Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
20 p, 127.7 KB Nuevos imaginarios en torno a la pareja en el cine posmoderno / Imbert, Gerard (Universidad Carlos III de Madrid)
Frente al mito del amor romántico emergen nuevos imaginarios en torno a la pareja, menos idílicos, pero no por ello más negativos, sino inscritos en otras lógicas. al modelo tradicional de conquista, seducción, sucede la duda sobre el modelo, la puesta a prueba del otro y de uno mismo y el cuestionamiento de la idea de amor eterno. [...]
As opposed to the myth of romantic love, new imaginary emerge around the couple, less idyllic, but not more negative, registered in other logics. the traditional model of conquest, seduction, is replaced by doubt on the model, the testing of the other and of oneself and the questioning of the idea of eternal love. [...]

2016
DeSignis, Núm. 24 (Enero-Junio 2016) , p. 89-108  
2.
6 p, 492.0 KB Nuevos imaginarios/nuevos mitos y rituales comunicativos : la "hipervisibilidad" televisiva / Imbert, Gerard (Universidad Carlos III de Madrid)
En la "neo-televisión " estamos asistiendo a la emergencia de nuevos modos de ver y de mostrar que apuntan a una transparencia total y se caracterizan por su hipervisibilidad. Asimismo se desarrollan nuevos modos de seducir que modifican la relación con el espectador acercando la realidad a éste, integrándole al contrato comunicativo y escenificando la realidad como un espectáculo. [...]
We have witnessed in the "new television" to new ways of seeing that are pointing out a total transparency and are characterized by their hypervisibility. New ways of seduction also are appearing that modify the relation with the spectator, approximating the reality to him, integrating him into the communicating contract and transforming the reality in a spectacle. [...]

2006
DeSignis, Núm. 9 (Abril 2006) , p. 125-135  
3.
7 p, 458.9 KB De lo grotesco como contaminación de los géneros en los nuevos formatos televisivos / Imbert, Gerard (Universidad Carlos III de Madrid)
Hay, en la neo-televisión, una inflación de las formas narrativas que conduce a una hibridación de los géneros, aparece en determinados formatos, como los reality shows y talk shows, pero alcanza también a otros formatos - late-shows, programas-concursos y sitcoms - que se encuentran en las fronteras entre géneros y categorías, con una deriva clara hacia lo grotesco, hasta situarse en los límites de la parodia. [...]
There is, in the new television, one inflation of narrative forms that leads to an hybridation of genres and be evident in some formats, as reality shows and talk shows, but also concerns another formats -late shows, quiz shows and sitcoms -, situated in the borders within genres and categories, with an derivation towards the grotesque, that place them in the limits of parody. [...]

2005
DeSignis, Núm. 7-8 (Abril-Octubre 2005) , p. 159-170  
4.
6 p, 360.0 KB La dilución de las fronteras : hacia una televisión "sin fronteras" / Imbert, Gerard (Universidad Carlos III de Madrid)
Television proposes products more and more hybrid and serialized, with an evolution towards a transcultural model, and is transforming into one of more effective instrument of acculturation. This evolution is especially visible in reality shows and quiz-shows, in real TV. [...]
2004
DeSignis, Núm. 6 (Octubre 2004) , p. 153-162  
5.
21 p, 1.3 MB La presse d'influence dominante et la production du rèel : à propos de "el país" / Imbert, Gérard
1982 - 10.5565/rev/papers/v18n0.1328
Papers : revista de sociologia, N. 18 (1982) p. 139-159 (Articles)  

See also: similar author names
6 Imbert, Gérard
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.