de este proyecto es diseñar e implementar varios algoritmos de Inteligencia Artificial (IA) que sean capaces de jugar en La Podrida frente a un jugador humano o de otros agentes inteligentes. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
14 p, 9.8 MB Algoritmos genéticos para resolver "El Laberinto del Pinguino" / Méndez López, Elizabeth ; Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Clasificación por niveles de mapas de un videojuego utilizando una estrategia de Inteligencia Artificial (IA). En este caso la estrategia utilizada es un algoritmo genético. Se describe la teoría de un algoritmo genético, y cómo se debe adaptar para resolver el videojuego propuesto. [...]
Map level classification of a videogame using an Artificial Inteligence (AI). In this case, the AI used is a genetic algorithm. It is described the theory of genetic algorithms, and the steps taken to adapt it to the videogame prepared. [...]
Classificació per nivells de mapes d'un videojoc utilitzant una estratègia d'Intel·ligència Artificial (IA). En aquest cas l'estratègia utilitzada és un algorisme genètic. Es descriu la teoria d'un algorisme genètic, i com s'ha d'adaptar per a resoldre el videojoc proposat. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
27 p, 799.0 KB Codificar la salut mental. Darrere la predicció i detecció de salut mental amb intel·ligència artificial / Ramírez Nethersole, Rosanna ; Mora Malo, Enrico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La intel·ligència artificial (IA) s'incorpora de forma creixent en sistemes de predicció i detecció a la salut mental, un àmbit sanitari tradicionalment desatès, infrarepresentat i d'accés dificultós. [...]
La inteligencia artificial (IA) se incorpora de forma creciente en sistemas de predicción y detección a la salud mental, un ámbito sanitario tradicionalmente desatendido, infrarrepresentado y de dificultoso acceso. [...]
Artificial intelligence (AI) is increasingly being incorporated into mental health prediction and detection systems, an area of healthcare that has traditionally been neglected, underrepresented, and difficult to access. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
10.
14 p, 2.1 MB Development of a Chess AI and an Interactive Learning Game / Camprubí Casas, Quim ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Chess is one of the most ancient games in humanity's history. It has been studied and explored for centuries, and the resulting knowledge has been stored in books of theory, still used today to teach chess apprentices. [...]
Els escacs són un dels jocs més antics de la història de la humanitat. Han set estudiats i explorats durant segles, i el coneixement resultant ha sigut emmagatzemat en llibres de teoria, utilitzats encara avui dia per entrenar nous aprenents. [...]
El ajedrez es uno de los juegos más viejos de la historia de la humanidad. Ha sido estudiado y explorado durante siglos, y el conocimiento resultante ha sido almacenado en libros de teoría, utilizados aun hoy día para entrenar nuevos aprendientes. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.